abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72023019
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 21:27 schreef bluebit het volgende:

[..]

wacht, dus je zegt dat ze een energiezuinig en milieuvriendelijk proces hebben om de verschrikkelijk vervuilende batterijen voor 95% te recyclen.
Ja, wat is je punt nu eigenlijk. De rest van de prius is een gewone auto die net als andere autos behandeld wordt, dus daar zit geen extra werk aan. Sterker nog, voor een prius wordt dus tenminste de batterij goed gerecycled zodat er slechts minimaal nieuwe grondstoffen gewonnen hoeven te worden. wat ook enorm veel energie kost. Ik neem aan dat het ook veel energie kost om de accu van een gewone auto te recyclen of wordt dat niet gedaan?

staan in jouw 'bronnen' meer dan alleen plaatjes?
al draagt de aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding.

Iets wat heel erg van toepassing is op een prius.
Laten we wel wezen, ik rijd zelf ook een hybride auto (honda civic dan). Puur eigenlijk omdat het de enige sedan was welke er leuk uit zag binnen mijn budget, en ik ben er erg tevreden mee.

Alleen zuinig of milieuvriendelijk is hij zeker niet, als je echt een auto wilt kopen puur voor de milieuvriendelijkheid (en dat heb je met een prius toch gedaan want van de looks moet het het niet hebben), dan kan je veel beter voor of een diesel of gewoon een (kleine) hatchback gaan.

Ik heb nu iets van 10~11k kilometer op de teller staan en ik heb een gemiddeld verbruik van 6.8 / 100 km en een uitstoot van gemiddeld 130 gram volgens mij. Dit is voor een auto de grootte van mijn auto wel netjes maar het is niet bijzonder extreem zuinig / milieuvriendelijk.

De grootste factor is sowieso hoe je met je auto rijdt en niet hoe zuinig de auto zelf is, want zo heel overdreven zuinig zijn hybrides niet (ja leuk dat je een bereik hebt van 1200km ofzo maar je hebt daar dus wel een 50L tank en onveilig weggedrag voor nodig (als in constant 1 snelheid rijden 80 ong.)).
pi_72026114
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 22:06 schreef flipp. het volgende:

[..]

al draagt de aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding.

Iets wat heel erg van toepassing is op een prius.
Laten we wel wezen, ik rijd zelf ook een hybride auto (honda civic dan). Puur eigenlijk omdat het de enige sedan was welke er leuk uit zag binnen mijn budget, en ik ben er erg tevreden mee.

Alleen zuinig of milieuvriendelijk is hij zeker niet, als je echt een auto wilt kopen puur voor de milieuvriendelijkheid (en dat heb je met een prius toch gedaan want van de looks moet het het niet hebben), dan kan je veel beter voor of een diesel of gewoon een (kleine) hatchback gaan.

Ik heb nu iets van 10~11k kilometer op de teller staan en ik heb een gemiddeld verbruik van 6.8 / 100 km en een uitstoot van gemiddeld 130 gram volgens mij. Dit is voor een auto de grootte van mijn auto wel netjes maar het is niet bijzonder extreem zuinig / milieuvriendelijk.

De grootste factor is sowieso hoe je met je auto rijdt en niet hoe zuinig de auto zelf is, want zo heel overdreven zuinig zijn hybrides niet (ja leuk dat je een bereik hebt van 1200km ofzo maar je hebt daar dus wel een 50L tank en onveilig weggedrag voor nodig (als in constant 1 snelheid rijden 80 ong.)).
apart, ik heb de prius nu sinds midden mei, er staan nu 15.000 km op. gemiddeld verbruik ligt ergens rond de 5.5 liter per 100. Mijn vorige volvo met een moderne common rail diesel motor en hetzelfde gewicht haalde hetzelfde verbruik....dat vind ik dan niet slecht voor een 1.5 benzine motor in een 1300 kg zware auto.

10 – 733 km = 723 km- 41,4 liter (5.8 liter per 100)

733 – 1433 = 700 km – 36.5 liter (5.21 liter per 100)

1433 – 2360 = 927 km – 55.1 liter (5.9 liter per 100: Duitsland en Ardennen)

2360 – 3116 = 756km – 40.1 liter (5.3 liter per 100)

3116 – 3858 = 742km – 40 liter (5.4 liter per 100)

3858 – 4593 = 735km – 41.4 liter (5.6 liter per 100)

4593 – 5328 = 735km – 42.7 liter (5.81 liter per 100)

5328 – 6001 = 672km – 22.8 liter (3.39 liter per 100) (niet volgetankt!)

6001 – 6513 = 512km – 41.2 liter (8.05 liter per 100)

6513 – 7202 = 689km – 38 liter (5.52 liter per 100)

7202 – 7973 = 771km – 41 liter (5.32 liter per 100)

7973 – 8671 = 698km – 37.95 liter (5.44 liter per 100)

8671 – 9431 = 760 -40.04 liter (5.27 liter per 100)

9431 – 10197 = 766 – 41.79 liter (5.46 liter per 100)

10197-11004 = 807 – 41.06 liter (5.09 liter per 100)

11004-11706 = 702 – 40 liter (5.7 liter per 100)

11706-12402= 696 – 38.45 liter (5.52 liter per 100)

12402-13044= 642 – 36.9 liter (5.75 liter per 100)

13044-13647=603 – 33.6 liter (5.57 liter per 100)

13647-14379=732 – 40.3 liter (5.51 liter per 100)

14379-15144=765 – 41 liter (5.36 liter per 100)
pi_72026588
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 14:45 schreef bluebit het volgende:

[..]



kijk, daar is de eerste "ik heb de klok horen luiden, maar geen idee waar de klepel hangt"-figuur...
Weet je wat, neem jij even de proef op de som en rol even lekker door het het spul wat uit de accu's van een prius komt. Zullen we zien hoe milieuvriendelijk het is
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_72026974
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 23:40 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Weet je wat, neem jij even de proef op de som en rol even lekker door het het spul wat uit de accu's van een prius komt. Zullen we zien hoe milieuvriendelijk het is

Weet je wat, dan doe jij dat even door dat spul uit de accu van jouw auto. Dan kunnen we vergelijken, Einstein!
pi_72028330
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 23:51 schreef bluebit het volgende:

[..]

Weet je wat, dan doe jij dat even door dat spul uit de accu van jouw auto. Dan kunnen we vergelijken, Einstein!
Je hebt toch meer accu's, man... Ook een gewone lood-accu, hoor.

There are two batteries found in a Prius. The first is a lead-acid (Pb-A) 12v accessory battery which is commonly found in most vehicles on the road. The second is the main hybrid driving battery, which is specific to hybrid electric vehicles (HEV) and electric vehicles (EV).

In the U.S., the battery pack of the 2004 Prius is warranted for 100,000 miles (160,000 km) or 8 years.*

According to Toyota, a Prius plug-in hybrid (PHEV) powered by lithium-ion batteries will become available for fleet buyers beginning in late 2009.**


* Dus elke 160k km een nieuw setje accu's ... lekker.
** Ah ... Lion accu's ... leuk spul ook. NiMH en Lion accu's gebruik je al jaren voor van alles en nog wat maar ik durf te wedden dat je ze nooit "milieu-vriendelijk" hebt gevonden.
Calm down, please!
  donderdag 20 augustus 2009 @ 01:05:09 #81
212492 Jarzwork
'ave we got a video??
pi_72028616
laatst hadden/hebben ze bij de gamma die hybride van Honda staan; even met mn nagels zachtjes op het blik getrommelt.... dan ben je dus meteen genezen: klonk als een leeg bierblikje...

zo houden ze die dingen zuinig: gewicht besparen... zal zn NCAP sterretjes wel krijgen, maar degelijk en duurzaam (qua materiaal) is het zeker niet... 4 tripjes naar de supermarkt en de vellen hangen erbij...

mn bora voelt overigens meer aan als een tank

edit:

Vraag me ineens af, wat is nu mileu vriendelijker? Een hybride die (potentieel) niet langer dan 10 jaar meegaat, of zo'n dampende oude Mercedes diesel die al 30 jaar dienst doet. De hamvraag is dus eigenlijk; in hoeverre is het maken van een auto vervuilender dan z'n gebruik? Betrek dat dan ook eens op die sloopregeling wat een domheid....

[ Bericht 14% gewijzigd door Jarzwork op 20-08-2009 01:16:51 (het is laat) ]
pi_72028682
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 01:05 schreef Jarzwork het volgende:
laatst hadden/hebben ze bij de gamma die hybride van Honda staan; even met mn nagels zachtjes op het blik getrommelt.... dan ben je dus meteen genezen: klonk als een leeg bierblikje...

zo houden ze die dingen zuinig: gewicht besparen... zal zn NCAP sterretjes wel krijgen, maar degelijk en duurzaam (qua materiaal) is het zeker niet... 4 tripjes naar de supermarkt en de vellen hangen erbij...

mn bora voelt overigens meer aan als een tank
Bora , gepimpte golf, zelfde motor zelfs. Die bakken zijn pas slecht. Voel me veiliger in een Opel.
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 01:15:13 #83
212492 Jarzwork
'ave we got a video??
pi_72028782
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 01:09 schreef Panzerknacker666 het volgende:

[..]

Bora , gepimpte golf, zelfde motor zelfs. Die bakken zijn pas slecht. Voel me veiliger in een Opel.
Uiteraard Opels hebben stuk voor stuk unieke motoren, net als álle andere auto's

Misschien is dat trouwens wél waar als je de vervangen onderdelen meerekent...
pi_72028787
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:32 schreef Jarno het volgende:
Tief op met je combimultiklachten.
Dat dus. Wat een gezeik zeg.
pi_72029293
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 23:51 schreef bluebit het volgende:

[..]

Weet je wat, dan doe jij dat even door dat spul uit de accu van jouw auto. Dan kunnen we vergelijken, Einstein!
Waarom zou ik? Ik beweer niet dat de accu uit mijn auto milieuvriendelijk is. Dat is nou het hele punt. Al die prius mensen zijn van ohhh kijk mij eens goed voor de planeet zijn terwijl dat gewoon bullshit is. Milieuvriendelijk is iets totaal anders dan iets minder slecht voor het milieu (mocht een prius ook daadwerkelijk in totaal minder vervuilend zijn dan een normale auto, iets wat ik durf te betwijfelen).
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_72030331
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 01:05 schreef Jarzwork het volgende:
laatst hadden/hebben ze bij de gamma die hybride van Honda staan; even met mn nagels zachtjes op het blik getrommelt.... dan ben je dus meteen genezen: klonk als een leeg bierblikje...

zo houden ze die dingen zuinig: gewicht besparen... zal zn NCAP sterretjes wel krijgen, maar degelijk en duurzaam (qua materiaal) is het zeker niet... 4 tripjes naar de supermarkt en de vellen hangen erbij...

mn bora voelt overigens meer aan als een tank

edit:

Vraag me ineens af, wat is nu mileu vriendelijker? Een hybride die (potentieel) niet langer dan 10 jaar meegaat, of zo'n dampende oude Mercedes diesel die al 30 jaar dienst doet. De hamvraag is dus eigenlijk; in hoeverre is het maken van een auto vervuilender dan z'n gebruik? Betrek dat dan ook eens op die sloopregeling wat een domheid....
Het is toch gewoon een solide auto (die ook nog eens zwaarder is dan jouw bora, dat even terzijde).

Maar zoals ik al eerder gezegd hebt zijn hybrides niet significant milieuvriendelijker dan andere auto's (in dezelfde zuinigheids klasse). Het ligt er vooral aan hoe er mee gereden wordt. Voor echte (significante) milieuvriendelijkheid is de techniek nog te jong.
pi_72030521
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 00:50 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Je hebt toch meer accu's, man... Ook een gewone lood-accu, hoor.

There are two batteries found in a Prius. The first is a lead-acid (Pb-A) 12v accessory battery which is commonly found in most vehicles on the road. The second is the main hybrid driving battery, which is specific to hybrid electric vehicles (HEV) and electric vehicles (EV).

In the U.S., the battery pack of the 2004 Prius is warranted for 100,000 miles (160,000 km) or 8 years.*

According to Toyota, a Prius plug-in hybrid (PHEV) powered by lithium-ion batteries will become available for fleet buyers beginning in late 2009.**


* Dus elke 160k km een nieuw setje accu's ... lekker.
** Ah ... Lion accu's ... leuk spul ook. NiMH en Lion accu's gebruik je al jaren voor van alles en nog wat maar ik durf te wedden dat je ze nooit "milieu-vriendelijk" hebt gevonden.
* het gaat er niet om hoeveel accus in je auto zitten, maar figuren roepen dat een prius zo slecht is want er zit een accu in.....ja, en een normale auto heeft ook een accu, en een prius heeft niet eens zoveel meer accu. Je doet alsof een prius voor 50% uit accus bestaat.
* ow, dus alle andere apparaten vervang jij ook als de garantie afgelopen is? Als je bronnen met meer dan alleen plaatjes leest, dan weet je ook dat er meer dan genoeg priussen zijn die al 3 of 4 ton gereden hebben met een accuset. Anders dan lees je redelijk subjectieve 'bronnen'/'propaganda'.
* Ja klopt,feitje : er zijn ongeveer 3.5 miljard actieve mobieltjes, pakweg een half miljard aan laptops en een klein miljard aan autos met accus.....en je zit hier te zeuren over wat...2 miljoen priussen? En dan denk je ook nog dat het niet efficient kan zijn om al die batterijen op een juiste manier te recyclen.

Dan heb je toch echt een bord voor je kop.
pi_72030701
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 01:57 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Waarom zou ik? Ik beweer niet dat de accu uit mijn auto milieuvriendelijk is. Dat is nou het hele punt. Al die prius mensen zijn van ohhh kijk mij eens goed voor de planeet zijn terwijl dat gewoon bullshit is. Milieuvriendelijk is iets totaal anders dan iets minder slecht voor het milieu (mocht een prius ook daadwerkelijk in totaal minder vervuilend zijn dan een normale auto, iets wat ik durf te betwijfelen).

waarom zou ik het dan doen, ik beweer toch ook niet dat een accu van een prius schoon is. ik zeg alleen dat tegenstanders altijd maar hameren dat er een accu in een prius ziten dat er 45 kg accu in een prius zit, en 15 kilo in een reguliere auto. Dat vind ik geen grote verschillen. Als de helft van ALLE autos nu een prius was, of er zou 500 kilo accu in een prius zitten, dan zou ik dat wellicht een zorgelijke ontwikkeling vinden.

Maar goed, ik ben eigenlijk helemaal geen milieufreak, asfalt is mijn vriend. Maar wel heel triest als mensen biased lezen en daar hun mening op baseren, en blijkbaar niet hun eigen intelligentie gebruiken. is zonde.
pi_72030838
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 01:05 schreef Jarzwork het volgende:
laatst hadden/hebben ze bij de gamma die hybride van Honda staan; even met mn nagels zachtjes op het blik getrommelt.... dan ben je dus meteen genezen: klonk als een leeg bierblikje...

zo houden ze die dingen zuinig: gewicht besparen... zal zn NCAP sterretjes wel krijgen, maar degelijk en duurzaam (qua materiaal) is het zeker niet... 4 tripjes naar de supermarkt en de vellen hangen erbij...

mn bora voelt overigens meer aan als een tank

edit:

Vraag me ineens af, wat is nu mileu vriendelijker? Een hybride die (potentieel) niet langer dan 10 jaar meegaat, of zo'n dampende oude Mercedes diesel die al 30 jaar dienst doet. De hamvraag is dus eigenlijk; in hoeverre is het maken van een auto vervuilender dan z'n gebruik? Betrek dat dan ook eens op die sloopregeling wat een domheid....
heb eens in een bora gereden, maar vond het drie keer niks (heb overigens dezelfde ervaring met vrijwel elke volkswagen, is gewoonweg niet mijn ding). Over je edit : ik heb ooit eens een onderzoek gelezen dat stelde dat het vele malen milieuvriendelijker was als iedereen gewoonweg een roll royce zou rijden.
Die auto's gaan namelijk langer mee dan een duizendjarig rijk.
Er zal wel een kern van waarheid in zitten, als een prius echt maar 150.000 km mee zou gaan, dan geloof ik best dat die prius niet significant beter is, misschien wel slechter. Maar goed, inmiddels is wel aangetoond door zeer gerennomeerde EN onafhankelijke instellingen dat een pruis wel degelijk beter is voor het milieu. Da's vervelend voor al diegenen die het hummer verhaal geloofden (als je het onderzoek gelezen hebt en je gelooft het nog, dan ben je echt een josti), maar aan de andere kan, en dat is wellicht een leuke nieuwe wending : het is ook wel spannende techniek voor autoliefhebbers:

electrische motoren leveren enorm veel koppel en dan ook nog op elk toerental.....da's toch wel wat beter dan een auto die 150 pk levert en 220 nm (tussen het toerental 2200 en 2500).
Persoonlijk zie ik dus nog wel gave dingen gebeuren met de techniek en de beter geinformeerden onder ons weten ook dat bijna alle merken met hybrides/toepassing van electromotoren bezig zijn, zelfs ferrari. Is dat ook geen auto meer zodra er een ferrari op de markt komt met een electro (hulp) motor, of mag het dan wel?
pi_72030935
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 08:26 schreef bluebit het volgende:

[..]
quote:
* het gaat er niet om hoeveel accus in je auto zitten, maar figuren roepen dat een prius zo slecht is want er zit een accu in.....ja, en een normale auto heeft ook een accu, en een prius heeft niet eens zoveel meer accu. Je doet alsof een prius voor 50% uit accus bestaat.
Het gaat er NIET om hoeveel accu's er in je auto zitten? NIEMAND heeft hier geroepen dat een Prius zo slecht is omdat er EEN accu in zit. Er zitten er MEER in dan een andere auto.

Zie het zo: iets met 20% vet is een stuk ongezonder dan iets met 5% vet. Klaar.
quote:
* ow, dus alle andere apparaten vervang jij ook als de garantie afgelopen is? Als je bronnen met meer dan alleen plaatjes leest, dan weet je ook dat er meer dan genoeg priussen zijn die al 3 of 4 ton gereden hebben met een accuset. Anders dan lees je redelijk subjectieve 'bronnen'/'propaganda'.
Nee, sukkel ... ik gooi geen apparaten weg als de garantie verlopen is. Een inherente eigenschap van accu's, however, is dat ze maar een bepaalde levensduur hebben. Prachtig dat er Priussen zijn die 3 ton hebben gereden op een battery pack ... zo zijn er ook gloeilampen die langer branden dan de aangegeven levensduur. Punt is alleen dat ze GEMAAKT worden met een levensverwachting ... en die ligt wel errug laag bij het Prius Battry Pack (160k km of 8 jaar). Na deze tijd gaat de accu minder werken .... feit.
Als je niet uit het stenen tijdperk komt weet je zelf ook wel dat accu's het na verloop van tijd steeds slechter doen en dat je dat niet kunt vergelijken met de levensduur van apparaten. Maar jij gooit waarschijnlijk de hele kroonluchter weg als de lampjes op zijn.

En blijf vooral doorgaan met je plaatjes-bronnen-opmerkingen. Daarmee geef je alleen maar aan waar jouw drempel ligt als het gaat om onderscheid maken tussen betrouwbare en onbetrouwbare bronnen. Kennelijk heeft een tekst zonder plaatjes voor jou al snel een encyclopedische waarde.
quote:
* Ja klopt,feitje : er zijn ongeveer 3.5 miljard actieve mobieltjes, pakweg een half miljard aan laptops en een klein miljard aan autos met accus.....en je zit hier te zeuren over wat...2 miljoen priussen? En dan denk je ook nog dat het niet efficient kan zijn om al die batterijen op een juiste manier te recyclen.
Ok ... als je echt op die manier wilt rekenen:


Battery Pack Prius (dus de extra accu)
Elke pack bevat 38 modules van elk 6 NiMH cellen = 228 batterijen van elk 173 gram
2 miljoen Priussen, zeg je? Ok.
2000000 * 228 = 456 miljoen batterijen van elk 173 gram = bijna 80 duizend TON aan NiMH

Da's wat de Prius extra bijdraagt aan het milieu
De enige manier om dat nog te kunnen verantwoorden is als het je lukt om genoeg simpele mensen ervan te overtuigen dat het allemaal wel mee valt. Paar groene stickers erop, wat verhaaltjes over hoe ongeloveloos efficienter het is om een Prius accu te recyclen en hoe milieu-bewust ze wel niet zijn en GO!
quote:
Dan heb je toch echt een bord voor je kop.
Nou, inderdaad, zeg.

editted to add : http://www.opel-p1.nl/custom/testcar/Shell%20Opel.htm
1 op 160 in 1973
Calm down, please!
pi_72031249
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 08:56 schreef Googolplexian het volgende:

[..]


[..]

Het gaat er NIET om hoeveel accu's er in je auto zitten? NIEMAND heeft hier geroepen dat een Prius zo slecht is omdat er EEN accu in zit. Er zitten er MEER in dan een andere auto.

Zie het zo: iets met 20% vet is een stuk ongezonder dan iets met 5% vet. Klaar.
Ja en een gewone auto verbruikt meer benzine dan een prius. is dus ook slecht. what's your point?
quote:
Nee, sukkel ... ik gooi geen apparaten weg als de garantie verlopen is. Een inherente eigenschap van accu's, however, is dat ze maar een bepaalde levensduur hebben. Prachtig dat er Priussen zijn die 3 ton hebben gereden op een battery pack ... zo zijn er ook gloeilampen die langer branden dan de aangegeven levensduur. Punt is alleen dat ze GEMAAKT worden met een levensverwachting ... en die ligt wel errug laag bij het Prius Battry Pack (160k km of 8 jaar). Na deze tijd gaat de accu minder werken .... feit.
Als je niet uit het stenen tijdperk komt weet je zelf ook wel dat accu's het na verloop van tijd steeds slechter doen en dat je dat niet kunt vergelijken met de levensduur van apparaten. Maar jij gooit waarschijnlijk de hele kroonluchter weg als de lampjes op zijn.

En blijf vooral doorgaan met je plaatjes-bronnen-opmerkingen. Daarmee geef je alleen maar aan waar jouw drempel ligt als het gaat om onderscheid maken tussen betrouwbare en onbetrouwbare bronnen. Kennelijk heeft een tekst zonder plaatjes voor jou al snel een encyclopedische waarde.
die 100.000 mijl is bepaald omdat het een nieuwe techniek is. ze konden niet op basis van ervaring een verwachting afgeven. Een normale auto heeft drie jaar garantie. Beetje vreemd dat het maar zo weinig is, een auto kan toch zeker wel langer mee, of niet.
Nu er een aantal jaar voorbij zijn, blijkt dat het accupack in vrijwel alle gevallen veel langer meegaat.
Dus wederom: lees eens iets met meer dan alleen plaatjes!
quote:
Ok ... als je echt op die manier wilt rekenen:

Battery Pack Prius (dus de extra accu)
Elke pack bevat 38 modules van elk 6 NiMH cellen = 228 batterijen van elk 173 gram
2 miljoen Priussen, zeg je? Ok.
2000000 * 228 = 456 miljoen batterijen van elk 173 gram = bijna 80 duizend TON aan NiMH

Da's wat de Prius extra bijdraagt aan het milieu
De enige manier om dat nog te kunnen verantwoorden is als het je lukt om genoeg simpele mensen ervan te overtuigen dat het allemaal wel mee valt. Paar groene stickers erop, wat verhaaltjes over hoe ongeloveloos efficienter het is om een Prius accu te recyclen en hoe milieu-bewust ze wel niet zijn en GO!
Wauw, knappe berekening, jammer dat het zo nietszeggend is zonder vergelijkingsmateriaal!!
Bijvoorbeeld:
Stel dat een prius 1 liter op de 100 zuiniger rijdt dan een andere auto, gemiddelde rij afstand per jaar is 20.000 km. Dan bespaar je 200 liter per jaar per auto. dus als alle autos een hybride zouden zijn dan zou er 200 miljard benzine gespaard worden per jaar.

kijk dan maak je een vergelijking waar je iets mee kunt.


Nou, inderdaad, zeg.
[/quote]
pi_72031276
Wat rijdt TS ?
><(({°>
pi_72031294
TS is 68Chevelle....wat denk je....ik gok op een hyundai
pi_72031721
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 09:13 schreef bluebit het volgende:

[..]

Ja en een gewone auto verbruikt meer benzine dan een prius. is dus ook slecht. what's your point?
[..]

Da's dus niet waar. Bij gewoon gebruik zijn Hybrides helemaal niet zo zuinig.
quote:
die 100.000 mijl is bepaald omdat het een nieuwe techniek is. ze konden niet op basis van ervaring een verwachting afgeven. Een normale auto heeft drie jaar garantie. Beetje vreemd dat het maar zo weinig is, een auto kan toch zeker wel langer mee, of niet.
Nu er een aantal jaar voorbij zijn, blijkt dat het accupack in vrijwel alle gevallen veel langer meegaat.
Dus wederom: lees eens iets met meer dan alleen plaatjes!
Mjah ... over inlezen gesproken. Jij als Pius-eigenaar zou moeten weten dat die 160k km garantie gold voor de 2004 Prius ... "Nu er een aantal jaar voorbij zijn" blijkt dat de garantie verhoogd is tot 180k km op de 2009/2010 modellen. Wooptidoo! De ALGEMENE garantie op een Prius is trouwens ook gewoon 3 jaar / 100000 km.
quote:
Wauw, knappe berekening, jammer dat het zo nietszeggend is zonder vergelijkingsmateriaal!!
Huh? Je komt zelf met vergelijkingsmateriaal (mobieltjes en laptops) en dat heb ik gebruikt in m'n bovenstaande post ... wat lul je?
quote:
Bijvoorbeeld:
Stel dat een prius 1 liter op de 100 zuiniger rijdt dan een andere auto, gemiddelde rij afstand per jaar is 20.000 km. Dan bespaar je 200 liter per jaar per auto. dus als alle autos een hybride zouden zijn dan zou er 200 miljard benzine gespaard worden per jaar.
Ah, Prius-logica! Als ... dan ...
edit : alle auto's (700 miljoen) Prius = 27.664.000.000 kilo aan NiMH batterijen.
Dus iedereen kan gewoon beter Honda FCX Clarity kopen. Al de beloften van schoon rijden zonder de verborgen leugens.

quote:
kijk dan maak je een vergelijking waar je iets mee kunt.
Ja ... alleen met een "als/dan" vergelijking kun je een Prius verantwoorden ... I get you now.

[ Bericht 1% gewijzigd door Googolplexian op 20-08-2009 09:43:13 ]
Calm down, please!
pi_72031929
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 09:15 schreef bluebit het volgende:
TS is 68Chevelle....wat denk je....ik gok op een hyundai
He bah..... als je nou nog ff een niveautje hoger ging had je Daewoo gezegd
Dit account is permanent uitgeschakeld.
  Moderator donderdag 20 augustus 2009 @ 09:50:00 #96
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_72032089
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 09:50 schreef jitzzzze het volgende:
Is dit nog steeds bezig?
Als het aan mij ligt de komende 10 jaar nog
Dit account is permanent uitgeschakeld.
  Moderator donderdag 20 augustus 2009 @ 09:58:52 #98
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_72032141
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 09:56 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Als het aan mij ligt de komende 10 jaar nog
Ik vind dat een beetje overdreven, maar goed, het is jouw feestje
pi_72032176
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 09:58 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Ik vind dat een beetje overdreven, maar goed, het is jouw feestje
Ach.....misschien gaat het dan wel over iets anders.... maar de Prius is zo'n leuk slachtoffer
Dit account is permanent uitgeschakeld.
  Moderator donderdag 20 augustus 2009 @ 10:00:59 #100
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_72032181
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:00 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Ach.....misschien gaat het dan wel over iets anders.... maar de Prius is zo'n leuk slachtoffer
Het wel eenvoudig om die te bashen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')