quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:30 schreef Buckle het volgende:
Ik heb me nu aangemeld voor het traineeship bij de UWV. Elke keer bij die zgn. werkcoach dacht ik: Geef me nou jouw baan maar gewoon, dat kan ik toch veel beter. Tja, je moet toch wat...
Je moet wel HBO/WO gedaan hebben hè, weet niet hoe dat bij jou zit.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:59 schreef Lastpost het volgende:
tvp, dat baantje lijkt me ook prima te doen trouwens.
Zowaar geen probleem.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Je moet wel HBO/WO gedaan hebben hè, weet niet hoe dat bij jou zit.
Waaom vraag ik me altijd af... Mijn toenmalig werkcoach zag mijn op mijn CV dat ik hypotheekadviseur bij een bank was... Kwam ze met allerlei functies aan die totaal geen raakvlakken met mijn kennis, ervaring en opleiding hadden, maar omdat ze in 't bankwezen waar leek dat haar ook wel wat... (Maar deze functie van koffiejuffrouw is toch ook bij een bank"quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Je moet wel HBO/WO gedaan hebben hè, weet niet hoe dat bij jou zit.
Ik heb ook gereageerd op die vacature. En voor mij is het wel iets wat in mijn vakgebied ligt (CMV).quote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:13 schreef Viking84 het volgende:
Doen ze er volgend jaar nog eens honderd? Hoe kom je daarbij?
Ik heb géén idee hoeveel reacties er komen. Ik denk dat alleen HBO'ers en WO'ers die niet snel kansen zien in hun eigen vakgebied zullen reageren. Dit is natuurlijk ook een soort betaalde vorm van bezigheidstherapie. Ik heb wel begrepen dat veel mensen belangstelling hebben getoond voor werken bij het UWV, dus ik zou me er niet op verkijken. Maar ik hoor altijd dat ik hele goeie sollicitatiebrieven schrijf (werkcoaches hebben er niets op aan te merken, "Je zou mij moeten adviseren" zei m'n huidige coach
) en dat is een vaardigheid die me bij dit traineeship goed van pas zou komen, dus ik heb goede hoop dat ik geselecteerd word
.
En als het niet gebeurt is het ook niet heel erg, dan ga ik het onderwijs in (en dat ga ik sowieso doen, na het traineeship).
http://www.nu.nl/economie(...)ls-trainees-aan.htmlquote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:13 schreef Viking84 het volgende:
Doen ze er volgend jaar nog eens honderd? Hoe kom je daarbij?
Culturele Maatschappelijke Vorming? Wat heeft dat met dit traineeship te maken? En wat hebben jullie snel gereageerd!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:16 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Ik heb ook gereageerd op die vacature. En voor mij is het wel iets wat in mijn vakgebied ligt (CMV).
We zullen het over enige tijd wel horenquote:Maar ben benieuwd. Als ik jullie reacties zo lees kan het wel eens zo zijn dat er heeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel mensen op reageren.
Het feit dat je met jongeren aan de slag gaat?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Culturele Maatschappelijke Vorming? Wat heeft dat met dit traineeship te maken? En wat hebben jullie snel gereageerd!. Ik ga de komende dagen veel tijd steken in een uitmuntende sollicitatiebrief, dit is niet iets waar ik even snel op reageer.
[..]
Tja, schrijven is part of my jobquote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:22 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga de komende veel tijd steken in een uitmuntende sollicitatiebrief, dit is niet iets waar ik even snel op reageer.
[..]
IK OOOOK!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:25 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Het feit dat je met jongeren aan de slag gaat?
Edit: Nu net een vragenlijst binnengekregen via de mail trouwens.
Kan ook met je gebrek aan werkervaring te maken hebben. Binnen de journalistieke sector heb je te maken met enorm veel concurrentie en bovendien zijn dat allemaal talige mensen, dus iedereen steekt tijd in een goeie, vlotte briefquote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:25 schreef Buckle het volgende:
[..]
Tja, schrijven is part of my jobMijn ervaring met mijn eigen brieven is dat hoe langer ik er naar kijk, hoe meer ik er over nadenk, hoe nepper en gekunstelder hij wordt. De meeste uitnodigingen voor gesprekken krijg ik toch van brieven die ik in een enthousiaste bui binnen 15 minuten uit mijn mouw schud.
Ik heb er een poosje over gedacht om een brief-schrijf-bedrijf te beginnen, iets in de trand van dat ene bedrijf wat 75 euro rekent voor een sollicitatiebrief met cv, maar dan goedkoop. Maar aangezien ik het zelf ook niet voor elkaar krijg met mijn brieven om veel op gesprek te mogen komen of banen aangeboden krijg, laat ik dat toch maar zitten. Zo goed kunnen ze dan ook weer niet zijn.
Vragenlijst? Nav dat traineeship? Wat voor vragen dan?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:27 schreef Buckle het volgende:
Wel een raar mailtje trouwens.
Geachte heer/mevrouw,
Wilt u aub de volgende link volgen om een vragenlijst in te vullen,
(url)
Met vriendelijke groet
en verder niks. nou ik ga de lijst maar es bekijken!
Ja, ik heb Nederlands gestudeerd en kan ook met jongeren werken in het onderwijs. Dat wil toch ook niet zeggen dat dit traineeship aansluit op mijn opleiding?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:25 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Het feit dat je met jongeren aan de slag gaat?
Edit: Nu net een vragenlijst binnengekregen via de mail trouwens.
Welke regio, hoeveel uur, sterke zwakke punten (ben ik zoooo slecht in), casus (ben ik nu...)quote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Vragenlijst? Nav dat traineeship? Wat voor vragen dan?
* Viking84 is nieuwsgierig.
http://werkenbijdeoverheid.nl/vacatures/detail/trainee-werkcoaches-jongeren/index.cfm?vacature_id=BEMHRJIA&adm_pin=01535quote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:28 schreef Gizmo112 het volgende:
is er ook meer info over dat traineeship bij het UWV ? Ben wel benieuwd hoe ze dat traject in gaan vullen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |