quote:De Arabisch Europese Liga (AEL) heeft een omstreden cartoon weer op zijn website gezet. Het is een tekening waarop twee Joden de Holocaust verzinnen.
Het Openbaar Ministerie maakte gisteren nog bekend dat de afbeelding weliswaar strafbaar is, maar dat het van vervolging af zal zien, als de AEL de cartoon voorgoed van zijn website verwijdert. In eerste instantie zei de actiegroep aan die eis te hebben voldaan.
Inmiddels is de organisatie daar echter van teruggekomen. Reden is dat justitie ook heeft besloten dat de ‘Deense cartoons’ over de islamitische profeet Mohammed niet strafbaar zijn.
Waar ontkennen ze de holocaust? Ze twijfelen enkel aan het getal 6 miljoen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:47 schreef Adamo144 het volgende:
alhoewel ze de holocaust ontkennen en dus strafbaar bezig zijn...
Omdat joden rulen en moslims stom zijn.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:54 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Waar ontkennen ze de holocaust? Ze twijfelen enkel aan het getal 6 miljoen.
Kan iemand mij BTW uitleggen waarom het "verboden" is om cartoons over de joden te publiceren en niet om cartoons over de moslims te publiceren?
Mwuah, enige keren dat je nog van ze hoort is van ludieke aandachtstunts als deze.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:55 schreef huhggh het volgende:
Dat de AEL nog steeds bestaat trouwens
nooit begrepen waarom de holocaust ontkennen verboden moet zijn. dom is het ja, maar verbieden...quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:54 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Kan iemand mij BTW uitleggen waarom het "verboden" is om cartoons over de joden te publiceren en niet om cartoons over de moslims te publiceren?
Je hebt niet alle cartoons gezien, er is er ook een van steven spielberg die peter jackson opbelt met het holocaust script in zn handen en zegt "Peter can you make this work?" en peter die antwoordt "Im sorry Steven, Im out of ideas"quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:54 schreef RvLaak het volgende:
[..]
omdat het genocide is, 6 miljoen joden vermoord in doodskampen ontkennen is gereserveerd voor fanatieke, extremistische malloten die wachten en hopen op de apocalyps.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:02 schreef woid het volgende:
[..]
nooit begrepen waarom de holocaust ontkennen verboden moet zijn. dom is het ja, maar verbieden...![]()
net zo iets als ontkennen van evolutie theorie verbieden.... ach ja
Doe es.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:11 schreef Slappy het volgende:
En als we nu Moslims cartoons plaatsen krijgen we gelijk aanslagen van primitief volk
Als ze 'met hetzelfde terug zouden slaan', dan zouden ze wel spottende cartoons over Abraham of Moses op hun site gezet hebben.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
AEL goed bezig, niet rellen maar gewoon met hetzelfde terugslaan.
Oh nu is oog om oog tand om tand ineens wel goed te praten? De AEL is gewoon een zielig clubje moslims die niet tegen kritiek kunnen (what else is new als we het over moslims hebben) en vervolgens heel kinderachtig een paar vergezochte cartoons als tegenreactie (?) geven. Nog triester dat je dit toejuicht.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
AEL goed bezig, niet rellen maar gewoon met hetzelfde terugslaan.
Zelfs die cartoon zou je nog kunnen bestempelen als het "belachelijk maken van de holocaust". Niet dat ik dat goedkeur, maar waarom zou het verboden moeten zijn?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:03 schreef Adamo144 het volgende:
[..]
Je hebt niet alle cartoons gezien, er is er ook een van steven spielberg die peter jackson opbelt met het holocaust script in zn handen en zegt "Peter can you make this work?" en peter die antwoordt "Im sorry Steven, Im out of ideas"
iets in die richting. het is ontkenning van genocide en dus verachtelijk. Van mij mogen ze cartoons over alles plaatsen maar genocide ontkennen is even verwerpelijk als de teksten die ze aanbidden.
Terugslaan door taboe's te karikaturen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als ze 'met hetzelfde terug zouden slaan', dan zouden ze wel spottende cartoons over Abraham of Moses op hun site gezet hebben.
Precies, de vergelijking gaat dus mank.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als ze 'met hetzelfde terug zouden slaan', dan zouden ze wel spottende cartoons over Abraham of Moses op hun site gezet hebben.
Het gaat niet om het feit dat het Joden zijn. Het gaat om het feit dat er 6.000.000 mannen, vrouwen en kinderen vermoord zijn omdat ze een bepaald geloof hadden. Het bewijs hiervoor is zo enorm dat ontkenning = pure haatzaaing.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:26 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Zelfs die cartoon zou je nog kunnen bestempelen als het "belachelijk maken van de holocaust". Niet dat ik dat goedkeur, maar waarom zou het verboden moeten zijn?
We maken over zo'n beetje alles grappen, maar als het de joden aangaat mag het in ene niet meer. Ik vraag me gewoon af waar die selectieve censuur vandaan komt.
Ja, het argument van 'vrijheid van meningsuiting' is ook van toepassing op de actie van AEL lijkt me. En ik juich het idd toe, het heeft meer mijn steun dan het doden van onschuldige mensen of het in de fik steken van ambassades.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:23 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Oh nu is oog om oog tand om tand ineens wel goed te praten? De AEL is gewoon een zielig clubje moslims die niet tegen kritiek kunnen (what else is new als we het over moslims hebben) en vervolgens heel kinderachtig een paar vergezochte cartoons als tegenreactie (?) geven. Nog triester dat je dit toejuicht.
Neen, het omgekeerde is waar. Noem eens een andere genocide dan de Holocaust waar grappen over worden gemaakt?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:26 schreef RvLaak het volgende:
We maken over zo'n beetje alles grappen, maar als het de joden aangaat mag het in ene niet meer.
Nee hoor. Er hoeft niet enkel op inhoudelijkheid een vergelijking getrokken te worden, op principieel niveau is net zo valide.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:29 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Precies, de vergelijking gaat dus mank.
Je gaat alleen volledig voorbij aan het feit dat ze niet gewoon grappen over Joden maken (op die Hitler cartoon na), ze suggereren dat de Holocaust nooit heeft plaatsgevonden omdat hun boekje verteld dat ze een hekel moeten hebben aan Joden (overigens net zoals de Christenen Joden moeten haten).quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, het argument van 'vrijheid van meningsuiting' is ook van toepassing op de actie van AEL lijkt me. En ik juich het idd toe, het heeft meer mijn steun dan het doden van onschuldige mensen of het in de fik steken van ambassades.
En ja, oog om oog is ook een Koranisch principe.
Ik trek het verder dan de holocaust alleen. Elke keer als er grappen gemaakt worden over joden, of er kritiek komt op het beleid van Israël, is het CIDI er als de kippen bij om "antisemitisme" te roepen. Ondertussen vind ik hen al net zo geloofwaardig als de gemiddelde marokkaan die "razzizme" roept als ie wordt aangesproken op zijn gedrag.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:30 schreef Adamo144 het volgende:
[..]
Het gaat niet om het feit dat het Joden zijn. Het gaat om het feit dat er 6.000.000 mannen, vrouwen en kinderen vermoord zijn omdat ze een bepaald geloof hadden. Het bewijs hiervoor is zo enorm dat ontkenning = pure haatzaaing.
Het gaat er niet om dat de holocaust 'belachelijk' gemaakt wordt. Het gaat erom dat ze suggereren dat het nooit gebeurd is.
Met het verschil dat met het 'oog om oog, tand om tand' van het OT proportionaliteit bedoeld wordt: een verloren oog mag alleen met een oog gewraakt worden, een verloren tand alleen met een tand. (En dus niet dat je terug mag slaan met alle middelen als je zelf aangevallen wordt.)quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:31 schreef Triggershot het volgende:
dan wordt het tijd dat we eens aanslagen plegen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, het argument van 'vrijheid van meningsuiting' is ook van toepassing op de actie van AEL lijkt me. En ik juich het idd toe, het heeft meer mijn steun dan het doden van onschuldige mensen of het in de fik steken van ambassades.
We zitten nou eenmaal met een wet waarin staat dat het ontkennen van de holocaust strafbaar is. De AEL schurkt hier tegenaan met hun plaatsing. Wat denken ze hier nou uit te gaan halen, gaat waarschijnlijk een veroordeling worden. Dit zal eerder een discussie worden over het al dan niet strafbaar stellen (en tot vervolging overgaan) van holocaustontkenning en zal daardoor wegraken van de originele discussie. Raar dat het AEL dat niet ziet, wat valt hier nou voor ze te winnen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee hoor. Er hoeft niet enkel op inhoudelijkheid een vergelijking getrokken te worden, op principieel niveau is net zo valide.
Indianen in Amerika, Azteken, Youp van 't Hek heeft diverse grappen over Sebrenica gemaakt en zo zijn er wel meer.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:32 schreef knowall het volgende:
[..]
Neen, het omgekeerde is waar. Noem eens een andere genocide dan de Holocaust waar grappen over worden gemaakt?
Of de motivatie nu politiek, economisch, sociaal, cultureel, religieus of traumatisch is maakt toch niet uit? Als je het andersom gaat benaderen en zegt dat er bepaalde elementen zijn die vrijheid van meningsuiting wel dient te beperken, dit door bijvoorbeeld een holocaust op meer dan 6 miljoen mensen en in het bijzonder joden, dan is mi het einde zoek, dan volgt religie en ideologieën er wel snel achteraan. Tenslotte is na de joodse lobby religieuze lobbys het meest invloedrijke.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:35 schreef Adamo144 het volgende:
[..]
Je gaat alleen volledig voorbij aan het feit dat ze niet gewoon grappen over Joden maken (op die Hitler cartoon na), ze suggereren dat de Holocaust nooit heeft plaatsgevonden omdat hun boekje verteld dat ze een hekel moeten hebben aan Joden (overigens net zoals de Christenen Joden moeten haten).
Waarom hebben ze geen grappen gemaakt over dat Joden op geld uit zijn of dat Christenen hypocriet zijn...
Ze bestempelen dit als 'wij mogen ook onze mening uiten' maar het is eigenlijk gewoon anti-Semitische moslim propaganda.
Hoe wordt de holocaust ontkend? Ik zie enkel 1 persoon zeggen "we moeten de 6 miljoen halen" en een ander persoon zeggen "deze zien er niet uit als joden".quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:35 schreef Adamo144 het volgende:
[..]
Je gaat alleen volledig voorbij aan het feit dat ze niet gewoon grappen over Joden maken (op die Hitler cartoon na), ze suggereren dat de Holocaust nooit heeft plaatsgevonden omdat hun boekje verteld dat ze een hekel moeten hebben aan Joden (overigens net zoals de Christenen Joden moeten haten).
Waarom hebben ze geen grappen gemaakt over dat Joden op geld uit zijn of dat Christenen hypocriet zijn...
Ze bestempelen dit als 'wij mogen ook onze mening uiten' maar het is eigenlijk gewoon anti-Semitische moslim propaganda.
ze zijn niet allemaal gepost, je mag niet selectief kijken, dat is lekker makkelijk:quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:36 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik trek het verder dan de holocaust alleen. Elke keer als er grappen gemaakt worden over joden, of er kritiek komt op het beleid van Israël, is het CIDI er als de kippen bij om "antisemitisme" te roepen. Ondertussen vind ik hen al net zo geloofwaardig als de gemiddelde marokkaan die "razzizme" roept als ie wordt aangesproken op zijn gedrag.
En wederom: waar wordt in de cartoon uit de OP gesuggereerd dat de holocaust niet heeft plaatsgevonden?
Het verschil is dat we de één collateral damage en de ander terrorisme noemen, niets meer dan semantiek als je het mij vraagt. Onschuldige mensen in between blijven in beide gevallen lijden omdat 2 idioten het niet kunnen vinden. Verder is het vrijwel letterlijk uit de bijbel overgenomen, oog om oog principe.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:36 schreef knowall het volgende:
[..]
Met het verschil dat met het 'oog om oog, tand om tand' van het OT proportionaliteit bedoeld wordt: een verloren oog mag alleen met een oog gewraakt worden, een verloren tand alleen met een tand. (En dus niet dat je terug mag slaan met alle middelen als je zelf aangevallen wordt.)
Doen we al, we noemen het collateral damage, of hoe je het ook mag spellen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:37 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
dan wordt het tijd dat we eens aanslagen plegen.
De AEL post waarschijnlijk heel bewust niet alle cartoons. En nee, het gaat juist niet om de cartoons zelf, maar het verschil in behandeling tussen cartoons over de joden en cartoons over de moslims.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:40 schreef Adamo144 het volgende:
[..]
ze zijn niet allemaal gepost, je mag niet selectief kijken, dat is lekker makkelijk:
[ afbeelding ]
ik begrijp jouw punt maar het gaat hier puur om de cartoons.
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:37 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
We zitten nou eenmaal met een wet waarin staat dat het ontkennen van de holocaust strafbaar is. De AEL schurkt hier tegenaan met hun plaatsing. Wat denken ze hier nou uit te gaan halen, gaat waarschijnlijk een veroordeling worden. Dit zal eerder een discussie worden over het al dan niet strafbaar stellen (en tot vervolging overgaan) van holocaustontkenning en zal daardoor wegraken van de originele discussie. Raar dat het AEL dat niet ziet, wat valt hier nou voor ze te winnen.
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah, enige keren dat je nog van ze hoort is van ludieke aandachtstunts als deze.
Zowel qua kwantiteit als kwaliteit (smakeloosheid, kwetsend, beledigend) niet vergelijkbaar met de grappen over de Holocaust.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:37 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Indianen in Amerika, Azteken, Youp van 't Hek heeft diverse grappen over Sebrenica gemaakt en zo zijn er wel meer.
Ik snap je punt niet helemaal volgens mij, misschien zou je het willen uitleggen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Of de motivatie nu politiek, economisch, sociaal, cultureel, religieus of traumatisch is maakt toch niet uit? Als je het andersom gaat benaderen en zegt dat er bepaalde elementen zijn die vrijheid van meningsuiting wel dient te beperken, dit door bijvoorbeeld een holocaust op meer dan 6 miljoen mensen en in het bijzonder joden, dan is mi het einde zoek, dan volgt religie en ideologieën er wel snel achteraan. Tenslotte is na de joodse lobby religieuze lobbys het meest invloedrijke.
Ook dat vind ik net zo krom, niet de vergeten dat de Islam een net zo semitisch religie is als het jodendom. In essentie zou dus kritiek op de arabier / islam net zo antisemitisch zijn als kritiek op het jodendom / jood.
Het buitenlandbeleid van de VS is gebaseerd op de Bijbel?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het verschil is dat we de één collateral damage en de ander terrorisme noemen, niets meer dan semantiek als je het mij vraagt. Onschuldige mensen in between blijven in beide gevallen lijden omdat 2 idioten het niet kunnen vinden. Verder is het vrijwel letterlijk uit de bijbel overgenomen, oog om oog principe.
Waarom niet? In tegenstelling tot de holocaust, is in Amerika zo goed als een heel volk afgeslacht. De Azteken zijn zelfs volledig uitgeroeid en de moslims in Sebrenica hadden wij zelf nog kunnen redden.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:44 schreef knowall het volgende:
[..]
Zowel qua kwantiteit als kwaliteit (smakeloosheid, kwetsend, beledigend) niet vergelijkbaar met de grappen over de Holocaust.
Wederom stel ik (tevergeefs blijkbaar) de vraag waar de holocaust wordt ontkend in de cartoon die op de site van de AEL staat.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:45 schreef Adamo144 het volgende:
[..]
Ik snap je punt niet helemaal volgens mij, misschien zou je het willen uitleggen.
Laat ik duidelijk stellen dat ik PRO grappen maken ben en kritisch zijn over ELKE religie inclusief Jodendom. Mijn punt is alleen dat de Holocaust wel DEGELIJK plaats heeft gevonden en mensen die dat ontkennen en/of bagatelliseren gevaarlijk zijn.
Er mogen dus WEL grappen over gemaakt worden, maar je mag niet zeggen dat het een gefabriceerde leugen is.
Waar doe ik dat dan? Lezen, debiel.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:47 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Waarom niet? In tegenstelling tot de holocaust, is in Amerika zo goed als een heel volk afgeslacht. De Azteken zijn zelfs volledig uitgeroeid en de moslims in Sebrenica hadden wij zelf nog kunnen redden.
Leg mij maar eens uit hoe jij het leed van het ene volk boven dat van het andere volk kan plaatsen? Ik kan dat namelijk niet en wil dat ook niet kunnen.
Are you kidding me? Ooit een speech van Bush gehoord? Hij heeft zelfs gezegd dat de oorlogen in Irak en Afghanistan "heilige" oorlogen zijn.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:45 schreef knowall het volgende:
[..]
Het buitenlandbeleid van de VS is gebaseerd op de Bijbel?
En daarbij is het zo dat op principieel niveau de Westerse wereld vrij consistent is, maar de Islamitische wereld verschrikkelijk hypocriet. In het Westen kun je over het algemeen gewoon elke profeet van elk geloof belachelijk maken. Grappen over genocide worden dan vrij universeel afgewezen. Ik weet niet in hoeverre ze in de Islamitische wereld onderscheid maken tussen het belachelijk maken van de eigen profeten en andere profeten, maar met betrekking tot genocide is de holocaust natuurlijk een volstrekt hypocriete uitzondering. Als Israël zou besluiten een paar atoombommen op Teheran te mieteren gok ik niet dat cartoons over Iraanse kindertjes met 3 armpjes in erg goede aarde zou vallen in de Islamitische wereld.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee hoor. Er hoeft niet enkel op inhoudelijkheid een vergelijking getrokken te worden, op principieel niveau is net zo valide.
Ok, we zijn het in de grootse lijnen eens, maar wat als ik zeg dat dat juist mijn grap is? Triggers grap houdt in : 'holocaust heeft nooit plaatsgevonden, het is een mythe, een zionistisch complot om op internationaal vlak steun te vergaren voor een wederopbouw van een Joods staat. ' Zou ik dan nog strafbaar moeten zijn? Tenslotte zou dat de verdediging van AEL kunnen zijn, het was cabaret, een grap... etc.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:45 schreef Adamo144 het volgende:
[..]
Ik snap je punt niet helemaal volgens mij, misschien zou je het willen uitleggen.
Laat ik duidelijk stellen dat ik PRO grappen maken ben en kritisch zijn over ELKE religie inclusief Jodendom. Mijn punt is alleen dat de Holocaust wel DEGELIJK plaats heeft gevonden en mensen die dat ontkennen en/of bagatelliseren gevaarlijk zijn.
Er mogen dus WEL grappen over gemaakt worden, maar je mag niet zeggen dat het een gefabriceerde leugen is.
In geval van Bush lijkt me dat moeilijk te onkennen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:45 schreef knowall het volgende:
[..]
Het buitenlandbeleid van de VS is gebaseerd op de Bijbel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |