abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72007072
quote:
De Arabisch Europese Liga (AEL) heeft een omstreden cartoon weer op zijn website gezet. Het is een tekening waarop twee Joden de Holocaust verzinnen.

Het Openbaar Ministerie maakte gisteren nog bekend dat de afbeelding weliswaar strafbaar is, maar dat het van vervolging af zal zien, als de AEL de cartoon voorgoed van zijn website verwijdert. In eerste instantie zei de actiegroep aan die eis te hebben voldaan.

Inmiddels is de organisatie daar echter van teruggekomen. Reden is dat justitie ook heeft besloten dat de ‘Deense cartoons’ over de islamitische profeet Mohammed niet strafbaar zijn.

AEL goed bezig, niet rellen maar gewoon met hetzelfde terugslaan.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 12:44:47 #2
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_72007082
Boeien.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  woensdag 19 augustus 2009 @ 12:45:17 #3
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_72007092
Goed zo.

Van mij mogen ze en ze zullen gelijk krijgen ook. Is het niet uiteindelijk bij de HR dan wel in Europa.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_72007155
alhoewel ze de holocaust ontkennen en dus strafbaar bezig zijn...
pi_72007329
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:47 schreef Adamo144 het volgende:
alhoewel ze de holocaust ontkennen en dus strafbaar bezig zijn...
Waar ontkennen ze de holocaust? Ze twijfelen enkel aan het getal 6 miljoen.

Kan iemand mij BTW uitleggen waarom het "verboden" is om cartoons over de joden te publiceren en niet om cartoons over de moslims te publiceren?
pi_72007361
Vrijheid van meningsuiting, dit valt daar dus duidelijk onder.
Dat de AEL nog steeds bestaat trouwens
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_72007411
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:54 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Kan iemand mij BTW uitleggen waarom het "verboden" is om cartoons over de joden te publiceren en niet om cartoons over de moslims te publiceren?
Omdat joden rulen en moslims stom zijn.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_72007428
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:55 schreef huhggh het volgende:

Dat de AEL nog steeds bestaat trouwens
Mwuah, enige keren dat je nog van ze hoort is van ludieke aandachtstunts als deze.
pi_72007482
Mooi, van mij mogen ze.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 13:02:56 #10
215628 woid
let's get Friendly
pi_72007577
quote:

[..]

nooit begrepen waarom de holocaust ontkennen verboden moet zijn. dom is het ja, maar verbieden...

net zo iets als ontkennen van evolutie theorie verbieden.... ach ja
pi_72007603
quote:

[..]

Je hebt niet alle cartoons gezien, er is er ook een van steven spielberg die peter jackson opbelt met het holocaust script in zn handen en zegt "Peter can you make this work?" en peter die antwoordt "Im sorry Steven, Im out of ideas"

iets in die richting. het is ontkenning van genocide en dus verachtelijk. Van mij mogen ze cartoons over alles plaatsen maar genocide ontkennen is even verwerpelijk als de teksten die ze aanbidden.
pi_72007691
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:02 schreef woid het volgende:

[..]

nooit begrepen waarom de holocaust ontkennen verboden moet zijn. dom is het ja, maar verbieden...

net zo iets als ontkennen van evolutie theorie verbieden.... ach ja
omdat het genocide is, 6 miljoen joden vermoord in doodskampen ontkennen is gereserveerd voor fanatieke, extremistische malloten die wachten en hopen op de apocalyps.

Ik ben zelf ook sterk tegen censuur maar dit vind ik wel toelaatbaar aangezien de geschiedenis vergeten betekent dat hij zich makkelijker kan herhalen.
pi_72007829
En als we nu Moslims cartoons plaatsen krijgen we gelijk aanslagen van dat primitief volk

[ Bericht 1% gewijzigd door Slappy op 19-08-2009 13:20:53 ]
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_72007944
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:11 schreef Slappy het volgende:
En als we nu Moslims cartoons plaatsen krijgen we gelijk aanslagen van primitief volk
Doe es.
pi_72008010
Ik ben niet zo creatief in tekenen.
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_72008144
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Als ze 'met hetzelfde terug zouden slaan', dan zouden ze wel spottende cartoons over Abraham of Moses op hun site gezet hebben.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 19 augustus 2009 @ 13:23:21 #17
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_72008150
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]
Oh nu is oog om oog tand om tand ineens wel goed te praten? De AEL is gewoon een zielig clubje moslims die niet tegen kritiek kunnen (what else is new als we het over moslims hebben) en vervolgens heel kinderachtig een paar vergezochte cartoons als tegenreactie (?) geven. Nog triester dat je dit toejuicht.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_72008176
Domme actie. Vergelijkbaar met cartoons over Mohammed zijn cartoons over Mozes. Vergelijkbaar met cartoons over de Holocaust zijn cartoons over Srebrenica. Gek genoeg bestaan die laatste niet, ra-ra... De enige reden om Dyab Abou Jahjah niet te vervolgen is omdat'ie dan weer (volledig onterecht) de verongelijkte jankzak gaat uithangen. Maar dat lijkt me geen legitieme reden. Opsluiten die hufter.
pi_72008255
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:03 schreef Adamo144 het volgende:

[..]

Je hebt niet alle cartoons gezien, er is er ook een van steven spielberg die peter jackson opbelt met het holocaust script in zn handen en zegt "Peter can you make this work?" en peter die antwoordt "Im sorry Steven, Im out of ideas"

iets in die richting. het is ontkenning van genocide en dus verachtelijk. Van mij mogen ze cartoons over alles plaatsen maar genocide ontkennen is even verwerpelijk als de teksten die ze aanbidden.
Zelfs die cartoon zou je nog kunnen bestempelen als het "belachelijk maken van de holocaust". Niet dat ik dat goedkeur, maar waarom zou het verboden moeten zijn?

We maken over zo'n beetje alles grappen, maar als het de joden aangaat mag het in ene niet meer. Ik vraag me gewoon af waar die selectieve censuur vandaan komt.
pi_72008306
Cartoons en geloof belachelijk maken vindt ik wel kunnen/hilarisch.Maar holocaust ontkennen vind ik een beetje te erg gaan.
pi_72008337
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:23 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als ze 'met hetzelfde terug zouden slaan', dan zouden ze wel spottende cartoons over Abraham of Moses op hun site gezet hebben.
Terugslaan door taboe's te karikaturen.
Ik hoef jou volgens mij niet te vertellen dat moslims niet respectloos over Abraham of Mozes mogen zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2009 13:32:09 ]
pi_72008343
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:23 schreef Monolith het volgende:

[..]

Precies, de vergelijking gaat dus mank.
pi_72008391
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:26 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Zelfs die cartoon zou je nog kunnen bestempelen als het "belachelijk maken van de holocaust". Niet dat ik dat goedkeur, maar waarom zou het verboden moeten zijn?

We maken over zo'n beetje alles grappen, maar als het de joden aangaat mag het in ene niet meer. Ik vraag me gewoon af waar die selectieve censuur vandaan komt.
Het gaat niet om het feit dat het Joden zijn. Het gaat om het feit dat er 6.000.000 mannen, vrouwen en kinderen vermoord zijn omdat ze een bepaald geloof hadden. Het bewijs hiervoor is zo enorm dat ontkenning = pure haatzaaing.

Het gaat er niet om dat de holocaust 'belachelijk' gemaakt wordt. Het gaat erom dat ze suggereren dat het nooit gebeurd is.
pi_72008423
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:23 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Oh nu is oog om oog tand om tand ineens wel goed te praten? De AEL is gewoon een zielig clubje moslims die niet tegen kritiek kunnen (what else is new als we het over moslims hebben) en vervolgens heel kinderachtig een paar vergezochte cartoons als tegenreactie (?) geven. Nog triester dat je dit toejuicht.
Ja, het argument van 'vrijheid van meningsuiting' is ook van toepassing op de actie van AEL lijkt me. En ik juich het idd toe, het heeft meer mijn steun dan het doden van onschuldige mensen of het in de fik steken van ambassades.

En ja, oog om oog is ook een Koranisch principe.
pi_72008456
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:26 schreef RvLaak het volgende:
We maken over zo'n beetje alles grappen, maar als het de joden aangaat mag het in ene niet meer.
Neen, het omgekeerde is waar. Noem eens een andere genocide dan de Holocaust waar grappen over worden gemaakt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')