quote:Door een brand in een woning in Kampen zijn woensdagmorgen vroeg vier kinderen uit een gezin om het leven gekomen. Dat heeft een woordvoerder van de gemeente gemeld.
De slachtoffers zijn jongens van een, vier, zes en acht jaar oud. De overige twaalf gezinsleden, waaronder nog tien andere kinderen, konden ontkomen. Voor hen is opvang geregeld. Ook voor de buurtbewoners staan professionele hulpverleners klaar.
De brandweer heeft het vuur inmiddels geblust. Over de oorzaak van de brand kon de gemeente nog geen mededelingen doen. De burgemeester van Kampen heeft de plek van brand bezocht om zich te laten informeren en zijn medeleven te betuigen.
Dat zijn flink uitgebouwde huizen in die straat. Lijkt op de foto kleiner dan het is.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 08:58 schreef Winner_Taco het volgende:
14 kinderen in een rijtjeshuis?
Vreselijk triest bericht en sterkte aan de nabestaanden!
Idd vreselijk.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:23 schreef Loveless85 het volgende:
Das aardig zuur. Al zullen die ouders met zo'n groot gezin het wel zien als het werk van God
Domme opmerking. Die kinderen waren toen natuurlijk al overleden. Vanaf dat zij het op straat stond te roepen zijn de overige kinderen gered.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Idd vreselijk.
Op de radio vertelde de buurvrouw dat de vrouw des huizes op de straat stond te roepen here jezus red mijn kinderen. (Eens kijken hoe gelovig ze blijven want hij heeft ze niet kunnen redden.)
Daar zullen ze dan vast wel weer een verklaring voor vinden dan.. zo gaat dat bij het gros van de gelovigen...quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Idd vreselijk.
Op de radio vertelde de buurvrouw dat de vrouw des huizes op de straat stond te roepen here jezus red mijn kinderen. (Eens kijken hoe gelovig ze blijven want hij heeft ze niet kunnen redden.)
Ken je die mensen persoonlijk? Nee? Dan houd je je klep over dit soort dingen. Jij weet niet hoe zij geloven, het enige wat je "vast wel" kan zeggen is dat de ouders "vast wel" enorm verdriet hebben over hun kinderen. Meer niet.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:44 schreef Loveless85 het volgende:
Ik maak geen grappen![]()
Ik stip alleen aan dat die ouders er vast wel een of ander 'doel' in zien omdat ze het vast als 'het werk vd Heer zien'. Dat vind ik belachelijk. Want er zit geen doel of achterliggende reden achter 4 kinderen die levend verbranden.
Ik zou spontaan van mn geloof vallen...
was meer algemeen bedoeld, zo stond er op de FP 'ach.. ze hebben er toch nog 10 over, dus moeten niet zeuren' of iets in die richtingquote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:44 schreef Loveless85 het volgende:
Ik stip alleen aan dat die ouders er vast wel een of ander 'doel' in zien omdat ze het vast als 'het werk vd Heer zien'. Dat vind ik belachelijk. Want er zit geen doel of achterliggende reden achter 4 kinderen die levend verbranden.
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:48 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ken je die mensen persoonlijk? Nee? Dan houd je je klep over dit soort dingen. Jij weet niet hoe zij geloven, het enige wat je "vast wel" kan zeggen is dat de ouders "vast wel" enorm verdriet hebben over hun kinderen. Meer niet.
Plus de 14 kinderen zijn nog wel redelijk zelfverklarend.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:35 schreef Basp1 het volgende:
Op de radio vertelde de buurvrouw dat de vrouw des huizes op de straat stond te roepen here jezus red mijn kinderen
Grappig is zoiets nooit... maar met 14 kinderen (quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:42 schreef motorbloempje het volgende:
dat er nog mensen zijn die hier grappen over durven maken..
triest...
Ik weet niet of je mij bedoelt (je quote niemand en je post meteen na mij), maar ik was serieus.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:42 schreef motorbloempje het volgende:
dat er nog mensen zijn die hier grappen over durven maken..
triest...
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:48 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
was meer algemeen bedoeld, zo stond er op de FP 'ach.. ze hebben er toch nog 10 over, dus moeten niet zeuren' of iets in die richting
Daar heeft men God voor tochquote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:51 schreef Gromit het volgende:
[..]
. er was één ouder thuis, hoe hou je 14 kinderen in je eentje in de gaten
Ja idd. 14 kinderen lijkt mij ook een hele nachtmerrie.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 08:10 schreef E.T. het volgende:
o wat een nachtmerrie voor die ouders![]()
Doet je wel weer beseffen dat je thuis weer eens goed moet overleggen wie welk kind pakt in geval van nood
Triest mannetje !quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:23 schreef Loveless85 het volgende:
Das aardig zuur. Al zullen die ouders met zo'n groot gezin het wel zien als het werk van God
Het was ook mijn eerste gedachte toen ik het las.quote:
Daar gaat het niet om, ook al denkt men dat God het zo heeft gewild, dan nóg is men natuurlijk kapot van verdriet.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:22 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Het was ook mijn eerste gedachte toen ik het las.
Dat ik werkelijk niet kan invoelen, dat je in zo`n situatie steun kan halen uit je geloof.
Dit soort zaken zijn voor de hulpverleners en brandweerlieden ook geen makkie.quote:
Tjah, in dit geval denk ik dat dat weinig nut zou hebben gehad.quote:Doet je wel weer beseffen dat je thuis weer eens goed moet overleggen wie welk kind pakt in geval van nood
quote:De vier kinderen die vannacht in Kampen om het leven zijn gekomen zijn waarschijnlijk in hun slaap overvallen door brand. De kinderen variërend in leeftijd tussen één en acht jaar sliepen op de zolder van een woning aan de Veenmos.
De brand ontstond tussen de eerste en tweede verdieping en verspreidde zich razendsnel door het trapgat naar de zolder. De brand brak rond half drie vannacht uit. Op dat moment waren de moeder en 14 kinderen in het huis. De vader was in Düsseldorf toen de brand uitbrak. Hij is binnenschipper en is door de Duitse politie van boord gehaald en naar de grens gebracht; daar is hij opgehaald door de Nederlandse politie en naar Kampen gereden.
De kinderen zaten op de Groen van Prinstererschool in Kampen. De leerlingen van de school worden opgevangen. Ook voor de buurt is opvang geregeld en voor mensen die daar behoefte aan hebben krijgen slachtofferhulp aangeboden.
Stel je niet zo aan, dramaqueenquote:
Stel jij je niet aan met je domme gelul.quote:
Dat iemand zoiets accepteert als wil van God sluit niet uit dat iemand er intens veel verdriet van kan hebben.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:47 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Er word hier alleen gezegd dat het moeilijk te begrijpen is dat die mensen dit wellicht (<-- zie je dat woordje) als het werk van God zien, of er soort van 'vrede' mee hebben op een rare manier
god heeft het zo gewildquote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:02 schreef Disana het volgende:
Er is nu al een herdenkingsbijeenkomst. Dat gaat ook steeds sneller in Nederland, de rouw kan kennelijk niet snel genoeg geuit worden.
Overigens maakt de school waarop twee van de kinderen zaten geen gebruik van Slachtofferhulp omdat ze het als christenen op hun eigen manier verwerken.
Precies, lekker makkelijk om aan te komen met de dooddoener dat God het zo heeft gewild. En vooral verder het topic ook niet lezen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:45 schreef Frutsel het volgende:
Zucht... zelfs in een topic als dit kan het niet normaal gaan![]()
Post dan niets.
Nou en voor die ouders misschien wel. Zo heeft iedereen zijn eigen ding en misschien kun je het opbrengen om dat van deze mensen gewoon te respecteren. Zeker vandaag. Dank uquote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:44 schreef Loveless85 het volgende:
Sterkte dan. In welke wijk van Kampen is het gebeurd?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:58 schreef klaasdj het volgende:
Ik vind het verschrikkelijk asociaal dat sommigen het lef hebben hier grappen over te maken. Het is altijd erg als kinderen omkomen. Al zijn het kinderen van de ergste moslimfundamentalisten.
Ik ken het gezin persoonlijk. Het zijn superaardige mensen, en staan gewoon open voor de buitenwereld en laten een ieder in zijn waarde. Het is gewoon verschrikkelijk sneu, omdat ze oprecht proberen goede mensen te zijn.
Het huis stond aan de Veenmos, dat is in Cellesbroek.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Sterkte dan. In welke wijk van Kampen is het gebeurd?
Deze mensen wonen ook nog maar net in Kampen. Daarvoor woonden ze in Israel, voor een jaar. Ik kom uit Lelystad, en toen ze daar nog woonden heb ik ze leren kennen. Ik zat bij een van de oudsten in de klas. Mijn moeder hielp in het huishouden. Je kent wel mennonites en amish, nou zij zitten bij een vergelijkbare groep, iets minder streng, maar wel beetje ouderwets zeg maar.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:58 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik kom zelf ook uit Kampen, vandaar mijn wat felle reactie. Kampen is geen pure Gristenfundamentalisten-stad. Ik ben het met SCH eens qua omschrijving. Dit gezin is waarschijnlijk wel erg gelovig, maar als dat ze steun geeft bij het verwerken van zoiets, thuis en op school, wat is daar dan erg aan?
Sommige mensen in dit topic doen alsof dit gezin na vandaag het leven weer oppakt onder het mom van "ach ja, God had het zo gewild", en dat vind ik ongepast, ten eerste omdat je niet in het hoofd van een ander kunt kijken, en ten tweede omdat geen mens geen verdriet zou voelen bij zoiets als dit.
Ik ken ze verder niet zo heel goed, maar een van die jongentjes ken ik wel.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Sterkte dan. In welke wijk van Kampen is het gebeurd?
Weet je hoe die geloofsgemeenschap heet?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:02 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Deze mensen wonen ook nog maar net in Kampen. Daarvoor woonden ze in Israel, voor een jaar. Ik kom uit Lelystad, en toen ze daar nog woonden heb ik ze leren kennen. Ik zat bij een van de oudsten in de klas. Mijn moeder hielp in het huishouden. Je kent wel mennonites en amish, nou zij zitten bij een vergelijkbare groep, iets minder streng, maar wel beetje ouderwets zeg maar.
Nee niet echt, maar ik weet wel dat er grotere groepen zijn in duitsland en canada. vader is ook van duitse afkomst, moeder is hongaarse canadees. -edit- (geloof ik)quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Weet je hoe die geloofsgemeenschap heet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |