Dat soort dingen gebeurt overal hoor. In Ierland, maar ook in Nederland, of Australie, of Chili.quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:29 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Oh nog een: een stel collega's had om kwart over vijf een uur pauze. Ik bleef achter om nog wat werk te doen. Kwamen ze na tien minuten terug met een fles rum. Ik:. En ja hoor, die fles ging open
en was binnen een half uur leeg!
. Toen stond ik echt even verbaasd van dit land.
Oeh, zo ben ik vorig weekend uit The George in Dublin gegooid. Alleen ik was niet in een rare outfit.quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:27 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik ben samen met een vriend uit een club gegooid in Belfast. Ze gaven als reden dat we het overige publiek hinderden en dat we niet bij de uitstraling van de club pasten.
We waren in oranje gekleed, wegens een voetbalwedstrijd van Nederland in Schotland de dag erna en we kwamen net van een feestje van ons werk, dus we hadden ook nog veren boa's om.
Ze lieten ons wel binnen (als we niet bij de uitstraling pasten, waarom lieten ze ons dan binnen?) en "het overige publiek" was welgeteld 6 meiden, en daar hebben we lekker mee gekletst en gedanst.
Toen hebben we maar een taxi genomen naar het vliegveld waar we op een bankje zijn gaan pitten tot het vliegtuig vertrok in de ochtend.
Was helegaar niet raarquote:Op maandag 17 augustus 2009 13:32 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Alleen ik was niet in een rare outfit.
leg even uit, ik ben namelijk net zo onwetend als jij.......quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:37 schreef Billijk het volgende:
Vorig jaar op vakantie in Armenië, ik was er al een week toen het me ineens opviel hoeveel Georgische auto's er rondreden. Ik in mijn onwetendheid vraag in mijn beste Armeens aan de taxi chauffeur of ze soms ook op vakantie waren ...
Ik denk dat hij bedoelt dat hij onbewust de grens over was gestoken naar Georgie iets wat eigenlijk een no-no is zonder de juiste papieren.quote:Op maandag 17 augustus 2009 14:16 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
leg even uit, ik ben namelijk net zo onwetend als jij.......
Ghe, dat soort dingen zijn altijd vaag. Ik kwam in de Brusselse metro een keer een ex-collega tegen. Maar wel more likely.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:39 schreef Wackyduck het volgende:
Ik ben eens in een achterafstraatje in Parijs een bekende tegen gekomen!
Dit klinkt wel als een belgenmop.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:45 schreef breaky het volgende:
- Een Zwitser komt binnen en vraagt om 5 stokbroden:
Ik: Wow you are really hungry right?
Switzer: Well I am not really hungry but I brought 2 kilo's of Swiss cheese with me and if I don't eat it in two days i can throw it away.
Ja, tegen het einde van demonstraties wordt het altijd opeens stukken minder gemoedelijk. Dat komt omdat er altijd relschoppers uit de buitenwijken speciaal voor de gelegenheid overkomen...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:29 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Ik ben trouwens in Parijs wel eens in een demonstratie terecht gekomen. Grimmig sfeertje enzo, toen de ME een kleine 30 meter begon in te grijpen, ben ik er maar vandoor gegaan.![]()
Als jullie toentertijd alletwee in Brussel zaten is dat niet zo vreemd natuurlijk.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:51 schreef Seven.of.Nine het volgende:
[..]
Ghe, dat soort dingen zijn altijd vaag. Ik kwam in de Brusselse metro een keer een ex-collega tegen. Maar wel more likely.
Ach, Zwitsers en Belgen lijken wel een beetje op elkaar!quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:57 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Dit klinkt wel als een belgenmop.
Nederlanders zijn dan ook niet zo heel bedreven in het herkennen van talen (niets ten nadele van jullie hoor).quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:57 schreef PieterBas het volgende:
De Nederlanders in de groep kregen trouwens nog een compliment, van het stelletje. Ze konden niet meer horen dat wij Hollanders waren.
quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:07 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nederlanders zijn dan ook niet zo heel bedreven in het herkennen van talen (niets ten nadele van jullie hoor).
Ik vind het een groter compliment als een native Engelssprekende zegt dat hij/zij niet hoort dat ik een buitenlander (voor hem/haar) ben.
Het herkennen van accenten bedoel je? Dat lijkt me altijd lastig, accenten herkennen in vreemde talen. Dat gaat het best in je moedertaal.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:07 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nederlanders zijn dan ook niet zo heel bedreven in het herkennen van talen (niets ten nadele van jullie hoor).
Ik vind het een groter compliment als een native Engelssprekende zegt dat hij/zij niet hoort dat ik een buitenlander (voor hem/haar) ben.
Vind je? Meestal is het toch wel aardig te horen als iemand (nog) een accent heeft; ook al is het dan een taal die je niet volledig machtig bent.quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:56 schreef Light het volgende:
[..]
Het herkennen van accenten bedoel je? Dat lijkt me altijd lastig, accenten herkennen in vreemde talen. Dat gaat het best in je moedertaal.
blacks, always the same ass shitquote:Op maandag 17 augustus 2009 13:18 schreef HugoBaas het volgende:
Ik ben een keer aangehoduen in Denemarken.
Handen in de lucht en zaklamp in me mond.
Alles gingen ze doorzoeken, omdat ze dachten dat ik drugs had.
Ik mocht weer gaan daarna.
Ja, maar als Nederlander zul je waarschijnlijk eerder zeggen dat een andere Nederlander accentloos Engels spreekt dan dat een Engelsman dat over diezelfde Nederlander zegt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 02:26 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Vind je? Meestal is het toch wel aardig te horen als iemand (nog) een accent heeft; ook al is het dan een taal die je niet volledig machtig bent.
Het is natuurlijk een ander verhaal als je de betreffende buitenlandse taal zelf vrijwel niet spreekt.
Jij hebt een bizarre verbeelding.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:19 schreef aychelle het volgende:
Juist, dat bedoel ik.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:45 schreef Light het volgende:
Ja, maar als Nederlander zul je waarschijnlijk eerder zeggen dat een andere Nederlander accentloos Engels spreekt dan dat een Engelsman dat over diezelfde Nederlander zegt.
quote:Op woensdag 16 september 2009 09:42 schreef Oishinbo het volgende:
Leuk topic. Mijn opmerkelijkste verhaal was in Libanon, waar ik een tijdje studeerde. Ik zat daar vorig jaar toen het land ineens aan de rand van een burgeroorlog stond en militanten (machinegeweren, bivaksmutsen) de straten overnamen. De hele nacht regende het kogels en granaten. Snipers op elk gebouw. Zag ik 's ochtends ineens van mn raam uit zo'n legertje militanten geheel in camouflagekleding en met bazooka's naar elkaar seinen om de wijk over te nemen.
's Middags rustig, dus ik in de auto (ik dacht stiekem) fotootjes nemen van die gasten. Bonkt er ineens iemand keihard op de autodeur, NU STOPPEN! schreeuwt ie en wuift met zn machinegeweer. Ik schrik me de pleuris, stap uit, die man pakt me camera af en dat groepje inspecteert m. Ondervraagt me waar ik vandaan kom en of ik een spion ben. Herinner me dat vorige week nog een Fransman een aantal dagen was gegijzeld (ook vanwege foto's maken) en camera's meestal worden stukgesmeten.![]()
Toevallig komt daar een Libanese vriend van me aanlopen die vervolgens uitlegt dat ik een domme NLse toerist ben en wat blijkt, hij komt uit hetzelfde dorp als de man met het machinegeweer. Hey maat, leuk zeg, ken je mn buren?Daarna krijg ik mn camera terug en wuift de groep ons gedag. "Tot ziens!" roept de Machinegeweer nog breed grijnzend in het Nederlands naar me
Ja, als jij verantwoordelijk bent voor de dood van iemand dan moet je bloedgeld betalen aan de familiequote:Op donderdag 17 september 2009 21:03 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Die vriend moest dat dokken?
quote:Op donderdag 17 september 2009 22:53 schreef Seven.of.Nine het volgende:![]()
Jij mag hier alleen nog grappige verhalen posten, mkay?
Nou, en je op-één-na-opmerkelijkste buitenlandverhaal dan?quote:Op dinsdag 22 september 2009 17:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Mijne is niet voor publicatie bestemd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |