abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72423261
Laatste dag psych
  vrijdag 4 september 2009 @ 08:08:36 #252
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_72423414
Ik lust geen koffie (en ja ik leef nog) dus bij mij zit er muesli met yoghurt in het bakje

Vandaag eerst klinische chemie practicum (beetje spelen met urine en bloedmonsters) en daarna leer ik infuus aanleggen, venapunctie en injecteren i.m. En om het af te sluiten wordt er een mantoux gezet (venijnig prikje vind ik dat)
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_72423427
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 08:08 schreef Pluizel het volgende:
Ik lust geen koffie (en ja ik leef nog) dus bij mij zit er muesli met yoghurt in het bakje

Vandaag eerst klinische chemie practicum (beetje spelen met urine en bloedmonsters) en daarna leer ik infuus aanleggen, venapunctie en injecteren i.m. En om het af te sluiten wordt er een mantoux gezet (venijnig prikje vind ik dat)
Leuk, doe je nu het 3e of 4e jaar?
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  vrijdag 4 september 2009 @ 08:20:42 #254
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_72423532
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 08:10 schreef EricT het volgende:

[..]

Leuk, doe je nu het 3e of 4e jaar?
4!

Oh btw, wat is jullie mening over studiegenoten die tijdens een rollenspel geen hand willen geven "ivm mexicaanse griep"?
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_72423608
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 08:20 schreef Pluizel het volgende:

[..]

4!

Oh btw, wat is jullie mening over studiegenoten die tijdens een rollenspel geen hand willen geven "ivm mexicaanse griep"?
Van de opleiding afschoppen
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_72423667
quote:

[..]

4!

Die leeft zich echt in
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_72425575
quote:

[..]

4!

Heel triestig.. Oke, als je medestudent ongelooflijk verkouden is en het snot overal vanaf druipt, zou ik ook even nadenken, maar anders is het ietwat overdreven..
Ik ging gisteren een broodje halen in het ziekenhuis, medewerker was nog in de keuken en had daar een hoestbui, vervolgens komt ze verdacht snel naar mij toe en maakt mijn broodje. Ze kan echt nooit haar handen gewassen hebben na de hoestbui, dus ik vond dat broodje wel even bedenkelijk..
pi_72425750
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 07:38 schreef Kassaa het volgende:
Ik help er wel eentje mee! Zo meteen klinisch college met een patient met het syndroom van Kartagener, daarna de eerste twee werkcolleges, celbiologie en klinische genetica.
Cool, dat is toch dyskinesie van de cilia icm cardiodextrie?
I feel kinda Locrian today
pi_72425789
quote:

[..]

4!

Vastbinden aan een stoel, iedereen uitnodigen die verkouden is, allemaal diegene recht in het gezicht niezen.
I feel kinda Locrian today
  vrijdag 4 september 2009 @ 16:08:49 #260
208890 June.
Seriously?
pi_72435092
Na 4 nachtdiensten achter elkaar toch wel een beetje gesloopt. En nee, nog geen enkele patiënt met dé griep gezien .

[ Bericht 0% gewijzigd door June. op 04-09-2009 16:18:22 ]
Shine bright like a diamond.
pi_72435191
Ik ben ook gesloopt. Lig hele nachten wakker omdat ik moet hoesten als een malle. En overdag last van m'n keel. Volgens mij heb ik kroep
  vrijdag 4 september 2009 @ 16:30:44 #262
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_72435780
Ik heb nog lekker anderhalve maand vakantie...
  vrijdag 4 september 2009 @ 17:03:24 #263
208890 June.
Seriously?
pi_72436762
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 16:30 schreef ralfie het volgende:
Ik heb nog lekker anderhalve maand vakantie...
Ik begin eigenlijk ook pas eind oktober, maarja. Centjes verdienen he!
Shine bright like a diamond.
pi_72437242
quote:
Op donderdag 3 september 2009 15:49 schreef starla het volgende:

[..]

Roken veroudert de huid.
Eh ja? Er is geen grotere anti-roker dan ik..
pi_72437704
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 16:08 schreef June. het volgende:
Na 4 nachtdiensten achter elkaar toch wel een beetje gesloopt. En nee, nog geen enkele patiënt met dé griep gezien .
Hmm, dat is wel een erg lage NNS .
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 16:12 schreef Repeat het volgende:
Ik ben ook gesloopt. Lig hele nachten wakker omdat ik moet hoesten als een malle. En overdag last van m'n keel. Volgens mij heb ik kroep
R/ codeïne 20mg tabl
S/ 1dd2 AN

Of gewoon propofol natuurlijk, werkt ook prima

Ik heb deze eerste week van het collegejaar gebruikt om bij te komen van mijn vakantiebaan, heb dus vooral uitgeslapen
pi_72438556
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 17:34 schreef dotKoen het volgende:
R/ codeïne 20mg tabl
S/ 1dd2 AN
Foei dotKoen. Je moet eerst de patient beoordelen en ausculteren. Een hoestreflex is gedeeltelijk fysiologisch. Je kan niet zo maar bij elke patient de hoestprikkel onderdrukken. Dat kan grote gevolgen hebben.
pi_72438646
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 18:06 schreef DDM het volgende:

[..]

Foei dotKoen. Je moet eerst de patient beoordelen en ausculteren. Een hoestreflex is gedeeltelijk fysiologisch. Je kan niet zo maar bij elke patient de hoestprikkel onderdrukken. Dat kan grote gevolgen hebben.
Natuurlijk dr. DDM . Maar van codeïne ga je zo lekker slapen (althans, dat vond ik toen ik op mijn 12e codeine bij post-virale hoest kreeg voorgeschreven
pi_72438801
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 18:10 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Natuurlijk dr. DDM . Maar van codeïne ga je zo lekker slapen (althans, dat vond ik toen ik op mijn 12e codeine bij post-virale hoest kreeg voorgeschreven
Dat vind ik nu nog hoor Als ik ziek ben neem ik vaak PCM/codeine om te slapen.
pi_72439632
Ik heb om half 5 's nachts ook mn hele kamer overhoop gehaald omdat ik dacht dat ik dat nog wel ergens had liggen. Niet kunnen vinden
pi_72440635
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:52 schreef dotKoen het volgende:
Ben ik ook aan het kijken. Je bedoelt die co van neuro? Vond die arts-assistent neuro irritant zeg ...
Ik loop achter met me DVD recorder, maar me geheugen laat me nooit in de steek. Derhalve wist ik nog van deze post af.

Maar die arts-assistent is een ex studiegenootje van me Op zich is ze heel lief hoor De arts-assistent chirurgie in die aflevering is ook een ex studiegenootje van me! Altijd leuk om te zien hoe ze zijn terechtgekomen.
pi_72441023
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:17 schreef DDM het volgende:

[..]

Ik loop achter met me DVD recorder, maar me geheugen laat me nooit in de steek. Derhalve wist ik nog van deze post af.

Maar die arts-assistent is een ex studiegenootje van me Op zich is ze heel lief hoor De arts-assistent chirurgie in die aflevering is ook een ex studiegenootje van me! Altijd leuk om te zien hoe ze zijn terechtgekomen.
Hahaha. Kunnen we jou ook ergens in actie zien, DDM?
pi_72441147
Haha voorlopig nog geen camera's gezien Maar dat zal vast weleens een keer gebeuren. Dat geldt voor ons allemaal. Zeker gezien de populariteit van dit soort programma's. Zouden jullie er problemen mee hebben? Ik op zich niet, maar om dan je zelf terug te zien......
pi_72441365
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:32 schreef DDM het volgende:
Haha voorlopig nog geen camera's gezien Maar dat zal vast weleens een keer gebeuren. Dat geldt voor ons allemaal. Zeker gezien de populariteit van dit soort programma's. Zouden jullie er problemen mee hebben? Ik op zich niet, maar om dan je zelf terug te zien......
Tja, ik vind het ook nooit echt leuk om mijzelf op beeld terug te zien. Maar ik wil best meewerken hoor. Wat ik me afvraag is waarom al die patiënten er mee instemmen. Waarom is het zo leuk om ziek en/of gewond op TV te komen? Als patiënt zou ik nooit meewerken aan zo'n programma.
pi_72441772
Klopt! Dat vraag ik me ook af.
  vrijdag 4 september 2009 @ 20:29:09 #275
108129 Kassaa
Achterlicht.
pi_72443101
Patientje met syndroom van Kartagener vanochtend bij college, komt uit Volendam, merkt die moeder zelf doodleuk op dat het wel logisch is dat het in Volendam zo vaak voorkomt, het is daar immers allemaal inteelt .
Fietstas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')