Dat gezegd hebbende vind ik BLood het enige (slechte) nummer op Vs. dat daar niet thuishoortquote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:56 schreef starla het volgende:
Hoe het ook zij, het beste album van de jaren '90 is Vs. van PJ, geen twijfel over mogelijk
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:24 schreef WesCAddle het volgende:
Geef ze een keuze tussen Jeremy en Blood en de overgrote meerderheid zal voor de laatste kiezen.
Ach, voor iedereen staat er wel wat op.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:18 schreef starla het volgende:
[..]
Dat gezegd hebbende vind ik BLood het enige (slechte) nummer op Vs. dat daar niet thuishoort![]()
[..]
Hoi Tong, pc gefixt?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:33 schreef tong80 het volgende:
Kurt Cobain haatte pearl Jam. Was wel bevriend met hem op een bepaald moment omdat ie de energie en intentie van EV begreep.
Maar Grunge is iets dat door een journalist is verzonnen.
Die term had ook bij Mudhoney kunnen worden verzonnen maar die liepen 5 jaar voor.
Ik verlang nog wel terug naar Sub-Pop.
Hier in België heeft Ten van PJ Nevermind van Nirvana voor het eerst in jaren van de nummer 1 plek verdrongen in de lijst van beste albums ooit van StuBru, bekendste rockradio hier.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:24 schreef WesCAddle het volgende:
[..]
Tsja, het is een kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik idd dat Pearl Jam een aantal briljante platen heeft gemaakt. Ten is verreweg 't bekendst, maar naar mijn mening is bijv. VS zelfs nog beter. Alleen is deze plaat -met bijbehorende nummers- minder bekend omdat PJ geen zin had om de boel te promoten.
Ik denk dat Cobain de juiste mix van looks, uitstraling, ellende daarvoor had. Van Ed denk ik eerder dat 't een spijtig voorval geweest zou zijn.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:59 schreef ruud.nl het volgende:
Je zou je kunnen afvragen of Pearl Jam dezelfde status als Nirvana zou hebben bereikt als destijds niet Kurt Cobain maar Eddie Vedder een kogel door z'n kop zou hebben geschoten.
-1 Trollquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 00:32 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Behalve dat ze in het grote muzikale plaatje natuurlijk helemaal niet zo ver uit elkaar liggen is het volkomen terrecht dat Nirvana de legende is geworden (met enkele simplistische maar oh zo doeltreffende klassiekers op hun naam) en Pearl Jam gewoon altijd de Kane van Seattle is gebleven.
Nah. Kane is een bedrijf. Een koe met één heel grote tepel genaamd Woesthoff waar op gezette tijden nootjes uitkomen ipv melk.quote:
Kwestie van smaak hebben... Ik kan niet vaak genoeg naar die 'zeikstem' luisteren. En zo te zien ben ik niet de enige.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 00:52 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Pearl Jam is al jaren de muzikale armoede zelve met een zanger met de grootst mogelijke jammerende zeikstem denkbaar.
Ik voel me aangesproken: Fanboy meld zich!quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 00:52 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Toch loopt stadion na stadion vol met fanboys (m/v) die hun muzikale leefwereld zelf veel ruimer inschatten dan hij daadwerkelijk is.
Megalomane zelfoverschatters? Dat mag je me uitleggen... Als je je wat beter had verdiept in Ed en Kurt had je juist moeten weten dat beiden populair waren/zijn tegen wil en dank en dat ze zelf ook vaak neit begrepen waarom dat zo was. Ze vinden/vonden zichzelf absoluut geen geweldige muzikanten.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 00:52 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Bovendien zijn beide frontmannen de grootste megalomane zelfoverschatters in de afgelopen 2000 jaar van menselijke beschaving.
Jep, daar vertelde ie ook over in bovengenoemde documentaire. Was een poging van Stipe om Cobain uit zijn omgeving weg te halen, omdat duidelijk was dat het niet bepaald de goede kant op ging met hem. Helaas niet gelukt...quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 13:27 schreef Semisane het volgende:
Blijft wel jammer dat Cobain er een eind aan maakte, want ik geloof dat Stipe van R.E.M. wilde gaan samenwerken met hem....dat had wel erg gaaf kunnen worden.
Doet me denken aan Miles Davis die op het punt stond een album met Jimi Hendrix op te nemen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 16:05 schreef Imaginary_Friend het volgende:
[..]
Jep, daar vertelde ie ook over in bovengenoemde documentaire. Was een poging van Stipe om Cobain uit zijn omgeving weg te halen, omdat duidelijk was dat het niet bepaald de goede kant op ging met hem. Helaas niet gelukt...
Als je snel kunt typen wil het nog niet zeggen dat je een boek kunt schrijven.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:33 schreef Ziewoarut het volgende:
Had niet gedacht dat nog zo veel mensen het hier voor Nirvana zouden opnemen.
Pearl jam is een vele betere band dan Nirvana. Niet dat ik Nirvana slecht vind maar het gitaarwerk in de meeste nummer is echt iets wat je in de eerste weken van je gitaarles leert.
Sub-pop is alive and kicking met bands als The Constantines, The Elected, The Thermals, Band of Horses, The Shins, The Gutter Twins en ga zo maar door.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:33 schreef tong80 het volgende:
Ik verlang nog wel terug naar Sub-Pop.
Een drogreden. Omdat het gitaarwerk simpeler is, is het een slechtere band. Het gitaarwerk van George Harrison is technisch ook niet hoogstand, maar verzin het maar eens. Daarnaast wil ik beginnende gitaristen wel eens een solo horen spelen a la school van bleach.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:33 schreef Ziewoarut het volgende:
Niet dat ik Nirvana slecht vind maar het gitaarwerk in de meeste nummer is echt iets wat je in de eerste weken van je gitaarles leert.
Nevermind is een meesterwerk. Dat jij het overschat vindt is kwestie van smaak. Ik vind bijvoorbeeld de eerste albums van Metallica zwaar overschat, zij begonnen pas muziek te maken vanaf ...and justice for all. Dit zullen veel Metallicafans mij ook niet in dank afnemen. Waarom? Omdat ik een andere smaak heb. Dat neemt niet weg dat albums als ride the lighting en master of puppets geen meesterwerken zijn.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:33 schreef Ziewoarut het volgende:
Nevermind is naar mijn mening het meest overschatte album ooit en live vind ik eigenlijk geen enkel Nirvana nummer goed uit de verf komen.
Beetje appels met peren vergelijken. Ten tijde van bleach was Kurt 22, terwijl Ed ten tijde van Ten 27 was.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:33 schreef Ziewoarut het volgende:
Pearl jam is veel volwassener en niet zo kinderachtig 'geenstijl achtig' om overal maar een beetje tegen aan te trappen.
Ik denk dat het schaamrood nu wel op je kaken staat na mijn youtubelinkje niet?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:33 schreef Ziewoarut het volgende:
Elk nummer van Nirvana zuigt gewoon live. Pearl jam in tegendeel is live nog vele malen beter dan op het album.
Je komt me over als een beginnende gitarist die zichzelf erg geforceerd wilt bewijzen door grote bands die veel meer zullen betekenen voor de (muziek)wereld dan jij neer te sabelen. Gelukkig maar, want als jij niet overweg kunt met het succes van anderen, hoe zou je eventueel eigen succes kunnen behapstukken?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:33 schreef Ziewoarut het volgende:
Ik ben ervan overtuigd dat iedereen die 3 jaar bas speelt kan doen wat hij ook kan.
Ik loop achter ik weet het.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:56 schreef starla het volgende:
[..]
Sub-pop is alive and kicking met bands als The Constantines, The Elected, The Thermals, Band of Horses, The Shins, The Gutter Twins en ga zo maar door.
Tuurlijk, simpel wil niet altijd minder of slechter zijn, in het geval van Nirvana welquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:56 schreef starla het volgende:
[..]
Sub-pop is alive and kicking met bands als The Constantines, The Elected, The Thermals, Band of Horses, The Shins, The Gutter Twins en ga zo maar door.
[..]
Een drogreden. Omdat het gitaarwerk simpeler is, is het een slechtere band. Het gitaarwerk van George Harrison is technisch ook niet hoogstand, maar verzin het maar eens. Daarnaast wil ik beginnende gitaristen wel eens een solo horen spelen a la school van bleach.
[..]
Nevermind is een meesterwerk. Dat jij het overschat vindt is kwestie van smaak. Ik vind bijvoorbeeld de eerste albums van Metallica zwaar overschat, zij begonnen pas muziek te maken vanaf ...and justice for all. Dit zullen veel Metallicafans mij ook niet in dank afnemen. Waarom? Omdat ik een andere smaak heb. Dat neemt niet weg dat albums als ride the lighting en master of puppets geen meesterwerken zijn.
Nirvana interesseerde zich geen biet voor live optredens, het hoorde er maar bij, dat was hun instelling. Als ik trouwens hoor (met de -onbedoeld- meest ontstemde gitaren en - onbedoeld- slechtste solo sinds we gesneden brood eten, als neusje van de zalm vergeet Ed ook nog eens zijn tekst), gaan mijn oren meteen bloeden:
[..]
Beetje appels met peren vergelijken. Ten tijde van bleach was Kurt 22, terwijl Ed ten tijde van Ten 27 was.
5 jaar lijkt niet veel, maar kan emotioneel veel uitmaken. In Utero had bijvoorbeeld ook geen schopperige teksten meer. Wie weet wat ze vanaf dan verder gingen doen.
[..]
Ik denk dat het schaamrood nu wel op je kaken staat na mijn youtubelinkje niet?
[..]
Je komt me over als een beginnende gitarist die zichzelf erg geforceerd wilt bewijzen door grote bands die veel meer zullen betekenen voor de (muziek)wereld dan jij neer te sabelen. Gelukkig maar, want als jij niet overweg kunt met het succes van anderen, hoe zou je eventueel eigen succes kunnen behapstukken?
Nirvana =/= Nevermind... Mislukte potentiële topalbums....quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:33 schreef Ziewoarut het volgende:
Even alle gekheid op een stukje; Nirvana had best een paar sterke nummers dat geef ik toe maar Nevermind is naar mijn mening het meest overschatte album ooit en live vind ik eigenlijk geen enkel Nirvana nummer goed uit de verf komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |