Voorbeeldje:quote:Het wordt meer een politieke game. Als koning van Albion kun je kiezen om je eigen kasteel te pimpen, of juist dat geld te gebruiken voor de armeren. Wat doe je aan criminaliteit?
Het mooie is ook dat keuzes die je gemaakt hebt op weg naar het koning worden invloed hebben op de periode dat je daadwerkelijk koning bent. Een beetje zoals Obama nu voor z'n kiezen krijgt.
quote:Say you're in your throne room and they bring in a girl caught stealing food. You can listen to the witness's statement and arguments for setting an example.
You can investigate things further yourself, or at any time say you've heard enough and make a judgment.
Or you can listen to the girl's case and excuses for why she stole. You can go and visit her family, for example, and see if they really are as poor as she says.
Then you can choose what to do - throw the girl a handful of gold or throw her in the dungeons?
There will be all sorts of judgments: "Everything from a crust of bread being stolen to a huge countrywide thing - shall we go to war?"
Hij wordt dan ook uitgebracht door microsoftquote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:28 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Denk het niet omdat Fable 1 +2 er ook niet op zijn verschenen
ik meer van 1 (the lost chapters maakte hem eigenlijk meer af), maar 2 was ook geweldig.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:38 schreef WensMeester het volgende:
Fable!!!
Heb echt genoten van Fable 2
Deel 1 geef ik je, maar deel 2 was echt zoals beloofd (op misschien de co-op na). Molyneux heeft zeker geleerd van deel 1 en heeft deel 2 anders aangepakt.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:58 schreef emokid het volgende:
Nu al. Jezus, die Molyneux blijft maar op de bek gaan. Alle Fable's gespeeld tot nu toe en beiden waren ze een teleurstelling vergeleken met wat er beloofd werd.
DAt was nou precies wat de bedoeling was. Dan konden ook onervaren spelers zo meedoen. Maar ik ben het met je eens, gaarne een echt combatsysteem. En ze mogen het spel wel wat moeilijker maken. Als je een hoop roamt en zo XP oppakt, loop je binnen de kortste keren het spel ongeschonden door.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:26 schreef KrentebolHooft het volgende:
Geef dit spel nu!!!!!
Hoop alleen dat ze het combat systeem verbeteren want in fable 2 was het alleen maar X, X, X, X, X.
Ja ik heb de schijt aan dat dat de bedoeling wasquote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:40 schreef Waldkorn het volgende:
[..]
DAt was nou precies wat de bedoeling was. Dan konden ook onervaren spelers zo meedoen. Maar ik ben het met je eens, gaarne een echt combatsysteem. En ze mogen het spel wel wat moeilijker maken. Als je een hoop roamt en zo XP oppakt, loop je binnen de kortste keren het spel ongeschonden door.
Combat was EXACT hetzelfdequote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:44 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Ja ik heb de schijt aan dat dat de bedoeling wasGeef een fatsoenlijk systeem, fable 1 was wel chill daar kon je of je zwaard of je boog trekken en op die manier kun je ook 2 knoppen (X en Y bijvoorbeeld) gebruiken voor aanvallen, en de B gewoon als magie knop houden.
En het magie systeem van fable 2 was gwn echt kut
Ik vrees dat de game Natal-only wordt nuquote:Peter Molyneux has said to expect more details on Fable III at this week's X10 event in San Francisco, and warned that people are going to be "super pissed off".
"We're making some announcements about Fable III and there's some... Wow, there's some very, very big things happening in Fable. Bigger than you think. And it's going to really upset people," he told Gamereactor (thanks VG247).
"I'm really scared when I go out and tell people what it is they're going to get super pissed off, they really are. But it's the right thing to do man, I'm sure it's the right thing to do."
Fable III, announced at gamescom last year, plunges Albion into the industrial age. Read our exclusive preview from last summer to find out more.
Molyneux, who founded developer Lionhead and is now creative director of Microsoft Games Studios Europe, also confirmed that everything he shows will be part of the game. "Absolutely, for sure," he said, "and I'll demonstrate it."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
MMORPGquote:Op maandag 8 februari 2010 13:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
Even dit topic een rotschop geven:
[..]
Ik vrees dat de game Natal-only wordt nuMaar wie weet
Dat kan natuurlijk ook nog. Een MMORPG met Natal!quote:
dat was ook mijn eerste ingeving.quote:
quote:Presenting at Fable III at X10 in San Francisco, Peter Molyneux has revealed that the RPG - if you can still call it that - has no experience points or health bar.
Health is represented by the screen-colouring effects common in action and FPS games - Fable III has no HUD most of the time - while your character grows in power according to how many followers he or she has in the game's world of Albion. Levelling up is also represented by your weapons, which grow and change appearance according to how much and how you use them.
"It's an RPG without a health bar or experience," Molyneux said in a demonstration. "Because we put the levelling up into the world, with followers, you don't need experience."
Why make the change? "The absolute main reason is that most people didn't really understand it," Molyneux told Eurogamer later. "When you asked people how to get red experience, they'd say, 'I don't know, sometimes it's green, sometimes it's red, sometimes it's blue'."
Molyneux came to feel that experience was out of date, and out of step with Fable's themes. "Why do you just get experience for combat? It seemed wrong. This game is expressions and getting married and doing things in the world that should be as significant as fighting. So as soon as we said the word followers... just saying the word followers, what people think of you, meant more to the entirety of the game.
"Experience seemed 1990s, it seemed old school."
It was the same thing with the removal of the health bar, he said. "We haven't removed the health bar, we've just copied other games. First-person shooters, the health bar's in the world. When your health gets low the corners of the screen go red, sometimes it goes black and white - that's a health bar man, it's just the same as a little bar, it's just that people see it.
"As soon as you say those things you think, Jesus, why was I so stupid beforehand," Molyneux said. "It just seems like these are legacy things."
These are the changes which Molyneux feared fans would be "pissed off" by. "If I remove experience and health bars, and I put levelling up from a 2D interface to a 3D interface, some people are going to get really upset, but that's not a reason not to do it, man. It's actually a reason to do it."
But he still thinks of Fable III as an RPG. "I still love the idea of levelling up... I love seeing myself and my hero grow and get more powerful. That to me is what role-playing is all about. I love the idea of being able to choose, that's another thing about an RPG."
For more on Fable III - including the weapon morphing system, the online features, and the Touch mechanic first revealed at Gamescom in Cologne last year - watch out for a full feature preview shortly.
Straks krijg je een vet energyshield zoals in Halo, met dat irritante gepiep. xDquote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:02 schreef Notorious_Roy het volgende:
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
[..]
DON'T jinx it!quote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:31 schreef kepler het volgende:
Ik vind het cool tot nu toeFable 1 en 2 altijd al leuk gevonden, dus dat zal met Fable 3 wel helemaal goed komen. Nog geen ding over Natal gehad, maar dat kan nog komen met de E3 natuurlijk
Bron?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:36 schreef ROFLOL het volgende:
- De game maakt gebruik van Natal, hiermee kun je bijvoorbeeld kinderen oppakken door een gelijk gebaar te maken.
- Het aantal followers bepaald hoe goed je bent (soort levels)quote:When you meet someone in danger, you don't just select a command from a menu, you can physically scoop them up and rush them to safety. In the demo, I watched as he took the beggar to a factory to be sold into slavery. At first, the beggar seemed happy to accompany our hero, but the closer we got to this evil destination, the more he tried to pull away.
- Co-op goed uitgewerkt!quote:You can gain more followers in several ways -- not the least of which is by making promises. Molyneux says, "It's about power, ruling responsibility. When you talk about choices and consequences, it shouldn't just be about 'me,' it should be about all the things I promised on the journey to becoming king. It's so easy in life to make all these promises, but when you become king, you have to live up to these promises."
quote:You're not only able to trade these items with your friends -- when you join another player's game, you can equip and bring your items along. Your own unique character, with his unique look and weapons, can join other people's games now. Molyneux teased that there's more customization you can bring to your weapons, and co-op in general, but those details will have to wait till GDC.
Bullshit trouwens, Gamed heeft het al weggehaald. Game komt gewoon in 2010.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:20 schreef ROFLOL het volgende:
"Fable 3 is due 2011, yes it will use Natal but it won't be essential for finishing the game."
Twitter van Molyneux.
Mooiquote:Op vrijdag 12 februari 2010 20:41 schreef ROFLOL het volgende:
[..]
Bullshit trouwens, Gamed heeft het al weggehaald. Game komt gewoon in 2010.
Vette shit! Ik heb er al weer zin anquote:Op vrijdag 12 februari 2010 22:55 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Mooi![]()
Dev diary deel 1: http://www.insidegamer.nl/xbox360/fableiii/videos/16830
Nu al cool
Daar geloof ik geen snars van.quote:
Je kon ook A,A,A doen hoor!quote:Op zondag 14 februari 2010 12:49 schreef KrentebolHooft het volgende:
Vraag me af hoe spells gaan werken zonder exp.
Is er al iets bekend over het combat system? Ik hoop niet weer alleen maar X, X, X, X.
Ik ook wel. Eerst ff korte push om de vijanden weg te trappen die om je heen staan, daarna ff fire maximaal opladen en BOEMquote:Op maandag 15 februari 2010 00:06 schreef TheThirdMark het volgende:
Ik vind dat spells opladen wel wat hebben. Sterkere vijanden hebben krachtiger spells nodig. Zo kon je zelf bepalen hoeveel energie je daarvoor gebruikte.
quote:John Cleese to play butler in Fable III
Peter Molyneux has revealed that comedy legend John Cleese is providing a voiceover for Fable III.
The announcement was made during Molyneux's speech at the Game Developers Conference. He showed the audience how the pause menu from previous Fable games is being replaced with a set of rooms your character can wander around, accessed at any time by pressing the start button.
These include a dressing room where you can see clothes displayed on mannequins, rather than presented in a list you have to scroll through. In the room is a butler, who Molyneux described as being like a cross between P.G. Wodehouse's Jeeves and Albert from Batman.
"We were inspired by the idea that people kept saying we were making this game with Monty Pythonesque humour, so we got John Cleese as your butler," Molyneux said. Apparently the butler will lay out your clothes, picking a suitable outfit depending on where you are in the game's story - so fancy robes if you've made it to the role of king, for example.
"We have recorded a vast amount of AI dialogue and having John Cleese big you up in a slightly sarcastic way is absolutely wonderful," added Molyneux. "He is an absolutely fantastic character."
Don't mention the War!quote:
Ik was nieuwschierig ^^.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:58 schreef Notorious_Roy het volgende:
Peter aan het woord, met bewegende beelden van Fable op de achtergrond
http://xbox360.ign.com/do(...)ntary_gui_03111.html
Klinkt godver goed! In plaats van lijsten met kleding/armor, kun je gewoon je kledingkast inlopen om van kleding te veranderen
En die map!Zo awesome... Hij geeft een spoilerwaarschuwing though, daar ben ik gestopt.
Dat is niet wat er achter de spoiler zitquote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:11 schreef RickoKun het volgende:
Nou nou, een interactieve kledingkast en wapenshizzle!
DAT DIT KAN IN NEDERLAND!!!!of in assassins creed 2 in je villa lollerlollz
JE CAPSLOCK IS STUK.quote:
Graag gedaan.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |