inlijstenswaardigquote:Op dinsdag 1 september 2009 21:56 schreef dotKoen het volgende:
Ah, het is de studentenpastor opgevallen dat niemand zijn kerk meer bezoekt. https://owiwebserver.umcn.nl/prikbord/topics/view/15316![]()
(en nee, ik heb (nog) niet gereageerd op dat topic)
Kan iemand mij vertellen hoe je een wetenschappelijke opleiding kan rijmen met geloof, met name geneeskunde?quote:Op dinsdag 1 september 2009 21:56 schreef dotKoen het volgende:
Ah, het is de studentenpastor opgevallen dat niemand zijn kerk meer bezoekt. https://owiwebserver.umcn.nl/prikbord/topics/view/15316![]()
(en nee, ik heb (nog) niet gereageerd op dat topic)
Dat vraag ik mij al ruim twee jaar af.quote:Op woensdag 2 september 2009 13:07 schreef Laertes het volgende:
[..]
Kan iemand mij vertellen hoe je een wetenschappelijke opleiding kan rijmen met geloof, met name geneeskunde?
Het één sluit het ander toch niet uit? Kijk, als je evolutiebioloog wilt worden kan ik me daar iets bij voorstellen, maar een gelovige kan net zo goed iemand genezen als een atheist.quote:Op woensdag 2 september 2009 13:07 schreef Laertes het volgende:
[..]
Kan iemand mij vertellen hoe je een wetenschappelijke opleiding kan rijmen met geloof, met name geneeskunde?
Uiteraard, en voor de meeste vakgebieden geldt dat gelovigen in principe niet onder doen voor seculieren (hoewel er toch een negatieve correlatie tussen religie en intelligentiequote:Op woensdag 2 september 2009 14:48 schreef starla het volgende:
[..]
Het één sluit het ander toch niet uit? Kijk, als je evolutiebioloog wilt worden kan ik me daar iets bij voorstellen, maar een gelovige kan net zo goed iemand genezen als een atheist.
Dan moet God wel extreem dom zijn, wat ook de zooi op aarde verklaart.quote:Op woensdag 2 september 2009 15:16 schreef dotKoen het volgende:
Uiteraard, en voor de meeste vakgebieden geldt dat gelovigen in principe niet onder doen voor seculieren (hoewel er toch een negatieve correlatie tussen religie en intelligentie).
quote:Op woensdag 2 september 2009 17:02 schreef MaxC het volgende:
Na mijn ervaringen kan geloof alleen in beperkte mate met Geneeskunde mogelijk zijn.
Eerste jaar veel aanvaringen gehad met een streng christelijk meisje.
Zoals als er samen een opdracht maandag ingeleverd moest worden we het absoluut niet op zondag mochten maken waardoor ik weer in de problemen kwam.
Daarnaast een opdracht over euthanasie en abortus weigeren te maken waardoor we als groep in problemen kwamen
quote:Op woensdag 2 september 2009 17:02 schreef MaxC het volgende:
Na mijn ervaringen kan geloof alleen in beperkte mate met Geneeskunde mogelijk zijn.
Zoals als er samen een opdracht maandag ingeleverd moest worden we het absoluut niet op zondag mochten maken waardoor ik weer in de problemen kwam.
Daarnaast een opdracht over euthanasie en abortus weigeren te maken waardoor we als groep in problemen kwamen
Dan was jullie planning ook niet goed, op zondag studeren...quote:Op woensdag 2 september 2009 17:02 schreef MaxC het volgende:
Dat is gewoon dom van haar, dé kans om ijzersterke argumenten te geven (die er overigens niet zijn).quote:Op woensdag 2 september 2009 17:02 schreef MaxC het volgende:
Omg, dat is wel heel naar :| Je kan toch niet gewoon je kop in het zand steken, alleen maar omdat jij vindt dat euthanasie en abortus niet kunnen? Ze moet hoe dan ook de procedures leren omdat ze later wél patiënten moet helpen die eventueel zoiets willen (al is het alleen maar doorverwijzen naar iemand die het wel wil doen....)quote:Op woensdag 2 september 2009 17:02 schreef MaxC het volgende:
En dát wordt dokter?quote:Op woensdag 2 september 2009 20:54 schreef intoxicated het volgende:
Ik ontdekte aan het einde van de poli om 17:30 dat ik de hele dag heb gedacht (en overal heb opgeschreven) dat het 1 september is
Het kan ook anders. Ik had vorig jaar ook een meisje in mijn werkgroep die ook gelovig was en toen gingen we een film kijken over euthanasie. Alleen zij keek gewoon wel netjes naar de video en kon zich ook wel verplaatsen in patiënten die zo'n keuze maken. Ze zou het zelf dan niet doen, maar begreep het welquote:Op woensdag 2 september 2009 17:02 schreef MaxC het volgende:
Roken veroudert de huid.quote:Op donderdag 3 september 2009 15:38 schreef Honeymooner het volgende:
Haha idd! Ik liep net door het ziekenhuis, werd ik tegengehouden door een groepje meisjes: 'mevrouw, weet u ook waar de centrale medische bibliotheek is?'
Ehm, zo oud zie ik er volgens mij ook weer niet uit..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |