Als ze nou eens goede praktijkles zouden krijgen(wat ik overigens betwijfel voor 4 lessenquote:Op zondag 7 februari 2010 16:00 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Dat is duur voor een AM rijbewijsje ja. Zeker als het eerdergenoemde ervoor maar iets meer als dertig euro kostte.
Dit dusquote:Op zondag 7 februari 2010 16:11 schreef Drinky het volgende:
[..]
Als ze nou eens goede praktijkles zouden krijgen(wat ik overigens betwijfel voor 4 lessen), zou het wat opleveren.
Iedereen die ik ken met een scooter is minstens 1x onderuit gegaan, sommige wel vaker. Dat allemaal door gebrek aan voertuig vaardigheden.
Neem bijv. mijn broertje, die in een bocht vol in beide remmen kneep omdat hij de bocht niet meer zou halen, of andere sjonnies die uit schrikreactie gelijk hun remmen vol inknijpen. De schade is dan meestal wel wat meer dan 350 euro
Als je moeder rijdt, of wat?quote:[b]Op donderdag 4 februari 2010 21:23 ten eerste heb ik daar nog nooit op de fiets of in de auto last van gehand.
Ik ben toendertijd ook wel eens onderuitgegaan. Daarbij wil ik wel vermelden dat de weg een totale ijsbaan was geworden door vorst en dat het donker was.quote:Op zondag 7 februari 2010 16:11 schreef Drinky het volgende:
[..]
Als ze nou eens goede praktijkles zouden krijgen(wat ik overigens betwijfel voor 4 lessen), zou het wat opleveren.
Iedereen die ik ken met een scooter is minstens 1x onderuit gegaan, sommige wel vaker. Dat allemaal door gebrek aan voertuig vaardigheden.
Neem bijv. mijn broertje, die in een bocht vol in beide remmen kneep omdat hij de bocht niet meer zou halen, of andere sjonnies die uit schrikreactie gelijk hun remmen vol inknijpen. De schade is dan meestal wel wat meer dan 350 euro
jij rijdt geen autoquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:42 schreef Sjef_Arie het volgende:
[..]
Wat een onzin. iedereen kan zo'n ding besturen hoef je niks voor te leren. Dat je een theoriecertificaat moet halen vind ik een goede zaak. Maar praktijkexamen is gewoon geld-uit-de-zak-klopperij. Daar word het straatbeeld echt niet veiliger van. Het enige effect is misschien dat sommige tokkies nu geen geld meer hebben om uberhaupt het bewijs te halen. Maar die gaan dan wel zonder bewijs scooter rijden. En de mensen die wel verantwoordelijk zijn zijn weer de dupe van deze maatregel. Zoals altijd tegenwoordig.
Zaak is: het praktijk-examen moet het aantal verkeersdoden laten dalen. Waar en door wie worden die verkeersdoden veroorzaakt en kan dit verholpen worden na 3uur les? Verkeersdoden worden veroorzaakt door hersenloze prutsers die met 90 overal door heen sjezen en uiteindelijk met dit kankerdomme gedrag iemand aanrijden (of zichzelf wat aandoen), niet door mensen die de rem niet konden vinden, of die geen bocht konden maken. Voertuigbeheersing is belangrijk en ik geef toe, er zijn er die gewoon (zelfs op een brommer) niet kunnen rijden. Maar moet de andere 99% daarvoor opdraaien? Moet je de andere 99% 400euro laten betalen? Dat is niet redelijk. En ja, ik word 16 na deze regeling.quote:
het scheelt wel als je enige kennis van de verkeers regels heb en dit ook getoetst wordt.quote:Op maandag 8 februari 2010 23:25 schreef Manu. het volgende:
[..]
Zaak is: het praktijk-examen moet het aantal verkeersdoden laten dalen. Waar en door wie worden die verkeersdoden veroorzaakt en kan dit verholpen worden na 3uur les? Verkeersdoden worden veroorzaakt door hersenloze prutsers die met 90 overal door heen sjezen en uiteindelijk met dit kankerdomme gedrag iemand aanrijden (of zichzelf wat aandoen), niet door mensen die de rem niet konden vinden, of die geen bocht konden maken. Voertuigbeheersing is belangrijk en ik geef toe, er zijn er die gewoon (zelfs op een brommer) niet kunnen rijden. Maar moet de andere 99% daarvoor opdraaien? Moet je de andere 99% 400euro laten betalen? Dat is niet redelijk. En ja, ik word 16 na deze regeling.
quote:Op maandag 8 februari 2010 23:25 schreef Manu. het volgende:
[..]
Zaak is: het praktijk-examen moet het aantal verkeersdoden laten dalen. Waar en door wie worden die verkeersdoden veroorzaakt en kan dit verholpen worden na 3uur les? Verkeersdoden worden veroorzaakt door hersenloze prutsers die met 90 overal door heen sjezen en uiteindelijk met dit kankerdomme gedrag iemand aanrijden (of zichzelf wat aandoen), niet door mensen die de rem niet konden vinden, of die geen bocht konden maken. Voertuigbeheersing is belangrijk en ik geef toe, er zijn er die gewoon (zelfs op een brommer) niet kunnen rijden. Maar moet de andere 20% daarvoor opdraaien? Moet je de andere 20% 400euro laten betalen? Dat is niet redelijk. En ja, ik word 16 na deze regeling.
tja en als ik het dan nog een keer lees.quote:Op maandag 8 februari 2010 23:25 schreef Manu. het volgende:
[..]
Zaak is: het praktijk-examen moet het aantal verkeersdoden laten dalen. Waar en door wie worden die verkeersdoden veroorzaakt en kan dit verholpen worden na 3uur les? Verkeersdoden worden veroorzaakt door hersenloze prutsers die met 90 overal door heen sjezen en uiteindelijk met dit kankerdomme gedrag iemand aanrijden (of zichzelf wat aandoen), niet door mensen die de rem niet konden vinden, of die geen bocht konden maken. Voertuigbeheersing is belangrijk en ik geef toe, er zijn er die gewoon (zelfs op een brommer) niet kunnen rijden. Maar moet de andere 99% daarvoor opdraaien? Moet je de andere 99% 400euro laten betalen? Dat is niet redelijk. En ja, ik word 16 na deze regeling.
Wacht even.. dus scooterrijders zijn de oorzaak van de verkeersdoden, dat is net zoals stellen dat motoren levensgevaarlijk zijn omdat ze snel kunnen en dus veel doden op hun naam hebben.quote:Op maandag 8 februari 2010 23:25 schreef Manu. het volgende:
[..]
Zaak is: het praktijk-examen moet het aantal verkeersdoden laten dalen. Waar en door wie worden die verkeersdoden veroorzaakt en kan dit verholpen worden na 3uur les? Verkeersdoden worden veroorzaakt door hersenloze prutsers die met 90 overal door heen sjezen en uiteindelijk met dit kankerdomme gedrag iemand aanrijden (of zichzelf wat aandoen), niet door mensen die de rem niet konden vinden, of die geen bocht konden maken. Voertuigbeheersing is belangrijk en ik geef toe, er zijn er die gewoon (zelfs op een brommer) niet kunnen rijden. Maar moet de andere 99% daarvoor opdraaien? Moet je de andere 99% 400euro laten betalen? Dat is niet redelijk. En ja, ik word 16 na deze regeling.
Onzin. Ten eerste zijn het alleen scooterrijders/tomos rijders die gevaarlijk rijden. Dat is een redelijk groot percentage maar daarvan zijn een hoop mensen van middelbare leeftijd die door de omvang van hun voertuig relatief veilig bezig zijn; nu is een foutje voor hun rekening, en met de auto nemen ze een ander mee.quote:Op maandag 8 februari 2010 23:56 schreef rednitro het volgende:
[..]
tja en als ik het dan nog een keer lees.
dus jij denkt dat 99% normaal rijdt? tering jantje ! het is misschien 15% die redelijk rijdt en 85% die als een mongool jakkert.
volgens mij hadden we het over brommers in het verkeer.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:00 schreef fs180 het volgende:
[..]
Onzin. Ten eerste zijn het alleen scooterrijders/tomos rijders die gevaarlijk rijden. Dat is een redelijk groot percentage maar daarvan zijn een hoop mensen van middelbare leeftijd die door de omvang van hun voertuig relatief veilig bezig zijn; nu is een foutje voor hun rekening, en met de auto nemen ze een ander mee.
Plus dat sjonnies alleen naar buiten komen met mooi weer, zoals de meeste brommers.
Kijk eens mee op een oldtimer treffen, zodra daar iemand overlast veroorzaakt, of anderszijds niet in de sfeer past wordt hij gewoon weggebonjourd. Het is een treffen geen scootervriendengroepje (paar jaar terug wilden er een paar scooterrijders meedoen, is toen ook gewoon geweigerd omdat dat enkel politie aantrekt/slecht voor het imago).
Niet dat iedereen daar volledig legaal rondrijd, vrijwel niemand eigenlijk, maar veiligheid en gedrag zijn daar Wel belangijk.
Ja alle tweewielen komen niet aanrijden maar worden gebracht met een bootquote:Op woensdag 10 februari 2010 16:05 schreef rednitro het volgende:
[..]
volgens mij hadden we het over brommers in het verkeer.
kom uit je meeting en ga de weg op rofl.
En jij bent een puber die net komt kijken..quote:Op donderdag 11 februari 2010 21:20 schreef jipdepoes het volgende:
klopt het dat wat je nu teveel betaald, straks van je rijbewijskosten wordt afgehaald?
(ps. cvboer, jij bent echt een ouwe zeikende mopperpot die alleen naar zn eigen hagje kijkt & andere mensen zomaar gaat beoordelen.)
Hij geeft toch het antwoord? Nee, je betaald meer voor je bromfietsrijbewijs en daarbij zijn geen financiėle voordelen voor als je later je auto rijbewijs gaat halen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:21 schreef jipdepoes het volgende:
sorry, ik snap je niet helemaalik vraag alleen of er straks 350 euries van je rijbewijs worden afgehaald, als je nu een bromfietsexamen haalt die rond de ¤400 kost?
Ik ben een zeikende oude mopperpot? Mijn mening over scooters/brommers zijn gebaseerd op het feit dat ik mijn rijbewijs inmiddels 12 jaar heb. Echt zo'n 80 procent wat ik tegenkom rijd als een ongeleid projectiel op die dingen, 45 is natuurlijk niet snel genoeg, vanaf 70 is het pas leuk.quote:Op donderdag 11 februari 2010 21:20 schreef jipdepoes het volgende:
klopt het dat wat je nu teveel betaald, straks van je rijbewijskosten wordt afgehaald?
(ps. cvboer, jij bent echt een ouwe zeikende mopperpot die alleen naar zn eigen hagje kijkt & andere mensen zomaar gaat beoordelen.)
Die dingen moeten ze gewoon helemaal verbieden. Of een auto, of een fiets ffs.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 16:31 schreef jipdepoes het volgende:
kijk, ik wil gewoon een citta of een vespa si/ciao. met een blauw kenteken die rond de 30 km\h gaat. en dan heb je inderdaad van die klootzakken die 70km\h gaan en die het voor de rest verpesten en moet ik straks ¤400 dokken.
Verbied autos maar.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 16:31 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Die dingen moeten ze gewoon helemaal verbieden. Of een auto, of een fiets ffs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |