allang achterhaaldquote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:15 schreef dabadbass het volgende:
Als je energie wilt besparen koop dan iig geen Plasma-scherm
Zwart is bij plasma's juist wel zwart.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:28 schreef Chaos-Zero het volgende:
Thanks allen voor het snelle reageren! In de winkel lijkt zo een 82 cm natuurlijk best klein en had daarom ook al voor wat grotere tv's gekeken.
Zo ver ik weet is bij plasma zwart ook niet echt zwart he? Imo vind ik dat wel belangrijk, zeker tijdens gamen. Is het ook niet zo dat een plasma minder scherp is dan een LCD of heb ik mezelf dat verbeeld?
Maar goed, dan alsnog is hij 94cm, word het op zo een korte afstand niet al snel lelijk, net zoals KingSizePinda dat zegt?
Ah dan haalde ik dat dus even door de warquote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:29 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zwart is bij plasma's juist wel zwart.
ik zit op ong 3 meter van mijn tv vandaan en het ziet er super uitquote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:28 schreef Chaos-Zero het volgende:
Thanks allen voor het snelle reageren! In de winkel lijkt zo een 82 cm natuurlijk best klein en had daarom ook al voor wat grotere tv's gekeken.
Zo ver ik weet is bij plasma zwart ook niet echt zwart he? Imo vind ik dat wel belangrijk, zeker tijdens gamen. Is het ook niet zo dat een plasma minder scherp is dan een LCD of heb ik mezelf dat verbeeld?
Maar goed, dan alsnog is hij 94cm, word het op zo een korte afstand niet al snel lelijk, net zoals KingSizePinda dat zegt?
50cm vind ik dan wel weer erg klein hoorquote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:32 schreef bioloogje het volgende:
Ik heb veel in verschillende electronica winkels gestaan, en de enige zaak waar ik de eigenaar van vertrouwde op deskundigheid, raad mensen aan om een scherm te kopen dat in de breedte 4x zo klein is als de kijk afstand.
Dus als je vanaf 4 meter afstand tv kijkt. Dan moet het scherm 1 meter breed (dus niet diagonaal) zijn voor optimale kijkervaring.
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:12 schreef TNA het volgende:
Het is net wat je mooi vindt, maar op 2 meter afstand is 32" meer dan genoeg. Persoonlijk vind ik Philips overigens het mooiste beeld leveren.
Het is natuurlijk ook wel een enigzins persoonlijke keuze. Dat zei hij er ook wel bij. Voor mezelf werkt het eigenlijk prima. Ik zit ook 2 meter van mijn tv (lang leve de studentenkamer) en mijn scherm is met 43 cm breed net iets te klein. Veel groter zou ik het ook niet willen hebben.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:34 schreef Chaos-Zero het volgende:
[..]
50cm vind ik dan wel weer erg klein hoor
Dat is waar ja! Alleen volgens mij zijn er alleen nog niet zo heel erg veel games die full HD ondersteunen. Over die bluray ben ik nog niet zo zeker van...quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:49 schreef _GdR_ het volgende:
Koop nou maar een fullHD. PS3 & bluray zijn fullHD. En blurays ga je echt wel kijken als je een HD tv hebt
Die vergelijking gaat niet op, je moet eerst bepalen of je naar SD of HD beel aan het kijken bent, pas daarna kun je zeggen wat de ideale kijkafstand is.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:32 schreef bioloogje het volgende:
Ik heb veel in verschillende electronica winkels gestaan, en de enige zaak waar ik de eigenaar van vertrouwde op deskundigheid, raad mensen aan om een scherm te kopen dat in de breedte 4x zo klein is als de kijk afstand.
Dus als je vanaf 4 meter afstand tv kijkt. Dan moet het scherm 1 meter breed (dus niet diagonaal) zijn voor optimale kijkervaring.
Misschien kijk je nu nog niet naar HD, maar zeg dat je TV 5 jaar meegaat, dan heb je in die tijd echt wel een hoop dingen in HD. Nu geen Full HD kopen is in mijn ogen zonde.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:53 schreef Chaos-Zero het volgende:
[..]
Dat is waar ja! Alleen volgens mij zijn er alleen nog niet zo heel erg veel games die full HD ondersteunen. Over die bluray ben ik nog niet zo zeker van...
het gaat om breed he, niet diagonaal. Dus 50 cm breed is denk ik iets in de 80 a 90 cm diagonaal.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:34 schreef Chaos-Zero het volgende:
[..]
50cm vind ik dan wel weer erg klein hoor
Over het algemeen heeft dat niet zoveel met de LCD-panel te maken, maar meer met de hardware die het signaal omzet. Ik heb een LG omdat die naar mijn smaak een betere tuner had dan menig ander merk, save een full HD-toshiba (was veel beter maar meteen 3x zo duur).quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:21 schreef KingSizePinda het volgende:
Voor zo'n afstand zou ik voor de 82cm gaan .. Kheb zelf een 94cm Phillips Full HD en zit er 3 meter vanaf maar et beeld is niet geweldig. Ik ben nog op zoek naar een kleinere televé ..
50 breed is ongeveer 57 diagonaal. Met dank aan Pythagoras.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:58 schreef Tja..1986 het volgende:
het gaat om breed he, niet diagonaal. Dus 50 cm breed is denk ik iets in de 80 a 90 cm diagonaal.
In in een winkel kun je juist niet goed vergelijken omdat over het algemeen:quote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:07 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Over het algemeen heeft dat niet zoveel met de LCD-panel te maken, maar meer met de hardware die het signaal omzet. Ik heb een LG omdat die naar mijn smaak een betere tuner had dan menig ander merk, save een full HD-toshiba (was veel beter maar meteen 3x zo duur).
Altijd gewoon gaan kijken in een winkel en je persoonlijke smaak gaat voor, niet de mening van een legertje merk-nuts.
quote:Op zondag 16 augustus 2009 12:51 schreef Dlocks het volgende:
Uit reviews van bijvoorbeeld http://www.avforums.com/reviews/index.php en http://www.hdtvtest.co.uk/ en http://www.flatpanelshd.com/ komen de plasma's van Panasonic -na de veel duurdere plasma's van Pioneer die niet meer gemaakt worden- als beste uit de bus.
Overigens hebben de Panasonics geen CI+ ondersteuning. Ziggo is hierop aan het overstappen waardoor je niet weet hoe lang een Alphacrypt CAM (dus het signaal rechtstreeks in de televisie i.p.v via een externe decoder) zal blijven werken.
Mocht je CI+ ondersteuning belangrijk vinden dan kun je op onderstaande pagina te TV's bekijken die door Ziggo goegkeurd zijn:
http://www.ziggo.nl/producten/televisie/ci-plus
Voor vragen en informatie over Panasonic kun je het beste op onderstaande forum kijken:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1354233
En misschien dat je hier ook wat aan hebt (voorgaande delen van bovenstaande topic):
Panasonic Nieuws, Meuk & Benchmarks
De TV's waar een hogere marge op ligt vind ik over het algemeen er gewoon kutter uitzien. Bovendien kijk ik meer naar de signaalverwerking dan naar iets anders, een slechte tuner/A/D convertor herken je gewoon vrij snel. Mijn tv geeft ook gewoon beter kabel-beeld dan de bravia van mijn ouders.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:20 schreef Dlocks het volgende:
[..]
In in een winkel kun je juist niet goed vergelijken omdat over het algemeen:
1. Input niet altijd op alle TV's zelfde input signaal gebruikt wordt (en deze sowieso anders is dan thuis)
2. Instellingen vaak niet goed zijn. (denk aan TV's waar verkoper hogere marge op krijgt)
3. TL verlichting zorgt voor ander beeld dan thuis.
Ik zou met name afgaan op reviews van de gerenomeerde websites en op basis daarvan ook nog eens in meerdere winkels het één en ander bekijken.
Zie Televisie tests voor sites waar goede reviews te vinden zijn. Of lees onderstaande quote uit dat topic:
[..]
pythagoras was niet van de cosinus hequote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:17 schreef JDude het volgende:
[..]
50 breed is ongeveer 57 diagonaal. Met dank aan Pythagoras.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 24% gewijzigd door raaavi op 20-08-2009 14:24:42 ]
Maar wel van a˛ + b˛ = c˛. En aangezien de beeldverhouding van een LCD-tv vrijwel altijd 16:9 is, kun je aan de hand van de breedte de hoogte bepalen en vervolgens de diagonaal.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:27 schreef Smart-Einstein het volgende:
[..]
pythagoras was niet van de cosinus he
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:54 schreef JDude het volgende:
[..]
Maar wel van a˛ + b˛ = c˛. En aangezien de beeldverhouding van een LCD-tv vrijwel altijd 16:9 is, kun je aan de hand van de breedte de hoogte bepalen en vervolgens de diagonaal.
je kunt dat ook gewoon uitrekenen en op de websites van fabrikanten checken.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:54 schreef JDude het volgende:
[..]
Maar wel van a˛ + b˛ = c˛. En aangezien de beeldverhouding van een LCD-tv vrijwel altijd 16:9 is, kun je aan de hand van de breedte de hoogte bepalen en vervolgens de diagonaal.
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:54 schreef JDude het volgende:
[..]
waar? en het type nummer?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 17:53 schreef Chaos-Zero het volgende:
Oke ik ga morgen de 82cm LG halen! Bedankt in ieder geval. Nu hopen dat ze hem op voorraad hebben
De LG 32LH3000 bij de Media Markt in Amsterdam Noord, mits hij op voorraad is.quote:
Hij is een paar tientjes duurder. Aangezien ik in Purmerend woon maakt dat eigenlijk weinig uit als ik hem laat versturen..quote:Op donderdag 20 augustus 2009 18:45 schreef raaavi het volgende:
Kijk hier is:
http://www.redcoon.nl/ind(...)LECTRONICS_32LH3000/
Is die daar ook zo duur? of de helft duurder?
okayquote:Op donderdag 20 augustus 2009 18:59 schreef Chaos-Zero het volgende:
[..]
Hij is een paar tientjes duurder. Aangezien ik in Purmerend woon maakt dat eigenlijk weinig uit als ik hem laat versturen..
In iedergeval bedankt
Ik krijg morgen een TV geleverd van 1300 euro, mn oom heeft daar een tv gekocht van 1500, heb er eerder een dvd speler gekocht van 100 euro, en hoor eigenlijk nooit klachtenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Is redcoon een beetje betrouwbaar en shit?
Ik heb deze namelijk op het oog http://www.redcoon.nl/ind(...)PFL8404_H/#detailtopquote:Op donderdag 20 augustus 2009 19:22 schreef raaavi het volgende:
[..]
Ik krijg morgen een TV geleverd van 1300 euro, mn oom heeft daar een tv gekocht van 1500, heb er eerder een dvd speler gekocht van 100 euro, en hoor eigenlijk nooit klachten
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 19:23 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ik heb deze namelijk op het oog http://www.redcoon.nl/ind(...)PFL8404_H/#detailtop
en die lijkt bij Redcoon het goedkoopste
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoezo dan? Ik ga hem vanavond even ophalen, mits ze nog hebbenquote:
Nee, m.i. niet. Ze leveren vaak importmodellen zonder dat ze dat op de site duidelijk maken. Je krijgt dan bijvoorbeeld een apparaat met een Engelse netstekker. Het feit dat je een model hebt dat officieel niet voor de Nederlandse markt is bedoeld kan ook problemen geven als je aanspraak wil maken op garantie.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Is redcoon een beetje betrouwbaar en shit?
Je hebt zeker nog nooit gehoord van die 2 weken omdat je het artikel op afstand koopt?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 13:19 schreef Riparius het volgende:
[..]
Nee, m.i. niet. Ze leveren vaak importmodellen zonder dat ze dat op de site duidelijk maken. Je krijgt dan bijvoorbeeld een apparaat met een Engelse netstekker. Het feit dat je een model hebt dat officieel niet voor de Nederlandse markt is bedoeld kan ook problemen geven als je aanspraak wil maken op garantie.
Ja, alsof dat goedpraat wat Riparius beschrijftquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:43 schreef raaavi het volgende:
Je hebt zeker nog nooit gehoord van die 2 weken omdat je het artikel op afstand koopt?
(weet de precieze term niet meer)
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:34 schreef raaavi het volgende:
Koop hem in ieder geval niet bij de Mediamarkt.
Heb maandag een tv gekocht,
prijs bij de mediamarkt: 1800
prijs die ik heb betaald : 1320Onzin van de MM.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij de Mediamarkt kan je ook hard van de prijs afpingelen.
Mijn TV stond te koop voor 1200 en ik kreeg hem mee voor 950.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
colportagewet?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:43 schreef raaavi het volgende:
[..]
Je hebt zeker nog nooit gehoord van die 2 weken omdat je het artikel op afstand koopt?
Daar kom ik straks achter dus.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 15:51 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Mja kijk eerst of ik hem ergens anders dan voor een zelfde bedrag kan krijgen. Iets duurder maakt ook niet uit want in zulke grapjes heb ik geen zin
Omdat het gewoon klein is. Groter is altijd beter.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:33 schreef Chaos-Zero het volgende:
[..]
Hoezo dan? Ik ga hem vanavond even ophalen, mits ze nog hebben
Is onderdeel van colportagewet toch? Ach ik weet 't ook niet.. je bent iig beschermtquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 15:47 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Nee Einstein, dat is heel iets anders.
De 'Wet kopen op afstand'.
Daarnaast heeft het product gewoon te werken als het uit de doos komt, dus tof dat het importmodellen zouden kunnen zijn (nooit gehad overigensquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:43 schreef raaavi het volgende:
[..]
Product ontvangenquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 17:13 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Daarnaast heeft het product gewoon te werken als het uit de doos komt, dus tof dat het importmodellen zouden kunnen zijn (nooit gehad overigens), maar er hoort gewoon een EU-stekker bij te zitten in elk geval.
Digitenne werkt met een (te) lage bitrate en levert daardoor een zichtbare slechtere beeldkwaliteit dan digitale TV via de kabel.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 01:26 schreef Chaos-Zero het volgende:
Ik heb mijn tv ook opgehaald!
Wat een top ding. Zooooo veel beter dan mijn oude breedbeeld tv..
Enige nadeel is, is dat digitenne beetje blrurrig is. Iemand hier ervaring mee?
Ah vandaar! Dat is wel jammer. Heeft UPC toevallig ook zoiets als digitenne? Ik heb namelijk geen kabel op zolder liggen, sterker nog, helemaal nergens in huisquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:20 schreef Riparius het volgende:
[..]
Digitenne werkt met een (te) lage bitrate en levert daardoor een zichtbare slechtere beeldkwaliteit dan digitale TV via de kabel.
Nee, KPN heeft in Nederland het alleenrecht voor de verspreiding van digitale televisie via de ether (maar het beheer en onderhoud van de zenders valt dan weer onder verantwoordelijkheid van de NOZEMA). Is ook wel begrijpelijk, want het zou verspilling van de toch al schaarse ruimte in de ether zijn als er meerdere aanbieders precies dezelfde kanalen moesten gaan uitzenden.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:56 schreef Chaos-Zero het volgende:
[..]
Ah vandaar! Dat is wel jammer. Heeft UPC toevallig ook zoiets als digitenne? Ik heb namelijk geen kabel op zolder liggen, sterker nog, helemaal nergens in huis
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |