Zelfs zonder aanbetaling heb je gewoon een koopovereenkomst.quote:Op maandag 17 augustus 2009 08:45 schreef kL0j00h het volgende:
Je hebt geen aanbetaling gedaan?
Lijkt me vrij simpel.
Zo komen maar met een leuk voorstel en anders annuleren die handel.
Bij koop op afstand. Als je met je volle verstand in die winkel staat en er omheen kunt lopen erop kunt zitten, eraan kunt zitten, enz. dan acht men je wel in staat om gefundeerd een beslissing te nemen. Het is misschien niet zo netjes dat die winkel zegt ‘volgende week begint de opruiming’, maar in principe heeft TS op dat moment besloten dat ze de bank het geld waard vond.quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Is het niet zo dat je 8 dagen bedenktijd hebt als koper om een aankoop te annuleren of ongedaan te maken?
Dat dus.quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:02 schreef eleusis het volgende:
Pech gehad, maar bel ze vriendelijk en kijk of er wat te regelen is
Ik zou me er niet al te druk over maken overigens, je vond hem blijkbaar het geld waard. Je kan altijd wel wachten tot iets goedkoper wordt...
ja dat las ik ook net.quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:07 schreef Iblis het volgende:
[..]
Bij koop op afstand. Als je met je volle verstand in die winkel staat en er omheen kunt lopen erop kunt zitten, eraan kunt zitten, enz. dan acht men je wel in staat om gefundeerd een beslissing te nemen. Het is misschien niet zo netjes dat die winkel zegt ‘volgende week begint de opruiming’, maar in principe heeft TS op dat moment besloten dat ze de bank het geld waard vond.
Het is helemaal niet wrang.quote:Op maandag 17 augustus 2009 08:58 schreef Boca_Raton het volgende:
Het is wel wrang inderdaad.
quote:Op maandag 17 augustus 2009 08:53 schreef vanOekelen het volgende:
Zou je dezelfde vraag ook hebben gesteld als de bank 50% duurder was geworden?
Jawel hoor, AH heeft z'n tevredenheidsgarantie, dus je kan het blik gewoon terugbrengen. Dat is het goeie van "tevredenheidsgarantie": het klinkt leuk, maar niemand doet het!quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:09 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat dus.
Als ik een blik soep koop in de AH, en de week erna is ie in de bonus, krijg ik m'n geld ook niet terug.
Die aanbieding gold niet op het moment dat je 'm kocht, dus: jammer maar helaas.
Nope, die garantie geldt voor de kwaliteit, niet voor de prijs en of je al dan niet tevreden bent.quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:00 schreef RemcoDelft het volgende:
Jawel hoor, AH heeft z'n tevredenheidsgarantie, dus je kan het blik gewoon terugbrengen. Dat is het goeie van "tevredenheidsgarantie": het klinkt leuk, maar niemand doet het!
Je levert het blik in en krijgt een nieuw blik er voor terug. Geen geld terug dus.quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:13 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nope, die garantie geldt voor de kwaliteit, niet voor de prijs en of je al dan niet tevreden bent.
Proberen kan je het zeker, maar je hebt nergens recht op dus een winkelier is zeker niet verplicht tot medewerking.quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:22 schreef Pool het volgende:
Je hebt geen enkel recht, maar misschien is de winkelier coulant, dus probeer het.
Wel eens van bedenktijd gehoord?quote:Op maandag 17 augustus 2009 08:45 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
Zelfs zonder aanbetaling heb je gewoon een koopovereenkomst.
Bedenktijd geld alleen bij een on line aankoop. Deze bank is in de winkel gekocht, dus je hebt hem al aangeraakt, er op gezeten etc. Dan heb je geen bedenktijd meer nodig, je hebt een weloverwogen keuze gemaakt waar je nu aan vast zit.quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:37 schreef kL0j00h het volgende:
[..]
Wel eens van bedenktijd gehoord?
Misschien moet je een klein bedrag betalen, maar dat is nog altijd beter dan dit.
Er is altijd wel weer iemand die dit roept, er is meer dan genoeg te vinden over dit onderwerp en het antwoord luid steevast nee.quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Is het niet zo dat je 8 dagen bedenktijd hebt als koper om een aankoop te annuleren of ongedaan te maken?
Dat niet alleen, vaak betreft het een speciale bestelling.quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:41 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Bedenktijd geld alleen bij een on line aankoop. Deze bank is in de winkel gekocht, dus je hebt hem al aangeraakt, er op gezeten etc. Dan heb je geen bedenktijd meer nodig, je hebt een weloverwogen keuze gemaakt waar je nu aan vast zit.
Daarnaast, ze heeft de bank al begin juni gekocht geeft TS aan, Zoals hierboven al aangegeven, wellicht dat de winkelier coulant is. Ben benieuwd of er nog een update komt van TS.quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:42 schreef klipper het volgende:
[..]
Er is altijd wel weer iemand die dit roept, er is meer dan genoeg te vinden over dit onderwerp en het antwoord luid steevast nee.
Oh dat had ik nog niet eens gezien. Ik dacht dat het een paar dagen was. Maar idd, des te kanslozer natuurlijk.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:21 schreef karr-1 het volgende:
Begin juni al gekocht en nu 2 maanden later is er een aanbieding en dan wil je nog meeprofiteren? Compleet kansloos natuurlijk.....
Je hebt geen enkel recht op korting, de koopovereenkomst is gesloten, en zolang de winkel levert conform gemaakte afspraak, heb jij geen enkel handvat om er nog wat korting uit te slepen. (ter info: de winkel heeft wel het recht je te houden aan de overeenkomst, ondanks het feit dat je geen aanbetaling hebt gedaan, dus simpelweg minder betalen omdat je het niet eerlijk vind zal resulteren in een incasso procedure oid..)quote:Op maandag 17 augustus 2009 08:37 schreef komkommertje het volgende:
Hallo allemaal,
Begin juni hebben mijn partner en ik een bank gekocht bij een meubelzaak (staat goed bekend).
Wij hebben hier een hoekbank met hocker gekocht voor ¤ 1.800,-. Nu blijkt echter dat zij opruiming hebben van 30% tot 50%. Op onze bestelde bank zit nu 50%, de bank kost nu ¤ 800,- terwijl wij er ¤ 1.500,- voor hebben betaald. De bestelde bank wordt deze week of volgende week afgeleverd. Ik heb geen aanbetaling gedaan.
Mijn idee is om donderdag naar hun toe te gaan en te vragen of de prijs van mijn bestelde bank aangepast kan worden. Sta ik hierbij echter in mijn recht?
(Het is een CBW erkend bedrijf)
Ja en dan zeggen ze: Ja joh, wacht even 2 maanden, scheelt je bakken met geldquote:of gewoon in de winkel vragen: "komt deze bank binnenkort in de opruiming"-
Ditquote:Op maandag 17 augustus 2009 08:45 schreef kL0j00h het volgende:
Je hebt geen aanbetaling gedaan?
Lijkt me vrij simpel.
Zo komen maar met een leuk voorstel en anders annuleren die handel.
Nou, laat eens zien in de wet waar het staat over bedenktijd over een product uit de winkel?quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:37 schreef kL0j00h het volgende:
[..]
Wel eens van bedenktijd gehoord?
Misschien moet je een klein bedrag betalen, maar dat is nog altijd beter dan dit.
Als ze niet akkoord gaan met het annuleren zit je er toch echt aan vast.quote:
Dat lijkt me het meest logisch.quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:59 schreef Buzz129 het volgende:
Die korting zal toch wel alleen gelden voor het showroommodel wat na al die tijd al aardig doorleefd is.
Niet relevant, jij hebt op dat moment ja gezegd tegen de prijs die toen bekend was. Daar gaat het om.quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:32 schreef miss_dynastie het volgende:
Veel bedrijven zijn wel coulant in dit soort gevallen. Vraagje: was deze lange levertijd vooraf bekend? Zo nee, dan kun je dat als argument meenemen in de discussie.
Ik denk dat je de verkoop dan helemaal kunt vergeten. Geen enkele winkel zal in deze zeer doorzichtige truc stappen.quote:Daarnaast vragen de meeste van dit soort bedrijven 25% bij annuleren van de koop. Als dat hier ook het geval is en men wil niet meewerken, kun je de koop annuleren en opnieuw sluiten. Scheelt nog altijd 25%.
Aanbetaling is meestal een extra bescherming voor de winkel om 100% zeker te weten dat de bank afgenomen gaat worden door de koper.quote:Op maandag 17 augustus 2009 19:45 schreef dronkeykong het volgende:
Vreemd dat je niet hebt hoeven aanbetalen, meestal moet dat toch?
Bovendien heb je dan waarschijnlijk een demo voor 75% van de prijs van een nieuwe.quote:Op maandag 17 augustus 2009 19:41 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik denk dat je de verkoop dan helemaal kunt vergeten. Geen enkele winkel zal in deze zeer doorzichtige truc stappen.
Kan zijn, maar zelfs als je juridisch geen poot hebt om op te staan heb je toch wel een beetje leverage. Als jij niet betaalt dan kost het hun bijvoorbeeld incasseringskosten (deurwaarder) en een kans dat het niet te verhalen valt, plus een boze klant die misschien nare verhalen gaat rondstrooien. Ook zou een ontevreden klant de koop kunnen proberen te saboteren door te claimen dat de kwaliteit slechter is dan verwacht, etc. Kortom, je kunt het ze best lastig maken als je zou willen. Het is dus ook in hun belang om het snel en netjes af te handelen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 19:36 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als ze niet akkoord gaan met het annuleren zit je er toch echt aan vast.
Tussen wat je kan proberen en de wet zit een hoop ruimte.quote:Op maandag 17 augustus 2009 19:56 schreef SeLang het volgende:
[..]
Kan zijn, maar zelfs als je juridisch geen poot hebt om op te staan heb je toch wel een beetje leverage. Als jij niet betaalt dan kost het hun bijvoorbeeld incasseringskosten (deurwaarder) en een kans dat het niet te verhalen valt, plus een boze klant die misschien nare verhalen gaat rondstrooien. Ook zou een ontevreden klant de koop kunnen proberen te saboteren door te claimen dat de kwaliteit slechter is dan verwacht, etc. Kortom, je kunt het ze best lastig maken als je zou willen. Het is dus ook in hun belang om het snel en netjes af te handelen.
Het zou me verbazen als je er niet op z'n minst een korting uit kunt slepen (zelfs al is het niet het hele verschilbedrag). En elke korting is meegenomen.
Ik zou naar die zaak gaan met m'n allervriendelijkste glimlach en hun vragen om een voorstel. En als ze met niks bevredigends komen langzaam aan de druk opvoeren. En als je niks verder komt altijd naar de manager vragen natuurlijk, gewone verkopers hebben meestal weinig onderhandeingsruimte.
Dat zou ik zelf ook nooit doen, maar een winkelier zal in zijn achterhoofd hebben dat een klant dat wel kan doen en dat het dus in zijn eigen belang is om wat water bij de wijn te doen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 20:02 schreef MaGNeT het volgende:
Zaak proberen schade toe te brengen is overigens niet netjes.
Tuurlijk is dat wel relevant. Sowieso, zoals ik al zei, om een beroep op coulance te doen, maar daarnaast, als er harde afspraken zijn gemaakt over levering, moet ook de winkelier zich daaraan houden. Kan dus mogelijk (ik ken de overeenkomst niet, jij evenmin!) een goed argument zijn om de koop (deels) te ontbinden. Levering tegen de nieuwe prijs is dan een mooie oplossing.quote:Op maandag 17 augustus 2009 19:41 schreef karr-1 het volgende:
Niet relevant, jij hebt op dat moment ja gezegd tegen de prijs die toen bekend was. Daar gaat het om.
Het zal in elk geval een argument zijn om wat coulance tentoon te spreiden.quote:Ik denk dat je de verkoop dan helemaal kunt vergeten. Geen enkele winkel zal in deze zeer doorzichtige truc stappen.
Dat dus..quote:Op maandag 17 augustus 2009 19:51 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Aanbetaling is meestal een extra bescherming voor de winkel om 100% zeker te weten dat de bank afgenomen gaat worden door de koper.
Scheelt een hoop juridisch gezeik door het op die manier te regelen.
Maar soms heeft een zaak gewoon nog vertrouwen in zijn klanten, helaas niet altijd terecht.
Reden: we vonden 'm toen eigenlijk te duur....quote:Op maandag 17 augustus 2009 21:12 schreef ASroma het volgende:
je krijgt straks gewoon een bonnetje, niet tevreden binnen 8 dagen terugbrengen.
de pootjes verkloten de kurk in de huiskamerquote:Op maandag 17 augustus 2009 21:32 schreef Divel het volgende:
[..]
Reden: we vonden 'm toen eigenlijk te duur....
De bekleding kleurt niet bij m'n kat.quote:Op maandag 17 augustus 2009 21:50 schreef ASroma het volgende:
[..]
de pootjes verkloten de kurk in de huiskamer
Hahahahahahahaaa!quote:Op maandag 17 augustus 2009 21:55 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De bekleding kleurt niet bij m'n kat.
Doel je hiermee op het zgn. "maatwerk"? Dat is alleen relevant bij Koop op afstand (en "bank in kleur x" alleen is geen maatwerk).quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:45 schreef klipper het volgende:
Dat niet alleen, vaak betreft het een speciale bestelling.
Zodra de kleur al anders is, is de bank speciaal besteld, en zit je er gewoon aan vast, andere regelingen zijn puur uit coulance van de verkoper maar niet verplicht.
Bij de Kwantum is dit gewoon standaard beleidquote:Op maandag 17 augustus 2009 16:32 schreef miss_dynastie het volgende:
Veel bedrijven zijn wel coulant in dit soort gevallen.
Hoe weet je dat zo zeker? Ruilen is geen recht in Nederland. Het is coulance van de ondernemer.quote:Op maandag 17 augustus 2009 21:12 schreef ASroma het volgende:
je krijgt straks gewoon een bonnetje, niet tevreden binnen 8 dagen terugbrengen.
Zelfde schuitje, zelfde antwoord. Jij vond de tv op dat moment 1499 waard. Dat ie nu minder is doet niet terzake.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 10:59 schreef JO3Y het volgende:
TS, kun je een update geven? Wij zitten namelijk in soortgelijk schuitje, maar dan met een LCD tv . Die kostte vorig maand nog 1499 en nu 1099. Ik voel me dus ook belazerd. Maar het hypocriete is, als de tv volgende week 1600 zou kosten, dan zal je me niet horen klagen...
Nee, dat kan dus ook niet. Zij bieden een bank voor een prijs aan, jij zegt "die wil ik" en tada: koopovereenkomst. Er valt niets te weigeren door de winkelier: zij hebben een aanbod gedaan, jij hun aanbod geaccepteerd. Maar wederom: je zal naar de rechter moeten om het af te dwingenquote:Op maandag 17 augustus 2009 19:41 schreef karr-1 het volgende:
Ik denk dat je de verkoop dan helemaal kunt vergeten. Geen enkele winkel zal in deze zeer doorzichtige truc stappen.
Daar willen ze tenslotte ook weleens lekker kunnen lachen na een vermoeiende week werken.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:40 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Maar wederom: je zal naar de rechter moeten om het af te dwingen
Nou, daar komen wel grappigere zaken langs dan dit hoor.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 13:10 schreef klipper het volgende:
[..]
Daar willen ze tenslotte ook weleens lekker kunnen lachen na een vermoeiende week werken.
OMGquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 13:13 schreef Pool het volgende:
[..]
Nou, daar komen wel grappigere zaken langs dan dit hoor.
Deze bijvoorbeeld: Niet lezen tijdens het eten!
Verkeerde linkje? deze gaat over tamponsquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 13:13 schreef Pool het volgende:
[..]
Nee, goede link. Met "niet lezen tijdens het eten" bedoel ik dat je dit vonnis over tampons beter niet tijdens de maaltijd kunt bestuderen, omdat die maaltijd er anders misschien weer uitkomt.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 13:49 schreef k_man het volgende:
[..]
Verkeerde linkje? deze gaat over tampons
Dat dus, gewoon pech gehad. Wij hebben vorig jaar een keuken besteld die volgende maand geleverd wordt (nieuwbouw woning). Dezelfde keuken staat nu voor 1500 euro minder te koop.quote:Op maandag 17 augustus 2009 08:51 schreef Scorpie het volgende:
Je hebt toch gewoon een koopovereenkomst getekend?
Man! De haren op m'n rug gaan hier van overeind staan!quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 13:13 schreef Pool het volgende:
[..]
Idd, wat een huillies lopen hier rond. Ongelooflijk. Me tv is nu een maand later 500 euro goedkoper.. boehoeee fucking boehoeeeeequote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:07 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Zelfde schuitje, zelfde antwoord. Jij vond de tv op dat moment 1499 waard. Dat ie nu minder is doet niet terzake.
Nee dat zou ik inderdaad niet doen. Als ik vandaag een tv koop die morgen de helft van de prijs is dan heb ik toch ook gewoon pech gehad?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:01 schreef Jarno het volgende:
FOKkers die doen alsof ze geen moeite zouden doen voor 700 euro verschil..
Je gaat het toch zeker proberen? Zeker als je het nog niet in huis hebt.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:09 schreef karr-1 het volgende:
Nee dat zou ik inderdaad niet doen. Als ik vandaag een tv koop die morgen de helft van de prijs is dan heb ik toch ook gewoon pech gehad?
quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 13:13 schreef Pool het volgende:
[..]
Ach kom op. Een (vriendelijk) bezoekje aan de winkel wat je eventueel 700 euro zou kunnen besparen? Je moet wel een enorme hekel aan je geld hebben wil je dat niet doen. (Of enorm goed kunnen doen alsof...)quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:09 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee dat zou ik inderdaad niet doen. Als ik vandaag een tv koop die morgen de helft van de prijs is dan heb ik toch ook gewoon pech gehad?
Nee ik zou het niet proberen. Ik vond de tv op dat moment de prijs waard die ik er voor betaald heb. Als ie dan een dag later goedkoper is is dat vervelend, maar jammer voor mij. Een goede verkoper had je misschien wel erop kunnen wijzen dat iets morgen bv in de reclame gaat, maar dat is een andere zaak?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:10 schreef lily het volgende:
[..]
Je gaat het toch zeker proberen?
Als het niet lukt, oke! Pech gehad..
Ik heb geen hekel aan geld, maar ik zie echt niet in waarom ik dat zou doen. Als jij vandaag een brood koopt dat morgen in de reclame is ga je dan ook terug voor je geld? En als een product morgen duurder is ga je dan ook geld bij betalen?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:10 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ach kom op. Een (vriendelijk) bezoekje aan de winkel wat je eventueel 700 euro zou kunnen besparen? Je moet wel een enorme hekel aan je geld hebben wil je dat niet doen. (Of enorm goed kunnen doen alsof...)
Dat is toch gewoon het risico wat je loopt als je een product koopt. Ik snap niet waarom je hiervoor terug zou gaan naar een winkel. Als winkel eigenaar zijnde had ik je dan ook vierkant uitgelachen als je bij me terug zou komen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:10 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ach kom op. Een (vriendelijk) bezoekje aan de winkel wat je eventueel 700 euro zou kunnen besparen? Je moet wel een enorme hekel aan je geld hebben wil je dat niet doen. (Of enorm goed kunnen doen alsof...)
Een brood scheelt je 75 cent. Deze bank 700 euro. Get real.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:12 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik heb geen hekel aan geld, maar ik zie echt niet in waarom ik dat zou doen. Als jij vandaag een brood koopt dat morgen in de reclame is ga je dan ook terug voor je geld? En als een product morgen duurder is ga je dan ook geld bij betalen?
Precies ja!!quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:12 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik heb geen hekel aan geld, maar ik zie echt niet in waarom ik dat zou doen. Als jij vandaag een brood koopt dat morgen in de reclame is ga je dan ook terug voor je geld? En als een product morgen duurder is ga je dan ook geld bij betalen?
Verschil tussen vorig jaar en vorige week is je wel duidelijk verder?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:13 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon het risico wat je loopt als je een product koopt. Ik snap niet waarom je hiervoor terug zou gaan naar een winkel. Als winkel eigenaar zijnde had ik je dan ook vierkant uitgelachen als je bij me terug zou komen.
Ze zien mij bij de keukenboer al aankomen. "Ja ik heb vorig jaar een keuken besteld. Deze wordt volgende maand geleverd maar staat nu voor 1500 euro minder in de vitriene, kunnen jullie 1500 euro korting geven ?"
Ik doe niet anders. Als ik een product koop vind ik het op dat moment de prijs waard die ik er voor betaal. Dat het later goedkoper is is niet relevant. Ik sluit me dus bij Revolution aan.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:13 schreef Jarno het volgende:
[..]
Een brood scheelt je 75 cent. Deze bank 700 euro. Get real.
Don't I know itquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:14 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Precies ja!!
Maar nee dat is "anders"
Echt waar sommige mensen............. het lijkt met het jaar erger te worden in dit land.
Natuurlijk is dat anders. Je hebt nu gewoon een goede mogelijkheid om die bank voor minder geld te krijgen, waarom zou je het dan niet proberen?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:14 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Precies ja!!
Maar nee dat is "anders"
Echt waar sommige mensen............. het lijkt met het jaar erger te worden in dit land.
De tijd doet er niet toe. Als jij vorig jaar besteld en betaald en het word vandaag pas geleverd heb je dus ook de prijs van vorig jaar betaald en niet die van vandaag. Dan had je vandaag moeten kopen en niet vorig jaar.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:14 schreef Jarno het volgende:
[..]
Verschil tussen vorig jaar en vorige week is je wel duidelijk verder?
Omdat het pauperig is misschien?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:15 schreef Devz het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat anders. Je hebt nu gewoon een goede mogelijkheid om die bank voor minder geld te krijgen, waarom zou je het dan niet proberen?
Is de keuken al geleverd dan? Jij hebt je TV al afgenomen ik moet mijn keuken nog krijgen. Ik heb toen de prijs er voorbetaald en daar ga ik nu niet om lopen huilen als een klein kind.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:14 schreef Jarno het volgende:
[..]
Verschil tussen vorig jaar en vorige week is je wel duidelijk verder?
Je zou tegenwoordig maar winkelier zijn. Lijkt me echt heerlijk anno 2009 als je klantenkring uit een stel pauperige kut huillies bestaat.quote:
Het verschil tussen huilen als een klein kind en een vriendelijk bezoek aan de winkel is je wel duidelijk verder?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:16 schreef Revolution-NL het volgende:
lopen huilen als een klein kind.
Een klein kind koopt een lollie voor 50 eurocent en gaat niet zeuren als ie morgen nog maar 30 eurocent is.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:19 schreef Jarno het volgende:
[..]
Het verschil tussen huilen als een klein kind en een vriendelijk bezoek aan de winkel is je wel duidelijk verder?
Je zult er van versteld staan hoe vaak webshops een bestelling 'ineens' niet meer kunnen leveren terwijl het bestelde product wel als leverbaar op hun website staat. Met een hogere prijs, dat dan weer wel.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:12 schreef karr-1 het volgende:
En als een product morgen duurder is ga je dan ook geld bij betalen?
Tsja mensen kijken teveel Radar, Kassa en dat soort shit en dan denken ze overal recht op te hebben.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:19 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Je zou tegenwoordig maar winkelier zijn. Lijkt me echt heerlijk anno 2009 als je klantenkring uit een stel pauperige kut huillies bestaat.
Neehoor.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:20 schreef karr-1 het volgende:
m,aar elke winkelier lacht je vierkant uit met een verhaal als dit.
Proberen kan altijd, maar het is geen recht en zeker geen verplichting van de winkelier.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:20 schreef Vlindur het volgende:
Zolang je niks betaald hebt kun je het altijd proberen.
Wij hadden het een tikkie anders. We hadden zeil voor in de keuken bij Leenbakker gekocht. De dag nadat we hem ophadden gehaald lag er een folder in de bus met 25% korting op dat ding. Mijn vriend is er heen gereden en heeft alsnog die 25% gekregen.
Gewoon proberen dus!
Succes
Kom je wel eens in een winkel dan?quote:
Hij vraagt het toch (netjes)? TS denkt helemaal niet ergens zomaar recht op te hebben. Volgens mij lopen er wat gefrustreerde of mislukte middenstanders rond hier...quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:21 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tsja mensen kijken teveel Radar, Kassa en dat soort shit en dan denken ze overal recht op te hebben.
quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:22 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Kom je wel eens in een winkel dan?
Ik zou niet eens middenstander willen zijn in deze tijd, dankzij dit soort paupers ga je ten onder voor je begonnen bent.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:22 schreef Jarno het volgende:
[..]
Hij vraagt het toch (netjes)? TS denkt helemaal niet ergens zomaar recht op te hebben. Volgens mij lopen er wat gefrustreerde of mislukte middenstanders rond hier...
Wacht, ik pak even mijn viool erbij!quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:23 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik zou niet eens middenstander willen zijn in deze tijd, dankzij dit soort paupers ga je ten onder voor je begonnen bent.
Ik wel blijkbaar, daarom weet ik ook dat je met een jankverhaal als dit geen cent korting gaat krijgen.quote:
quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:24 schreef Jarno het volgende:
[..]
Wacht, ik pak even mijn viool erbij!.
Er had moeten staan 'Jahoor'. En het is me ook wel eens gelukt. Winkelier vond het gewoon lullig en kon zich mijn verbazing voorstellen. Kreeg netjes het verschil terug.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik wel blijkbaar, daarom weet ik ook dat je met een jankverhaal als dit geen cent korting gaat krijgen.
Dan heb je geluk gehad.....quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:25 schreef Jarno het volgende:
[..]
Er had moeten staan 'Jahoor'. En het is me ook wel eens gelukt. Winkelier vond het gewoon lullig en kon zich mijn verbazing voorstellen. Kreeg netjes het verschil terug.
Neehoor. Maar op dit soort stupide aannames kun je amper reageren natuurlijk. Maar hey, winkeliers zijn dol op klanten als jij die niet wakker liggen van een paar 100 euro, helemaal geweldig voor je natuurlijk. Maar helaas heten we niet allemaal Bill Gates.quote:
Daarom, gewoon proberen.quote:
Ik zal het geld niet missen hoor. Als ik een duurdere aankoop doe heb ik daar van tevoren voor gespaard en bekeken waar ik het voordeligste terecht kan. Kortom. ik zal er geen seconde van wakker liggen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:27 schreef Jarno het volgende:
[..]
Neehoor. Maar op dit soort stupide aannames kun je amper reageren natuurlijk. Maar hey, winkeliers zijn dol op klanten als jij die niet wakker liggen van een paar 100 euro, helemaal geweldig voor je natuurlijk. Maar helaas heten we niet allemaal Bill Gates.
Precies.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik zal het geld niet missen hoor. Als ik een duurdere aankoop doe heb ik daar van tevoren voor gespaard en bekeken waar ik het voordeligste terecht kan. Kortom. ik zal er geen seconde van wakker liggen.
Gelukkig, ik word niet genegeerd. Maar verder ben ik ook benieuwd of TS geslaagd is.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:33 schreef Jarno het volgende:
Maar goed, alle moraalridders even negerend, ik ben wel benieuwd of 't TS nog gelukt is...
quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:31 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Precies.
Sometimes you win sometimes you lose.
Life is a bitch.
Ja, sterker nog, toen dat in eerste instantie niet lukte, heeft de moeder dat ding met vaseline ingesmeerd en met hulp van zuslief 'em er alsnog ingepropt.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:10 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Begrijp ik nou goed dat ze dat ding in de verkeerde buis heeft staan proppen?
Nou, eerder andersom. De winkelier kan het jou heel lastig maken als je niet wilt afnemen en betalenquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:13 schreef Devz het volgende:
Je kunt het ze heel lastig maken als je wilt, ik zou eerst gewoon naar die winkel gaan en zeggen dat jij die bank wilt hebben voor de nu geldende prijs. Je krijgt de bank immers ook nu pas geleverd.
Daarvoor geldt natuurlijk precies hetzelfde: als je een overeenkomst sluit voor een x bedrag en er wordt verder in de AV, die je natuurlijk leest, niets gezegd over prijsstijgingen/-dalingen, dan mag je ze gewoon aan dat bedrag houden.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:21 schreef Antaresje het volgende:
Je zult er van versteld staan hoe vaak webshops een bestelling 'ineens' niet meer kunnen leveren terwijl het bestelde product wel als leverbaar op hun website staat. Met een hogere prijs, dat dan weer wel.
in rechtsoverwegingen 3.1 en 3.2 staat eigenlijk het rechterlijk equivalent vanquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 13:51 schreef Pool het volgende:
[..]
Nee, goede link. Met "niet lezen tijdens het eten" bedoel ik dat je dit vonnis over tampons beter niet tijdens de maaltijd kunt bestuderen, omdat die maaltijd er anders misschien weer uitkomt.
Ja, maar ik zeg dit ter illustratie dat middenstanders net zo goed proberen om onder eerder gemaakte afspraken uit te komen. Dus waarom zou een consument dat dan niet mogen proberen?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:43 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Daarvoor geldt natuurlijk precies hetzelfde: als je een overeenkomst sluit voor een x bedrag en er wordt verder in de AV, die je natuurlijk leest, niets gezegd over prijsstijgingen/-dalingen, dan mag je ze gewoon aan dat bedrag houden.
Als iemand jouw fietst steelt, maakt het jou dan minder asociaal als jij dan ook maar een fiets steelt?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:46 schreef Antaresje het volgende:
Ja, maar ik zeg dit ter illustratie dat middenstanders net zo goed proberen om onder eerder gemaakte afspraken uit te komen. Dus waarom zou een consument dat dan niet mogen proberen?
quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:38 schreef Pool het volgende:
[..]
Ja, sterker nog, toen dat in eerste instantie niet lukte, heeft de moeder dat ding met vaseline ingesmeerd en met hulp van zuslief 'em er alsnog ingepropt.
Tussen 1 dag voor op voorraad liggend zeil, en een xx aantal weken voor een besteld bankstel, waarvan enkel een vergelijkbaar showroommodel nu in de ramsch gaat zit nogal een verschil natuurlijk...quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:20 schreef Vlindur het volgende:
Zolang je niks betaald hebt kun je het altijd proberen.
Wij hadden het een tikkie anders. We hadden zeil voor in de keuken bij Leenbakker gekocht. De dag nadat we hem ophadden gehaald lag er een folder in de bus met 25% korting op dat ding. Mijn vriend is er heen gereden en heeft alsnog die 25% gekregen.
Gewoon proberen dus!
Succes
een fiets stelen vergelijken met om korting vragenquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:48 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Als iemand jouw fietst steelt, maakt het jou dan minder asociaal als jij dan ook maar een fiets steelt?
Je snapt best wat ik bedoel. Het ging natuurlijk niet aan het gelijk stellen van stelen aan om korting vragen. Meer dat het op zijn minst vreemd is om te zeggen dat persoon X best iets kan doen wat eigenlijk nergens op slaat, omdat persoon Y dat ook weleens bij meneer Z gedaan heeft.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 15:29 schreef Antaresje het volgende:
een fiets stelen vergelijken met om korting vragen![]()
Oh ja, dat boeit je ook echt als je 700 euro kan besparenquote:
Volgens mij ben jij gewoon iemand die niet voor zichzelf op durft te komen. Voor die 700 euro kun je in ieder geval best een leuk weekendje hebbenquote:
Of nóg een bank kopen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 15:58 schreef Devz het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij gewoon iemand die niet voor zichzelf op durft te komen. Voor die 700 euro kun je in ieder geval best een leuk weekendje hebben
Dure bank? Maatwerk? Voor 1500 euro?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 16:27 schreef Roy_T het volgende:
Grappig dat iedereen die het in dit topic heeft over "had ik ook, en was geen probleem, kreeg zo het verschil terug" het allemaal over peanuts heeft die uit massaproductie komt. Een dure bank als deze in de gewenste kleur komt niet uit de opslag van de fabriek, maar is maatwerk. Ik betwijfel dat winkelier deze opeens voor 700 euro minder bij de leverancier gekocht heeft. Tuurlijk, ik zou er ook zeker naar vragen, maar laten we niet doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat de winkelier hier in mee zou willen of kunnen gaan.
Als ik ergens recht op heb ben ik echt niet bang om voor mezelf op te komen. Maar in dit geval zou ik gewoon pech gehad hebben.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 15:58 schreef Devz het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij gewoon iemand die niet voor zichzelf op durft te komen. Voor die 700 euro kun je in ieder geval best een leuk weekendje hebben
Tenzij ze bij de fabrikant een hele langzame transporteur gebruiken die 3 maanden onderweg is, hebben ze de bank toch echt op verzoek geproduceerd de afgelopen periode.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:35 schreef miss_dynastie het volgende:
Dure bank? Maatwerk? Voor 1500 euro?
quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 22:23 schreef l3laster het volgende:
Een winkel gaat pas in de opruiming als hij de rest van collectie net heeft gekocht.
Dan moet je wel een verschrikkelijk gevoelige maag hebben.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 13:51 schreef Pool het volgende:
[..]
Nee, goede link. Met "niet lezen tijdens het eten" bedoel ik dat je dit vonnis over tampons beter niet tijdens de maaltijd kunt bestuderen, omdat die maaltijd er anders misschien weer uitkomt.
Nou dat hoeft niet perse, veel winkels hebben een omruiltermijn van bv 7 dagen, mocht het product binnen die dagen van omruil goedkoper worden, dan krijg je het verschil bij de meeste winkels gewoon terug.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:09 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Een brood krijg je gelijk mee, op een bank zit al gauw 12 weken levertijd, een brood van 12 weken oud hoef ik ook niet meer, zelfs gratis niet.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:13 schreef Jarno het volgende:
[..]
Een brood scheelt je 75 cent. Deze bank 700 euro. Get real.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |