Je moet het meer zien in de sfeer van dat de mogelijkheid er is. Dat er mensen aanwezig zijn als mensen behoefte voelen, dat er mensen zijn die een oogje in het zeil houden, die ervaring hebben met dit soort situaties. Ik vind dat wel goed eigenlijk.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:50 schreef Modus het volgende:
Nou ja, dat Slachtofferhulp moet ook wat te doen hebben natuurlijk..
quote:De vier kinderen die vannacht in Kampen om het leven zijn gekomen zijn waarschijnlijk in hun slaap overvallen door brand.
Je zal op 1 enkele dag maar 4 kinderen verliezen als ouder...quote:
Mensen kunnen dat op (de wil van) god schuiven maar feitelijk is het egoïsme.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo maar aan de andere kant vind ik het eigenlijk wel onverantwoordelijk om in deze tijd 14 kinderen op de wereld te zetten, als je ziet hoe vol de aarde is en dat overbevolking het grootste probleem is.
Mijn god. Ik wist toen ik klikte op dit topic dat dit soort opmerkingen geplaatst worden.quote:
Ja, al is het op fok ook wel 'kijk mij eens, wat ik durf te zeggen, shocking he, haha'. Maakt het niet minder erg, maar wel minder serieus.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:15 schreef tong80 het volgende:
[..]
Mijn god. Ik wist toen ik klikte op dit topic dat dit soort opmerkingen geplaatst worden.
En toch ben ik weer verbaasd door het gebrek aan inlevingsvermogen en de hardheid die sommige mensen in hun kop hebben.
Luiheid, tenminste, dat is het bij ons. Slaat echt nergens op. We hebben zelfs eenbrief thuis gekregen dat leerlingen van één of andere school gratis rookmelders zouden komen plaatsen, als je niet thuis was kon je bellen voor een afspraak en zelfs dát hebben we niet gedaan. Belachelijk. Stom ook dat nieuws als dit je (lees: me) eerst weer wakker moet schudden. Ik ga het regelen. Ben je ergens ook wel verplicht voor de veiligheid van je kinderen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:24 schreef laffer het volgende:
[..]
wat ik niet begrijp is waarom zo weinig mensen niet eens een rookmelder in hun huis hebben.
het voorkomt geen brand maar je krijgt wel meer tijd om te vluchten.
en die dingen kosten nog geen tientje
Woon je in Delft?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:20 schreef Marrije het volgende:
[..]
Luiheid, tenminste, dat is het bij ons. Slaat echt nergens op. We hebben zelfs eenbrief thuis gekregen dat leerlingen van één of andere school gratis rookmelders zouden komen plaatsen, als je niet thuis was kon je bellen voor een afspraak en zelfs dát hebben we niet gedaan. Belachelijk. Stom ook dat nieuws als dit je (lees: me) eerst weer wakker moet schudden. Ik ga het regelen. Ben je ergens ook wel verplicht voor de veiligheid van je kinderen.
Kan je ook ooit eens zinnigs posten?quote:
zo dacht ik er ook over, gewoon doen dusquote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:20 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ik ga het regelen. Ben je ergens ook wel verplicht voor de veiligheid van je kinderen.
Nou, dat zal d'r lerenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Idd vreselijk.
Op de radio vertelde de buurvrouw dat de vrouw des huizes op de straat stond te roepen here jezus red mijn kinderen. (Eens kijken hoe gelovig ze blijven want hij heeft ze niet kunnen redden.)
Dat is onzin. Je hebt niet een bepaalde hoeveelheid liefde in je lijf die je mag verdelen over een x aantal mensen gedurende je leven. Een ouder schenkt volwaardige liefde aan ieder afzonderlijk kind. Het is niet zo dat een ouder die 1 kind heeft 100% van dat ene kind houdt, terwijl een ouder van 10 kinderen slechts voor 10% van dat ene kind houdt. Je houdt van al je kinderen voor de volle 100%. En ieder afzonderlijk verlies treft je ook voor die volle 100%. In dit geval maal 4. Deze ouders hebben enorm veel verdriet, net als iedere andere ouder dat zou hebben. 4 Kinderen (de belangrijkste mensen in jouw bestaan) verliezen, is een enorm zware slag. Ik zou niet graag in de schoenen van deze ouders willen staan (al helemaal niet als ik sommige werkelijk tenenkrommende reacties vol onbegrip lees).quote:
Dat klopt maar leraren/ouders zijn capabel genoeg om dan te vertellen dat de kinderen geen pijn hebben gehad tijdens die verbranding.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar ik denk dat het toch heel moeilijk is voor een kind van zeven om te horen dat zijn/haar klasgenootje levend verbrand is.
quote:KAMPEN - Vier broertjes zijn de afgelopen nacht omgekomen bij een fel uitslaande woningbrand in de wijk Cellesbroek/Midden-wetering in Kampen. De kinderen - Yiron (1), Mattanja (4), Jeftah (6) en Jeremy (8) - sliepen op zolder. De moeder en de tien overige kinderen konden ontkomen. Voor hen is direct opvang geregeld.
De oorzaak van de brand is nog onbekend. Volgens de brandweer is het vuur omstreeks half drie ontstaan tussen de eerste en tweede verdieping, bij de trapopgang. De vier overleden kinderen zijn liggend in bed aangetroffen. Verondersteld wordt dat ze in hun slaap zijn overleden, aldus burgemeester Oosterhof tijdens een persconferentie.
Volgens brandweercommandant Arjan Schepers hebben de oudere kinderen eerst geprobeerd het vuur zelf te blussen. Later werd hulp gezocht bij de buren. Toen de brandweer arriveerde was er al sprake van een felle uitslaande brand.
De vader van het gezin was niet thuis. De binnenvaartschipper zat in Düsseldorf en is met hulp van de Duitse en Nederlandse politie naar Kampen gebracht. Het gezin met veertien kinderen woonde nog maar een jaar in Kampen. Volgens onbevestigde bronnen zou het gezin daarvoor in Israel hebben gewoond. De kinderen dragen allen bijbelse namen.
De reformatische basisschool waar de kinderen op zaten, ving vandaag klasgenoten en ouders op. Directeur Dirk van Garderen van de Groen van Prinsterschool reageerde geschokt. Zijn teamleden kwamen om acht uur in verslagenheid bij elkaar. De meeste ouders bleven in of buiten school om met elkaar te praten over het gebeuren. Ouders en kinderen zijn ook met elkaar in gebed gegaan. Het gezin telt nog twee kinderen die op de Groen van Prinstererschool zitten.
Ook het bestuur van de reformatorische scholengemeenschap Pieter Zandt in Kampen heeft onthutst gereageerd. Een aantal oudere kinderen uit het gezin zit daar op school. De school is nu nog dicht in verband met vakantie.
Het gezin is niet lid van een kerk. Naar verluidt houdt het gezin zelf diensten in de eigen woning, waarbij de preek wordt voorgelezen.
De basisschool waar de jongste kinderen op zaten heeft bestuurlijke relaties met de Gereformeerde Gemeente in Kampen. Predikant J.J. Tanis kent de slachtoffers echter niet. ,,Maar mocht een beroep op mij worden gedaan, dan zal ik uiteraard pastorale zorg verlenen. Onze gemeenteleden zijn bewogen met de nabestaanden. Er zal zondag ook veel aandacht zijn voor dit drama in onze wekelijkse eredienst. Ik kan iedereen alleen maar op het hart drukken om voor hen te bidden.''
Voor buurtbewoners is vanochtend een besloten bijeenkomst gehouden in de sporthal in de wijk. Het gezin woont in een hoekwoning in de wijk Cellesbroek/Midden-wetering. Het huis telt vijf slaapkamers. De buurt werd vanochtend hermetisch afgesloten met ijzeren hekken met plastic.
Burgemeester Oosterhof heeft de plek van brand vanochtend bezocht om zich te laten informeren en zijn medeleven te betuigen.
quote:Het gezin van vijftien kinderen, waarvan één uitwonend, woonde nog maar een jaar in Kampen en de kinderen waren tussen de één en 21 jaar oud. Daarvoor zouden ze in Israël hebben gewoond. Ze waren niet aangesloten bij een kerk en hielden thuis hun eigen diensten.
ik schrik ook van sommige opmerkingen hier in dit topic, ik denk dat ze niet beseffen wat ze postenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:11 schreef GeorgKacher het volgende:
Ongelovelijk. Ben er opgegroeid, geboren en getogen op pak en beet 100 meter. Zat de hele dag te kijken op het werk naar het laatste nieuws op de site van het Kamper Dagblad. Triest die anonieme lafbekjes die hier de grote jongen uithangen. Ga dan gewoon naar dat gezin toe en plaats recht in het gezicht je opmerkingen.
Wat paniek al niet kan doen met mensen hè?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:16 schreef Loveless85 het volgende:
Sorry, maar 'eerst zelf proberen te blussen' dán 'hulp bij de buren' en toen de brandweer pas kwam was het al uitslaande brand?![]()
![]()
Doe me een lol en ga even op zoek naar het filmpje dat over het ontstaan van een brand en de snelheid waarmee het een uitslaande brand wordt.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:16 schreef Loveless85 het volgende:
Sorry, maar 'eerst zelf proberen te blussen' dán 'hulp bij de buren' en toen de brandweer pas kwam was het al uitslaande brand?![]()
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |