En wat heb je dan zoals geleerd op deze topic ?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 21:42 schreef De_Groene_Democraat het volgende:
Ik heb de OP gelezen en de reactie van KD.Verdere lange reacties gaan me boven mijn pet.
Ik ben het helemaal met KD eens en ben blij om wat ik allemaal door dit topic heb geleerd. Het meest leerzame topic op fok over de evangelien.
* Markus beschreef wat absoluut waar was voor iedereen. (Eigen conclusie)quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 22:15 schreef ATON het volgende:
[..]
En wat heb je dan zoals geleerd op deze topic ?
Tsja het is jammer dat we niet eerder in het topic beland zijn.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 22:15 schreef ATON het volgende:
[..]
En wat heb je dan zoals geleerd op deze topic ?
Tja, zo te zien heb je nog een lange weg te gaan. En wat denk je van de Freethinker-linken van Rereformed ? Het enige waar ik het niet mee eens ben is dat de historische Jezus totaal verzonnen is.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:36 schreef De_Groene_Democraat het volgende:
[..]
* Markus beschreef wat absoluut waar was voor iedereen. (Eigen conclusie)
* Johannes schreef wat Jezus bedoelde. (Eigen conclusie)
* Evangelie Petrus complete onzin.
* Dat er zo veel evangelien zijn
* Velen hadden Markus teksten er bij.
* Dat er duidelijk in de bijbel staat dat Jezus god is.
En zo nog 10tallen andere dingen.
Ik hoop niet dat ik dit in een overmoedige bui gezegd heb. Ik vind het fascinerend en de moeite waard om deze hypothese te bestuderen en onderbouwen om te laten zien dat deze veronderstelling verre van belachelijk is, maar zie niet in hoe iemand dogmatisch hierover zou kunnen zijn. Wat mij betreft mag er ooit een Jezus hebben bestaan die broertjes had en die volgens zijn familie zijn verstand had verloren terwijl hij op zijn beurt zijn familiebanden verachtte (Marcus 3).quote:Op zondag 14 augustus 2011 00:53 schreef ATON het volgende:
Het enige waar ik het niet mee eens ben is dat de historische Jezus totaal verzonnen is.
Wat zou volgens jou deze charismatische rondtrekkende prediker dan wel gepredikt hebben ? ( In de veronderstelling dat ie al zou bestaan hebben )quote:Het verschil tussen een charismatische rondtrekkende prediker die je overhoudt wanneer je de propaganda, de overduidelijk verzonnen legenden en bijgelovigheden uit de evangeliën weghaalt en een totaal verzonnen Jezus is wat mij betreft zo klein dat het er weinig toe doet.
Vraag niet gezien Groene_Democraat ?quote:Op zondag 14 augustus 2011 00:53 schreef ATON het volgende:
[..]
Tja, zo te zien heb je nog een lange weg te gaan. En wat denk je van de Freethinker-linken van Rereformed ? Het enige waar ik het niet mee eens ben is dat de historische Jezus totaal verzonnen is.
Ik hoor bij de gelovigen. Ik lees alleen op dit forum en hier lees ik ook niet alles. Is het echt heel interessant die links naar het Freethinker forum?quote:
Is ' gelovigen ' het synoniem van ' onwetenden ' ?quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:57 schreef De_Groene_Democraat het volgende:
[..]
Ik hoor bij de gelovigen. Ik lees alleen op het dit forum en hier lees ik ook niet alles. Is het echt heel interessant die links naar het Freethinker forum?
Ik ben inderdaad een leek op het gebied van interpretatie van de bijbel.
Is dat zo ? Wie schrijft hier dan onder de nick De_Groene_Democraat ??quote:Ik lees alleen op het dit forum
Je moet ook niet opzoek naar de interpretatie van de bijbel. Dat ding is multi interpretabel.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:57 schreef De_Groene_Democraat het volgende:
[..]
Ik hoor bij de gelovigen. Ik lees alleen op het dit forum en hier lees ik ook niet alles. Is het echt heel interessant die links naar het Freethinker forum?
Ik ben inderdaad een leek op het gebied van interpretatie van de bijbel.
Ik lees niet op een ander forum, bedoel ik. Ik schrijf ook alleen hier.quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:09 schreef ATON het volgende:
[..]
Is ' gelovigen ' het synoniem van ' onwetenden ' ?
[..]
Is dat zo ? Wie schrijft hier dan onder de nick De_Groene_Democraat ??
Ik vind de interpretaties veel interessanter.quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:20 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Je moet ook niet opzoek naar de interpretatie van de bijbel. Dat ding is multi interpretabel.
Je moet op zoek naar de historie van de bijbel. Dat is waar je de interessante dingen zult vinden.
Interpretaties van iets waar je to-taaal niks over weet ! Wat voor waarde hebben zulke interpretaties? Geen enkele waarde, waar-de-loos.quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:36 schreef De_Groene_Democraat het volgende:
[..]
Ik vind de interpretaties veel interessanter.
Sorry meneer die alles weet.quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:52 schreef ATON het volgende:
[..]
Interpretaties van iets waar je to-taaal niks over weet ! Wat voor waarde hebben zulke interpretaties? Geen enkele waarde, waar-de-loos.
Dat snap ik want dan hoef je je geen zorgen te maken over het waarheidsgehalte en je kunt besluiten dat ieder zijn eigen interpretatie heeft en daar mee verder leven.quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:36 schreef De_Groene_Democraat het volgende:
[..]
Ik vind de interpretaties veel interessanter.
Alles vast niet, maar ik kan wel bevestigen dat hij meer weet dan jij.quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:05 schreef De_Groene_Democraat het volgende:
[..]
Sorry meneer die alles weet.
Weer zo'n enorm flauwe opmerking ! Waar beweer ik alles te weten ?? Heb jij zo'n angst om achter de ontstaansgeschiedenis van de Bijbel te komen ?quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:05 schreef De_Groene_Democraat het volgende:
[..]
Sorry meneer die alles weet.
@ATONquote:Op zondag 14 augustus 2011 16:10 schreef ATON het volgende:
[..]
Weer zo'n enorm flauwe opmerking ! Waar beweer ik alles te weten ?? Heb jij zo'n angst om achter de ontstaansgeschiedenis van de Bijbel te komen ?
Omdat je letterlijk alles over de inhoud van de bijbel kunt weten en niets over de bijbel zelf.quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:21 schreef De_Groene_Democraat het volgende:
[..]
@ATON
Interpretaties van iets waar je to-taaal niks over weet
Waarom zou ik niets over de bijbel weten?
Zoals je zegt heeft ieder zijn eigen waarheid bij de bijbel en ik heb gekozen voor de interpretatie van de Lutherse kerk.quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:10 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dat snap ik want dan hoef je je geen zorgen te maken over het waarheidsgehalte en je kunt besluiten dat ieder zijn eigen interpretatie heeft en daar mee verder leven.
Iedereen die in de bijbel / koran of welk religieus boek dan ook geloofd zou historisch onderzoek moeten doen naar het desbetreffende boek. En bekijken of de claims die het boek maakt wel overeenkomen met de werkelijkheid.
Hihihi, ik gok eerder dat jouw angst de eindigheid van die zoektocht is.quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:25 schreef De_Groene_Democraat het volgende:
Eeuwig blijven zoeken naar de waarheid vind ik niets.
Je zegt dat je alles over de inhoud kunt weten, dan weet ik toch niet totaaaaaaal niets van de bijbel. Zoals ATON beweert.quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:23 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Omdat je letterlijk alles over de inhoud van de bijbel kunt weten en niets over de bijbel zelf.
En de ontstaansgeschiedenis van de bijbel verandert je blik op de inhoud van de bijbel.
Omdat je zelf beweerd op de posting van Daniel :quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:21 schreef De_Groene_Democraat het volgende:
[..]
@ATON
Interpretaties van iets waar je to-taaal niks over weet
Waarom zou ik niets over de bijbel weten?
Daarom!quote:Ik vind de interpretaties veel interessanter.
Ik heb er volledig vertrouwen in dat mijn kerkleiders resultaten hebben waaruit ik dezelfde conclusies kan trekken als zij zelf.quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:26 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Hihihi, ik gok eerder dat jouw angst de eindigheid van die zoektocht is.
Of terwijl stel dat je resultaten tegen komt waaruit je conclusies kunt trekken.
Die zijn er namelijk wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |