abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 augustus 2009 @ 14:13:51 #1
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72009667
quote:
China heeft in juni de 3 procent van zijn beleggingen in Amerikaanse staatsobligaties verkocht. Het is voor het eerst sinds negen jaar dat China het aantal obligaties vermindert. Dat blijkt uit gegevens van het Amerikaanse ministerie van Financiën. China is ’s werelds grootste opkoper van Amerikaans schuldpapier. China kan dit doen omdat het land een handelsoverschot heeft en de bevolking spaarzaam is. De Amerikaanse overheid en de Amerikaanse burgers konden hun schulden laten oplopen omdat de Chinezen dollarschulden bleven kopen.

De groeiende staatsschuld van de Amerikanen, die door de kredietcrisis is geëxplodeerd, baart de Chinezen de laatste tijd zorgen. De schulden kunnen leiden tot inflatie. Dat zou de waarde van de dollarreserves van China uithollen. Veel economen vinden de huidige situatie onevenwichtig. China zou meer zelf moeten consumeren.
Brum: http://www.volkskrant.nl/(...)n_de_hand?source=rss

Owshit!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 19 augustus 2009 @ 14:15:45 #2
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_72009729
Eindelijk wordt China echt een volwassen westers land.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 14:15:49 #3
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_72009730
Hehe ja dat was te verwachten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_72009733
In 1 maand 3 procent .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_72009750
Dollar
  woensdag 19 augustus 2009 @ 14:17:45 #6
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_72009785
Amerika wordt een tweederangs 1e wereld land.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 14:18:52 #7
191838 mrfool
Why so serious?
pi_72009815
Euro
  woensdag 19 augustus 2009 @ 14:23:49 #8
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_72009947
Run!
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 19 augustus 2009 @ 14:25:59 #9
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_72010008
Heel verstandig van die chinezen.
Jammer voor Obama dat het op zijn bordje valt, en niet een jaar eerder op het bordje van Bush...

edit: als het midden-oosten nu ook nog even aankondigt dat het overstapt van de dollar op de euro, dan kunnen we helemaal gaan lachen.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 14:27:04 #10
6941 APK
Factual, I think.
pi_72010041
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 14:18 schreef mrfool het volgende:

Euro
Heb er totaal geen verstand van, maar als de dollar valt gaat de euro dan ook naar de kloten?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_72010071
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 14:25 schreef Yi-Long het volgende:
Heel verstandig van die chinezen.
Jammer voor Obama dat het op zijn bordje valt, en niet een jaar eerder op het bordje van Bush...
Ach, tis niet zo dat Obama hard bezig is om de situatie te verbeteren door de staatsschuld te verminderen, integendeel.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 14:29:27 #12
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72010117
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 14:27 schreef APK het volgende:

[..]

Heb er totaal geen verstand van, maar als de dollar valt gaat de euro dan ook naar de kloten?
Ja dan gaat alles naar de kloten.. De Chinezen ook met hun triljoen(?) USD die ze nog hebben Dus niemand wil dat.

Het lijkt mij wel een duidelijk signaal. Misschien is 't het beste dat er weer flink TIPS uitgegeven gaan worden.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 19 augustus 2009 @ 14:29:39 #13
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_72010123
We praten maar over 3% voorlopig. Dus valt nog wel mee nu.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 14:30:51 #14
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72010151
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 14:28 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ach, tis niet zo dat Obama hard bezig is om de situatie te verbeteren door de staatsschuld te verminderen, integendeel.
Klopt. Maar wat je op korte termijn moet doen (stimuleren) is bijna tegengesteld aan de lange termijn. Nu al programs slashen betekent dat de recessie dieper gaat en dan blijft je tekort ook groeien. Ik heb er zelf overigens een hard hoofd in dat het zal lukken om op tijd de fiscale situatie te redden...
  woensdag 19 augustus 2009 @ 14:31:23 #15
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_72010165
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 14:28 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

dat heet investeren en lange termijn beleid.

Als jij nu een dikke SUV rijdt, en je wilt bezuinigen op je kosten die je kwijt bent aan belastingen en brandstof etc, dan doe je een investering in een veel zuinigere en voordeligere auto, en dat is dan de verstandige beslissing.

IPV de moeilijke beslissingen die gemaakt MOETEN worden nog langer uit te stellen, waardoor het alleen nog maar duurder allemaal zal worden, besluit Obama om gewoon zoveel mogelijk NU te doen, zodat je ook zo snel mogelijk daarvan de resultaten terugziet. Dat is gewoon verstandig.
pi_72010285
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 14:27 schreef APK het volgende:

[..]

volgens mij gaat het dan beter met de euro, maarja
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_72010421
De Chinezen kunnen het lijden. Ok, ze zijn dan flink genaaid en zijn al dat geld kwijt, maar met hun werkinstelling en hun massa's mensen komen ze er wel weer bovenop, de VS niet. Dus eigenlijk kunnen ze het beter wel doen, dan vernietigen ze een concurrent.
  PR/Manusje van alles woensdag 19 augustus 2009 @ 14:42:13 #18
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_72010422
Ik ga vast oud ijzer opsparen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 19 augustus 2009 @ 14:43:20 #19
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_72010453
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 14:36 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Ja, misschien een halve dag.
pi_72010563
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 14:36 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

In koers t.o.v. de dollar ja, vergeet alleen niet dat de Euro dan veel te duur wordt en de export van Europa een flike klap gaat krijgen.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 14:55:34 #21
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_72010785
De euro (en eigenlijk de euro-zone) is sowieso op lange termijn gedoemd te falen, mede door de inflatie, de hoge belastingen, het overschot aan rechten en regels voor werkgevers en werknemers, etc etc.

Als je de komende jaren leuk wilt leven, moet je nu gewoon de sprong wagen richting een mooie veilige lokatie ergens in Azie waar men druk bezig is keihard te groeien.
pi_72012197
Yup, dit zat eraan te komen.

Zie hier :

http://www.leap2020.eu/Wh(...)mmer-2009_a3582.html

Een interressant artikel dat gaat over " The Great Escape " van China.
Precies datgene waar deze topic over gaat
pi_72012413
Viel te verwachten.

Ik zou er maar om denken met je >100.000 spaarcentjes op de bank.
pi_72013283
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 14:55 schreef Yi-Long het volgende:
De euro (en eigenlijk de euro-zone) is sowieso op lange termijn gedoemd te falen, mede door de inflatie, de hoge belastingen, het overschot aan rechten en regels voor werkgevers en werknemers, etc etc.

Als je de komende jaren leuk wilt leven, moet je nu gewoon de sprong wagen richting een mooie veilige lokatie ergens in Azie waar men druk bezig is keihard te groeien.
Singapore ofzo
  woensdag 19 augustus 2009 @ 17:31:00 #25
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_72015039
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 16:25 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

Singapore ofzo
Juist. Was een half jaar geleden nog een docu over op NL 2 ofzo.
pi_72015214
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 17:31 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Juist. Was een half jaar geleden nog een docu over op NL 2 ofzo.
yup, ook gezien, ik was goed onder de indruk. Zo'n 'dictatuur' zou ik in NL ook wel willen, tenslotte is die schijndemocratie van ons ook waardeloos
pi_72015275
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 14:31 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Als jij nu een dikke SUV rijdt, en je wilt bezuinigen op je kosten die je kwijt bent aan belastingen en brandstof etc, dan doe je een investering in een veel zuinigere en voordeligere auto, en dat is dan de verstandige beslissing.
Als ik een dikke SUV rij en ik kan het niet meer betalen, dan verkoop ik hem en koop ik een andere auto van dat geld. Ik ga echter geen geld in een industrie steken (zoals de Amerikaanse auto industrie) als ik weet dat ik het geld nooit terug zie en waarschijnlijk binnen korte termijn er weer extra geld in moet steken om het niet ten onder te laten gaan. Juist dat is het probleem uitstellen.
pi_72016236
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 14:31 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

IPV de moeilijke beslissingen die gemaakt MOETEN worden nog langer uit te stellen, waardoor het alleen nog maar duurder allemaal zal worden, besluit Obama om gewoon zoveel mogelijk NU te doen, zodat je ook zo snel mogelijk daarvan de resultaten terugziet. Dat is gewoon verstandig.
Vind je het nu wel een goede beslissing van Obama of niet? Beetje verwarrend dat laatste stukje..

Want gewoonweg nog meer geld uitgeven door te gaan lenen o.a. van China en Japan, eerst om de oorlog te financieren en nu het bank probleem, is er fundamenteel niets verbeterd. Integendeel, nu krijgen China en andere landen juist minder vertrouwen in de dollar (op de langere termijn) en krijg je later dus nog grotere problemen.
De europese bank zet de rente zo laag zodat amerika goedkoop dollars kan omwisselen in euro's omdat er te weinig dollars zijn voor de wereld, de dollar wordt dus gebruikt voor de wereldhandel. Daarom is de dollar niet echt een zegen voor ons momenteel.
Maar ja Europa loopt er braaf achteraan, geen kwaad woord tegen de Amerikanen, terwijl hun de hoofdveroorzaker zijn voor de huidige problemen.

Dus Obama zou gewoon moeten stoppen met de oorlog, banken die door makkelijk geld (grote gokken namen) niet enkel geld toestoppen, of er in elk geval voor zorgen als ze weer winst maken een percentage van de winst aan de burger geven, of aan de staat. Nee nu geven die banken die nu veel geld hebben gekregen en nu even weer winst maken, gewoon even weer mooie bonussen aan die personen die voor een groot gedeelte verantwoordelijk waren voor deze credietcrisis. En ze gaven geld aan personen die hun hypotheek niet meer konden betalen, dus hebben ze even weer lucht, maar dat is weer geen lange termijn oplossing. En ze geven geld zodat mensen een nieuwe auto gaan kopen en de mensen dus weer grotere schulden maken, en zo zuinig zijn die auto's niet, maar wel een stuk zuiniger dan hun vorige auto, maar heel vaak gewoon weer suvs etc. Change, ''my ass''.

Dan leren ze het dus ook nooit?

[ Bericht 1% gewijzigd door Billary op 19-08-2009 18:40:39 ]
  woensdag 19 augustus 2009 @ 18:40:29 #29
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_72016646
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 18:24 schreef Billary het volgende:

[..]

Dus Obama zou gewoon moeten stoppen met de oorlog, banken die door makkelijk geld (grote gokken namen) niet enkel geld toestoppen, of er in elk geval voor zorgen als ze weer winst maken een percentage van de winst aan de burger geven, of aan de staat. Nee nu geven die banken die nu veel geld hebben gekregen en nu even weer winst maken, gewoon even weer mooie bonussen aan die personen die voor een groot gedeelte verantwoordelijk waren voor deze credietcrisis.

[..]
Bedoel je zoiets?
Banken VS willen staatssteun terugbetalen
Tien banken VS mogen $ 68 mrd terugbetalen
  woensdag 19 augustus 2009 @ 18:49:45 #30
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_72016890
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 17:41 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als ik een dikke SUV rij en ik kan het niet meer betalen, dan verkoop ik hem en koop ik een andere auto van dat geld. Ik ga echter geen geld in een industrie steken (zoals de Amerikaanse auto industrie) als ik weet dat ik het geld nooit terug zie en waarschijnlijk binnen korte termijn er weer extra geld in moet steken om het niet ten onder te laten gaan. Juist dat is het probleem uitstellen.
Volgens mij is dat geld er nu juist in geinvesteerd onder vrij veel voorwaarden, met o.a. als doel ervoor te zorgen dat je niet een complete crash van de economie en bijbehorend banenverlies hebt. Vervolgens fix je het systeem.
pi_72016926
quote:
Nee, het is wel mooi als ze de leningen terugbetalen, daar niet van maar ze zouden dus ook een gedeelte van hun winst als extra moeten geven + een aantal banken zijn genationaliseerd, is maar de vraag of je daar het geld ooit van terugziet. Nu even door de opleving van de beurs hebben ze weer geld, maar geven dus ook nog steeds super bonussen aan het personeel omdat ze bang zijn dat ze anders overlopen naar andere banken. Dus ze maken nu weer even winst door oneerlijke concurrentie tegenover banken o.a. ook, wat de banken die niet zijn geholpen zijn weer zwakker maakt.

En dat is nog maar een schijnbedrag van het geld wat ze hebben uitgegeven, dat is iets van 12 trillion dollars (kan er een triljoentje naastzitten), maar de FED kan niet goed uitleggen waar dat geld heen is gegaan en dus deze bedragen die ze terug krijgen, is maar een schijntje.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 19:12:46 #32
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_72017576
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 18:24 schreef Billary het volgende:

[..]

Vind je het nu wel een goede beslissing van Obama of niet? Beetje verwarrend dat laatste stukje..

Want gewoonweg nog meer geld uitgeven door te gaan lenen o.a. van China en Japan, eerst om de oorlog te financieren en nu het bank probleem, is er fundamenteel niets verbeterd. Integendeel, nu krijgen China en andere landen juist minder vertrouwen in de dollar (op de langere termijn) en krijg je later dus nog grotere problemen.
De europese bank zet de rente zo laag zodat amerika goedkoop dollars kan omwisselen in euro's omdat er te weinig dollars zijn voor de wereld, de dollar wordt dus gebruikt voor de wereldhandel. Daarom is de dollar niet echt een zegen voor ons momenteel.
Maar ja Europa loopt er braaf achteraan, geen kwaad woord tegen de Amerikanen, terwijl hun de hoofdveroorzaker zijn voor de huidige problemen.

Dus Obama zou gewoon moeten stoppen met de oorlog, banken die door makkelijk geld (grote gokken namen) niet enkel geld toestoppen, of er in elk geval voor zorgen als ze weer winst maken een percentage van de winst aan de burger geven, of aan de staat. Nee nu geven die banken die nu veel geld hebben gekregen en nu even weer winst maken, gewoon even weer mooie bonussen aan die personen die voor een groot gedeelte verantwoordelijk waren voor deze credietcrisis. En ze gaven geld aan personen die hun hypotheek niet meer konden betalen, dus hebben ze even weer lucht, maar dat is weer geen lange termijn oplossing. En ze geven geld zodat mensen een nieuwe auto gaan kopen en de mensen dus weer grotere schulden maken, en zo zuinig zijn die auto's niet, maar wel een stuk zuiniger dan hun vorige auto, maar heel vaak gewoon weer suvs etc. Change, ''my ass''.

Dan leren ze het dus ook nooit?
'gewoon stoppen met de oorlog' is natuurlijk heel mooi als dat zou kunnen, en daar zou Obama ook heus voor tekenen als het zou kunnen, maar dat ligt natuurlijk niet zo makkelijk. Dat kun je die mensen die nu de USA daarzo helpen (de autochtone bevolking) ook niet aandoen (zie ook de 1ste golfoorlog).

Ik vind wel dat hij prima bezig is, o.a. met die healthcare reform die hoognodig is, maar ook op andere punten zoals eisen stellen aan de autoindustrie qua millieu etc...

Het is nu gewoon even investeren om straks weer een gezonde economie neer te kunnen zetten. Dan leen je idd even extra, maar op den duur is dat wel de enige juiste manier om dit aan te pakken. Als de fundering van je huis verrot is, zul je ook moeten investeren in een nieuwe fundering, anders zakt straks echt je hele huis in, waarna het echt niets meer waard is.

De USA zit gewoon in een ontzettend slechte situatie nu. Dan kun je zeggen: laat al die bedrijven maar failliet gaan en dus laat je al die werknemers in de steek, komen ze op straat te staan, en kost het je uiteindelijk ook gigantisch veel geld, of je schiet even bij, probeert te redden wat er te redden valt, probeert de bevolking weer vertrouwen te geven, en uit die complete rotzooi heb je nu de ideale kans om de zaken waar geen zak van klopte, nu WEL goed neer te zetten.

Volgens mij gaat het boek 'RESET' van Kurt Andersen hier ook over.
pi_72017790
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 19:12 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

'gewoon stoppen met de oorlog' is natuurlijk heel mooi als dat zou kunnen, en daar zou Obama ook heus voor tekenen als het zou kunnen, maar dat ligt natuurlijk niet zo makkelijk. Dat kun je die mensen die nu de USA daarzo helpen (de autochtone bevolking) ook niet aandoen (zie ook de 1ste golfoorlog).

Ik vind wel dat hij prima bezig is, o.a. met die healthcare reform die hoognodig is, maar ook op andere punten zoals eisen stellen aan de autoindustrie qua millieu etc...

Het is nu gewoon even investeren om straks weer een gezonde economie neer te kunnen zetten. Dan leen je idd even extra, maar op den duur is dat wel de enige juiste manier om dit aan te pakken. Als de fundering van je huis verrot is, zul je ook moeten investeren in een nieuwe fundering, anders zakt straks echt je hele huis in, waarna het echt niets meer waard is.

De USA zit gewoon in een ontzettend slechte situatie nu. Dan kun je zeggen: laat al die bedrijven maar failliet gaan en dus laat je al die werknemers in de steek, komen ze op straat te staan, en kost het je uiteindelijk ook gigantisch veel geld, of je schiet even bij, probeert te redden wat er te redden valt, probeert de bevolking weer vertrouwen te geven, en uit die complete rotzooi heb je nu de ideale kans om de zaken waar geen zak van klopte, nu WEL goed neer te zetten.

Volgens mij gaat het boek 'RESET' van Kurt Andersen hier ook over.
Healthcare, moet wat aan veranderd worden dat klopt, maar al die 'bumper stickers' die zijn erg tegen deze inmenging van de overheid, en dus zal je heel veel protesten gaan zien, hij heeft nu al meer doodsbedreigingen dan Bush had na die 8 jaar! En de vraag is of het een goede oplossing is, niemand die het echt snapt, blijkt erg ingewikkeld en de toekomst moet nog maar uitwijzen of deze oplossing beter is. Die dokters daar verdienen in elk geval veel te veel.. vraag me af of ze daar wat tegen gaan doen? Denk het niet...
En de burgers eten/consumeren teveel en dus ook voor een groot gedeelte het probleem van de kosten, geef ze het besef dat zijn ook net zo verantwoordelijk zijn voor de hoge kosten, daar kan je ook veel besparen. Als het besef er tenminste komt... dat doen ze dus ook nooit want vrijheid is heilig, niet waar?

Ok ik heb geen geld, mijn huis is verrot, ik leen nog meer geld en mijn huis is weer redelijk ok!! maar ik verdien nog altijd geen stuiver meer, integendeel.... Beste oplossing?

Stoppen met oorlog.
Er is nog altijd geen verbetering, en ja het is moeilijk om te stoppen, maar dit duurt nu al langer dan ww2 en als je nog altijd geen verbetering ziet, waarom er nog meer geld in gooien? Ok een simpele oplossing, maar om deze oorlog te winnen is bijna onmogelijk, lijkt het.

[ Bericht 3% gewijzigd door Billary op 19-08-2009 19:35:59 ]
  woensdag 19 augustus 2009 @ 19:29:59 #34
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_72018046
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 19:20 schreef Billary het volgende:

[..]

Healthcare, moet wat aan veranderd worden dat klopt, maar al die 'bumper stickers' die zijn erg tegen deze inmenging van de overheid, en dus zal je heel veel protesten gaan zien, hij heeft nu al meer doodsbedreigingen dan Bush had na die 8 jaar! En de vraag is of het een goede oplossing is, niemand die het echt snapt, blijkt erg ingewikkeld en de toekomst moet nog maar uitwijzen of deze oplossing beter is. Die dokters daar verdienen in elk geval veel te veel.. vraag me af of ze daar wat tegen gaan doen? Denk het niet...

Ok ik heb geen geld, mijn huis is verrot, ik leen nog meer geld en mijn huis is weer redelijk ok!! maar ik verdien nog altijd geen stuiver meer, integendeel.... Beste oplossing?

Stoppen met oorlog.
Er is nog altijd geen verbetering, en ja het is moeilijk om te stoppen, maar dit duurt nu al langer dan ww2 en als je nog altijd geen verbetering ziet, waarom er nog meer geld in gooien? Ook een simpele oplossing, maar om deze oorlog te winnen is bijna onmogelijk, lijkt het.
Tja, ik verzin de situatie ook niet. Het is idd jammer dat het erop lijkt dat Obama teveel zijn oren laat hangen naar de kritieken van de republikeinen en anti-healthcare (door de staat) groeperingen, want dan wijkt hij wellicht iets teveel van zijn ideale plannen af.

En over dat huis: je eerste prioriteit is gewoon dat je huis blijft staan, anders ben je echt helemaal weg. Vervolgens ga je keijhard je best doen om een gezonde situatie te krijgen zodat je dat straks allemaal wel weer gewoon helemaal zelf kunt bekostigen.

Obama heeft natuurlijk ook nooit om deze situatie gevraagd. Die krijgt deze rotzooi op zijn bord en moet het nu allemaal gaan fixen. Wat hij ook doet, de republikeinen zullen hem uiteraard zijn hele termijn compleet zwart maken zodat ze over 4 jaar weer in het Witte Huis zitten. Partij-belang boven landsbelang zeg maar...
pi_72018322
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 19:29 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Tja, ik verzin de situatie ook niet. Het is idd jammer dat het erop lijkt dat Obama teveel zijn oren laat hangen naar de kritieken van de republikeinen en anti-healthcare (door de staat) groeperingen, want dan wijkt hij wellicht iets teveel van zijn ideale plannen af.

En over dat huis: je eerste prioriteit is gewoon dat je huis blijft staan, anders ben je echt helemaal weg. Vervolgens ga je keijhard je best doen om een gezonde situatie te krijgen zodat je dat straks allemaal wel weer gewoon helemaal zelf kunt bekostigen.

Obama heeft natuurlijk ook nooit om deze situatie gevraagd. Die krijgt deze rotzooi op zijn bord en moet het nu allemaal gaan fixen. Wat hij ook doet, de republikeinen zullen hem uiteraard zijn hele termijn compleet zwart maken zodat ze over 4 jaar weer in het Witte Huis zitten. Partij-belang boven landsbelang zeg maar...

Ja dat klopt, Bush kon doen wat hij wilde, maar al die mensen die achter Bush liepen als schapen gaan nu Obama de schuld geven voor de huidige en komende problemen, wat het dus allemaal nog erger maakt.
Maar ja, blijkbaar verdienen ze dit?

Over het huis wat goed moet blijven staan, het lag al tegen de vlakte, waarom geen nieuw huis gaan bouwen? (dit op een gezonde manier).
Waarom blijven bouwen aan het huis dat je deze problemen gaf?
  woensdag 19 augustus 2009 @ 19:47:01 #36
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72018524
Veel succes met een overheidstekort van $1800 miljard
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 19 augustus 2009 @ 20:21:38 #37
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_72019466
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 19:39 schreef Billary het volgende:

[..]

Ja dat klopt, Bush kon doen wat hij wilde, maar al die mensen die achter Bush liepen als schapen gaan nu Obama de schuld geven voor de huidige en komende problemen, wat het dus allemaal nog erger maakt.
Maar ja, blijkbaar verdienen ze dit?

Over het huis wat goed moet blijven staan, het lag al tegen de vlakte, waarom geen nieuw huis gaan bouwen? (dit op een gezonde manier).
Waarom blijven bouwen aan het huis dat je deze problemen gaf?
Dat huis is noodzakelijk natuurlijk (als het huis gelijk staat aan de USA in dit voorbeeld ), want die mensen kunnen alleen in 'dat huis' wonen.
Dus je moet het gewoon opknappen, en goed investeren in de fundering betekent dat je er dan nog lang in kunt blijven wonen, als je vervolgens maar keihard werkt. Er zijn niet echt alternatieven.
'Failure is NOT an option' om het zo maar te zeggen
pi_72019688
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 20:21 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Dat huis is noodzakelijk natuurlijk (als het huis gelijk staat aan de USA in dit voorbeeld ), want die mensen kunnen alleen in 'dat huis' wonen.
Dus je moet het gewoon opknappen, en goed investeren in de fundering betekent dat je er dan nog lang in kunt blijven wonen, als je vervolgens maar keihard werkt. Er zijn niet echt alternatieven.
'Failure is NOT an option' om het zo maar te zeggen
Ok maar het blijft een gok dan, en al dit geld, is het gegeven aan de juiste personen? Gegeven aan de probleem veroorzakers dus.
Het is zoals je zei; het probleem vooruitschuiven, korte termijn oplossing en erop vertrouwen dat er een grote groei komt, en de schulden minder worden. De schulden worden in elk geval steeds groter en de vraag is maar of er een groei komt om de schulden terug te betalen.

Place your bets
  woensdag 19 augustus 2009 @ 21:33:03 #39
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_72021761
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 20:29 schreef Billary het volgende:

[..]

Ok maar het blijft een gok dan, en al dit geld, is het gegeven aan de juiste personen? Gegeven aan de probleem veroorzakers dus.
Het is zoals je zei; het probleem vooruitschuiven, korte termijn oplossing en erop vertrouwen dat er een grote groei komt, en de schulden minder worden. De schulden worden in elk geval steeds groter en de vraag is maar of er een groei komt om de schulden terug te betalen.

Place your bets
Tja, het is zo'n beetje de enige oplossing die mogelijk was. Nu is het IDD afwachten hoe dat verder afloopt.
pi_72022682
China moet zijn dollars omruilen voor olie en goud

Is wel wat om een hypotheek in dollars te nemen
  woensdag 19 augustus 2009 @ 22:12:14 #41
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_72023208
Maar waar ruilen ze het voor in dan? Eigen currency? Dat kan je ook maar zo vaak doen voordat je munt keihard wordt.
pi_72023576
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 22:12 schreef ExTec het volgende:
Maar waar ruilen ze het voor in dan? Eigen currency? Dat kan je ook maar zo vaak doen voordat je munt keihard wordt.
Voor commodities, denk ik. Goud, olie en staal. En voor belangen in Afrika.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 23:32:43 #43
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72026317
China hoeft ook minder dollars op te nemen omdat ze minder exporteren vanwege de crisis.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_72028143
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 22:12 schreef ExTec het volgende:
Ze wisselen het maar beperkt om. Wat ze vooral zoeken is investeringsmogelijkheden.

Maar je moet eigenlijk onderscheid maken tussen twee dingen. De centrale bank van ieder land dat internationale handel drijft, heeft valutareserves. Niet alleen om dingen in buitenlandse valuta te kunnen kopen maar vooral ook om de eigen munteenheid op peil te kunnen houden. Bij China zijn die reserves nog veel te eenzijdig op de US Dollar gericht en de verwachting is dat ze meer andere valuta maar ook goud zullen gaan kopen (maar zolang de Yuan niet vrij verhandelbaar is zijn die valutareserves van ondergeschikt belang). Een heel ander verhaal is dat ze door de gigantische export naar de V.S. heel veel dollars verdiend hebben, die ze steeds trouw in Amerikaanse staatsobligaties hebben belegd. Zo kreeg Amerika zijn dollars terug, om de overheidstekorten mee te financieren. De Chinezen krijgen rente op de obligaties, maar als de dollar onderuitgaat gaat er natuurlijk heel veel waarde voor China verloren, waar ze zich jarenlang voor in het zweet hebben gewerkt. Vooral voor die gigantische stapel obligaties zoeken ze alternatieven, en ze zijn al een tijdje bezig om overal ter wereld (behalve in de VS, en buiten de beurzen om) bedrijven en exploitatierechten op het gebied van grondstofwinning op te kopen en die met die Amerikaanse obligaties te betalen. Ook financieren ze met de obligaties infrastructurele projecten van buurlanden. Op deze manier verzekeren ze zichzelf niet alleen van waardebehoud en rendement, maar ook van toegang tot betaalbare grondstoffen en van mogelijkheden om van het snel groeiende ZO-Azië een belangrijke exportmarkt te maken nu die rol van de VS bijna uitgespeeld is.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 00:46:34 #45
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_72028273
Betekent dit dat de doller weer gaat zakken?

* PatatFriet eBay weer eens aanslingert
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
pi_72029079
China zal niets doen dat de dollar kan laten kelderen, want dan schieten ze zichzelf in de voet (ze hebben nog heel veel dollar-assetts op de plank liggen, en bovendien zouden de Amerikanen dan al die grappige spulletjes die de Chinezen maken niet meer kunnen betalen). Anderzijds is dit soort verhalen natuurlijk niet goed voor het internationale vertrouwen in de dollar.

Het is nauwelijks in te schatten, ik vermoed zelf op korte termijn eerder een stjging van de dollar. Maar dat is vooral omdat ik vermoed dat de beurzen weer een grote klap gaan krijgen, zodat er net als vorig jaar tijdelijk veel dollars nodig zullen zijn omdat er dan accute schulden betaald moeten worden, en omdat veel beleggers de 'veiligheid' van contant geld opzoeken.

Maar op lange termijn zie ik de dollar alleen maar naar de kelder gaan. Het land is technisch failliet, alleen een miraculeuze economische groei zou er nog voor kunnen zorgen dat het land zijn renteverplichtingen kan blijven voldoen. De grote vraag is alleen of Europa zoveel beter af zal zijn - als de euro hard meekeldert zul je nog steeds niet op eBay je slag kunnen slaan.
pi_72030938
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 01:38 schreef dvr het volgende:De grote vraag is alleen of Europa zoveel beter af zal zijn - als de euro hard meekeldert zul je nog steeds niet op eBay je slag kunnen slaan.
Hyperinflatie in de US betekent forse deflatie in het EU gebied
  donderdag 20 augustus 2009 @ 09:57:11 #48
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_72032108
^^ die redenering kan ik niet volgen... Zou je die wat nader kunnen toelichten?
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_72032335
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 08:56 schreef henkway het volgende:

[..]

Hyperinflatie in de US betekent forse deflatie in het EU gebied
Niet per se natuurlijk. Dat is alleen als de euro niet mee inflateert èn wij erg veel produkten uit de VS importeren.
pi_72034463
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:07 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Niet per se natuurlijk. Dat is alleen als de euro niet mee inflateert èn wij erg veel produkten uit de VS importeren.
Je vergeet dat de dollar een wereldvaluta is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')