Ligt er maar net aan waar in dat huis de brand is uitgebroken en waar in dat huis ieder individu zich bevindt.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:22 schreef Loveless85 het volgende:
Leg mij eens uit dan hoe je als moeder wel tijd hebt om hulp bij de buren te gaan halen, maar níet om je kinderen uit huis te halen? Sowieso bel je toch altijd de brandweer lijkt me, beter dat ze voor niks komen dan dit.
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:22 schreef Loveless85 het volgende:
Leg mij eens uit dan hoe je als moeder wel tijd hebt om hulp bij de buren te gaan halen, maar níet om je kinderen uit huis te halen? Sowieso bel je toch altijd de brandweer lijkt me, beter dat ze voor niks komen dan dit.
I'll shut it. Maar hoe tragisch ook, het klinkt als toch flinke onderschattig, en om even terug te komen op wat iemand hier ieder riep; als ik als vrouw alleen in een huis lag met 14 kids, en er was ook maar íets van brand zou ik idd METEEN de brandweer bellen, kids naar buiten, en dán evt. kijken of ik zelf wat kan blussen. Niet de omgekeerde volgorde.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:26 schreef yvonne het volgende:
[..]
Zelf al gevonden.
En oordeel nou niet te snel,
ik stel me een beginnend brand(je) voor, zie filmpje, je zet kinderen aan het werk om ( even) te blussen en rent zelf als een speer naar de buren om hulp.
En, héél belangrijk, oordeel NOOIT op berichtgeving, pas als iets 100% zeker is kun je ergens je gedachten over laten gaan, maar oordelen terwijl er nog ieder uur iets anders geroepen wordt..
Beste stuurlui en wal enzo...quote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:28 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
I'll shut it. Maar hoe tragisch ook, het klinkt als toch flinke onderschattig, en om even terug te komen op wat iemand hier ieder riep; als ik als vrouw alleen in een huis lag met 14 kids, en er was ook maar íets van brand zou ik idd METEEN de brandweer bellen, kids naar buiten, en dán evt. kijken of ik zelf wat kan blussen. Niet de omgekeerde volgorde.
Kijk het filmpje maar en zie hoe onschuldig het lijkt!quote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:28 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
I'll shut it. Maar hoe tragisch ook, het klinkt als toch flinke onderschattig, en om even terug te komen op wat iemand hier ieder riep; als ik als vrouw alleen in een huis lag met 14 kids, en er was ook maar íets van brand zou ik idd METEEN de brandweer bellen, kids naar buiten, en dán evt. kijken of ik zelf wat kan blussen. Niet de omgekeerde volgorde.
Ik veroordeel niemand. Echt niet. Want een ieder is anders en bij zoiets zal die moeder zich waarschijnlijk haar hele leven nog afvragen of ze het niet anders (beter?) had kunnen doen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:32 schreef yvonne het volgende:
[..]
Kijk het filmpje maar en zie hoe onschuldig het lijkt!
En ik kan je verzekeren dat niemand, ook jij niet, 100% logisch nadenkt in een panieksituatie.
En wat denk je, dat deze moeder het gebeuren in haar hoofd niet al 9879867976x heeft teruggespoeld en bekeken? Denk je nu écht dat ze niet denkt en maalt en denkt en maalt?
Ik weet het wel zeker, ook dat is menselijk.
al had ze 10 telefoons in haar zak, dan zou dit best een normale reactie kunnen zijn van iemand in paniek.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:33 schreef yvonne het volgende:
En dat hulp vragen bij de buren, kan het kloppen dat ze zelf geen telefoon hadden en dus van buren afhankelijk waren qua hulp
Die vrouw was de enige ouder in dat huis op dat moment, met 14 kids die zich daarin bevonden.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:37 schreef laffer het volgende:
[..]
al had ze 10 telefoons in haar zak, dan zou dit best een normale reactie kunnen zijn van iemand in paniek.
je denkt en handelt niet rationeel meer als je in paniek bent.
Natuurlijk hadden ze rationeel moeten denken en eerst de brandweer bellen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:16 schreef Loveless85 het volgende:
Sorry, maar 'eerst zelf proberen te blussen' dán 'hulp bij de buren' en toen de brandweer pas kwam was het al uitslaande brand?![]()
![]()
Ja kut ze dacht ik bel de brandweer niet straks komen ze voor niksquote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:22 schreef Loveless85 het volgende:
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:22 schreef Loveless85 het volgende:
Bron: http://www.112-nieuws.nl/(...)brand-in-arnemuiden/quote:maandag 24 december 2007 -
Vier kinderen overleden na grote brand in Arnemuiden
Vanavond zijn in Arnemuiden bij een grote brand bij Chinees restaurant Oriantal Palace waarschijnlijk vier kinderen omgekomen. De vier kinderen, meisjes in de leeftijden van 1,3,6 en 7 jaar oud, waren allen dochters van de eigenaar van het restaurant.
De brand ontstond boven het restaurant. Hier lagen de kinderen te slapen ten tijde van de brand. Officieel is de dood van alle vier kinderen nog niet bevestigd, maar na een eerste onderzoek heeft de brandweer in ieder geval 2 lichamen gevonden op de bovenverdieping. Om welke van de kinderen het in dit geval gaat is nog niet duidelijk.
Het restaurant is ontruimd, er zijn verder geen gewonden gevallen bij bezoekers van het restaurant. Inmiddels is ook burgemeester Koos Schouwenaar van Middelburg op de plek van de brand aanwezig.
Je wordt steeds triester.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:28 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je wordt steeds triester.
Ik heb brand meegemaakt in mijn flatgebouw
Ik kon door de rook en vlammen niet naar beneden.
Het laatste waar je aan denkt is de brandweer bellen.
Je zoekt de mogelijkheid van een uitweg en zoekt mogelijkheden om te ontsnappen.
Mijn meest onderbuurman riep brand brand en kon wel de brandwer bellen.
Je hebt echt geen idee wat paniek met je doet.
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:46 schreef Loveless85 het volgende:
Maar ik kan me idd niet in deze situatie en de personen inleven (gelukkig niet), dus daarom veroordeel ik ook niemand. Ik geef alleen m'n mening, maar schijnbaar staat dat (voor de 2e keer vandaag in dit topic) dan meteen gelijk aan 'je vind het niet erg / het boeit je niet'
Je mening staat in deze gelijk aan verwijten en stupide vragen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:46 schreef Loveless85 het volgende:
Nah goed ik hoor het al![]()
Maar ik denk dat ik óók in een panieksituatie (of zelfs juist dan) eerst de brandweer bel, dan de kids uit huis, en dan ga kijken of er zelf nog wat te redden valt. Heb zelf ook wel de nodige rare situaties meegemaakt om te weten dat vanuit je instinct er toch weleens hele slimme dingen tevoorschijn kunnen komen. Maar ik kan me idd niet in deze situatie en de personen inleven (gelukkig niet), dus daarom veroordeel ik ook niemand. Ik geef alleen m'n mening, maar schijnbaar staat dat (voor de 2e keer vandaag in dit topic) dan meteen gelijk aan 'je vind het niet erg / het boeit je niet'
http://cgi.nos.nl/cgi/player/?mpurl=http%3A%2F%2Fdownload%2Eomroep%2Enl%2Fnos%2Fav%2F07%2F12%2F24%2Farnemuiden%2Eflv&body=In%20Arnemuiden%2C%20bij%20Middelburg%2C%20worden%204%20meisjes%20vermist%20na%20een%20grote%20brand%20in%20een%20restaurant%2E%20Ze%20lagen%20daarboven%20te%20slapen%2E&titel=Vier%20meisjes%20vermist%20na%20brand%20restaurant&from=nosjournaal&referer=http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2007/12/24/241207_brand.htmlquote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:46 schreef Loveless85 het volgende:
Nah goed ik hoor het al![]()
Maar ik denk dat ik óók in een panieksituatie (of zelfs juist dan) eerst de brandweer bel, dan de kids uit huis, en dan ga kijken of er zelf nog wat te redden valt.
Of zelfs juist dan??? Nee dan juist niet. Als je in paniek bent ren je blind naar buiten. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Je denkt veel te rationeel.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:46 schreef Loveless85 het volgende:
Maar ik denk dat ik óók in een panieksituatie (of zelfs juist dan) eerst de brandweer bel, dan de kids uit huis, en dan ga kijken of er zelf nog wat te redden valt.
Ach gut, jij kent me zó goed dat jij weet dat ik niet weet wat ik zeg?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:53 schreef Loedertje het volgende:
Je weet werkelijk NIET wat je zegt Loveless.
Je zou de NOS link even moeten bekijken, die vader belde wél de brandweer en verloor ook 4 kinderen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:56 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ach gut, jij kent me zó goed dat jij weet dat ik niet weet wat ik zeg?
En jij weet natuurlijk veeeul beter hoe ík zou reageren dan ikzelf
![]()
Maar laten we back on topic gaan, ik heb m'n zegje gedaan en dat al die sad fucks hierzo alleen 'oeh' en 'aah' wil horen en verder totaal geen ruimte laten voor de achtergrond van de ouders en óf er wellicht iets voorkomen had kunnen worden zegt genoeg.
Nog maar even voor de 10e keer zeggen, want schijnbaar leest iedereen daar maar graag overheen: Al het bovenstaande en al mijn posts in dit topic nemen natuurlijk niet weg dat het allerbelangrijkste (en vreselijkste) is dat er gewoon 4 kindjes levend verbrand zijn. Punt.
En het is triester dat je vier kinderen zou hebben gehad als 15 zei je toch ?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:56 schreef Loveless85 het volgende:
Al het bovenstaande en al mijn posts in dit topic nemen natuurlijk niet weg dat het allerbelangrijkste (en vreselijkste) is dat er gewoon 4 kindjes levend verbrand zijn. Punt.
Ik ben geen debiel hoor, ik snap nog net wel dat als je trap/trapgat in de fik staat de brandweer sowieso te laat komt. Zoals ik het artikel las was het alleen dusdanig 'apart' verlopen (het kwam op mij over alsof ze eerst ging blussen zelf, toen het nog even met de buren probeerden en tóen hulp inschakelden van de brandweer) dat ik er een opmerking over maakte. Waarna vervolgens wéér de hele kliek over je heen flikkert omdat je niet de standaard 'owwwquote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:59 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Je zou de NOS link even moeten bekijken, die vader belde wél de brandweer en verloor ook 4 kinderen.
Het maakt dus weinig uit, tegen de tijd dat jij de brand ontdekt KAN het al te laat zijn snap je?
Hell noquote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
En het is triester dat je vier kinderen zou hebben gehad als 15 zei je toch ?
Want? waar 'wrijf ik haar wat in', en waar zeg ik 'dat het haar schuld is'quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:04 schreef Banjerkanjer het volgende:
In werkelijk gevaar, reageert een mens zuiver op instinct (tenzij je beroepsmatig getraind bent om vooral rationele beslissingen te nemen op dat moment). En op zich, is daar niets mis mee, omdat de instinctieve reactie altijd op overleven is gespitst. Maar het gaat mij veel te ver, om deze moeder die zo'n groot verlies heeft geleden, ook nog even in te willen wrijven dat het haar eigen schuld zou zijn geweest, als ze maar dit of dat of zus of zo had gedaan.
Dit script zou maar eens in jouw leven weggeschreven zijn. Dan mag je hopen op wat mildere stemmingen en wat meer steun... die zou je maar hard nodig hebben dan.
Nee, dat was heathen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
En het is triester dat je vier kinderen zou hebben gehad als 15 zei je toch ?
Ok mijn excuses voor datquote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:07 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee, dat was heathen.
Loveless is een kruidje roer me niet, maar niet hersenloos noch gemeen.
Niemand wordt hier iets ingewreven, ik denk dat je het te zwaar opneemt. Vier kinderen is gewoon heel veel en een zodanig tragisch verlies, dat je je automatisch gaat afvragen hoe die moeder dat gaat verwerken en of ze zichzelf dingen zal gaan kwalijk nemen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:04 schreef Banjerkanjer het volgende:
In werkelijk gevaar, reageert een mens zuiver op instinct (tenzij je beroepsmatig getraind bent om vooral rationele beslissingen te nemen op dat moment). En op zich, is daar niets mis mee, omdat de instinctieve reactie altijd op overleven is gespitst. Maar het gaat mij veel te ver, om deze moeder die zo'n groot verlies heeft geleden, ook nog even in te willen wrijven dat het haar eigen schuld zou zijn geweest, als ze maar dit of dat of zus of zo had gedaan.
Dit script zou maar eens in jouw leven weggeschreven zijn. Dan mag je hopen op wat mildere stemmingen en wat meer steun... die zou je maar hard nodig hebben dan.
En waar had ik gezegd dat mijn reactie voor jou was bestemd?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:07 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Want? waar 'wrijf ik haar wat in', en waar zeg ik 'dat het haar schuld is'
Seriously, de mensen die hier overreageren zijn jullie zelf. Quote dan waar ik haar iets inwrijf, of zeg 'Het is de schuld van de moeder'?
Heb nu al 2 personen die beweren dat ik allerlei krachttermen heb gebruikt die ik pertinent niet gebruikt heb.
En kunnen we nu eindelijk over mij ophouden en terug ontopic gaan?
Je kunt alleen maar eerst bellen, als je een telefoon binnen bereik hebt.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Niemand wordt hier iets ingewreven, ik denk dat je het te zwaar opneemt. Vier kinderen is gewoon heel veel en een zodanig tragisch verlies, dat je je automatisch gaat afvragen hoe die moeder dat gaat verwerken en of ze zichzelf dingen zal gaan kwalijk nemen.
En bij ongelukken en calamiteiten reageert iedereen anders. Ikzelf ben ook een beller: eerst bellen, dan doen, dan is hulp maar alvast onderweg. Maar iedereen handelt anders en ik zie ook niet dat iemand die moeder hierin iets kwalijk neemt.
Ik verlaat dit topic.quote:
Daar is toch niets mis mee? Het is menselijk om je dingen af te vragen, en te bedenken wat je zelf zou doen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:12 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Je kunt alleen maar eerst bellen, als je een telefoon binnen bereik hebt.
En er worden wel degelijk kanttekeningen gezet bij de acties van de moeder in deze discussie.
Erg nasty om te zien wanneer je bedenkt dat in die vlammen vier kinderen de dood hebben gevonden.quote:
Je verplaatsen in de situatie en jezelf afvragen wat jij zou hebben gedaan, is iets anders dan het oordelen over de acties van een ander, waar je zelf geen idee hebt over de werkelijke situatie op dat moment.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:15 schreef Disana het volgende:
[..]
Daar is toch niets mis mee? Het is menselijk om je dingen af te vragen, en te bedenken wat je zelf zou doen.
De vader was toch voor zijn werk ergens in Duitsland op het moment van de brand?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:17 schreef Santello het volgende:
Ik snap er nu helemaal niks meer van, Hart van Nederland zegt net dat de Vader de brand heeft gestoken terwijl er meerdere bronnen zijn dat de vader in het buitenland was. Enorme blunder van HvN of waarheid?
Vraag me af of de kinderen zijn overleden aan de rook of echt daadwerkelijk levend verbrand zijn.
Triest
Voegt het wat toe om dat te zien?quote:
Yep, hij was binnenschipper.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:34 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
De vader was toch voor zijn werk ergens in Duitsland op het moment van de brand?
Ach ja... als je schipper bent en niet gelovig... kom je uiteindelijk en zonder uizondering terecht in een gelovige gemeenschapquote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Yep, hij was binnenschipper.
Die religieuze gemeenschap van die mensen fascineert me in het bijzonder. In Kampen heb je giganitisch veel zware kerken, is echt een mooie verzameling van alle orthodoxe demoninaties, je hebt er twee theologische universiteiten. Maar deze mensen hoorden dus niet bij een van die kerken. En toch in Kampen terecht komen.
Je ving denk ik de helft maar op. Er werd een soort terugblik uitgezonden over verschillende braqnden, waaronder ook een brand waar de moeder al haar kinderen verloor door een brand die de vader aangestoken zou hebben. Er werd ook nog even gesproken over die chinese kinderen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:17 schreef Santello het volgende:
Ik snap er nu helemaal niks meer van, Hart van Nederland zegt net dat de Vader de brand heeft gestoken terwijl er meerdere bronnen zijn dat de vader in het buitenland was. Enorme blunder van HvN of waarheid?
Vraag me af of de kinderen zijn overleden aan de rook of echt daadwerkelijk levend verbrand zijn.
Triest
Gelovigen denken dat God overal een hand in heeft. Niets gebeurt zonder reden. Het gevolg is dat de nabestaanden zich gaan afvragen waarom hen zoiets overkomt. Voor nietgelovigen is het wat makkelijker, omdat je niet bij jezelf hoeft na te gaan waarom dat opperwezen dat jij aanbidt heeft besloten om jouw vier kinderen om te laten komen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:18 schreef SCH het volgende:
Dat weet ik niet. Mensen kunnen er toch ook troost in vinden. Want waarom zou je dit zonder geloof beter of gemakkelijker kunnen acceptere?
Ik snap niet wat je er niet logisch aan vindt, maar misschien helpt het nu ik het nog een keer heb verklaard.quote:Met of zonder geloof, dit is een drama. En iedereen verwerkt dat op zijn of haar eigen manier. Ik vind je oordeel niet terecht en ook niet zo logisch.
''Je hebt gelovigen en gelovigen'' alle gelovigen zijn niet hetzelfde.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 21:14 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Gelovigen denken dat God overal een hand in heeft. Niets gebeurt zonder reden. Het gevolg is dat de nabestaanden zich gaan afvragen waarom hen zoiets overkomt. Voor nietgelovigen is het wat makkelijker, omdat je niet bij jezelf hoeft na te gaan waarom dat opperwezen dat jij aanbidt heeft besloten om jouw vier kinderen om te laten komen.
[..]
Ik snap niet wat je er niet logisch aan vindt, maar misschien helpt het nu ik het nog een keer heb verklaard.
Dit is het beeld van de dag. Zie onlangs dezelfde discussie die Donker voerde in het NRC Handelsblad. Helemaal eens met haar standpunt. 1 vandaag had deze beelden ook.quote:
Wat een onzin. Gigantisch veel zware kerken? Welke dan? Noem er dan eens 10. Op de hoeveelheid kerken die Kampen heeft is 10 overigens nog heel weinig. Ik zal je wat verklappen: je komt feitelijk op minder dan drie kerken uit die echt zwaar zijn. Op vele tientallen kerken niet zoveel dacht ik, de overgrote meerderheid is gewoon PKN. De theologische universiteiten trekken nog geen 10 eerstejaars dus zoveel stelt dat nou ook weer niet voor.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:40 schreef SCH het volgende:
Die religieuze gemeenschap van die mensen fascineert me in het bijzonder. In Kampen heb je giganitisch veel zware kerken, is echt een mooie verzameling van alle orthodoxe demoninaties, je hebt er twee theologische universiteiten. Maar deze mensen hoorden dus niet bij een van die kerken. En toch in Kampen terecht komen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |