abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:16:18 #226
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_72064889
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:11 schreef MariaEtcetera het volgende:
Oh en wat betreft Brinta: ik weet weer precíes waarom ik vroeger toen ik nog een MiniMaria was wel altijd om Brinta vroeg aan mn mams, maar dan uiteindelijk tergend langzaam at, tussen de kokhalzingen door

Ik vind het namelijk best wel heel lekker.

Maar de textuur is zo slimey als de neten.

Zou het helpen om er extra melk bij te doen?
Nee, juist minder Dan wordt het steviger.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:17:27 #227
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_72064918
Shit, de sushirijst is mislukt. Te gaar. Hoe kan dat, als ik me precies aan de kooktijd heb gehouden
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:20:29 #228
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72064982
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:16 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nee, juist minder Dan wordt het steviger.
Jamaar tis nu al zo lobbig Nouja, doorbijten / happen maar

Pap blijft het vreemdste voedsel evahr, ik eet iedere keer met een mengeling van en

*jeugdsentiment*

En ik had voor PPP ook gekeken, mijn site zei 1440, maar daar was geen activiteitsniveau meeberekend. Jouwe is beter dan denk ik, Tink!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_72064994
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:13 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Gewicht (kg) 65
Lengte (cm) 173
Leeftijd 22
Activiteitsniveau 2
Je BMR 1487 kcal
Onderhoud 2054

Dit betekent dat je in principe dus nooit onder de 1500 kcal mag komen omdat je anders je basale stofwisseling kapot maakt. Daarnaast gaat je lichaam spieren "opeten" en word je dus niet strakker, alleen slapper.
Waar stond dat lijstje ook al weer waarin stond wat er met je lichaam gebeurt als je onder je BMR gaat zitten?

Waarom ga je niet gewoon op minimaal 1700 kcal zitten en gericht sporten? Je maakt je lichaam zo kapot. Volgens mij is het namelijk niet zo dat je af moet vallen, maar dat je moet trainen. Spieren zijn de oplossing, niet het verliezen van kilo's.
Pfoe, 1700 . Dat is wel heel veel erbij ineens. BMR is dus 1487, dan vind ik 1500 op zich wel even een goede richtlijn voorlopig, ik kan niet plotseling 500 kcal erbij gaan eten elke dag, ik zou niet eens weten hoe .

Ik ga iig wat gezonde tussendoortjes toevoegen, had gisteren bijvoorbeeld nog een groene paprika met balsamico-dip genomen 's middags, zoiets moet ik eigenlijk vaker doen.

Die drie keer sporten is overigens het 'bewuste' sporten zeg maar, daarnaast ga ik ook altijd overal lopend of op de fiets heen (althans, alles wat binnen een straal van 10 km ligt), dus beweging krijg ik denk ik wel genoeg.. over een weekje beginnen mijn colleges ook weer, dan komt er nog wat extra geloop en gefiets bij.

Bedankt voor de tips iig, ik ga wel proberen het rustig aan wat op te voeren, want 1200 is idd wel erg weinig nu ik er over nadenk. Moet vanavond boodschappen doen, dus ga meteen wat gezonde tussendoortjes aan het lijstje toevoegen.

Dan is dit dus mijn laatste karige lijstje (er is niets meer in huis namelijk ):
O: special K met vanilleyoghurt
L: drie boterhammen met kipfilet
D: weet nog niet, moet nog boodschappen doen
pi_72065068
quote:
Oh en wat betreft Brinta: ik weet weer precíes waarom ik vroeger toen ik nog een MiniMaria was wel altijd om Brinta vroeg aan mn mams, maar dan uiteindelijk tergend langzaam at, tussen de kokhalzingen door

Sjuist. Je zei eerder ergens weetabix te overwegen als alternatief als Brinta bevalt.
Je kan beter Weetabix overwegen als alternatief als Brinta niet bevalt vanwege het zwelstijfsel.

Weetabix is min of meer hetzelfde als Brinta, met als verschil de slijmerigheid. Pardon: het binden van de melk.

Ik hou wel van Brinta .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_72065117
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:13 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Gewicht (kg) 65
Lengte (cm) 173
Leeftijd 22
Activiteitsniveau 2
Je BMR 1487 kcal
Onderhoud 2054

Waar bereken je dit, Tink? Ik ben ook wel benieuwd naar mijn BMR eigenlijk.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:28:28 #232
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72065159
PPP: eerder boodschapjes doen en dan een extra T of twee inplannen?

Sigme: Orly? Whoop! Ik wou alleen dat ik probeer-hoeveelheden mee kon nemen uit de super, zometeen staat mn kast vol met ontbijtgranen Non-slijmerige brinta-achtige substantie klinkt wel tof, dus misschien maar even weetabix halen toch...

Ik hou ook wel van Brinta! En tegelijk vind ik het viesj
pi_72065192
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:28 schreef MariaEtcetera het volgende:
PPP: eerder boodschapjes doen en dan een extra T of twee inplannen?

Sigme: Orly? Whoop! Ik wou alleen dat ik probeer-hoeveelheden mee kon nemen uit de super, zometeen staat mn kast vol met ontbijtgranen Non-slijmerige brinta-achtige substantie klinkt wel tof, dus misschien maar even weetabix halen toch...

Ik hou ook wel van Brinta! En tegelijk vind ik het viesj
Ja, dat wil ik op zich wel, maar het zijn de grote boodschappen en ik heb de auto niet overdag . En ik kan niet echt met drie volle boodschappen tassen fietsen . En daarbij doe ik het altijd samen met lief (die is nu werken), dat vinden we leuk.
pi_72065212
Ik wil al tijden brinta weer eens proberen (at het als kind ook altijd), maar heb nu mijn twijfels gekregen na die verhalen over slijmerigheid van jullie!
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:31:41 #235
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_72065231
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:26 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Waar bereken je dit, Tink? Ik ben ook wel benieuwd naar mijn BMR eigenlijk.
Hier: http://www.giantpt.com/Voeding/GIANT_Voeding_BMR.htm
En dan de tweede formule.

Ik zie net dat ik bij PPP nog te laag zat met het activiteitsniveau . Om niet aan te komen zou PPP zelfs 2305 kcal mogen eten.
pi_72065266
quote:

Extra Brinta juist, zodat het bijna beton wordt.

PPP: een groene paprika zet natuurlijk geen zoden aan de dijk, daar zit haast niks in.

voor Moblo, beetje laat maar toch.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_72065288
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:31 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Hier: http://www.giantpt.com/Voeding/GIANT_Voeding_BMR.htm
En dan de tweede formule.

Ik zie net dat ik bij PPP nog te laag zat met het activiteitsniveau . Om niet aan te komen zou PPP zelfs 2305 kcal mogen eten.
Dus eigenlijk zou ik:

Gewicht: 76,2 (afgerond naar 77)
Lengte : 180 cm
Leeftijd: 24
Activiteitsniveau: 2
BMR: 1605
Onderhoud: 2207

niet onder de 1605 calorieen moeten komen?

Dat klinkt als veel.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:36:32 #238
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72065343
Razzt: stimmt! En als je niet wilt afvallen mag je tot 2207

vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:38:12 #239
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_72065394
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:36 schreef MariaEtcetera het volgende:
Razzt: stimmt! En als je niet wilt afvallen mag je tot 2207

Je bedoelt: als je niet wilt aankomen mag je tot 2207.
pi_72065404
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:17 schreef Tinkepink het volgende:
Shit, de sushirijst is mislukt. Te gaar. Hoe kan dat, als ik me precies aan de kooktijd heb gehouden
wat raar?
Ja doei.
pi_72065424
@ Mini: dat weet ik, het ging om het idee .

@ de rest: ik vind het ook wel erg veel klinken hoor, als ik 2300 kcal per dag zou eten, zou ik écht wel aankomen volgens mij.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:40:12 #242
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72065439
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:38 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Je bedoelt: als je niet wilt aankomen mag je tot 2207.
Euh ja datte

Mn zin was maar half! Ik bedoelde: als je niet meer af wilt vallen en dus op gewicht wilt blijven, mag je tót 2207 eten om niet aan te komen!
pi_72065462
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:39 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
@ Mini: dat weet ik, het ging om het idee .

@ de rest: ik vind het ook wel erg veel klinken hoor, als ik 2300 kcal per dag zou eten, zou ik écht wel aankomen volgens mij.
Ok, dan is het goed.
Misschien is je stofwisseling dan al niet meer zo snel als hij zou kunnen zijn, des te meer reden om langzaam wat meer te gaan eten, dan kun je het misschien weer wat opvoeren (voeren, whehe ).
Are you pondering what I'm pondering?
pi_72065537
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:41 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Ok, dan is het goed.
Misschien is je stofwisseling dan al niet meer zo snel als hij zou kunnen zijn, des te meer reden om langzaam wat meer te gaan eten, dan kun je het misschien weer wat opvoeren (voeren, whehe ).
Ik moest lachen hoor .

En idd, ik ga nu eerst proberen om aan de 1500 te komen dagelijks, dat lijkt me wel een goed begin. Als ik dan idd gewoon blijf afvallen, kan ik het langzaam wat verder omhoog brengen. Ik vind het wel eng, ben doodsbang dat ik toch ga aankomen.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:45:27 #245
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72065564
PPP: het kan zijn dat je terwijl je lichaam went aan de nieuwe energie-hoeveelheden eerst even zwaarder wordt. Laat dat je niet ontmoedigen! Uiteindelijk is het tegen de evil jojo-factor en voor je eigen hawt body
pi_72065608
Ik heb een heel leuk kookboek van de ouders van mijn lief gehad voor mijn verjaardag . Het heet '1000 recepten voor de snelle keuken', met allemaal recepten die in 10, 15 of 20 minuten te bereiden zijn. Bijkomend voordeel is dat bij elk gerecht staat aangegeven of het een fijnproeversgerecht is, een traditioneel gerecht, een gezond gerecht, een voordeling gerecht, een feestgerecht of een 'naam van het land' -gerecht.

Ik ga nu gewoon langzaam de gezonde gerechten af, vanavond maak ik:
Salade met venkel en tonijn, en dan doe ik er nog aardappeltjes bij.
pi_72065649
Als jullie Brinta slijmerig vinden, stap dan maar niet over op de Aldi-variant
Die had ik gekocht om te proberen, lekker el cheapo, scheelt niet zo veel qua vetten en suikers (ietsje minder in die van de Aldi!). Aldi heeft alleen minder mineralen. En de structuur is anders, veel fijner. Meer echte babypap.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_72065653
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:45 schreef MariaEtcetera het volgende:
PPP: het kan zijn dat je terwijl je lichaam went aan de nieuwe energie-hoeveelheden eerst even zwaarder wordt. Laat dat je niet ontmoedigen! Uiteindelijk is het tegen de evil jojo-factor en voor je eigen hawt body
Ik ga proberen het me niet te laten ontmoedigen, maar daarom ga ik het ook langzaam opvoeren, dan kan mijn lichaam er ook aan wennen. En ik ga voor allemaal awesome gezond voer.
pi_72065683
Oh en ik had gisteren gebeld voor 2 huizen, krijg ik vanmorgen een mail dat 1 al is verkocht. Wel onder voorbehoud van financiering. Als de koop niet doorgaat bellen ze me alsnog voor een bezichtiging.

(Dat was het huis twee straten van mijn ouders af, heeft geen CV maar gashaarden, hence de fijne prijs )
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_72066057
O: 3 knackebrodjes met filet americain en 2 eitjes
T: banaan
L: rest couscoussalade en eventueel nog wat magere kwark
T: ?
D: risotto... denk ik

en straks om 13.40 naar de tandarts voor gaatjes en terugzetten neptand...
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')