quote:De Arabisch Europese Liga (AEL) heeft een omstreden cartoon weer op zijn website gezet. Het is een tekening waarop twee Joden de Holocaust verzinnen.
Het Openbaar Ministerie maakte gisteren nog bekend dat de afbeelding weliswaar strafbaar is, maar dat het van vervolging af zal zien, als de AEL de cartoon voorgoed van zijn website verwijdert. In eerste instantie zei de actiegroep aan die eis te hebben voldaan.
Inmiddels is de organisatie daar echter van teruggekomen. Reden is dat justitie ook heeft besloten dat de ‘Deense cartoons’ over de islamitische profeet Mohammed niet strafbaar zijn.
Waar ontkennen ze de holocaust? Ze twijfelen enkel aan het getal 6 miljoen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:47 schreef Adamo144 het volgende:
alhoewel ze de holocaust ontkennen en dus strafbaar bezig zijn...
Omdat joden rulen en moslims stom zijn.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:54 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Waar ontkennen ze de holocaust? Ze twijfelen enkel aan het getal 6 miljoen.
Kan iemand mij BTW uitleggen waarom het "verboden" is om cartoons over de joden te publiceren en niet om cartoons over de moslims te publiceren?
Mwuah, enige keren dat je nog van ze hoort is van ludieke aandachtstunts als deze.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:55 schreef huhggh het volgende:
Dat de AEL nog steeds bestaat trouwens
nooit begrepen waarom de holocaust ontkennen verboden moet zijn. dom is het ja, maar verbieden...quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:54 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Kan iemand mij BTW uitleggen waarom het "verboden" is om cartoons over de joden te publiceren en niet om cartoons over de moslims te publiceren?
Je hebt niet alle cartoons gezien, er is er ook een van steven spielberg die peter jackson opbelt met het holocaust script in zn handen en zegt "Peter can you make this work?" en peter die antwoordt "Im sorry Steven, Im out of ideas"quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:54 schreef RvLaak het volgende:
[..]
omdat het genocide is, 6 miljoen joden vermoord in doodskampen ontkennen is gereserveerd voor fanatieke, extremistische malloten die wachten en hopen op de apocalyps.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:02 schreef woid het volgende:
[..]
nooit begrepen waarom de holocaust ontkennen verboden moet zijn. dom is het ja, maar verbieden...![]()
net zo iets als ontkennen van evolutie theorie verbieden.... ach ja
Doe es.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:11 schreef Slappy het volgende:
En als we nu Moslims cartoons plaatsen krijgen we gelijk aanslagen van primitief volk
Als ze 'met hetzelfde terug zouden slaan', dan zouden ze wel spottende cartoons over Abraham of Moses op hun site gezet hebben.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
AEL goed bezig, niet rellen maar gewoon met hetzelfde terugslaan.
Oh nu is oog om oog tand om tand ineens wel goed te praten? De AEL is gewoon een zielig clubje moslims die niet tegen kritiek kunnen (what else is new als we het over moslims hebben) en vervolgens heel kinderachtig een paar vergezochte cartoons als tegenreactie (?) geven. Nog triester dat je dit toejuicht.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
AEL goed bezig, niet rellen maar gewoon met hetzelfde terugslaan.
Zelfs die cartoon zou je nog kunnen bestempelen als het "belachelijk maken van de holocaust". Niet dat ik dat goedkeur, maar waarom zou het verboden moeten zijn?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:03 schreef Adamo144 het volgende:
[..]
Je hebt niet alle cartoons gezien, er is er ook een van steven spielberg die peter jackson opbelt met het holocaust script in zn handen en zegt "Peter can you make this work?" en peter die antwoordt "Im sorry Steven, Im out of ideas"
iets in die richting. het is ontkenning van genocide en dus verachtelijk. Van mij mogen ze cartoons over alles plaatsen maar genocide ontkennen is even verwerpelijk als de teksten die ze aanbidden.
Terugslaan door taboe's te karikaturen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als ze 'met hetzelfde terug zouden slaan', dan zouden ze wel spottende cartoons over Abraham of Moses op hun site gezet hebben.
Precies, de vergelijking gaat dus mank.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als ze 'met hetzelfde terug zouden slaan', dan zouden ze wel spottende cartoons over Abraham of Moses op hun site gezet hebben.
Het gaat niet om het feit dat het Joden zijn. Het gaat om het feit dat er 6.000.000 mannen, vrouwen en kinderen vermoord zijn omdat ze een bepaald geloof hadden. Het bewijs hiervoor is zo enorm dat ontkenning = pure haatzaaing.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:26 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Zelfs die cartoon zou je nog kunnen bestempelen als het "belachelijk maken van de holocaust". Niet dat ik dat goedkeur, maar waarom zou het verboden moeten zijn?
We maken over zo'n beetje alles grappen, maar als het de joden aangaat mag het in ene niet meer. Ik vraag me gewoon af waar die selectieve censuur vandaan komt.
Ja, het argument van 'vrijheid van meningsuiting' is ook van toepassing op de actie van AEL lijkt me. En ik juich het idd toe, het heeft meer mijn steun dan het doden van onschuldige mensen of het in de fik steken van ambassades.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:23 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Oh nu is oog om oog tand om tand ineens wel goed te praten? De AEL is gewoon een zielig clubje moslims die niet tegen kritiek kunnen (what else is new als we het over moslims hebben) en vervolgens heel kinderachtig een paar vergezochte cartoons als tegenreactie (?) geven. Nog triester dat je dit toejuicht.
Neen, het omgekeerde is waar. Noem eens een andere genocide dan de Holocaust waar grappen over worden gemaakt?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:26 schreef RvLaak het volgende:
We maken over zo'n beetje alles grappen, maar als het de joden aangaat mag het in ene niet meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |