Wellicht komt het omdat ik vroeger ook in zo'n God geloofde. Ik begrijp waarom mensen graag in zo'n systeem geloven, want vaak vind ik het jammer dat ik mijn eigen verantwoordelijkheid niet van mij kan afschuiven.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:25 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Wel respect voor jou, ik zou niet een sociale relatie kunnen aangaan met iemand die streng gelovig is. Ik ken wel iemand die katholiek is maar daar merk je helemaal niks van. (in de zin dat ie niet constant over god aan het praten is)
Dan mogen ze met het busje naar school!quote:
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:19 schreef Hukkie het volgende:
Typisch voor gelovigen inderdaad, ken vergelijkbare verhalen met christenen, als het goed gaat dankt men God, als het slecht gaat dan is het de eigen schuld. Dat is een bepaalde manier van redeneren zonder ratio, daar doe je niets aan. Daar moet je mee leren leven.
TS IS ZELF EEN BUITENLANDER!!!!!!!!!!!!!!!! TROLLFACE COMMUNICEERT MET BUITENLANDERS!!!!!!!!!!!!!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:15 schreef Trollface. het volgende:
TS heeft buitenlanders als vrienden![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat dus.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:18 schreef Verlicht het volgende:
[..]
Ja, ik zit daar ook wel mee. Ik vraag mij altijd af hoe het kan dat een volwassen meisje nog steeds in een Heilige Boek gelooft. Ik vind het eng, want zo'n persoon ontkent vaak zijn eigen verantwoordelijkheid.
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:15 schreef Trollface. het volgende:
TS heeft moslimchickies als vrienden![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En hoe voelt dat, zo terug in de realiteit? weg uit het fictieve wereldje?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:16 schreef Verlicht het volgende:
[..]
Na 4 jaar doe ik dat nog steeds, omdat zij het vraagt, maar Allah wint het toch. Ik koester hoop, want ik was vroeger ook gelovig. Ik heb de christelijke god verlaten, nu zij nog haar Allah. Maar hoe ouder mensen worden, hoe kleiner de kans dat zij echt durven om uit dat religieus systeem te stappen.
Pijnlijk, waanideeen zijn prettig, daarom gebruik ik af en toe paddo's. Helaas heeft minister Klink mijn middel afgepakt (amper te koop).quote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:35 schreef cvboer het volgende:
[..]
En hoe voelt dat, zo terug in de realiteit? weg uit het fictieve wereldje?
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:15 schreef RickoKun het volgende:Gelovigen moet je sowieso mijden, gestoord volk.
nou - toen ik slaagde voor mijn rij=examen kwam het volgens mijn moeder doordat ze een kaarsje had opgestoken hoor!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:57 schreef Zotheid het volgende:
Mijn moeder is er ook zo eentje. In plaats van daadwerkelijk te helpen steekt ze wel een kaarsje op.
WTF heb ik daar nou aan.
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:59 schreef zomaareennaam het volgende:
[..]
nou - toen ik slaagde voor mijn rij=examen kwam het volgens mijn moeder doordat ze een kaarsje had opgestoken hoor!
de twee keer daarvoor dat ik zakte? ach - die telden niet / om de een of andere duidelijk reden - iets van "god had het druk en zelf was ik ook al niet helemaal lekker"...
Best wel sad dat ze meer in de kracht van 1 of ander "opperwezen" gelooft dan in haar eigen zoon.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:59 schreef zomaareennaam het volgende:
[..]
nou - toen ik slaagde voor mijn rij=examen kwam het volgens mijn moeder doordat ze een kaarsje had opgestoken hoor!
de twee keer daarvoor dat ik zakte? ach - die telden niet / om de een of andere duidelijk reden - iets van "god had het druk en zelf was ik ook al niet helemaal lekker"...
Jouw moeder wil gewoon dolgraag dat je over een x-aantal jaren haar komt opzoeken in de hemel, en is bang dat dit niet gaat gebeuren als jij niet braaf naar de kerk gaat.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:01 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Sowieso word ik helemaal moe van dat kerkgedoe van dr.
"Ja, ga nou weer een keer mee naar de kerk."
Nee! Ik respecteer jou als gelovige, respecteer mij dan ook als ongelovige.
Die ontzettende drang om iedereen maar te bekeren is echt verschrikkelijk.
Das dan wel weer jammerquote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:52 schreef Verlicht het volgende:
[..]
Pijnlijk, waanideeen zijn prettig, daarom gebruik ik af en toe paddo's. Helaas heeft minister Klink mijn middel afgepakt (amper te koop).
Misschien ervaar je de echte realiteit pas na het gebruik van paddo's. (quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:08 schreef cvboer het volgende:
[..]
Das dan wel weer jammerIk sta toch liever met beide benen in de realiteit, ik zie de dingen liever zoals ze zijn.
Dat zal inderdaad een reden zijn. Maar goed, als je alleen maar in de hemel kan komen door te geloven in een hogere macht (en dan nog wel de juiste, stel dat je boedist bent, sta je daar gezellig aan de hemelpoort) en dat verdere daden op aarde ondergeschikt zijn (Als iemand die zich voorbeeldig gedraagt niet in de hemel komt) hoef ik niet eens in de hemel te komen.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:07 schreef leRomein het volgende:
[..]
Jouw moeder wil gewoon dolgraag dat je over een x-aantal jaren haar komt opzoeken in de hemel, en is bang dat dit niet gaat gebeuren als jij niet braaf naar de kerk gaat.
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:35 schreef cvboer het volgende:
[..]
En hoe voelt dat, zo terug in de realiteit? weg uit het fictieve wereldje?
Precies, en dan onschuldige schepsels van hem op te offeren om hem te eren.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:07 schreef leRomein het volgende:
edit: trouwens, het idee opzich al. Dat er een God zou zijn, die het dan zou waarderen als mensen in een gebouw samen komen om zijn bestaan te vieren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |