abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:31:52 #1
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_71994340
Iedereen herinnerd zich misschien nog de acties in het laakkwartier tegen de hofstadgroep of de bescherming van tunnels, vlak na 9/11.

Maar wat zijn de laatste acties op Nederlandse bodem van het leger of speciale eenheden, die bekend zijn geworden? Van het leger kan ik sowieso niet iets recents ophoesten, behalve misschien de acties tegen opstandige Molukkers in de jaren 70?
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_72005662
http://www.depers.nl/binn(...)yromaan-t-Zandt.html

Ik kan alleen maar vinden dat er 3 voertuigen zijn gebruikt, maar heb van collega's te horen gekregen dat er meerdere pelotons verkenners zijn in gezet.

dit was een actie om krakers uit fort pannerden te halen. De krakers dachten vrij goed te zitten om er een gracht is rond het fort. Maar ze hadden er niet aan gedacht dat de landmacht een bruggen legger kon in zetten.

[ Bericht 36% gewijzigd door 1985 op 19-08-2009 12:03:06 ]
  FOK!fotograaf woensdag 19 augustus 2009 @ 13:10:53 #3
145146 Andyy
pi_72007799
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 22:31 schreef greatgonzo het volgende:
Iedereen herinnerd zich misschien nog de acties in het laakkwartier tegen de hofstadgroep of de bescherming van tunnels, vlak na 9/11.

Maar wat zijn de laatste acties op Nederlandse bodem van het leger of speciale eenheden, die bekend zijn geworden? Van het leger kan ik sowieso niet iets recents ophoesten, behalve misschien de acties tegen opstandige Molukkers in de jaren 70?
DSI.
maar daar lees je niks over (en maar goed ook)
pi_72008888
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:10 schreef Andyy het volgende:

[..]

DSI.
maar daar lees je niks over (en maar goed ook)
hoe zo? Leg eens uit?
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_72011614
Dienst speciale interventies

En daar hoor/zie je niks van omdat ze gevaarlijke dingen doen. Familie van deze mannen weten niet eens dat ze lid van de dsi zijn.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 06:16:33 #6
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_72029942
Klopt, alleen de partner en/of ouders mogen het weten om zijn veiligheid niet in gevaar te brengen.

Maar als ik een gok mag wagen:
(alleen wat echt in de publiciteit is gekomen)

landmacht: watersnoodramp 53
mariniers: Molukse treinkaping
dsi: belegering laaglandkwartier (Hofstadgroep)
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  donderdag 20 augustus 2009 @ 11:52:17 #7
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_72035168
En DSI is ook weer een heel breed begrip. Daaronder vallen onder andere het UIM, BSB en regionale Arrestatie en Ondersteunings teams.

Alhoewel ik niet heel zeker van mn zaak ben wat de BSB betreft.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_72062487
Heeft iemand nog filmpjes gevonden van die inval in het Laakkwartier? Ik herinner me snipers, tanks en geheime politie. Het was breaking news die week. En youtube stond er vol mee.
Alle gebeurtenissen die dag op een rij:
http://nl.wikipedia.org/w(...)kwartier_in_Den_Haag

Nu kan ik NIKS meer vinden aan relevant video materiaal. Like it never happened? Er is flink werk verricht om het hele internet schoon te vegen. Rtl nieuws heeft al het interessante videomateriaal weggehaald. Zelfs in het NOS archief zijn de beelden die er toe doen verwijderd zie ik net. Alleen nog wat onbenullige dingen in het archief. Geen spectaculaire beelden meer. Geen opstootjes meer die live werden gefilmd.

Nou nou ze zijn goed bezig geweest om alles in de doofpot te duwen. Welk overheidsorgaan krijgt het voor elkaar om zoveel sporen op het internet te verwijderen? Of heeft het hele internet zichzelf gereinigd? Voordat je me raar vind, zoek op youtube maar op hofstadgroep of laakkwartier! Alles wat ik zelf heb gevolgd is opeens * weg*. In tegenstelling tot veel minder interessant nieuws waarvan wel nog videomateriaal van gebeurtenissen tot decennia geleden, terug te vinden is.

[ Bericht 12% gewijzigd door CHEESEBURGERWALRUS op 21-08-2009 03:28:59 ]
  FOK!fotograaf vrijdag 21 augustus 2009 @ 03:41:47 #9
145146 Andyy
pi_72062535
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 03:04 schreef CHEESEBURGERWALRUS het volgende:
Heeft iemand nog filmpjes gevonden van die inval in het Laakkwartier? Ik herinner me snipers, tanks en geheime politie. Het was breaking news die week. En youtube stond er vol mee.
Alle gebeurtenissen die dag op een rij:
http://nl.wikipedia.org/w(...)kwartier_in_Den_Haag

Nu kan ik NIKS meer vinden aan relevant video materiaal. Like it never happened? Er is flink werk verricht om het hele internet schoon te vegen. Rtl nieuws heeft al het interessante videomateriaal weggehaald. Zelfs in het NOS archief zijn de beelden die er toe doen verwijderd zie ik net. Alleen nog wat onbenullige dingen in het archief. Geen spectaculaire beelden meer. Geen opstootjes meer die live werden gefilmd.

Nou nou ze zijn goed bezig geweest om alles in de doofpot te duwen. Welk overheidsorgaan krijgt het voor elkaar om zoveel sporen op het internet te verwijderen? Of heeft het hele internet zichzelf gereinigd? Voordat je me raar vind, zoek op youtube maar op hofstadgroep of laakkwartier! Alles wat ik zelf heb gevolgd is opeens * weg*. In tegenstelling tot veel minder interessant nieuws waarvan wel nog videomateriaal van gebeurtenissen tot decennia geleden, terug te vinden is.
Er waren geen tanks, die zijn ook nooit ingezet in Nederland, alsof dat ooit nodig is
Er waren APC's en de destijdse BBE was er, met SLA's op daken
pi_72062579
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 03:41 schreef Andyy het volgende:

[..]

Er waren geen tanks, die zijn ook nooit ingezet in Nederland, alsof dat ooit nodig is
Er waren APC's en de destijdse BBE was er, met SLA's op daken
Lol van die gepanserde wagens bedoel ik, geen Leopaardjes nee Ik zal voortaan heel goed uitkijken of ik geen verkeerde woorden gebruik
pi_72066266
Het leger legt toch elk jaar zandzakken als Limboland weer eens onderloopt.
pi_72092345
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 03:04 schreef CHEESEBURGERWALRUS het volgende:
Heeft iemand nog filmpjes gevonden van die inval in het Laakkwartier? [...knip...]
Dat verbaasde mij ook al. Er is nog wel her en der wat fotomateriaal te vinden, maar bewegend beeld niet.
En dat terwijl er inderdaad zeer veel media uit binnen-en buitenland op af kwam...

Defensie wordt overigens regelmatig in Nederland ingezet als er weer eens een verdacht pakketje of een vliegtuigbom uit WWII onschadelijk gemaakt moet worden.
Death is just another state of mind.
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 21:24:34 #13
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_72095513
Het leger wordt in Nederland regelmatig ingezet. 303Sqn van de vliegbasis Nederland vliegt ambulance vluchten op de Wadden bijvoorbeeld. De genie bouwt bruggen tijdens de 4-daage van Nijmegen.

Op wat minder regelmatige basis:
  • de ondersteuning van de luchtmacht tijdens de vuurwerkramp in Enschede, waar de brandweer van de vliegbasis assistentie verleende, en de helicopters van 303 Sqn ambulancevluchten ondersteunden.
  • F-16A(R) toestellen die de dijken langs de grote rivieren fotografeerden om zwakke plekken met spoed te kunnen lokaliseren tijdens de net-niet watersnood van 1994.
  • Diezelfde F-16s gingen ook op zoek naar Nathalie Holloway op de Antillen.
  • Apaches die de politie ondersteunen bij het vinden van gevluchte criminelen.
  • transporthelicopters (Chinooks en Cougars) die helpen bij het blussen van grote (bos)branden.
  • F-104 Starfighters en Mariniers tegen Molukse treinkapers
  • Mariniers tegen de Molukse gijzelnemers van een lagere school in Bovensmilde.

• Het leger dat de ruimingen op boerderijen ondersteunde tijdens de varkenspest epidemie
  • De marechaussee die in de jaren 80 pantervoertuigen inzette tegen de krakers in de Vondelstraat
  • Verschillende SF eenheden (vooral Mariniers) die de tunnels bij Amsterdam en Rotterdam beveiligen tegen terroristische acties in 2002
  • De gezamelijke strijdkrachten tijdens de Watersnoodramp van 53 (met helicopter Jezebel in een hoofdrol namens de luchtmacht)
  • de landmacht die dijken inspecteert en verzwaart tijdens de net-niet watersnood van 1994

En dat is alleen het lijstje dat ik even snel uit mijn hoofd doe.
  • - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
    - Privacy Matters
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')