abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71956799
Maar als we Alves zouden aantrekken, dan zouden we of 4-3-3 moeten gaan spelen en kunnen we dus niet meer 4-4-2 spelen tenzij Sulejmani tot bankzitter degradeert.

Liever Honda, een extra linksback en een centrale verdediger.

Suarez
quote:
Er staat in 2009 geen maat op Ajacied Luis Suarez. De 22-jarige Uruguayaanse aanvaller maakte afgelopen zondag in de topper bij PSV (4-3 nederlaag) alweer zijn zestiende en zeventiende competitiedoelpunt van dit kalenderjaar.

De voorsprong op de nummers twee van de topscorerslijst van 2009 - PSV’er Balázs Dzsudzsák en AZ-aanvaller Mounir El Hamdaoui - bedraagt inmiddels vijf doelpunten. Opvallend is verder dat Suarez dit jaar bijna één-op-één loopt in de Eredivisie: hij had voor zijn zeventien goals maar achttien wedstrijden nodig.

Als we de zeventien doelpunten van Suarez nader bekijken, blijkt overduidelijk de waarde van de Uruguayaan voor Ajax. Met vijf doelpunten schoot of kopte hij Ajax dit jaar op voorsprong en vier keer maakte hij een achterstand ongedaan. Zeven treffers hadden louter statistische waarde, waaronder zijn drie goals (de 4-0, 6-0 en 7-0) in het thuisduel met Willem II van 12 april (7-0 zege).

Suarez maakte bijna tweederde (elf) van zijn zeventien goals in 2009 in de Amsterdam Arena. Zijn zes uitdoelpunten maakte hij op bezoek bij Vitesse, Roda JC, NAC Breda en PSV (drie).
pi_71956864
Alves? Leuk! Honda? Cool!

Maar doe eerst eens een goede verdediger. en die Breno, die mag er best bij, speelt nooit bij Bayern, maar groot Talent.
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:49:04 #28
198365 Morendo
The Real Deal
pi_71956880
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:46 schreef Dvm86 het volgende:
Maar als we Alves zouden aantrekken, dan zouden we of 4-3-3 moeten gaan spelen en kunnen we dus niet meer 4-4-2 spelen tenzij Sulejmani tot bankzitter degradeert.

Sulejmani--------Bijv. Alves, maar liever iemand anders--------Suarez

Ik zie het probleem niet, tenzij jij Rommedahl op rechts of Emanuelson op links hebt lopen.
Die Lebenslust bringt dich um.
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:49:45 #29
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_71956903
Of spelen in een 4-2-3-1, met Alves en erachter Sulejmani, Honda en Suarez en de Zeeuw en Enoh als controleurs. Geen idee of dat zou werken, maar het ziet er qua namen zo lekker uit :p
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_71957003
Is Alves trouwens een serieus gerucht of maar gewoon weer verzonnen door iemand?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_71957059
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:42 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dat we veel tegendoelpunten krijgen ligt natuurlijk niet louter aan onze verdediging en keeper. Het gaat vaak voorin al mis omdat de bal onvoldoende wordt vastgehouden. Een fysiek sterke, balvaste, centrumspits zou ervoor kunnen zorgen dat de bal langer in de ploeg blijft waardoor de druk op de verdediging minder wordt. Een creatieve middenvelder á la Honda kopen draagt daar ook aan bij. Daarom: versterk de verdediging door Honda en Alves te kopen (en door Wielaert te vervangen door Oleguer).
Die fysiek sterke spits zou Vennegoor wat mij betreft kunnen zijn. Zit zonder club, is pas 30 jaar en kan nog wel even mee. Geen transfersom dus.
Waarom zou je hem niet nemen, heb je gelijk iemand die ook met corners en vrije trappen vaak scoort.
Je kan hem ook nog als pinchitter gebruiken, zeggen we natuurlijk niet als we hem aantrekken.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_71957067
Ajax zou gesproken hebben met de zaakwaarnemer van Alves.
Waarom zit iedereen te discussiëren over een eventuele nieuwe aanvaller?
Een 4-4-2 met Suarez en Micky moet toch voldoende zijn en het liefst met Honda op 10. Moet er alleen nog een goede CV komen, Breno moet wel haalbaar zijn lijkt me.
pi_71957082
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:52 schreef Seam het volgende:
Is Alves trouwens een serieus gerucht of maar gewoon weer verzonnen door iemand?
Dat weet je natuurlijk nooit maar volgens mij niet zomaar uit iemands duim gezogen
pi_71957150
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:49 schreef TAV74 het volgende:
Of spelen in een 4-2-3-1, met Alves en erachter Sulejmani, Honda en Suarez en de Zeeuw en Enoh als controleurs. Geen idee of dat zou werken, maar het ziet er qua namen zo lekker uit :p
Met deze verdediging en keeper zie ik toch liever een 4-4-2 opstelling, om eerlijk te zijn.
pi_71957177
quote:
Dat opper ik ook al een tijdje ja. Lijkt me een klasse opstelling. Denk ook niet dat je met dat blok van 6 achterin nog een nieuwe verdediger nodig hebt, iig niet meteen.
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:58:26 #36
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_71957224
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:56 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Met deze verdediging en keeper zie ik toch liever een 4-4-2 opstelling, om eerlijk te zijn.
Op dit moment ik ook, maar eigenlijk moeten 6 verdedigend ingestelde spelers in de eredivisie ruim voldoende zijn.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  maandag 17 augustus 2009 @ 19:00:48 #37
51286 w00h00
Digital man!
pi_71957304
Zoals ik van de week al zei, zijn ze inderdaad bezig met de philips schermen in te Arena te vervangen door Sony schermen.
pi_71957344
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 19:00 schreef w00h00 het volgende:
Zoals ik van de week al zei, zijn ze inderdaad bezig met de philips schermen in te Arena te vervangen door Sony schermen.
Ze hebben er zeker pas na gistermiddag haast van gemaakt
pi_71957383
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:46 schreef Dvm86 het volgende:

Suarez
[..]
Hoeveel geld denk je dat Ajax heeft, niet zoveel ieder geval.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_71957409
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 19:00 schreef w00h00 het volgende:
pi_71957510
quote:
Dat zou zeker werken .
Overigens zou dit ook werken met Aissati op 10 en Cvitanich in de spits.
Alleen mis je dan een hele hoop lengte aangezien niemand op het middenveld of in de aanval boven de 1.80 komt .
-
pi_71957539
Henrique wordt voor verhuur in verband gebracht met Ajax, ik zie het alleen niet gebeuren... We hebben toch zogenaamd een samenwerkingsverband met Barca? Op wat Barca B spelers na is daar nooit iets uit voorgekomen.

http://translate.google.com/translate?prev=hp&hl=en&js=y&u=http%3A%2F%2Fwww.futbolmercado.es%2Fel-racing-ofrece-minutos-a-un_article14433.html&sl=auto&tl=nl&history_state0=

Zou wel een prima noodoplossing zijn.
pi_71957580
Oleguer mag weg en Wielaert blijven?

Oleguer is verdedigend echt veel beter dan Robbie.

Daarnaast had je Gabri gister ook erg goed kunnen gebruiken, zou jammer zijn.
pi_71957653
quote:
'Vermaelen heeft iedereen gerustgesteld tegen Everton'

17/08/2009 18:37

Arsène Wenger is blij met het debuut van Thomas Vermaelen. Al voordat de van Ajax overgekomen verdediger een officiële wedstrijd had gespeeld, was er al veel kritiek op de Belg.

'We hadden bij Ajax al gezien dat Thomas een aanwinst voor ons zou zijn', aldus Wenger op de website van Arsenal. 'Toen hij tegen ons speelde, maakte hij een goede indruk.'

Wenger vindt het onzin dat Vermaelen te klein zou zijn voor de positie van centrale verdediger in de Premier League. 'Het is niet omdat hij iets kleiner is, dat hij niet sterk zou zijn in de lucht.'

De manager is blij met het goede debuut van Vermaelen. 'Hij heeft iedereen gerustgesteld tegen Everton. Hij lijkt zich goed aan te passen en hij kan een goede aanwinst worden voor Arsenal.'

Vermaelen speelde zaterdag in Liverpool zijn eerste wedstrijd voor The Gunners. Arsenal won het uitduel met 6-1 en Vermaelen was een van de doelpuntenmakers op Goodison Park.
Succes Thomas
pi_71957661
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 19:07 schreef Jasza het volgende:

Oleguer is verdedigend echt veel beter dan Robbie.

Ja
pi_71957875
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 19:10 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Ja
Dat verschil zal je echt niet merken.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_71957908
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 19:16 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Dat verschil zal je echt niet merken.
Denk het wel, Oleguer had die lompe overtreding nooit gemaakt in de 1e helft waardoor die 2-2 ook nooit was gevallen waarschijnlijk.

Ik vind Wielaert gewoon drama qua inschatten van situaties.
pi_71957926
Alves? Ik weet het niet, hoor...
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_71957974
http://www.at5.nl/artikel(...)naar-ajax-dichterbij

Barbara Barend zou gemeldt hebben op AT5 dat Honda naar Ajax wil en Ajax hem echt wil.
pi_71957978
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 19:17 schreef kevin6188 het volgende:
Alves? Ik weet het niet, hoor...
Afonso Alves lijkt na een mislukt avontuur bij Middlesbrough zijn carrière voort te zetten bij het Portugese Benfica.

De Braziliaanse spits, die in januari 2008 na veel getouwtrek van SC Heerenveen naar Middlesbrough verhuisde, zou volgens Sky Sports bijna rond zijn met de topclub uit Zuid-Europa.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')