Brum: http://www.volkskrant.nl/(...)n_de_hand?source=rssquote:China heeft in juni de 3 procent van zijn beleggingen in Amerikaanse staatsobligaties verkocht. Het is voor het eerst sinds negen jaar dat China het aantal obligaties vermindert. Dat blijkt uit gegevens van het Amerikaanse ministerie van Financiën. China is ’s werelds grootste opkoper van Amerikaans schuldpapier. China kan dit doen omdat het land een handelsoverschot heeft en de bevolking spaarzaam is. De Amerikaanse overheid en de Amerikaanse burgers konden hun schulden laten oplopen omdat de Chinezen dollarschulden bleven kopen.
De groeiende staatsschuld van de Amerikanen, die door de kredietcrisis is geëxplodeerd, baart de Chinezen de laatste tijd zorgen. De schulden kunnen leiden tot inflatie. Dat zou de waarde van de dollarreserves van China uithollen. Veel economen vinden de huidige situatie onevenwichtig. China zou meer zelf moeten consumeren.
Heb er totaal geen verstand van, maar als de dollar valt gaat de euro dan ook naar de kloten?quote:
Ach, tis niet zo dat Obama hard bezig is om de situatie te verbeteren door de staatsschuld te verminderen, integendeel.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:25 schreef Yi-Long het volgende:
Heel verstandig van die chinezen.
Jammer voor Obama dat het op zijn bordje valt, en niet een jaar eerder op het bordje van Bush...
Ja dan gaat alles naar de kloten.. De Chinezen ook met hun triljoen(?) USD die ze nog hebbenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:27 schreef APK het volgende:
[..]
Heb er totaal geen verstand van, maar als de dollar valt gaat de euro dan ook naar de kloten?
Klopt. Maar wat je op korte termijn moet doen (stimuleren) is bijna tegengesteld aan de lange termijn. Nu al programs slashen betekent dat de recessie dieper gaat en dan blijft je tekort ook groeien. Ik heb er zelf overigens een hard hoofd in dat het zal lukken om op tijd de fiscale situatie te redden...quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:28 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ach, tis niet zo dat Obama hard bezig is om de situatie te verbeteren door de staatsschuld te verminderen, integendeel.
dat heet investeren en lange termijn beleid.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:28 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ach, tis niet zo dat Obama hard bezig is om de situatie te verbeteren door de staatsschuld te verminderen, integendeel.
volgens mij gaat het dan beter met de euro, maarjaquote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:27 schreef APK het volgende:
[..]
Heb er totaal geen verstand van, maar als de dollar valt gaat de euro dan ook naar de kloten?
Ja, misschien een halve dag.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:36 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
volgens mij gaat het dan beter met de euro, maarja
In koers t.o.v. de dollar ja, vergeet alleen niet dat de Euro dan veel te duur wordt en de export van Europa een flike klap gaat krijgen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:36 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
volgens mij gaat het dan beter met de euro, maarja
Singapore ofzoquote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:55 schreef Yi-Long het volgende:
De euro (en eigenlijk de euro-zone) is sowieso op lange termijn gedoemd te falen, mede door de inflatie, de hoge belastingen, het overschot aan rechten en regels voor werkgevers en werknemers, etc etc.
Als je de komende jaren leuk wilt leven, moet je nu gewoon de sprong wagen richting een mooie veilige lokatie ergens in Azie waar men druk bezig is keihard te groeien.
yup, ook gezien, ik was goed onder de indruk. Zo'n 'dictatuur' zou ik in NL ook wel willen, tenslotte is die schijndemocratie van ons ook waardeloosquote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:31 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Juist. Was een half jaar geleden nog een docu over op NL 2 ofzo.
Als ik een dikke SUV rij en ik kan het niet meer betalen, dan verkoop ik hem en koop ik een andere auto van dat geld. Ik ga echter geen geld in een industrie steken (zoals de Amerikaanse auto industrie) als ik weet dat ik het geld nooit terug zie en waarschijnlijk binnen korte termijn er weer extra geld in moet steken om het niet ten onder te laten gaan. Juist dat is het probleem uitstellen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:31 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
dat heet investeren en lange termijn beleid.
Als jij nu een dikke SUV rijdt, en je wilt bezuinigen op je kosten die je kwijt bent aan belastingen en brandstof etc, dan doe je een investering in een veel zuinigere en voordeligere auto, en dat is dan de verstandige beslissing.
Vind je het nu wel een goede beslissing van Obama of niet? Beetje verwarrend dat laatste stukje..quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:31 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Als jij nu een dikke SUV rijdt, en je wilt bezuinigen op je kosten die je kwijt bent aan belastingen en brandstof etc, dan doe je een investering in een veel zuinigere en voordeligere auto, en dat is dan de verstandige beslissing.
IPV de moeilijke beslissingen die gemaakt MOETEN worden nog langer uit te stellen, waardoor het alleen nog maar duurder allemaal zal worden, besluit Obama om gewoon zoveel mogelijk NU te doen, zodat je ook zo snel mogelijk daarvan de resultaten terugziet. Dat is gewoon verstandig.
Bedoel je zoiets?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:24 schreef Billary het volgende:
[..]
Dus Obama zou gewoon moeten stoppen met de oorlog, banken die door makkelijk geld (grote gokken namen) niet enkel geld toestoppen, of er in elk geval voor zorgen als ze weer winst maken een percentage van de winst aan de burger geven, of aan de staat. Nee nu geven die banken die nu veel geld hebben gekregen en nu even weer winst maken, gewoon even weer mooie bonussen aan die personen die voor een groot gedeelte verantwoordelijk waren voor deze credietcrisis.
[..]
Volgens mij is dat geld er nu juist in geinvesteerd onder vrij veel voorwaarden, met o.a. als doel ervoor te zorgen dat je niet een complete crash van de economie en bijbehorend banenverlies hebt. Vervolgens fix je het systeem.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:41 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als ik een dikke SUV rij en ik kan het niet meer betalen, dan verkoop ik hem en koop ik een andere auto van dat geld. Ik ga echter geen geld in een industrie steken (zoals de Amerikaanse auto industrie) als ik weet dat ik het geld nooit terug zie en waarschijnlijk binnen korte termijn er weer extra geld in moet steken om het niet ten onder te laten gaan. Juist dat is het probleem uitstellen.
Nee, het is wel mooi als ze de leningen terugbetalen, daar niet van maar ze zouden dus ook een gedeelte van hun winst als extra moeten geven + een aantal banken zijn genationaliseerd, is maar de vraag of je daar het geld ooit van terugziet. Nu even door de opleving van de beurs hebben ze weer geld, maar geven dus ook nog steeds super bonussen aan het personeel omdat ze bang zijn dat ze anders overlopen naar andere banken. Dus ze maken nu weer even winst door oneerlijke concurrentie tegenover banken o.a. ook, wat de banken die niet zijn geholpen zijn weer zwakker maakt.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:40 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Bedoel je zoiets?
Banken VS willen staatssteun terugbetalen
Tien banken VS mogen $ 68 mrd terugbetalen
'gewoon stoppen met de oorlog' is natuurlijk heel mooi als dat zou kunnen, en daar zou Obama ook heus voor tekenen als het zou kunnen, maar dat ligt natuurlijk niet zo makkelijk. Dat kun je die mensen die nu de USA daarzo helpen (de autochtone bevolking) ook niet aandoen (zie ook de 1ste golfoorlog).quote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:24 schreef Billary het volgende:
[..]
Vind je het nu wel een goede beslissing van Obama of niet? Beetje verwarrend dat laatste stukje..
Want gewoonweg nog meer geld uitgeven door te gaan lenen o.a. van China en Japan, eerst om de oorlog te financieren en nu het bank probleem, is er fundamenteel niets verbeterd. Integendeel, nu krijgen China en andere landen juist minder vertrouwen in de dollar (op de langere termijn) en krijg je later dus nog grotere problemen.
De europese bank zet de rente zo laag zodat amerika goedkoop dollars kan omwisselen in euro's omdat er te weinig dollars zijn voor de wereld, de dollar wordt dus gebruikt voor de wereldhandel. Daarom is de dollar niet echt een zegen voor ons momenteel.
Maar ja Europa loopt er braaf achteraan, geen kwaad woord tegen de Amerikanen, terwijl hun de hoofdveroorzaker zijn voor de huidige problemen.
Dus Obama zou gewoon moeten stoppen met de oorlog, banken die door makkelijk geld (grote gokken namen) niet enkel geld toestoppen, of er in elk geval voor zorgen als ze weer winst maken een percentage van de winst aan de burger geven, of aan de staat. Nee nu geven die banken die nu veel geld hebben gekregen en nu even weer winst maken, gewoon even weer mooie bonussen aan die personen die voor een groot gedeelte verantwoordelijk waren voor deze credietcrisis. En ze gaven geld aan personen die hun hypotheek niet meer konden betalen, dus hebben ze even weer lucht, maar dat is weer geen lange termijn oplossing. En ze geven geld zodat mensen een nieuwe auto gaan kopen en de mensen dus weer grotere schulden maken, en zo zuinig zijn die auto's niet, maar wel een stuk zuiniger dan hun vorige auto, maar heel vaak gewoon weer suvs etc. Change, ''my ass''.
Dan leren ze het dus ook nooit?
Healthcare, moet wat aan veranderd worden dat klopt, maar al die 'bumper stickers' die zijn erg tegen deze inmenging van de overheid, en dus zal je heel veel protesten gaan zien, hij heeft nu al meer doodsbedreigingen dan Bush had na die 8 jaar! En de vraag is of het een goede oplossing is, niemand die het echt snapt, blijkt erg ingewikkeld en de toekomst moet nog maar uitwijzen of deze oplossing beter is. Die dokters daar verdienen in elk geval veel te veel.. vraag me af of ze daar wat tegen gaan doen? Denk het niet...quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:12 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
'gewoon stoppen met de oorlog' is natuurlijk heel mooi als dat zou kunnen, en daar zou Obama ook heus voor tekenen als het zou kunnen, maar dat ligt natuurlijk niet zo makkelijk. Dat kun je die mensen die nu de USA daarzo helpen (de autochtone bevolking) ook niet aandoen (zie ook de 1ste golfoorlog).
Ik vind wel dat hij prima bezig is, o.a. met die healthcare reform die hoognodig is, maar ook op andere punten zoals eisen stellen aan de autoindustrie qua millieu etc...
Het is nu gewoon even investeren om straks weer een gezonde economie neer te kunnen zetten. Dan leen je idd even extra, maar op den duur is dat wel de enige juiste manier om dit aan te pakken. Als de fundering van je huis verrot is, zul je ook moeten investeren in een nieuwe fundering, anders zakt straks echt je hele huis in, waarna het echt niets meer waard is.
De USA zit gewoon in een ontzettend slechte situatie nu. Dan kun je zeggen: laat al die bedrijven maar failliet gaan en dus laat je al die werknemers in de steek, komen ze op straat te staan, en kost het je uiteindelijk ook gigantisch veel geld, of je schiet even bij, probeert te redden wat er te redden valt, probeert de bevolking weer vertrouwen te geven, en uit die complete rotzooi heb je nu de ideale kans om de zaken waar geen zak van klopte, nu WEL goed neer te zetten.
Volgens mij gaat het boek 'RESET' van Kurt Andersen hier ook over.
Tja, ik verzin de situatie ook niet. Het is idd jammer dat het erop lijkt dat Obama teveel zijn oren laat hangen naar de kritieken van de republikeinen en anti-healthcare (door de staat) groeperingen, want dan wijkt hij wellicht iets teveel van zijn ideale plannen af.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:20 schreef Billary het volgende:
[..]
Healthcare, moet wat aan veranderd worden dat klopt, maar al die 'bumper stickers' die zijn erg tegen deze inmenging van de overheid, en dus zal je heel veel protesten gaan zien, hij heeft nu al meer doodsbedreigingen dan Bush had na die 8 jaar! En de vraag is of het een goede oplossing is, niemand die het echt snapt, blijkt erg ingewikkeld en de toekomst moet nog maar uitwijzen of deze oplossing beter is. Die dokters daar verdienen in elk geval veel te veel.. vraag me af of ze daar wat tegen gaan doen? Denk het niet...
Ok ik heb geen geld, mijn huis is verrot, ik leen nog meer geld en mijn huis is weer redelijk ok!! maar ik verdien nog altijd geen stuiver meer, integendeel.... Beste oplossing?
Stoppen met oorlog.
Er is nog altijd geen verbetering, en ja het is moeilijk om te stoppen, maar dit duurt nu al langer dan ww2 en als je nog altijd geen verbetering ziet, waarom er nog meer geld in gooien? Ook een simpele oplossing, maar om deze oorlog te winnen is bijna onmogelijk, lijkt het.
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:29 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Tja, ik verzin de situatie ook niet. Het is idd jammer dat het erop lijkt dat Obama teveel zijn oren laat hangen naar de kritieken van de republikeinen en anti-healthcare (door de staat) groeperingen, want dan wijkt hij wellicht iets teveel van zijn ideale plannen af.
En over dat huis: je eerste prioriteit is gewoon dat je huis blijft staan, anders ben je echt helemaal weg. Vervolgens ga je keijhard je best doen om een gezonde situatie te krijgen zodat je dat straks allemaal wel weer gewoon helemaal zelf kunt bekostigen.
Obama heeft natuurlijk ook nooit om deze situatie gevraagd. Die krijgt deze rotzooi op zijn bord en moet het nu allemaal gaan fixen. Wat hij ook doet, de republikeinen zullen hem uiteraard zijn hele termijn compleet zwart maken zodat ze over 4 jaar weer in het Witte Huis zitten. Partij-belang boven landsbelang zeg maar...
Dat huis is noodzakelijk natuurlijk (als het huis gelijk staat aan de USA in dit voorbeeldquote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:39 schreef Billary het volgende:
[..]
Ja dat klopt, Bush kon doen wat hij wilde, maar al die mensen die achter Bush liepen als schapen gaan nu Obama de schuld geven voor de huidige en komende problemen, wat het dus allemaal nog erger maakt.
Maar ja, blijkbaar verdienen ze dit?
Over het huis wat goed moet blijven staan, het lag al tegen de vlakte, waarom geen nieuw huis gaan bouwen? (dit op een gezonde manier).
Waarom blijven bouwen aan het huis dat je deze problemen gaf?
Ok maar het blijft een gok dan, en al dit geld, is het gegeven aan de juiste personen? Gegeven aan de probleem veroorzakers dus.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:21 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dat huis is noodzakelijk natuurlijk (als het huis gelijk staat aan de USA in dit voorbeeld), want die mensen kunnen alleen in 'dat huis' wonen.
Dus je moet het gewoon opknappen, en goed investeren in de fundering betekent dat je er dan nog lang in kunt blijven wonen, als je vervolgens maar keihard werkt. Er zijn niet echt alternatieven.
'Failure is NOT an option' om het zo maar te zeggen
Tja, het is zo'n beetje de enige oplossing die mogelijk was. Nu is het IDD afwachten hoe dat verder afloopt.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:29 schreef Billary het volgende:
[..]
Ok maar het blijft een gok dan, en al dit geld, is het gegeven aan de juiste personen? Gegeven aan de probleem veroorzakers dus.
Het is zoals je zei; het probleem vooruitschuiven, korte termijn oplossing en erop vertrouwen dat er een grote groei komt, en de schulden minder worden. De schulden worden in elk geval steeds groter en de vraag is maar of er een groei komt om de schulden terug te betalen.
Place your bets
Voor commodities, denk ik. Goud, olie en staal. En voor belangen in Afrika.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:12 schreef ExTec het volgende:
Maar waar ruilen ze het voor in dan? Eigen currency? Dat kan je ook maar zo vaak doen voordat je munt keihard wordt.
Ze wisselen het maar beperkt om. Wat ze vooral zoeken is investeringsmogelijkheden.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:12 schreef ExTec het volgende:
Maar waar ruilen ze het voor in dan? Eigen currency? Dat kan je ook maar zo vaak doen voordat je munt keihard wordt.
Hyperinflatie in de US betekent forse deflatie in het EU gebiedquote:Op donderdag 20 augustus 2009 01:38 schreef dvr het volgende:De grote vraag is alleen of Europa zoveel beter af zal zijn - als de euro hard meekeldert zul je nog steeds niet op eBay je slag kunnen slaan.
Niet per se natuurlijk. Dat is alleen als de euro niet mee inflateert èn wij erg veel produkten uit de VS importeren.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:56 schreef henkway het volgende:
[..]
Hyperinflatie in de US betekent forse deflatie in het EU gebied
Je vergeet dat de dollar een wereldvaluta isquote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:07 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Niet per se natuurlijk. Dat is alleen als de euro niet mee inflateert èn wij erg veel produkten uit de VS importeren.
Laten we het hopen (Olie die in dollars wordt afgerekend en dus goedkoper wordt waardoor de euro meer waard wordt).quote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:56 schreef henkway het volgende:
[..]
Hyperinflatie in de US betekent forse deflatie in het EU gebied
Jij vergeet dat die functie dan meteen vervalt.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:28 schreef henkway het volgende:
[..]
Je vergeet dat de dollar een wereldvaluta is
en dan zal de euro dus de functie overnemen en relatief veel duurder worden, dus deflatiequote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:26 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Jij vergeet dat die functie dan meteen vervalt.
Niet per se. De euro kan ook gewoon instorten, hand in hand met de dollar. Zo lekker gaat het hier niet.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:00 schreef henkway het volgende:
[..]
een jaartje later wel, en dan zal de euro dus de functie overnemen en relatief veel duurder worden, dus deflatie
De ECB heeft de touwtjes strak in handen.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:11 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Niet per se. De euro kan ook gewoon instorten, hand in hand met de dollar. Zo lekker gaat het hier niet.
Waarom zou de euro samen met de dollar instorten? De relatie tussen die 2 is echt niet strikter en meer gebonden dan de yen:dollar en de yuan:dollar.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:11 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Niet per se. De euro kan ook gewoon instorten, hand in hand met de dollar. Zo lekker gaat het hier niet.
Ik zeg niet dat het gebeurt. Ik zeg alleen dat ik het niet uitsluit.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:04 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom zou de euro samen met de dollar instorten? De relatie tussen die 2 is echt niet strikter en meer gebonden dan de yen:dollar en de yuan:dollar.
Nee dat zie ik niet, wel dat de euro mogelijk zal gaan scheuroquote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:39 schreef Dlocks het volgende:
Precies, er zijn een aantal grote (en minder grote) EU landen die er zo goed als even slecht voor staan als de VS. De EU heeft wat dat betreft netzoals de VS maar een heel klein zetje nodig om het echt de verkeerde kant op te laten gaan.
Waarom zou de yuan fors in waarde dalen? Heb ik wat gemist?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 07:19 schreef Rex_Mundi het volgende:
Ik zit hier ook met 300k RMB op de bank met de vrees dat de yuan fors in waarde gaat dalen. Wat is nou slim, een groot deel inwisselen voor euro's, goud ???
Ik zie goud nog niet zo snel zakken. Peter Schiff geeft in Crash Proof nog wel wat goede investeringstips mbt goud.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 07:19 schreef Rex_Mundi het volgende:
Ik zit hier ook met 300k RMB op de bank met de vrees dat de yuan fors in waarde gaat dalen. Wat is nou slim, een groot deel inwisselen voor euro's, goud ???
Aangezien dit soort dingen niet voorspelbaar zijn zou ik sparen in de currency waarin je op lange termijn leeft. Dus als je permanent in China woont en daar wilt blijven wonen dan zou ik sparen in RMB. Als je uiteindelijk teruggaat naar NL dan zou ik sparen in euro, etc.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 07:19 schreef Rex_Mundi het volgende:
Een directe oorlog tussen de VS en China acht ik uitgesloten (maar wie ben ik). Dat andere in het MO zie ik ook niet snel gebeuren. Dan moet Iran ineens wel erg veel aan macht en militaire kracht verkrijgen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Is wat Gerald Celente doet geen goede oplossing: de helft van je geld in Euros en de andere helft in Dollars. Als de dollar daalt stijgt de euro en andersom en zo blijf je gelijk.
Hij spreekt trouwens ook over oorlog omdat dit vaker voorkomt wanneer de maatregelen in een land blijven falen zoals nu in de VS. In die docu de dag dat de dollar valt werd dit ook gepresenteerd. Is het mogelijk dat wanneer China blijft dumpen er een oorlog tussen US en China ontstaat, of dat de VS een oorlog in het MO met iran start en er vervolgens een wereldoorlog tussen US en Israel en allies vs Iran en allies ontstaat?
Ik volg het even niet meer.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 08:55 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Waarom zou de yuan fors in waarde dalen? Heb ik wat gemist?
De Euro gaat niet devalureren.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:42 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Ik volg het even niet meer.
Velen roepen dat de dollar gaat devalueren. De euro moet er ook aan geloven. En nu zou de yuan ook al gaan devalueren. Als zo'n beetje elke wereldmunt gaat devalueren, welke munt appreciëert er dan???
De yuan is zwaar aan de dollar gekoppeld, dus als de dollar minder waard wordt tov de euro geldt dat voor de yuan ook.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:42 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Ik volg het even niet meer.
Velen roepen dat de dollar gaat devalueren. De euro moet er ook aan geloven. En nu zou de yuan ook al gaan devalueren. Als zo'n beetje elke wereldmunt gaat devalueren, welke munt appreciëert er dan???
Denk inderdaad dat ik een beetje 50-50 ga doen maar dan euro-yuan. Zal de komende jaren hier nog wel zitten maar denk ook niet dat ik hier de rest van mijn leven blijf wonen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Is wat Gerald Celente doet geen goede oplossing: de helft van je geld in Euros en de andere helft in Dollars. Als de dollar daalt stijgt de euro en andersom en zo blijf je gelijk.
Hij spreekt trouwens ook over oorlog omdat dit vaker voorkomt wanneer de maatregelen in een land blijven falen zoals nu in de VS. In die docu de dag dat de dollar valt werd dit ook gepresenteerd. Is het mogelijk dat wanneer China blijft dumpen er een oorlog tussen US en China ontstaat, of dat de VS een oorlog in het MO met iran start en er vervolgens een wereldoorlog tussen US en Israel en allies vs Iran en allies ontstaat?
Ah, op die manier. Maar ik vermoed dan men die koppeling laat varen, als de dollar echt keldert. Men heeft dat al een paar keer eerder gedaan en men zou dom zijn om dat nu niet te doen. Het wordt sowieso toch tijd dat China op eigen benen leert staan en volgens mij lukt dat momenteel vrij aardig.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:01 schreef Rex_Mundi het volgende:
[..]
De yuan is zwaar aan de dollar gekoppeld, dus als de dollar minder waard wordt tov de euro geldt dat voor de yuan ook.
Je zou ook kunnen overwegen om binnenkort een huis in Engeland te kopen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:05 schreef Rex_Mundi het volgende:
[..]
Denk inderdaad dat ik een beetje 50-50 ga doen maar dan euro-yuan. Zal de komende jaren hier nog wel zitten maar denk ook niet dat ik hier de rest van mijn leven blijf wonen.
Wat doet hij allemaal dan en welke resultaten heb je al teruggezien?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:31 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
IPV de moeilijke beslissingen die gemaakt MOETEN worden nog langer uit te stellen, waardoor het alleen nog maar duurder allemaal zal worden, besluit Obama om gewoon zoveel mogelijk NU te doen, zodat je ook zo snel mogelijk daarvan de resultaten terugziet. Dat is gewoon verstandig.
Bush was blij dat het eindelijk afgelopen was voor hemquote:Op woensdag 26 augustus 2009 17:42 schreef Dlocks het volgende:
Acht jaar puinzooi maken ruim je niet even in een paar maandjes op.
Kan ik mij voorstellen. Acht jaar lang een dusdanige puinzooi maken is zeer vermoeiend.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 17:45 schreef henkway het volgende:
[..]
Bush was blij dat het eindelijk afgelopen was voor hem
quote:Replubikeinen vs. Democraten
Ondanks de slechte economische omstandigheden blijkt uit de geschiedenis ook dat er een verschil zit tussen Republikeinse en Democratische presidenten. De Republikeinen geven veel geld uit aan oorlogen en zorgen voor veel belastingverlagingen. De Democraten echter hebben de laatste eeuw de staatschuld minder hard laten stijgen, of zelfs doen dalen.
Staatsschuld in biljoenen: Blauw: Democraten Rood: Republikeinen
Bron: http://www.freewebs.com/staatsschuldamerika/oorzakenschuld.htm
Hoeft niet per se zo te zijn.quote:
En nog gaan leegrovenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 18:59 schreef Poekieman het volgende:
Daarmee zou je ook kunnen vaststellen of de baby boomers (ja, daar zijn ze weer) de volgende generaties hebben lopen leegroven.
Hoeft inderdaad niet altijd zo 1 op 1 te zijn. Echter wetende dat republikeinen wel houden van belastingverlagingen en oorlogje voeren lijkt mij dat het verband tussen uitgaven en inkomsten wel duidelijk is.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 18:59 schreef Poekieman het volgende:
[..]
Hoeft niet per se zo te zijn.
Als (tijdelijk) heerscher kan je de staat opschepen met allerlei toekomstige verplichtingen (gratis medische verzorging voor alle oudjes b.v.). Die kosten op dat moment nog niets (of niet zoveel), maar later wel. Die verplichtingen zou je contant moeten maken - tegen een niet manipuleerbare rente. Dan krijg je een beter beeld.
Iets met generational accounting. Daarmee zou je ook kunnen vaststellen of de baby boomers (ja, daar zijn ze weer) de volgende generaties hebben lopen leegroven.
Best mogelijk hoor, dat de republikeinen de VS met veel meer schuld hebben opgezadeld dan de democraten. Alleen kan dat nooit (alleen) blijken uit zo'n grafiekje van de national debt.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:56 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Hoeft inderdaad niet altijd zo 1 op 1 te zijn. Echter wetende dat republikeinen wel houden van belastingverlagingen en oorlogje voeren lijkt mij dat het verband tussen uitgaven en inkomsten wel duidelijk is.
In de afgelopen 40 jaar hebben de democraten het slechts 12 jaar voor het zeggen gehad. Dat zegt ook wel iets over wie er verantwoordelijk is voor de schulden van de VS. --edit-- Voor zover een overheid verantwoordelijk is.
Kijk bijvoorbeeld naar de periode 6 jaar Nixon plus 2 jaar Ford. Is 8 jaar republikeinen. Vervolgens slechts 4 jaar Carter (democraten). En dan Reagan (8) en Bush Sr (4) gedurende 12 jaar aan de macht (republikeinen) en gedurende die 12 jaar ook een flinke stijgende lijn die direct weer gaat dalen zodra democraten aan de macht komen. Die flinke stijging gedurende 12 jaar kan onmogelijk komen door de 4 jaar dat de democraten in een periode van 24 jaar aan de macht waren.
Goud, dat past goed aan op je korte termijns doelstelling.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 07:19 schreef Rex_Mundi het volgende:
2000 miljard maak je ook niet zomaar opquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |