Dat was toch niet bij Sven Cars in Dordrecht?quote:Op woensdag 16 december 2009 16:31 schreef Mallet het volgende:
Geen benzine vind ik ook zoiets doms.. Laatst haalde ik een Volvo op bij een officiële dealer.. Gewoon echt zo goed als niks erin. Het ding liep niet eens op. Ik lekker geërgerd naar binnen.. ,,Kunt u mij misschien vertellen waar de dichtsbijzijnde benzinepomp is?!" Had natuurlijk ook op mn TomTom kunnen kijken, maar was ff nodig..
Ja ik vul altijd netjes mijn beschikbaarheid een week van tevoren in.. Helaas. E-mail heb ik ook gekregen.quote:Op woensdag 16 december 2009 17:21 schreef Mathijz het volgende:
Beschikbaarheid wel ingevuld? (open deur), kreeg zojuist wel een e-mail met de beste wensen alvast voor het nieuwe jaar.
Nee het was in Zutphen.quote:Dat was toch niet bij Sven Cars in Dordrecht?
Ik ben ook wel eens collega's tegengekomen en mij is het toen ook opgevallen dat veel gewoon in spijkerbroek lopen. Ik loop zelf meestal gewoon in een zwarte pantalon en blouse, soms met jasje.quote:Op woensdag 16 december 2009 18:13 schreef Irritatie100 het volgende:
Ja, iedereen heeft zo'n Easyway tas
Viel me trouwens wel op dat iedereen een spijkerbroek aan had, hoezo kleding voorschriften?
Nee nog nooit. Die mensen die ik daar tegen kwam zeiden het ook al: je doet de eerste keer netjes, maar daarna niet meer eigenlijk.quote:Op woensdag 16 december 2009 18:33 schreef Mathijz het volgende:
Heeft iemand hier wel eens controle gehad dan? Kwam af en toe wel eens een collega tegen die het had meegemaakt bij Athlon in Almere.
Ah Sven Car in Dordrecht was namelijk de Volvo dealer waar ik mijn lege Volvo meekreegquote:
Daar ja. Waarschijnlijk opereren ze daar onder het motto: "Uit oogpunt van efficiency parkeren wij 2 auto's op 1 parkeerplek IN een bocht MET een onmogelijke hoek" of iets dergelijks. Wel grappig daar, ik moest daar eens achteruit door een bocht door zo'n opening heen, terwijl in de bocht en overal weer auto's stonden. Fantastisch, letterlijk 3mm aan beide kanten over en je kunt natuurlijk niks aan je voorkant zienquote:Op woensdag 16 december 2009 16:31 schreef Mallet het volgende:
Ik heb (namens Easy Way) een dag voor Athlon in Nijmegen gewerkt.. Daar moet je echt heel goed opletten. Volgens het personeel wordt de meeste schade daar in het depot gereden. Heel die muren zijn ook helemaal afgebrokkeld. Werk is wel anders daar omdat je zelf ook de auto's schoon en gereed moet maken voor nieuwe verhuurders.. Allerlei controles e.d. moet je uitvoeren.
Bij de sollicitatie werd gezegd dat er wel eens op kleding gecontroleerd wordt en dat als je niet netjes gekleed bent je een rit in mindering krijgt op je rittenteller.quote:Op woensdag 16 december 2009 18:58 schreef Maharbal het volgende:
[..]
En wat voor controle hebben we het over dan?
quote:Op woensdag 16 december 2009 19:01 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Bij de sollicitatie werd gezegd dat er wel eens op kleding gecontroleerd wordt en dat als je niet netjes gekleed bent je een rit in mindering krijgt op je rittenteller.
Kunnen we trouwens dit topic inmiddels niet beter omdopen tot het grote Easyway-SC topic?
Week-ov, check. Halfjaar rijbewijs check. Qua regio is het voor mij heel apart. Woon precies tussen Zwolle en Utrecht inquote:Op woensdag 16 december 2009 21:40 schreef Keuzer het volgende:
Voldoe je aan alle eisen die ze opgegeven hebben? Dus ook week-ov pantalon halfjaar rijbewijs enzo? Anders moet je gewoon nog een keer proberen? Het kan zijn dat je pech hebt met je regio.. maar dat weet ik niet.
De mail heb ik mogelijk wel gehad, maar is dan tussen alles van de IB-groep in die tijd verdwenen.quote:Op woensdag 16 december 2009 21:47 schreef Mathijz het volgende:
Ik kreeg een e-mail met een bevestiging dat ik opgenomen op de wachtlijst, volgens mij direct na invoer van mn gegevens. 2 weken later kreeg ik een uitnodiging voor gesprek. Dat zat midden in de vakantie, maar komt doordat er veel OV-ers afvallen.
Was vast een teleurstelling of niet? Denk je helemaal wat gevonden te hebben voor de zomermaanden...quote:Op woensdag 16 december 2009 22:40 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik solliciteerde omdat ik een zomerbaantje wilde en ik een advertentie in de krant zag. Ik werd in oktober terug gebeld.
Uiteindelijk heb ik wat anders gedaan in de zomer, dus dat viel wel mee. Bovendien was ik sowieso op zoek naar iets wat ik de rest van m'n studie kon blijven doen, wat ik deed alleen losse klusjes via een studentenuitzendbureau. Maar ja, soms hadden ze hele maanden niks liggen en dan ontving ik alleen stufi.quote:Op woensdag 16 december 2009 22:42 schreef Mallet het volgende:
[..]
Was vast een teleurstelling of niet? Denk je helemaal wat gevonden te hebben voor de zomermaanden...
Studentenuitzendbureau's vind ik helemaal niks. Ik doe wel PR-werk voor mn studie. Daarnaast een vaste bijbaan op de vrijdag en zaterdagavond.quote:Op woensdag 16 december 2009 22:47 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Uiteindelijk heb ik wat anders gedaan in de zomer, dus dat viel wel mee. Bovendien was ik sowieso op zoek naar iets wat ik de rest van m'n studie kon blijven doen, wat ik deed alleen losse klusjes via een studentenuitzendbureau. Maar ja, soms hadden ze hele maanden niks liggen en dan ontving ik alleen stufi.
Tja, ik woon nog thuis dus echt veel geld heb ik niet nodig. Ben ook bezig geweest met een baantje bij boekhoudkantoor (ik studeer economie), maar daar ben ik in februari op gesprek geweest en verder nooit meer wat van gehoordquote:Op woensdag 16 december 2009 22:48 schreef Mallet het volgende:
[..]
Studentenuitzendbureau's vind ik helemaal niks. Ik doe wel PR-werk voor mn studie. Daarnaast een vaste bijbaan op de vrijdag en zaterdagavond.
Dat dringend op zoek is dan ook een beetje een wassen neus. Ik werd aangenomen toen ik 19 was.. Tenminste toen had ik mijn sollicitatie.. Week later werd ik 20.quote:Op woensdag 16 december 2009 23:32 schreef Maharbal het volgende:
Het hangt echt inderdaad van je regio af hoe snel en of ze reageren.
Ze hebben mij laatst zelfs opgebeld of ik echt niet mensen in mijn regio wist, omdat ze hier dringend op zoek zijn naar chauffeurs. Mijn antwoord was dat ze ten eerste mij dan maar meer ritten mogen geven, omdat ik er nog wel een paar extra kon doenen ten tweede dat een vriend van mij had gesolliciteerd maar dat die met 21 jaar te oud is bevonden. Kennelijk zijn ze dan nog ZO dringend op zoek.
20 is dan ook het maximum dat ze (het liefst) hanteren op dit moment heb ik begrepen.quote:Op donderdag 17 december 2009 12:41 schreef Mallet het volgende:
[..]
Dat dringend op zoek is dan ook een beetje een wassen neus. Ik werd aangenomen toen ik 19 was.. Tenminste toen had ik mijn sollicitatie.. Week later werd ik 20.
Ik was inderdaad 19,5 toen ik daar begon. Ik heb nu in principe volgens het arbeidsrecht een vast contract, ze kunnen me dus niet ontslaan. Ook heb ik recht om het gemiddeld aantal uren dat ik zo door het jaar maak.quote:Op donderdag 17 december 2009 14:26 schreef Keuzer het volgende:
Ik neem aan dat als jij vanaf je 19e werkzaam bent bij ze, dat ze je niet ontslaan als je 20 wordt, dat kan je namelijk behoorlijk goed aanvechten ^,-. Als je 22 bent begin je net een beetje beter te verdienen..
Na de eerste 3 maanden wordt je arbeidsovereenkomst verlengd met 6 maanden, erna vervalt je arbeidsovereenkomst tenzij je weer werkzaamheden krijgt. Voor zover ik weet krijg je erna weer een contract voor 6 maanden en zo blijft het maar doorgaan. Maar omdat ik al meerdere keren 6 maanden heb gehad is het wettelijk een contract voor onbepaalde tijd geworden.quote:Op donderdag 17 december 2009 15:21 schreef Keuzer het volgende:
Basically, als je er 3? maanden werkt dan kunnen ze je niet zonder reden ontslaan, dan is de proefperiode voorbij, leeftijd is geen goede reden om iemand te ontslaan. OV enzo moet je wel hebben want dat is een kernbeding in je contract.
Jezus ik ben jaloers man.. Ik heb even teruggekeken.. Ik heb 6/11 gewerkt (2 ritten).. Daarna mijn 3 beschikbare dagen niet.. 30/11 1 ritje, daarna mijn 7 beschikbare dagen niet.quote:Op donderdag 17 december 2009 13:22 schreef Maharbal het volgende:
Ik heb gelukkig nog een kleine 36 uur ofzo kunnen maken in de eerste twee weken. Hopelijk plak ik daar nog eens 36 uur aan vast deze laatste 2 weken, en dan ben ik enigszins tevreden.
Which reminds me, ik zal zo eens m'n briefjes opsturen whehe.
Ik ben niet geheel ontevreden, maar ik zou er persoonlijk nog wel meer willen. Ik ben nota bene bijna elke dag beschikbaar, dan wil ik ook minimaal 25 uur per week werken!quote:Op donderdag 17 december 2009 15:27 schreef Mallet het volgende:
[..]
Jezus ik ben jaloers man.. Ik heb even teruggekeken.. Ik heb 6/11 gewerkt (2 ritten).. Daarna mijn 3 beschikbare dagen niet.. 30/11 1 ritje, daarna mijn 7 beschikbare dagen niet.
Juist extra m'n best gedaan en aan het doen.quote:Op donderdag 17 december 2009 15:58 schreef Keuzer het volgende:
Lol niet zo goed je best gedaan deze ronde?en dan wel 100 uur willen werken
succes
Vorige maand was 85 en de maand ervoor ruim over de 100 omdat ik ook nog op een advocaten- en notariskantoor werktequote:Op donderdag 17 december 2009 16:44 schreef Keuzer het volgende:
Ik heb niks gezegd![]()
Respect(als je die 100 uur waarmaakt dan he
)
Join tha clubquote:Op donderdag 17 december 2009 16:57 schreef Mathijz het volgende:
Ben nog niet gebeld voor morgen, of eris geen werk, of ze zijn te druk met alle bedrijven bellen dat iedereen vertraging heeft
Same here. Ik heb ze net aan de telefoon gehad en ik gooi mn beschikbaarheid gedurende de kerstvakantie dicht. Ik ga gewoon gedurende die periode even ergens anders aan de slag om toch een beetje geld binnen te krijgen.quote:Op donderdag 17 december 2009 17:04 schreef Keuzer het volgende:
Heb tussen nu en oud/nieuw onbeschikbaar aangegeven, vreselijk gedoe om te moeten werken zo, en wil ook wat plannen kunnen maken ipv 5 dagen beschikbaar te zijn en misschien 1 (dus nog onbekende) dag te werken.
Tja je kan het ook andersom bekijken; in een regio waar minder werk is heb je kans dat je vaker mag werken (omdat er minder chauffeurs zijn). Gedurende deze periode gaat die vlieger alleen niet op.quote:Op donderdag 17 december 2009 17:47 schreef Maharbal het volgende:
En dat is dan ook meteen het nadeel van Easyway. Je hebt niet echt vastigheid (tenzij je in een regio woont zoals ik, en dan nog is het geen vastigheid.)
Het liefst houd ik toch de combinatie van veel werk en weinig chauffeursquote:Op donderdag 17 december 2009 18:07 schreef Mallet het volgende:
[..]
Tja je kan het ook andersom bekijken; in een regio waar minder werk is heb je kans dat je vaker mag werken (omdat er minder chauffeurs zijn). Gedurende deze periode gaat die vlieger alleen niet op.
Jezus hoe moet ik me dat voorstellen? Kon je wel zien dat er een auto stond dan, ghehe? Het treinverkeer is daarboven inderdaad heel wat minder regelmatig dan in de rest van het land. Wel lekker wat centen erbij inderdaad, is ook niet verkeerd.quote:Op vrijdag 18 december 2009 18:27 schreef Maharbal het volgende:
M'n eerste auto was zodanig ingesneeuwd dat de auto daar niet door mij kon worden meegenomen. Toen kon ik weer naar huis, en net voordat ik thuis was kreeg ik een volgend ritje aangeboden. Verder rijden de treinen hier in het noorden slechts om het uur, dus dan moet je sowieso wachten.
Tel daar eens bij mij dat ik in een gigantisch busje reed (VW Crafter) en dat ding niet harder dan 110 wilde, + dat het OV nog wat vertraging had en ik kom zo aan 10 uur. Niks te klagen, lekker weer wat verdiend!
Nou het was gewoon 30/35cm sneeuw rondom de hele auto en overal op het hele parkeerplaatsje. Daarbij kwam nog dat er andere auto's voor de ingang van het parkeerplaatsje geparkeerd stonden (die konden de sneeuw op het parkeerterrein niet wegduwen) en de auto stond achteruit (dus je moest achteruit wegrijden = geen hogere versnelling pakken om minder kracht op de wielen te zetten). Tel dat allemaal bij elkaar op en dan kom je tot de conclusie dat 't niet lukt, tenzij je 2 uur gaat scheppen en dan is het nog maar de vraag of je 'm wegkrijgt omdat 't daar erg glad was.quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:34 schreef Mallet het volgende:
[..]
Jezus hoe moet ik me dat voorstellen? Kon je wel zien dat er een auto stond dan, ghehe? Het treinverkeer is daarboven inderdaad heel wat minder regelmatig dan in de rest van het land. Wel lekker wat centen erbij inderdaad, is ook niet verkeerd.
Ik had laatst ook een startadres in Drachten.. Fijn 4 uur met het OV om daar te komen.
Ik heb erna een VW crafter gereden.quote:Op zaterdag 19 december 2009 13:28 schreef Mallet het volgende:
Pff nee daar was ik inderdaad ook niet aan begonnen. Die aanhangwagen staat er ook lekker achter zo te zien. Zonde van je tijd, maar zó erg is het niet gezien dat het een Caddy was. Vreselijke auto's. Laatst reed ik er in een zonder radio.. Kan je je dat voorstellen? Wat voor een auto heb je gekregen toen je alsnog een rit kreeg?
Ik heb nooit meegemaakt dat ik een auto niet kon meenemen, alleen eens gehad dat een auto zo lang stil had gestaan dat je bijna de lak niet meer zag door de bessen van de boom waaronder hij stond. Toen ik hem startte begon hij zo te schudden, ik dacht het ding stijgt op! Dus toen gaf ik wat gas, werd het alleen maar ergerUiteindelijk even laten lopen en daarna opnieuw gestart.
Duitsland?quote:Op zaterdag 19 december 2009 14:59 schreef Mallet het volgende:
Ik heb wel eens gehad dat een auto niet aanwezig was op het afhaaladres. Gelukkig kon ik toen toevallig een andere auto meenemen die de dag ervoor was gebracht. Verder stond er ook helemaal niks, want het was gewoon n kantoor. Heb wel een uur daar op kantoor gezeten omdat er nog allerlei rapporten moesten worden gemaakt.
Wat een ding die VW man.. Het grootste waar ik in heb gereden is een Renault Traffic. Vond ik nog niet eens zo heel oncomfortabel.
Laatst reed ik in een VW Fox diesel..![]()
in Duitsland met 165 over de autobahn.. Ik haalde iedereen in, geweldig
Moest een auto ophalen in Dinxperlo.. Dat is zowat half NL half DU.. Toen moest ik naar Barneveld en heb een heel stuk via de Duitse snelweg gereden.quote:
Haha, ben je per ongeluk over stukje tol (echt een lullig klein stukje waar je een kleine ¤5 moet betalen) bij Antwerpen geweest, terwijl er ook gewoon een weg langs gaat waar je geen tol voor hoeft te betalenquote:Op zaterdag 19 december 2009 15:10 schreef Mallet het volgende:
[..]
Moest een auto ophalen in Dinxperlo.. Dat is zowat half NL half DU.. Toen moest ik naar Barneveld en heb een heel stuk via de Duitse snelweg gereden.
Ben ook wel eens in België geweest. Moest toen ergens in Zeeland zijn.. Zat ik op de ring in Antwerpen.. Ik dacht echt WTFFFF. Moest ik nog tol betalen voor zo`n tunnel en werd ook nog eens staande gehouden door de politie.. Ik dacht OHNEE ik heb geen kentekenpapieren ik ben de lul, maar ik mocht doorrijden. Wat een kutrit.. Kwam ik eindelijk op plaats van bestemming.. Zit dat bedrijf er niet meer. Kon ik 20minuten verder rijden voordat ik er was.
Ben je als je bij Antwerpen zat niet iets te ver doorgereden?quote:Op zaterdag 19 december 2009 15:10 schreef Mallet het volgende:
[..]
Moest een auto ophalen in Dinxperlo.. Dat is zowat half NL half DU.. Toen moest ik naar Barneveld en heb een heel stuk via de Duitse snelweg gereden.
Ben ook wel eens in België geweest. Moest toen ergens in Zeeland zijn.. Zat ik op de ring in Antwerpen.. Ik dacht echt WTFFFF. Moest ik nog tol betalen voor zo`n tunnel en werd ook nog eens staande gehouden door de politie.. Ik dacht OHNEE ik heb geen kentekenpapieren ik ben de lul, maar ik mocht doorrijden. Wat een kutrit.. Kwam ik eindelijk op plaats van bestemming.. Zit dat bedrijf er niet meer. Kon ik 20minuten verder rijden voordat ik er was.
Lang leven de TomTom. Was trouwens ook een zwarte Opel Corsa.. Ik heb zo`n hekel aan die auto's. Echt te weinig vermogen.quote:Op zaterdag 19 december 2009 15:41 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ben je als je bij Antwerpen zat niet iets te ver doorgereden?
Ligt er natuurlijk ook een beetje aan waar je vandaan moet komen inderdaad, maar ik kom altijd uit regio rotterdamquote:Op zaterdag 19 december 2009 15:57 schreef Maharbal het volgende:
En nee, de ring Antwerpen is vaak de snelste manier om in bepaalde plekken in Zeeland te komen.
Dan vraag ik me af of ze dat wel in de hikershandleiding hebben staan, want ik wist dat dus niet. Is ook nooit gezegd.quote:Op zaterdag 19 december 2009 16:21 schreef Keuzer het volgende:
Kreeg te horen dat ik gewoon maar provinciale weggetjes moest nemen want je mag niet in het buitenland rijden, dat is verzekeringstechnisch onverstandig ofzo. Zou daar dus wel mee oppassen
Ja klopt helemaal. Dat is ook erg vervelend. Misschien zelfs een reden om het niet te gaan doen. Aan de andere kant moet je zoiets wel op de koop toenemen als je zelf ook onregelmatig beschikbaar bent. Daarnaast hoor je als hiker altijd 1 dag van tevoren (niet meer) of je mag werken. Als je uberhaupt mag werken natuurlijk, want het komt regelmatig voor dat er geen werk voor je is.quote:Op maandag 21 december 2009 15:24 schreef Yankee het volgende:
Tijd geleden ongeveer een jaar gewerkt als student-chauffeur. Werk zelf vond ik best wel leuk, vond het alleen te irritant om toen twee dagen per week beschikbaar te moeten zijn en vrijwel nooit te weten wanneer ik moest werken. Daarnaast kwam het nog wel eens voor dat ik twee of drie weken achterelkaar niet gebeld werd.
Wat ik deed was prive-chauffeur. Werd dan of de avond van te voren gebeld of nog 's ochtends, moest dan tot 12.30 beschikbaar zijn. Kwam er achter dat ik dit toch wel erg vervelend vond en ben er dus mee gestopt.quote:Op maandag 21 december 2009 15:30 schreef Mallet het volgende:
[..]
Ja klopt helemaal. Dat is ook erg vervelend. Misschien zelfs een reden om het niet te gaan doen. Aan de andere kant moet je zoiets wel op de koop toenemen als je zelf ook onregelmatig beschikbaar bent. Daarnaast hoor je als hiker altijd 1 dag van tevoren (niet meer) of je mag werken. Als je uberhaupt mag werken natuurlijk, want het komt regelmatig voor dat er geen werk voor je is.
Dat is ook niks voor mij. Tot 12.30 beschikbaar zijn pfff. Dan kan je dus echt niks meer doen die dag. Ik kan nog besluiten om wat extra schoolwerk te gaan doen of om soms nog naar school te gaan.. Als ik het weer eens zo heb gepland dat ik 1 dag skip. Vervolgens ben je onderweg naar school (>1uur reizen voor mij).. Word je gebeld of je nog beschikbaar bent vanuit je woonplaatsquote:Op maandag 21 december 2009 15:34 schreef Yankee het volgende:
[..]
Wat ik deed was prive-chauffeur. Werd dan of de avond van te voren gebeld of nog 's ochtends, moest dan tot 12.30 beschikbaar zijn. Kwam er achter dat ik dit toch wel erg vervelend vond en ben er dus mee gestopt.
Omgquote:Op maandag 21 december 2009 17:38 schreef Mathijz het volgende:
Werd gebeld voor 2 ritjes, staat er nu maar 1 online. Ik bellen, ja dan is ie wss geannuleerd.
Ach, de meeste van dat soort auto's hebben wel winterbanden. En als je geluk heb, rijd je een 4WD.quote:Op maandag 21 december 2009 18:20 schreef Booomer het volgende:
Ik moet donderdag de hele dag rijden. Ben benieuwd, hoop dat de meeste sneeuw dan weg is!
Nog nooit problemen met de planning gehad, ik kwam hoogstens op het aangegeven tijdstip aan maar dat komt eigenlijk nauwelijks voor.quote:Op maandag 21 december 2009 18:19 schreef Mallet het volgende:
[..]
Omglekker geregeld dan.. Geannuleerd of vergeten online te zetten.. Hebben jullie btw wel eens moeite of problemen met de planning?
En ik ben ook heel blij dat ik nu ook tijdelijk ander werk heb
Heb eigenlijk nooit problemen met de planning. Wel dat ik door OV ontregelingen mijn aankomsttijd niet haal.quote:Op maandag 21 december 2009 18:19 schreef Mallet het volgende:
[..]
Omglekker geregeld dan.. Geannuleerd of vergeten online te zetten.. Hebben jullie btw wel eens moeite of problemen met de planning?
En ik ben ook heel blij dat ik nu ook tijdelijk ander werk heb
Ik ben studentchauffeur, geen hiker.. Die kerel heeft een A6 en ik gok dat zijn zomerbanden er nog onder zitten...quote:Op maandag 21 december 2009 18:22 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Ach, de meeste van dat soort auto's hebben wel winterbanden. En als je geluk heb, rijd je een 4WD.
Het enigste wat irritant zal zijn is de files die ontstaan door de sneeuw, en sommige medeweggebruikers die moeilijk zijn om op te anticiperen (de één rijdt als een idioot, de ander rijdt zo langzaam en vreemd)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |