abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73465847
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:35 schreef bensrenaccount het volgende:

[..]

Een kleine tip van mij.
Thanks.
Ik zit nu nog midden in de opbouwfase. Eerst maar eens 30min aan een stuk kunnen lopen. Maar goed om te weten voor laten.
pi_73466543
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:28 schreef bensrenaccount het volgende:
Hallo,

Nu heb ik een vraagje. De oordopjes die ik van Appel erbij gekregen heb, die begeven het tijdens het hardlopen. Ik denk dat het door het zweet komt. Weet er iemand fijne oordoppen om mee te hardlopen die er geen last bij hebben. Het hoeft geen headset te zijn, want bellen is toch lastig tijdens het hardlopen

Zoals hierboven ook al gezegd is zou ik in-ear oordopjes doen. Ikzelf heb ze van Sennheiser, waren ¤20 ofzo. En er worden verschillende maten bijgeleverd, dus er zit altijd wel een maat bij die goed in je oor blijft zitten.
pi_73466671
Ik heb overigens zelf vandaag les 2 gelopen. Ik vond het beter gaan dan bij les 1, maar ik blijf 3 minuten toch best lang vinden. Toevallig kwam er terwijl ik voor de tweede keer 3 minuten liep een wielrenner voorbij, die vroeg hoe het ging en voor hoeveel km ik bezig was. En hij zei dat ie het knap vond dat ik zo in mijn eentje drie keer in de week liep, haha.
Fijne afleiding, want toen ik mijn oordopjes weer in deed hoefde ik nog maar 20 seconden te lopen en waren de 3 minuten voorbij. Wanneer ik gewoon alleen loop ben ik echt heel erg gefocust op de tijd merk ik. Wanneer Evy dan zegt "Goed zo, je bent al op de helft!" dan denk ik shit, op de helft pas.

Verder vind ik dat het wel goed gaat. Ik heb het in ieder geval uitgelopen, daar gaat het uiteindelijk om.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 20:24:29 #229
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_73467888
quote:
Op woensdag 30 september 2009 20:47 schreef MirroRobin het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe jij je iPhone meeneemt tijdens het lopen? Ik draag hem in mijn broekzak en het lijkt alsof RunKeeper bij mij veel minder meetpunten doorkrijgt dan bij jou. Kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat ik in de stad en in een park met bomen loop.
Pffff, vandaag les 8 van Start to Run deel 2 gelopen en nu klopt er bij mij ook niks van de GPS meting denk ik. Heb door het bos gelopen (normaal loop ik op asfalt door de weilanden) en ik heb maar 6.5 km afgelegd in 45 minuten!! Dat is net geen 8.5 km/u terwijl ik normaal tussen de 10 en 11 km/u loop...

De route op het kaartje klopt ook van geen kant. Ik heb in het begin 5 keer precies hetzelfde rondje gelopen, maar op het kaartje staat het steeds iets anders aangegeven. Ook ben ik steeds rechtsaf gegaan bij de rotonde (Horalaan in) en ben daar ergens het bos ingedoken. Op het kaartje wordt die afslag veel eerder gedaan .

Nouja, het zal wel! Ik ben in ieder geval blij dat ik de 45 min vol heb kunnen maken. Toch weer een grensje verlegd!
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_73485468
Hallo allemaal! Ik ben nieuw in dit topic, gisteren net serie 1 van Evy uitgelopen. Zondag doe ik mee aan de 4 Mijl, ik had me opgegeven maar ben veeel te laat begonnen met trainen Dus ik zie wel hoe het gaat.

Hoe lang gaan hardloopschoenen overigens mee? Ik heb deze nu een aantal jaar, maar pas de laatste 2 jaar redelijk regelmatig gelopen..
  donderdag 8 oktober 2009 @ 19:17:11 #231
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_73496244
Zo, vandaag les 2 van Evy gedaan.

T ging erg lekker. GPS via de foon werkte toch niet lekker (niet accuraat, weet niet of het aan de GPS ontvanger in mijn foon of aan de tracking software ligt) dus gewoon gezellig met Evy de 22 minuten gelopen, alleen de laatste 2 wandelminuten niet, want ik was al thuis

Maar wel lekker door het Beatrixpark in utrecht gelopen. Heerlijk, toch wat groen in de buurt. Luchtkwaliteit zal wel dramatisch zijn door de Waterlinie(snel)weg, maar in ieder geval is er wat rust en natuur om je heen. In de 20 minuten vandaag toch maar mooi 2,85 km ver gekomen, wat ik eigenlijk helemaal niet zo slecht vind, voor les 2

Misschien is er in het weekend tijd voor les 3, anders volgende week!
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_73508405
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 13:58 schreef Dendrietje het volgende:
Hallo allemaal! Ik ben nieuw in dit topic, gisteren net serie 1 van Evy uitgelopen. Zondag doe ik mee aan de 4 Mijl, ik had me opgegeven maar ben veeel te laat begonnen met trainen Dus ik zie wel hoe het gaat.

Hoe lang gaan hardloopschoenen overigens mee? Ik heb deze nu een aantal jaar, maar pas de laatste 2 jaar redelijk regelmatig gelopen..
Als je 30min aan een stuk kan lopen in een training, dan lukt 7Km jeook wel.
Succes.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:40:39 #233
175950 Marurk
Baggeraar
pi_73508429
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:39 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Als je 30min aan een stuk kan lopen in een training, dan lukt 7Km jeook wel.
Succes.
Ik ren 7 km in 30 min.
pi_73508434
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 19:17 schreef caspervc het volgende:
Zo, vandaag les 2 van Evy gedaan.
[..] lekker door het Beatrixpark in utrecht gelopen. Heerlijk, toch wat groen in de buurt. Luchtkwaliteit zal wel dramatisch zijn door de Waterlinie(snel)weg, maar in ieder geval is er wat rust en natuur om je heen. In de 20 minuten vandaag toch maar mooi 2,85 km ver gekomen, wat ik eigenlijk helemaal niet zo slecht vind, voor les 2

Misschien is er in het weekend tijd voor les 3, anders volgende week!
Ik zwaai wel even als ik je zie lopen
Ik loop ook vaak door het Beatrixpark.
Hoewel ik ook vaak afwissel met langs de singel of richting nieuwegein. Wanneer je wat langere afstanden loopt heb je na 3 keer dit park rond het wel gezien. Is toch net te klein.
pi_73509347
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:40 schreef Marurk het volgende:

[..]

Ik ren 7 km in 30 min.
Ik ren heel langzaam
pi_73512278
Net les 20 gelopen
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 16:19:58 #237
19242 yavanna
Results may vary.
pi_73523568
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 01:44 schreef Dendrietje het volgende:

[..]

Ik ren heel langzaam
7 km in 30 minuten is/vind ik gewoon snel. 5 km in 30 minuten is/vind ik een normaal iets voor amateurs/beginners.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_73529109
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:19 schreef yavanna het volgende:

[..]

7 km in 30 minuten is/vind ik gewoon snel. 5 km in 30 minuten is/vind ik een normaal iets voor amateurs/beginners.
Ik ben ook maar klein, korte pootjes zetten niet zulke grote stappen
pi_73530501
quote:

[..]

Voor een amateurdame van gemiddelde lengte en postuur is 10 km/u prima Voor een lange vent is het misschien wat langzaam.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 14:17:26 #240
19242 yavanna
Results may vary.
pi_73546715
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 20:22 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Voor een amateurdame van gemiddelde lengte en postuur is 10 km/u prima Voor een lange vent is het misschien wat langzaam.
Dat zal gerust zo zijn. Ik word in elk geval nogal eens ingehaald door mannen, al zal dat niet alleen door de lengte van de benen komen.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 14:29:06 #241
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_73547032
quote:
5 km in 30 minuten is/vind ik een normaal iets voor amateurs/beginners.
Dat is mijn snelheid, althans bijna. 5 km in 31,5 minuten de laatste keer
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 19:14:50 #242
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_73554815
Woehoe! Voor het eerst 10 kilometer achter elkaar gerend, in een verbluffende tijd van 1 uur en 17 minuten

Zie mij rondje (De eerste kilometer was inlopen en daarna tijdje gerekt en gestrekt)
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 20:27:25 #243
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_73557299
Netjes Woodpecker! Dat is erg netjes, 10 km achter elkaar! Gefeliciteerd

Ik heb vandaag de derde les van Evy gelopen. Ging best goed, al zijn die stukken met 3 minuten achter elkaar wel vermoeiend Vandaag heb ik in de 22 minuten die de les telde 3,5 km afgelegd! Hier ben ik echt trots op, ik moest vet veel wandelen van Evy!
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:58:47 #244
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_73561328
Ik heb even een vraagje voor de Evy deel 2 hardlopers. Elke week bestaat uit 3 trainingen; 1x 30 (of 35) minuten hardlopen, 1x een wat langere loop (elke week een stukje langer) en 1x een training waarin versnellingen zitten. Omdat ik maar 2x p/week wil lopen, sla ik altijd die 1x30 over, maar dat terzijde... Mijn vraag gaat over die training met versnellingen. Op het einde van die training moet je 10 minuten uitlopen. Hoe doen jullie dit? Ik jogg meestal in hetzelfde tempo als altijd...

Ik word echt niet goed van een tempo tussen wandelen en joggen in .
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_73577166
Vandaag Evy 20 gelopen. Dat is op zich al een zware les (4 x 8 min) die een flink stuk meer van je vraagt dan de voorgaande lessen. Nu heb ik mij echter ook nog op de route verkeken waardoor ik een flink stuk langer heb gelopen. Om precies te zijn 6 x 8 min. Maar dat wist ik wel vol te houden, dus daar ben ik wel trots op. Ook als je naar mijn hartslag kijkt bleef de inspanning op een mooi constant niveau. Uiteindelijk heb ik zo een vol uur lang en 7,3 km in afstand gelopen. Verder en langer dan mij ooit gelukt is.

zondag 11 oktober 2009 @ 22:05:22 #246
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_73592455
Netjes dyna18! Een uur achter elkaar lopen heb ik nog niet gedaan.

Vandaag les 9 van Start to Run deel 2 gelopen. 6.14 km in 33 minuten. Pfff, die versnellingen erin zijn echt killing. Ben blij als ik weer een lesje in 1 tempo mag lopen .
pi_73611754
Ben van het weekend tegen een groot probleem aangelopen veroorzaakt door het lopen.
Even kort, ik ben 6 maanden geleden begonnen met Evy 0-5 en heb nu evy 5-10 afgerond en loop dus met enig gemak 70 minuten.
Van het weekend gebeurde echter het volgende. Met de winter in aantocht moest ik nieuwe spijkerbroeken kopen, ben 4 winkels in geweest (MEXX, Esprit, en 2 lokale kledingzaken) en wat denk je...
Geen enkele broek paste. Mijn bovenbenen zijn nu zo gegroeid dat de huidige mode (strak) gewoon niet hoger komt dan halverwege mijn bovenbenen. grotere maten hebben geen zin daar mijn taille gewoon 33 is.
U bent dus gewaarschuwd
pi_73620100
Nou dat wordt dus sweatpants dragen

maandag 12 oktober 2009 @ 19:26:59 #249
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_73620518
Ik heb vandaag les 4 van Evy gelopen!

En weer ging het goed, les is eigenlijk hetzelfde als les 3. Weer ongeveer 3,5 km gelopen, met het tempo zit het dus wel snor. Beetje last van stijve kuiten, maar niet heel bijzonder. Op naar les 5! (Ik zit met smart te wachten op het moment dat ik niet meer evenveel hoef te wandelen als te rennen)
pi_73642012
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 15:52 schreef dyna18 het volgende:
Vandaag Evy 20 gelopen. Dat is op zich al een zware les (4 x 8 min) die een flink stuk meer van je vraagt dan de voorgaande lessen. Nu heb ik mij echter ook nog op de route verkeken waardoor ik een flink stuk langer heb gelopen. Om precies te zijn 6 x 8 min. Maar dat wist ik wel vol te houden, dus daar ben ik wel trots op. Ook als je naar mijn hartslag kijkt bleef de inspanning op een mooi constant niveau. Uiteindelijk heb ik zo een vol uur lang en 7,3 km in afstand gelopen. Verder en langer dan mij ooit gelukt is.

[ afbeelding ]
Heb gisteren hetzelfde gedaan: les 20 gelopen plus wat extra's.
In totaal kwam ik op 7,77 km in 43 minuten. Best vermoeiend!
Vanochtend nog even 3,5 km gedaan omdat ik weer naar huis moest, maar dat was een slecht plan. Mijn lichaam en spieren waren nog te vermoeid van gisterenavond. Na 3,5 km was ik helemaal op. Morgen maar weer even rust houden en overmorgen les 21!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')