abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:26:28 #201
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_72063900
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 09:16 schreef sigme het volgende:

[..]

Geen salade zeg je, en daarna som je salades op. Wat bedoel je met geen salade?

Omelet schijnt ook prima koud eetbaar - kan ook veel groente in verstopt worden.
Pannekoekjes (denk ook aan pannekoekentaart: kan hartig en zoetig, goed pletten, invriezen per punt, punt mee)
Ik hou erg van koude rijst, eindeloos combineerbaar.
Omdat ik zelf ook al op het idee van salades kwam en niet meer dan 2 x per week bladgroentes wil eten
Edit: koude rijst (ook lekker: aangemaakte sushirijst met gember, wortel, komkommer en noristukjes, dus niet als sushi, maar als salade)
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_72063905
Goedemorgen allemaal

Kwak - Je bent al weg, maar toch, have fun in Italy !

Mo - Meissie! Echt, ik snap al je onzekerheden, maar je ziet er zo goed uit joh, is toch niet nodig om daar zo bleh van te worden? Gewoon het vooruitzicht van regelmaat en beweging in je hoofd houden, je kan er toch niets aan doen dat dat met vakantie/introductie etc. allemaal wat in de war loopt. Kop op joh .

Ik was gisteravond bij een concert van Paul de Leeuw en Cor Bakker en het was heel mooi . En laat en nu ben ik brak. Vanmiddag voor 't eerst weer naar school, cursus voor beginnende mentoren, zin in .

Mijn lijstje voor vandaag:

O: Kwark met een nectarine, wat aardbeien, beetje muesli, thee.
L: Twee geroosterde boterhammen met kipfilet en komkommer. (waarom typ ik altijd in 1e instantie komkomkommer )
T: Appeltje
D: Kip tandoori (wereldgerecht lievelingseten van vriendlief) met sperzieboontjes en atjar.
S: Evy les 5
T: Aardbeiensmoothie.
pi_72063930
Tink, koude soepen zijn ook lekker om mee te nemen, tomatensoep, gazpacho, courgettesoep, komkommersoep zijn allemaal goed koud te eten .
pi_72063986
Ahw, Sigme noemt net de suggesties die ik ook had!
Omelet kan idd prima, en volkorenpannekoekjes zjin ook lekker!
misschien een x hartige taart/quiche eten 's avonds en dan 1 stuk overhouden voor de volgende dag?
pastasalade?
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_72063994
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 21:44 schreef motorbloempje het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat klinkt erg herkenbaar. Als mijn kleren me niet lekker zitten, wil ik ook de deur niet uit. Dat levert nog wel eens een drama op, al ga ik meestal uiteindelijk wel gewoon naar zo'n feestje. Je maakt het alleen erger voor jezelf door thuis te blijven sikkeneuren, en je vrienden kan het niets schelen of je een paar kilo zwaarder bent.

Dit gezegd hebbende: ik heb vanavond een bruiloftsfeestje en ik kijk er zo tegenop. Ik dacht altijd dat zwanger zijn een goed excuus was om je buik niet in te houden en vrede te hebben met je curves. Niets is minder waar. Ik zit al dagen in 'Ik heb niets om aan te trekken! '-modus. Gister heb ik in een uiterste wanhoopspoging maar wat jurkjes besteld die hopelijk nog het beste maken van mijn formaatje walvis.

Ik verlang zo naar mijn oude lichaam. Als ik de stapel spijkerbroeken in mijn kast zie dan kan ik wel janken. Ik kan me niet eens herinneren wanneer de laatste keer was dat ik er nog een paste. (Maart? April?) Een ding weet ik zeker: als ik de kleine eruit gewerkt heb ga ik NOOIT meer klagen over sporten. Ik snak naar intensieve lichaamsbeweging. Omdraaien in bed voelt nu al als een krachtsinspanning van Olympische proporties.

Heerlijk, zelfmedelijden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_72064073
couscous!! dat is ook lekker!

Ik heb maandag mijn eerste sollicitatiegesprek! voor een baan die niet boven aan mijn lijstje staan van de brieven die ik heb verstuurd, maar ja, als ik niets te kiezen heb, dan toch echt maar deze..
3 september nog een tweede gesprek van een baan die me leuker lijkt, maar die wel een eind reizen is..
dit weekend dus maar voorbereiden; iemand nog tips?
pi_72064161
Claudia, wanneer ben je uitgerekend?
k heb geen idee hoe het voelt om zwanger te zijn, maar als het ook nog eens zo warm is, lijkt het me wel lastiger!
Sterkte, in ieder geval!
pi_72064169
Ik kwam hier eigenlijk om een risottorecept met jullie te delen waar weinig calorieen in zitten.

Ingrediënten (voor 4 personen):
- 1 citroen
- 2 eetlepels olie
- 1 sjalotje
- 300 gram risottorijst
- 750 ml kippenbouillon
- 100 ml droge witte wijn
- 5 eetlepels mascarpone

Risotto maken als altijd (sjalotje fruiten, risottorijst erbij, afblussen met wijn, steeds een soeplepel bouillon erbij scheppen). Als je de laatste keer bouillon hebt toegevoegd, doe je de citroenrasp, het sap van de citroen en de mascarpone door de risotto. Op smaak brengen met zout en peper en risotto nog 5 minuten laten staan voor serveren.

Ik heb nooit geweten dat risotto ook lekker kan zijn zonder parmezaanse kaas. Het is een heerlijk zomers (en makkelijk!) gerechtje. Veel vitamientjes zitten er niet in, dus ik zou misschien een iets kleinere portie maken en er een salade bij eten. Ik vind het ook heel lekker om achteraf wat fruit te eten (watermeloen is een goede slank keuze, al ga ik liever voor galiameloen).

Niet SHE-proof, natuurlijk. Maar hey, het is risotto!
pi_72064202
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 09:39 schreef cyclechick het volgende:
Claudia, wanneer ben je uitgerekend?
k heb geen idee hoe het voelt om zwanger te zijn, maar als het ook nog eens zo warm is, lijkt het me wel lastiger!
Sterkte, in ieder geval!
4 november. Dat klinkt nog heel ver weg, maar over 1 week heb ik vakantie (voor 3 weken) en daarna hoef ik nog maar 2 weken te werken tot mijn verlof. Maar ik ben dus niet hoogzwanger, en het weer bevalt me eigenlijk prima. (Gister hield ik wel veel vocht vast. )
pi_72064249
Ah, dat is nog eventjes weg inderdaad!
gelukkig dan maar dat je geen last hebt van het weer! Lekker dat je bijna vakantie hebt ook, ga je dan nog weg, of blijf je thuis? (mag je nog vliegen eigenlijk?)
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:50:01 #211
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_72064343
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 09:35 schreef cyclechick het volgende:

Ik heb maandag mijn eerste sollicitatiegesprek! voor een baan die niet boven aan mijn lijstje staan van de brieven die ik heb verstuurd, maar ja, als ik niets te kiezen heb, dan toch echt maar deze..
3 september nog een tweede gesprek van een baan die me leuker lijkt, maar die wel een eind reizen is..
Ja. Wees jezelf. Volg je gevoel.
En denk na over vragen als: waar wil je staan over 5 jaar, wat zijn je goede en slechte eigenschappen, hoeveel wil je verdienen etc. (gewoon de standaard dingetjes dus)

En Claudia: gelukkig zit je pas halverwege de zwangerschap! Hoogzwanger is het nu echt niet uit te houden Wat betreft je figuur: het komt echt wel weer goed Met een beetje geluk en training ben je straks nog mooier dan voor je zwangerschap.
pi_72064380
We gaan naar de Ardennen met de auto. Ik was liever met het vliegtuig naar Italië gegaan, maar we nemen de hond mee omdat die nog te jong is om uit logeren te gaan. Eigenlijk is het ook wel een fijn idee om in de buurt van Nederland te blijven. Als ik mijn verlof inga kom ik Amsterdam niet meer uit, geloof ik. Het idee dat ik in Maastricht ofzo moet bevallen vind ik vreselijk. Moet je op het moment supreme naar iemand luisteren met een zachte g.

Om nog maar weer ontopic te gaan: ik kan hier eigenlijk alles wel weer eten wat ik voorheen ook lekker/verstandig vond. Boterhammen ei/pindakaas, magere yoghurt, muesli en fruit staan hier weer op het programma. Ik smokkel alleen met de tussendoortjes (magere Optimel drank en kwark, split-ijsjes, banaan, latte macchiato, zo nu en dan een granenbiscuit) en mijn avondeten is te rijk.
pi_72064414
Goedemorgen.. net dus eindelijk weer eens gewogen, 64.8 , dat is 2.9 kilo erbij in 2.5 maand.

Ik baal best wel, maar minder erg dan ik had gedacht, want:
- Het zal wel deels vocht zijn, mijn buik is ook wat opgezwollen
- Ik had het wel min of meer verwacht
- Ik kijk met een redelijk tevreden gevoel in de spiegel + mijn kleren zitten niet strakker
- Misschien zijn het wat spieren? De laatste drie weken heb ik veel gesport, maar weet niet of dat al zo snel kan?

Ik ga dit weekend netjes eten, en dan maandag nog eens wegen, de warme dagen zijn iig over, dus vocht moet dan wel weer weg zijn.

Bah.
pi_72064495
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 09:50 schreef Tinkepink het volgende:

En Claudia: gelukkig zit je pas halverwege de zwangerschap! Hoogzwanger is het nu echt niet uit te houden Wat betreft je figuur: het komt echt wel weer goed Met een beetje geluk en training ben je straks nog mooier dan voor je zwangerschap.
Halverwege? Over 3 dagen zit ik precies op 7 maanden. Ik ben aan het aftellen!

Meer nog dan mijn figuur mis ik denk ik het kunnen sporten. Ik had dat nooit verwacht, want ik zie mezelf niet echt als een sporter. Nou ja, zoals ik al zei: mij hoor je er na mijn zwangerschap niet meer over klagen.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:58:12 #215
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_72064498
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 09:54 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Goedemorgen.. net dus eindelijk weer eens gewogen, 64.8 , dat is 2.9 kilo erbij in 2.5 maand.

Ik baal best wel, maar minder erg dan ik had gedacht, want:
- Het zal wel deels vocht zijn, mijn buik is ook wat opgezwollen
- Ik had het wel min of meer verwacht
- Ik kijk met een redelijk tevreden gevoel in de spiegel + mijn kleren zitten niet strakker
- Misschien zijn het wat spieren? De laatste drie weken heb ik veel gesport, maar weet niet of dat al zo snel kan?

Ik ga dit weekend netjes eten, en dan maandag nog eens wegen, de warme dagen zijn iig over, dus vocht moet dan wel weer weg zijn.

Bah.
Ik ben bang dat je te weinig hebt gegeten en dat je lichaam in de spaarstand staat.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:00:09 #216
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_72064548
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 09:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Halverwege? Over 3 dagen zit ik precies op 7 maanden. Ik ben aan het aftellen!

Meer nog dan mijn figuur mis ik denk ik het kunnen sporten. Ik had dat nooit verwacht, want ik zie mezelf niet echt als een sporter. Nou ja, zoals ik al zei: mij hoor je er na mijn zwangerschap niet meer over klagen.
Nouja, de eerste 2 maanden tellen niet mee qua buik vind ik (wel qua misselijkheid helaas). Dus dan heb je nog 7 maanden om maatje luchtballon te bereiken.
Oke, je zit ruim over de helft, maar de laatste maand is pas echt een drama Je gaat er gewoon naar uitzien om te bevallen.

Nouja, hoe dan ook, toch veel sterkte En sport ze over een half jaartje
pi_72064581
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 09:58 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik ben bang dat je te weinig hebt gegeten en dat je lichaam in de spaarstand staat.
Hmm, zó weinig is het nu toch ook weer niet? Kwam steeds op zo'n 1200 kcal. Wat zou jij aanraden nu dan, voor het weekend ?
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:04:05 #218
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_72064637
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:01 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Hmm, zó weinig is het nu toch ook weer niet? Kwam steeds op zo'n 1200 kcal. Wat zou jij aanraden nu dan, voor het weekend ?
Dat kan ik niet zo zonder wat extra info (en een rekenprogrammaatje online ) Hoe lang ben je, hoe zwaar ben je en hoe vaak sport je in de week? En je was nog best jong geloof ik hè?
pi_72064664
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 09:35 schreef cyclechick het volgende:

Ik heb geen concrete tips, maar het heeft mij wel geholpen om te beseffen dat solliciteren een wisselwerking is. Het gaat er niet alleen om dat jou de baan leuk/geschikt lijkt, maar je toekomstige werkgever wil ook iemand die in die functie/dat bedrijf past. Het kan zo zijn dat je denkt dat je droombaan aan een ander vergeven is, terwijl die baan echt niks voor jou zou zijn geweest. Zo ben ik uiteindelijk op een project terechtgekomen dat ik vantevoren nooit zelf uitgekozen had. Achteraf begrijp ik pas hoeveel geluk ik hiermee heb gehad. Het project waar ik aanvankelijk op gesolliciteerd had was niets voor mij geweest. Onze begeleiders hadden dat veel beter door dan wijzelf.

Het komt er een beetje krom uit, maar wat ik maar wil zeggen is dat openstaan voor verschillende mogelijkheden je wat relaxter kan maken. Als jij relaxed je gesprek ingaat en 'gewoon jezelf bent' (jeukterm ), dan is de kans het grootst dat je potentiele werkgever een beslissing maakt die ook het beste bij jou past. (Diclaimer: imbecielen kun je natuurlijk altijd tegenkomen, en daar wil je toch niet voor werken.)
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:06:33 #220
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_72064689
Wat is er aan de hand vandaag? Alles kookt en bakt aan terwijl ik het gas heel laag heb staan. Snap er niets van.
pi_72064702
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:04 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dat kan ik niet zo zonder wat extra info (en een rekenprogrammaatje online ) Hoe lang ben je, hoe zwaar ben je en hoe vaak sport je in de week? En je was nog best jong geloof ik hè?
Ben 1.73 (na een jaartje pilates hoop ik 1.75 ), weeg nu dus 64.8 en ik sport minimaal twee keer per week, meestal drie keer. En ik ben 22.
pi_72064718
@ allen

ik weet dat zeuren / klagen niets helpt en dat 't dus onnodig is maar wat voelde ik me gisteren klote zeg Inmiddels wel weer iets beter, maar vooral door het hardlopen en minder hitte in het vooruitzicht.

Aankomen ga ik nooit meer 'incalculeren' en ik moet gewoon zorgen dat ik ook in vakanties Regelmaat, Rust en de derde R van sigme behoud, want ik ben niet gemaakt voor chaos, en dat is het sinds juni wel

Claudia: ik kan het me wel voorstellen dat het super frustrerend moet zijn niet fatsoenlijk kùnnen sporten, maar het is bijna voorbij en dan heb je straks een geweldig kind èn weer een prachtig figuur heus!

Anderen oppeppen is altijd makkelijker dan jezelf diezelfde schop of complimentjes geven
Ja doei.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:08:59 #223
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72064747
Hooi!

Claudia! Kijk maar naar Tink, die heeft twee kinderen gebaard en is nu volgens mij een van de slanksten in dit topic (en er zijn er wat!) Allesh khomt ghoedh!

PPP:"1200 is zu wienig! De meeste mensen moeten rond de 1400-1500 MINIMAAL binnen krijgen, en meer als ze actief zijn gedurende de dag.

En ik ben zo blij dat Mamster vanochtend nog steeds in het hok zat hoe ze eruit is gekomen mag Joost weten Maf beest.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:11:22 #224
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72064779
Oh en wat betreft Brinta: ik weet weer precíes waarom ik vroeger toen ik nog een MiniMaria was wel altijd om Brinta vroeg aan mn mams, maar dan uiteindelijk tergend langzaam at, tussen de kokhalzingen door

Ik vind het namelijk best wel heel lekker.

Maar de textuur is zo slimey als de neten.

Zou het helpen om er extra melk bij te doen?
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:13:52 #225
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_72064833
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:07 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Ben 1.73 (na een jaartje pilates hoop ik 1.75 ), weeg nu dus 64.8 en ik sport minimaal twee keer per week, meestal drie keer. En ik ben 22.
Gewicht (kg) 65
Lengte (cm) 173
Leeftijd 22
Activiteitsniveau 2
Je BMR 1487 kcal
Onderhoud 2054

Dit betekent dat je in principe dus nooit onder de 1500 kcal mag komen omdat je anders je basale stofwisseling kapot maakt. Daarnaast gaat je lichaam spieren "opeten" en word je dus niet strakker, alleen slapper.
Waar stond dat lijstje ook al weer waarin stond wat er met je lichaam gebeurt als je onder je BMR gaat zitten?

Waarom ga je niet gewoon op minimaal 1700 kcal zitten en gericht sporten? Je maakt je lichaam zo kapot. Volgens mij is het namelijk niet zo dat je af moet vallen, maar dat je moet trainen. Spieren zijn de oplossing, niet het verliezen van kilo's.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')