abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 februari 2010 @ 16:11:09 #101
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_77732259
quote:
Op zondag 7 februari 2010 16:00 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Dat is duur voor een AM rijbewijsje ja. Zeker als het eerdergenoemde ervoor maar iets meer als dertig euro kostte.
Als ze nou eens goede praktijkles zouden krijgen(wat ik overigens betwijfel voor 4 lessen ), zou het wat opleveren.

Iedereen die ik ken met een scooter is minstens 1x onderuit gegaan, sommige wel vaker. Dat allemaal door gebrek aan voertuig vaardigheden.

Neem bijv. mijn broertje, die in een bocht vol in beide remmen kneep omdat hij de bocht niet meer zou halen, of andere sjonnies die uit schrikreactie gelijk hun remmen vol inknijpen. De schade is dan meestal wel wat meer dan 350 euro
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  zondag 7 februari 2010 @ 17:59:42 #102
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_77735830
quote:
Op zondag 7 februari 2010 16:11 schreef Drinky het volgende:

[..]

Als ze nou eens goede praktijkles zouden krijgen(wat ik overigens betwijfel voor 4 lessen ), zou het wat opleveren.

Iedereen die ik ken met een scooter is minstens 1x onderuit gegaan, sommige wel vaker. Dat allemaal door gebrek aan voertuig vaardigheden.

Neem bijv. mijn broertje, die in een bocht vol in beide remmen kneep omdat hij de bocht niet meer zou halen, of andere sjonnies die uit schrikreactie gelijk hun remmen vol inknijpen. De schade is dan meestal wel wat meer dan 350 euro
Dit dus Zo'n 80 procent kan inderdaad niet goed rijden, hard scheuren daar in tegen wel. Maar of dat allemaal goed doordacht rijden is? Weet wel zeker van niet.
De motorrijders hebben een gedegen rijopleiding nodig en de scooterrijders komen er nog makkelijk vanaf met slecht 4 lessen.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zondag 7 februari 2010 @ 18:08:07 #103
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_77736078
Hard rijden is leuk ja, maar opzich is het rijbewijs wel een goed iets, alleen nederland weet dat itt duitsland prachtig te verneucken tot iets onbenulligs
Laat ze waarde hechen aan hun voertuig en veiligheid, dan kun je teminste die rotdingen iets meer cc geven zodat het fatsoenlijk mee kan tuffen met het verkeer. Je kunt ze best 80cc geven als ze maar verantwoordelijkheid hebben.

Jaar terug was het vriendje van mijn zusje hier met zijn scooter en wou even wat gereedschap lenen. Bleek dat de onderpoten van zijn voorvork met 2 m6 boutjes vast zaten, en gewoon volgas ermee wegrijden

Ps. Cvboer, je hebt pm!
pi_77741044
quote:
[b]Op donderdag 4 februari 2010 21:23 ten eerste heb ik daar nog nooit op de fiets of in de auto last van gehand.
Als je moeder rijdt, of wat?
- verwijderd door admin -
  maandag 8 februari 2010 @ 16:00:00 #105
290301 jipdepoes
brommers zijn hard
pi_77771447
ik heb gehoord dat het praktijkexamen wordt uitgesteld tot juni/juli 2010. Klopt dit ook?
  maandag 8 februari 2010 @ 20:06:48 #106
290301 jipdepoes
brommers zijn hard
pi_77782143
ja, precies. als ik bij mijn moeder in de auto zit. heb je daar wat op tegen?
pi_77788810
quote:
Op zondag 7 februari 2010 16:11 schreef Drinky het volgende:

[..]

Ik ben toendertijd ook wel eens onderuitgegaan. Daarbij wil ik wel vermelden dat de weg een totale ijsbaan was geworden door vorst en dat het donker was.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_77791316
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 13:42 schreef Sjef_Arie het volgende:

[..]

Wat een onzin. iedereen kan zo'n ding besturen hoef je niks voor te leren. Dat je een theoriecertificaat moet halen vind ik een goede zaak. Maar praktijkexamen is gewoon geld-uit-de-zak-klopperij. Daar word het straatbeeld echt niet veiliger van. Het enige effect is misschien dat sommige tokkies nu geen geld meer hebben om uberhaupt het bewijs te halen. Maar die gaan dan wel zonder bewijs scooter rijden. En de mensen die wel verantwoordelijk zijn zijn weer de dupe van deze maatregel. Zoals altijd tegenwoordig.
jij rijdt geen auto
pi_77791989
quote:
Op maandag 8 februari 2010 23:09 schreef rednitro het volgende:

[..]

jij rijdt geen auto
Zaak is: het praktijk-examen moet het aantal verkeersdoden laten dalen. Waar en door wie worden die verkeersdoden veroorzaakt en kan dit verholpen worden na 3uur les? Verkeersdoden worden veroorzaakt door hersenloze prutsers die met 90 overal door heen sjezen en uiteindelijk met dit kankerdomme gedrag iemand aanrijden (of zichzelf wat aandoen), niet door mensen die de rem niet konden vinden, of die geen bocht konden maken. Voertuigbeheersing is belangrijk en ik geef toe, er zijn er die gewoon (zelfs op een brommer) niet kunnen rijden. Maar moet de andere 99% daarvoor opdraaien? Moet je de andere 99% 400euro laten betalen? Dat is niet redelijk. En ja, ik word 16 na deze regeling.
Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts
pi_77792397
quote:
Op maandag 8 februari 2010 23:25 schreef Manu. het volgende:

[..]

Zaak is: het praktijk-examen moet het aantal verkeersdoden laten dalen. Waar en door wie worden die verkeersdoden veroorzaakt en kan dit verholpen worden na 3uur les? Verkeersdoden worden veroorzaakt door hersenloze prutsers die met 90 overal door heen sjezen en uiteindelijk met dit kankerdomme gedrag iemand aanrijden (of zichzelf wat aandoen), niet door mensen die de rem niet konden vinden, of die geen bocht konden maken. Voertuigbeheersing is belangrijk en ik geef toe, er zijn er die gewoon (zelfs op een brommer) niet kunnen rijden. Maar moet de andere 99% daarvoor opdraaien? Moet je de andere 99% 400euro laten betalen? Dat is niet redelijk. En ja, ik word 16 na deze regeling.
het scheelt wel als je enige kennis van de verkeers regels heb en dit ook getoetst wordt.
de waarde van het papiertje is dat je het dan ook kwijt kan raken bij meerdere overtredingen.
als je regelmatig auto rijdt dan schrik je je afentoe het apelazarus als er weer zo'n brommer zonder voorrang bijna in je deur zit.
kom over een jaar over 3 nog maar eens terug als je je rijbewijs en wat rijervaring in de auto heb.
dan kijk je heel anders naar brommers.
  maandag 8 februari 2010 @ 23:36:27 #111
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_77792413
quote:

[..]

Zaak is: het praktijk-examen moet het aantal verkeersdoden laten dalen. Waar en door wie worden die verkeersdoden veroorzaakt en kan dit verholpen worden na 3uur les? Verkeersdoden worden veroorzaakt door hersenloze prutsers die met 90 overal door heen sjezen en uiteindelijk met dit kankerdomme gedrag iemand aanrijden (of zichzelf wat aandoen), niet door mensen die de rem niet konden vinden, of die geen bocht konden maken. Voertuigbeheersing is belangrijk en ik geef toe, er zijn er die gewoon (zelfs op een brommer) niet kunnen rijden. Maar moet de andere 20% daarvoor opdraaien? Moet je de andere 20% 400euro laten betalen? Dat is niet redelijk. En ja, ik word 16 na deze regeling.

Even de fouten eruit gehaald
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_77793188
quote:

[..]

tja en als ik het dan nog een keer lees.
dus jij denkt dat 99% normaal rijdt? tering jantje ! het is misschien 15% die redelijk rijdt en 85% die als een mongool jakkert.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 15:55:08 #113
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_77811203
quote:

[..]

Wacht even.. dus scooterrijders zijn de oorzaak van de verkeersdoden, dat is net zoals stellen dat motoren levensgevaarlijk zijn omdat ze snel kunnen en dus veel doden op hun naam hebben.
Een koekblik van een ton met een blinde bestuurder erin, DAT is pas een oorzaak van verkeerslachtoffers!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 16:00:37 #114
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_77811429
quote:
Op maandag 8 februari 2010 23:56 schreef rednitro het volgende:

[..]

tja en als ik het dan nog een keer lees.
dus jij denkt dat 99% normaal rijdt? tering jantje ! het is misschien 15% die redelijk rijdt en 85% die als een mongool jakkert.
Onzin. Ten eerste zijn het alleen scooterrijders/tomos rijders die gevaarlijk rijden. Dat is een redelijk groot percentage maar daarvan zijn een hoop mensen van middelbare leeftijd die door de omvang van hun voertuig relatief veilig bezig zijn; nu is een foutje voor hun rekening, en met de auto nemen ze een ander mee.
Plus dat sjonnies alleen naar buiten komen met mooi weer, zoals de meeste brommers.

Kijk eens mee op een oldtimer treffen, zodra daar iemand overlast veroorzaakt, of anderszijds niet in de sfeer past wordt hij gewoon weggebonjourd. Het is een treffen geen scootervriendengroepje (paar jaar terug wilden er een paar scooterrijders meedoen, is toen ook gewoon geweigerd omdat dat enkel politie aantrekt/slecht voor het imago).
Niet dat iedereen daar volledig legaal rondrijd, vrijwel niemand eigenlijk, maar veiligheid en gedrag zijn daar Wel belangijk.
pi_77848624
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 16:00 schreef fs180 het volgende:

[..]

Onzin. Ten eerste zijn het alleen scooterrijders/tomos rijders die gevaarlijk rijden. Dat is een redelijk groot percentage maar daarvan zijn een hoop mensen van middelbare leeftijd die door de omvang van hun voertuig relatief veilig bezig zijn; nu is een foutje voor hun rekening, en met de auto nemen ze een ander mee.
Plus dat sjonnies alleen naar buiten komen met mooi weer, zoals de meeste brommers.

Kijk eens mee op een oldtimer treffen, zodra daar iemand overlast veroorzaakt, of anderszijds niet in de sfeer past wordt hij gewoon weggebonjourd. Het is een treffen geen scootervriendengroepje (paar jaar terug wilden er een paar scooterrijders meedoen, is toen ook gewoon geweigerd omdat dat enkel politie aantrekt/slecht voor het imago).
Niet dat iedereen daar volledig legaal rondrijd, vrijwel niemand eigenlijk, maar veiligheid en gedrag zijn daar Wel belangijk.
volgens mij hadden we het over brommers in het verkeer.
kom uit je meeting en ga de weg op rofl.
  woensdag 10 februari 2010 @ 16:10:12 #116
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_77848810
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:05 schreef rednitro het volgende:

[..]

volgens mij hadden we het over brommers in het verkeer.
kom uit je meeting en ga de weg op rofl.
Ja alle tweewielen komen niet aanrijden maar worden gebracht met een boot
  donderdag 11 februari 2010 @ 21:20:11 #117
290301 jipdepoes
brommers zijn hard
pi_77898197
klopt het dat wat je nu teveel betaald, straks van je rijbewijskosten wordt afgehaald?
(ps. cvboer, jij bent echt een ouwe zeikende mopperpot die alleen naar zn eigen hagje kijkt & andere mensen zomaar gaat beoordelen.)
  donderdag 11 februari 2010 @ 21:22:27 #118
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_77898304
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 21:20 schreef jipdepoes het volgende:
klopt het dat wat je nu teveel betaald, straks van je rijbewijskosten wordt afgehaald?
(ps. cvboer, jij bent echt een ouwe zeikende mopperpot die alleen naar zn eigen hagje kijkt & andere mensen zomaar gaat beoordelen.)
En jij bent een puber die net komt kijken..

Wat je nu teveel betaald, je gaat alleen maar meer betalen joh
  vrijdag 12 februari 2010 @ 11:21:20 #119
290301 jipdepoes
brommers zijn hard
pi_77913229
sorry, ik snap je niet helemaal ik vraag alleen of er straks 350 euries van je rijbewijs worden afgehaald, als je nu een bromfietsexamen haalt die rond de ¤400 kost?
pi_77914838
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 11:21 schreef jipdepoes het volgende:
sorry, ik snap je niet helemaal ik vraag alleen of er straks 350 euries van je rijbewijs worden afgehaald, als je nu een bromfietsexamen haalt die rond de ¤400 kost?
Hij geeft toch het antwoord? Nee, je betaald meer voor je bromfietsrijbewijs en daarbij zijn geen financiėle voordelen voor als je later je auto rijbewijs gaat halen.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  vrijdag 12 februari 2010 @ 12:28:39 #121
289055 WillFerrell
MET EEN DUBBELE L OP HET EIND
pi_77915401
Brommers.
Allure_
Ik heb dibs op jou, niemand hit jou behalve ik.
Crack_
Dan heb ik straks nog een crush op je met die zwembroek :@. Ik vind hem echt mooi he O+ O+.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 19:11:59 #122
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_77929062
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 21:20 schreef jipdepoes het volgende:
Ik ben een zeikende oude mopperpot? Mijn mening over scooters/brommers zijn gebaseerd op het feit dat ik mijn rijbewijs inmiddels 12 jaar heb. Echt zo'n 80 procent wat ik tegenkom rijd als een ongeleid projectiel op die dingen, 45 is natuurlijk niet snel genoeg, vanaf 70 is het pas leuk. bumperkleven bij auto's, andere weggebruikers afsnijden, met zo'n 50 km/h verschil langs fietsers scheuren enz enz, Kortom: aso gedrag.

Het is net wat fs180 ook al zegt, jij bent zo'n pubertje van net 16 dat opwil voor het brommer rijbewijs en daarom maar tegen mensen aanschopt die veel meer ervaring en verkeersinzicht hebben.
Ik spreek je wel weer wanneer we zo'n 3 jaar verder zijn, ik wil wedden dat je kijk op scooters dan heel anders is.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 16:31:12 #123
290301 jipdepoes
brommers zijn hard
pi_77957051
kijk, ik wil gewoon een citta of een vespa si/ciao. met een blauw kenteken die rond de 30 km\h gaat. en dan heb je inderdaad van die klootzakken die 70km\h gaan en die het voor de rest verpesten en moet ik straks ¤400 dokken.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 16:31:45 #124
289055 WillFerrell
MET EEN DUBBELE L OP HET EIND
pi_77957064
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 16:31 schreef jipdepoes het volgende:
kijk, ik wil gewoon een citta of een vespa si/ciao. met een blauw kenteken die rond de 30 km\h gaat. en dan heb je inderdaad van die klootzakken die 70km\h gaan en die het voor de rest verpesten en moet ik straks ¤400 dokken.
Die dingen moeten ze gewoon helemaal verbieden. Of een auto, of een fiets ffs.
Allure_
Ik heb dibs op jou, niemand hit jou behalve ik.
Crack_
Dan heb ik straks nog een crush op je met die zwembroek :@. Ik vind hem echt mooi he O+ O+.
  woensdag 17 februari 2010 @ 13:18:32 #125
290301 jipdepoes
brommers zijn hard
pi_78096304
hoeso?
  woensdag 17 februari 2010 @ 13:46:55 #126
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_78097410
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 16:31 schreef WillFerrell het volgende:

[..]

Die dingen moeten ze gewoon helemaal verbieden. Of een auto, of een fiets ffs.
Verbied autos maar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')