Dat is een zeer interessante invalshoek. Hoe erg zouden onze hersenen, datgene waardoor we ons bewust zijn van alles, ons voorliegen?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:14 schreef servus_universitas het volgende:
[..]Het valt nog maar te bezien in hoeverre je dagelijkse waarneming behoort tot de realiteit.
Zoals ze zijn, dat is maar de vraag.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:08 schreef cvboer het volgende:
[..]
Das dan wel weer jammerIk sta toch liever met beide benen in de realiteit, ik zie de dingen liever zoals ze zijn.
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:51 schreef Silven het volgende:
Maar al met al, goed dat de evolutie gaande blijft, dan verdwijnt het fenomeen geloof vroeg of laat wel.
Dat klopt, je beseft je dan pas echt dat je geen drugs nodig bent om serieus door het leven te gaan.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:10 schreef leRomein het volgende:
[..]
Misschien ervaar je de echte realiteit pas na het gebruik van paddo's. ()
Amenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:18 schreef Sakura het volgende:
Als 1 persoon waanvoorstellingen heeft, noemen we het krankzinnigheid en laten we hem zo snel mogelijk opnemen.
Als een hele groep waanvoorstellingen hebben noemen we het religie.
Ik heb een keer in de klas gezeten met een gereformeerde, hij sprak nooit over een god en vloekte nog harder en vaker dan een geboren ongelovige. Maar wel braaf 2 keer per week naar de kerk gaan samen met z'n ouders in z'n zondagse pakquote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:25 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Wel respect voor jou, ik zou niet een sociale relatie kunnen aangaan met iemand die streng gelovig is. Ik ken wel iemand die katholiek is maar daar merk je helemaal niks van. (in de zin dat ie niet constant over god aan het praten is)
Hoe bedoel je?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:18 schreef Verlicht het volgende:
[..]
Zoals ze zijn, dat is maar de vraag.
heb een refo-collega die echt nooit vloekt en je constant corrigeert of tut-tut-tut doet als je iets beweert waar zijn oren niet tegen kunnen.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:21 schreef xyz147 het volgende:
[..]
Ik heb een keer in de klas gezeten met een gereformeerde, hij sprak nooit over een god en vloekte nog harder en vaker dan een geboren ongelovige. Maar wel braaf 2 keer per week naar de kerk gaan samen met z'n ouders in z'n zondagse pak
En mensen die denken zelf de waarheid in pacht te hebben en anderen wegzetten als krankzinnig omdat ze er anderen ideeën op nahouden noemen we een gevalletje grootheidswaan.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:18 schreef Sakura het volgende:
Als 1 persoon waanvoorstellingen heeft, noemen we het krankzinnigheid en laten we hem zo snel mogelijk opnemen.
Als een hele groep waanvoorstellingen hebben noemen we het religie.
Dat is ook nog maar de vraag. Kijk hoeveel mensen er in Nederland met enige regelmaat alcohol en cannabis gebruiken (of zelfs cocaine, xtc etc.). Zien die allemaal de leuke dingen niet meer?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:19 schreef cvboer het volgende:
[..]
Mensen die wel drugs gebruiken zien doorgaans de leuke dingen niet meer, daarvoor hebben ze andere middelen nodig om in een leuke wereld te komen.
Dat is vast de meerderheid van Nederland, jaquote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:28 schreef leRomein het volgende:
[..]
Dat is ook nog maar de vraag. Kijk hoeveel mensen er in Nederland met enige regelmaat alcohol en cannabis gebruiken (of zelfs cocaine, xtc etc.). Zien die allemaal de leuke dingen niet meer?
volgens mij inderdaad wel de grootste helft jaquote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:32 schreef JDI het volgende:
[..]
Dat is vast de meerderheid van Nederland, ja
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:15 schreef RickoKun het volgende:
Gelovigen moet je sowieso mijden, gestoord volk.
Naar mijn idee zien ze dat niet. ze gebruiken die troep om in een bepaalde toestand te komen waar ze anders niet in komen. Of kun jij mij een reden geven waarom sommige wél drugs gebruiken?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:28 schreef leRomein het volgende:
[..]
Dat is ook nog maar de vraag. Kijk hoeveel mensen er in Nederland met enige regelmaat alcohol en cannabis gebruiken (of zelfs cocaine, xtc etc.). Zien die allemaal de leuke dingen niet meer?
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:15 schreef RickoKun het volgende:Gelovigen moet je sowieso mijden, gestoord volk.
Jij beweert dat als iemand een drug gebruikt, diegene afhankelijk is van die drug om een bepaalde vorm van geluk of plezier te beleven. Ik ben van mening dat er mensen zijn die (psychisch en/of lichamelijk) verslaafd zijn aan drugs, maar het grootste deel van de mensen het slechts gebruikt als extra plezier, dus niet als essentiële bron van geluk, maar een aanvulling. Als je geen drugs wilt gebruiken omdat je zonder ook geluk ervaart, betekent dat niet dat mensen die wel drugs gebruiken dit geluk zonder drugs niet hebben.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 23:20 schreef cvboer het volgende:
[..]
Naar mijn idee zien ze dat niet. ze gebruiken die troep om in een bepaalde toestand te komen waar ze anders niet in komen. Of kun jij mij een reden geven waarom sommige wél drugs gebruiken?
Laat die jongen, hij trollt.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 23:30 schreef leRomein het volgende:
[..]
Jij beweert dat als iemand een drug gebruikt, diegene afhankelijk is van die drug om een bepaalde vorm van geluk of plezier te beleven. Ik ben van mening dat er mensen zijn die (psychisch en/of lichamelijk) verslaafd zijn aan drugs, maar het grootste deel van de mensen het slechts gebruikt als extra plezier, dus niet als essentiële bron van geluk, maar een aanvulling. Als je geen drugs wilt gebruiken omdat je zonder ook geluk ervaart, betekent dat niet dat mensen die wel drugs gebruiken dit geluk zonder drugs niet hebben.
Aight!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 23:44 schreef Verlicht het volgende:
[..]
Laat die jongen, hij trollt.Moet wel.
Kerk?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 23:45 schreef pumpkineater het volgende:
Weet iemand waar david uithangt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |