Ja, dus zijn alle gelovigen zo.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 23:56 schreef gebrokenglas het volgende:
Geloof is er omdat mensen zich onzeker voelen en iets willen hebben om zich aan vast te klampen.
Ik herinner me nog een mooitje van een zware gelovige die een keer 's ochtends roep "Lieve God, wilt u vandaag mijn dag bestieren, want als ik het zelf doe gaat het toch niet goed".
Heb je hem geroepen ofzo? 6 minuten na jouw bericht is David ter plaatse. Ongelovelijk..quote:Op donderdag 20 augustus 2009 23:45 schreef pumpkineater het volgende:
Weet iemand waar david uithangt? Er worden gelovigen gebasht, het kan nu niet lang meer duren of onze internet jehova krijgt hier lucht van!
Je hebt ook gelovigen die het heel interessant vinden dat ze gelovig zijn, maar niet door hebben dat ze zichzelf belachelijk maken tegenover de rest van de natuur.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 23:57 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ja, dus zijn alle gelovigen zo.!
Waarom heb jij Hem nodig?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 23:57 schreef koningdavid het volgende:
[..]
allah is niet God, allah is een verliezer. Het feit is dat mensen die in allah geloven elende overkomt, daarom zijn alle landen waar de islam regeert een zooitje. Owja....de duivel gelooft ook in Godquote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:14 schreef Verlicht het volgende:
Ik ervaar het soms als lastig. Als het goed gaat met haar leven, dan is zij Allah dankbaar. Als het slecht gaat met haar leven, dan is het haar eigen schuld, want Allah brengt haar natuurlijk niet in die problemen, dat doet zij zelf.
Ik vind het maar lastig, vooral als ik haar advies geef hoe zij haar problemen kan oplossen of verminderen. Ik moet continu het opnemen tegen Allah, die Almachtige. Hoe sterk mijn argumenten zijn, Allah wint altijd.
Mijn eerste vraag is niet 'waarom heb ik Hem nodig?' maar 'is het geloofwaardig dat Hij bestaat?'.quote:
Hier is sprake van een hogere macht!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 23:57 schreef cvboer het volgende:
[..]
Heb je hem geroepen ofzo? 6 minuten na jouw bericht is David ter plaatse. Ongelovelijk..
Wat een bullshit antwoord dude en dat weet je zelf ook goed, dat je iets achterlijks zegt maakt het geen goed argument. Geef gewoon antwoord, waarom heb jij hem nodig?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 00:01 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Mijn eerste vraag is niet 'waarom heb ik Hem nodig?' maar 'is het geloofwaardig dat Hij bestaat?'.
Pas als je die laatste vraag met 'ja' kan beantwoorden is de eerste vraag relevant.
Neej, dat zeg ik niet. Maar ik wilde maar even aangeven hoe sommigen het geloof als een reddende strohalm misbruiken.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 23:57 schreef koningdavid het volgende:
[..]
David, heldquote:Op donderdag 20 augustus 2009 23:51 schreef koningdavid het volgende:
Ach alle frusti's laten hun misplaatste, hautaine, domheid weer blijken. Verrassend.
voor jullie allemaal.
Leg eerst maar eens waarom het een bullshit antwoord is.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 00:02 schreef Fearmonger het volgende:
[..]
Wat een bullshit antwoord dude en dat weet je zelf ook goed, dat je iets achterlijks zegt maakt het geen goed argument. Geef gewoon antwoord, waarom heb jij hem nodig?
Ken het TS, mijn zus heeft dat heel erg met god. Ik irriteer me er niet aan, heb medelijden met haar, maar gun haar het ook. Het is haar houvast. Ze heeft momenteel Mexicaanse griep en is ziek als een hond ( en met ziek bedoel ik echt fucking ziek) toch vond ze de kracht om naar de kerk te gaan en te bidden voor genezing. Best gevaarlijk nu ik erover nadenk als je geeneens de kracht hebt een glas op te tillen heb je ook niet de kracht om veilig te rijden.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:14 schreef Verlicht het volgende:
Ik ervaar het soms als lastig. Als het goed gaat met haar leven, dan is zij Allah dankbaar. Als het slecht gaat met haar leven, dan is het haar eigen schuld, want Allah brengt haar natuurlijk niet in die problemen, dat doet zij zelf.
Ik vind het maar lastig, vooral als ik haar advies geef hoe zij haar problemen kan oplossen of verminderen. Ik moet continu het opnemen tegen Allah, die Almachtige. Hoe sterk mijn argumenten zijn, Allah wint altijd.
Lekkere egoïstisch die zus van je, lekker alle anderen aansteken omdat zij zo nodig God om genezing wil vragen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 00:03 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
Ken het TS, mijn zus heeft dat heel erg met god. Ik irriteer me er niet aan, heb medelijden met haar, maar gun haar het ook. Het is haar houvast. Ze heeft momenteel Mexicaanse griep en is ziek als een hond ( en met ziek bedoel ik echt fucking ziek) toch vond ze de kracht om naar de kerk te gaan en te bidden voor genezing. Best gevaarlijk nu ik erover nadenk als je geeneens de kracht hebt een glas op te tillen heb je ook niet de kracht om veilig te rijden.![]()
En dan elke minuut dat ze niet haar longen eruit hoest komt het door god en als ze wel hoest zegt ze niks. Nadat ze van de kerk kwam geloofde ze zelfs dat ze weer beter was en ging ze opruimen. Resultaat: ze werd nog zieker en zwakker. Ze dankt de heer als ze niet alles wat ze heeft gegeten eruit kots. Ze zingt lofprijs liederen. ( waarvan ze weer moet hoesten)
Die griep velt haar zo hard omdat ze een ziekte heeft waarvan de dokters niet weten wat het is. Blijkbaar is het een ziekte die komt en gaat want eerst had ze het en toen ging het weer weg ( dat had god volgens haar gedaan, ze gaf zelfs een getuigenis in de kerk) en nu is het dus weer terug. Als dokters je niet beter kunnen maken op wie anders dan god kun je dan bouwen en vertrouwen om je beter te maken?
De kerk nodigde haar zelf uit.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 00:05 schreef Fearmonger het volgende:
[..]
Lekkere egoïstisch die zus van je, lekker alle anderen aansteken omdat zij zo nodig God om genezing wil vragen.
Het is bullshit omdat het gewoon gelul in de ruimte is om de vraag te ontwijken en vervolgens te beginnen over een van je zweef verhalen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 00:03 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Leg eerst maar eens waarom het een bullshit antwoord is.
Oke dan heb ik niets gezegd.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 00:07 schreef sweetlady-o het volgende:
[..]
De kerk nodigde haar zelf uit.![]()
Je begrijpt niet eens wat 'profetisch' betekent blijkbaar, maar goed.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 00:07 schreef Fearmonger het volgende:
[..]
Het is bullshit omdat het gewoon gelul in de ruimte is om de vraag te ontwijken en vervolgens te beginnen over een van je zweef verhalen.
Ik ken je standaard discussie techniek dude en keer de vraag niet om, geef gewoon antwoord en probeer niet profetisch te doen. Waarom heb je hem nodig?
Voor jou is het antwoord ja, of niet?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 00:01 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Mijn eerste vraag is niet 'waarom heb ik Hem nodig?' maar 'is het geloofwaardig dat Hij bestaat?'.
Pas als je die laatste vraag met 'ja' kan beantwoorden is de eerste vraag relevant.
Aantal redenen:quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 00:12 schreef Verlicht het volgende:
[..]
Voor jou is het antwoord ja, of niet?
Ja: hoe weet jij of jouw christelijke geloof Hem correct weergeeft?
Jij begrijpt niet hoe je leestekens moet gebruiken blijkbaar, in je fobo staat dat je door onderzoek erachter kwam dat het Christendom de waarheid is, waar kwam je precies achter dan? Wat is het concrete bewijs?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 00:11 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Je begrijpt niet eens wat 'profetisch' betekent blijkbaar, maar goed.
Mijn antwoord was volstrekt normaal. Atheïstische amateurpsychologen, die zeer ruim vertegenwoordigd zijn op FOK!, denken telkens dat iedere gelovige gelooft omdat hij niet sterk genoeg is de 'harde realiteit' aan te kunnen. Gelovigen hebben God 'nodig'. Dat is de tendens die ook in dit topic is, ik verzet me daar tegen. Voor mij is het niet een zaak van per se willen geloven, soms wil ik het juist niet. Ik geloof het omdat ik het geloofwaardig vindt.
Bullshit, het staat totaal niet sterk en er is TOTAAL geen bewijs voor.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 00:15 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Aantal redenen:
- Jezus is een enorm sterke troef. Een indrukwekkendere persoon is er m.i. nooit geweest in een religie. Bovendien staat het christelijke verhaal over Jezus (incl. de opstaning) historisch-wetenschappelijk verrassend sterk.
Ik wil je vraag best beantwoorden hoor, ik wilde alleen benadrukken dat ik geen slappe zak bent die gelooft omdat hij het zo graag wil, maar omdat ik het echt geloof. Dit om alle atheïstische amateurpsychologen voor te zijn.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 00:17 schreef Fearmonger het volgende:
[..]
Jij begrijpt niet hoe je leestekens moet gebruiken blijkbaar, in je fobo staat dat je door onderzoek erachter kwam dat het Christendom de waarheid is, waar kwam je precies achter dan? Wat is het concrete bewijs?
En alsnog ontwijk je de eerdere vraag, ik vroeg namelijk niet of je soms wel of niet wil geloven, ik vraag waarom je Hem nodig hebt, dat je het soms niet wil heeft daar geen fuck mee te maken want je geloofd en volgens jou is het de waarheid, ook al is het de waarheid dan kan je er nog voor kiezen niet constant te bidden en naar de kerk te gaan, WAAROM doe jij dat wel? WAAROM heb jij hem nodig? Geef nu is recht antwoord, gewoon straight up geen bullshit geen lange verhalen.
Wel.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 00:18 schreef Fearmonger het volgende:
[..]
Bullshit, het staat totaal niet sterk en er is TOTAAL geen bewijs voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |