abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71941425
Hallo allemaal,

Begin juni hebben mijn partner en ik een bank gekocht bij een meubelzaak (staat goed bekend).
Wij hebben hier een hoekbank met hocker gekocht voor ¤ 1.800,-. Nu blijkt echter dat zij opruiming hebben van 30% tot 50%. Op onze bestelde bank zit nu 50%, de bank kost nu ¤ 800,- terwijl wij er ¤ 1.500,- voor hebben betaald. De bestelde bank wordt deze week of volgende week afgeleverd. Ik heb geen aanbetaling gedaan.

Mijn idee is om donderdag naar hun toe te gaan en te vragen of de prijs van mijn bestelde bank aangepast kan worden. Sta ik hierbij echter in mijn recht?

(Het is een CBW erkend bedrijf)
Komkommertje
pi_71941454
dus de bank moet nog geleverd worden, maar de prijs ligt ineens 700 euro lager?
pi_71941485
Ik zou stennis gaan schoppen in de meubelzaak totdat je korting krijgt
pi_71941497
Pech gehad. Je wilde dat blijkbaar voor dat bedrag hebben. Misschien tonen ze coulance, maar reken er niet op. Zou je hetzelfde doen als de bank duurder was geworden? Zou je dan bijbetalen?

topicnummer 91364923 over dit onderwerp.
  maandag 17 augustus 2009 @ 08:45:08 #5
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_71941506
Je hebt geen aanbetaling gedaan?

Lijkt me vrij simpel.

Zo komen maar met een leuk voorstel en anders annuleren die handel.
pi_71941510
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 08:45 schreef kL0j00h het volgende:
Je hebt geen aanbetaling gedaan?

Lijkt me vrij simpel.

Zo komen maar met een leuk voorstel en anders annuleren die handel.
Zelfs zonder aanbetaling heb je gewoon een koopovereenkomst.
pi_71941515
Als je niets betaald hebt, heb je al je centen nog op zak. Weet alleen niet hoe dit wettelijk in elkaar zit.
pi_71941530
Gewoon proberen, maar als ze de prijs niet verlagen is het gewoon pech hebben.

Anders kan je alles wel in bestelling zetten en over 2 jaar laten leveren, zodat je weet dat het altijd wel in de tussentijd in de opruiming is geweest, en dan gaan zeiken over de prijs.
Hard work never killed anybody, but why take a chance?
pi_71941562
Je hebt toch gewoon een koopovereenkomst getekend?
pi_71941588
Zou je dezelfde vraag ook hebben gesteld als de bank 50% duurder was geworden?
  maandag 17 augustus 2009 @ 08:58:45 #11
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_71941648
Lastig... Volgens mij is het een kwestie van coulance of ze de prijs alsnog willen veranderen. Het is wel wrang inderdaad. Ik zou dit op een consumentenforum plaatsen zoals TROS Radar, zit veel ervaring.
pi_71941689
Is het niet zo dat je 8 dagen bedenktijd hebt als koper om een aankoop te annuleren of ongedaan te maken?
  maandag 17 augustus 2009 @ 09:02:55 #13
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71941696
Pech gehad, maar bel ze vriendelijk en kijk of er wat te regelen is

Ik zou me er niet al te druk over maken overigens, je vond hem blijkbaar het geld waard. Je kan altijd wel wachten tot iets goedkoper wordt...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 17 augustus 2009 @ 09:07:29 #14
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71941761
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 09:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Is het niet zo dat je 8 dagen bedenktijd hebt als koper om een aankoop te annuleren of ongedaan te maken?
Bij koop op afstand. Als je met je volle verstand in die winkel staat en er omheen kunt lopen erop kunt zitten, eraan kunt zitten, enz. dan acht men je wel in staat om gefundeerd een beslissing te nemen. Het is misschien niet zo netjes dat die winkel zegt ‘volgende week begint de opruiming’, maar in principe heeft TS op dat moment besloten dat ze de bank het geld waard vond.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_71941785
Die 30 tot 50% zit dat ook op banken die nieuw besteld moeten worden of alleen op de showroom modellen.
pi_71941795
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 09:02 schreef eleusis het volgende:
Pech gehad, maar bel ze vriendelijk en kijk of er wat te regelen is

Ik zou me er niet al te druk over maken overigens, je vond hem blijkbaar het geld waard. Je kan altijd wel wachten tot iets goedkoper wordt...
Dat dus.

Als ik een blik soep koop in de AH, en de week erna is ie in de bonus, krijg ik m'n geld ook niet terug.
Die aanbieding gold niet op het moment dat je 'm kocht, dus: jammer maar helaas.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_71941840
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 09:07 schreef Iblis het volgende:

[..]

Bij koop op afstand. Als je met je volle verstand in die winkel staat en er omheen kunt lopen erop kunt zitten, eraan kunt zitten, enz. dan acht men je wel in staat om gefundeerd een beslissing te nemen. Het is misschien niet zo netjes dat die winkel zegt ‘volgende week begint de opruiming’, maar in principe heeft TS op dat moment besloten dat ze de bank het geld waard vond.
ja dat las ik ook net.

Tja ze zou kunnen faken en zeggen dat ze niet tevreden is met het product ofzo. xD

Als de wet niet werkt.. dan lieg je er maar op los.
pi_71941853
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 08:58 schreef Boca_Raton het volgende:
Het is wel wrang inderdaad.
Het is helemaal niet wrang.
Toen die bank 1500 kostte was het voor TS een aanvaardbare prijs, waarom zou hij niet gewoon vrede hebben met zijn beslissing?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_71941988
@ TS:
Stel dat je nu zelf zo'n soort gelijk topic tegen zou komen, wat voor antwoord zou je dan gegeven hebben?
Waarschijnlijk kwam je dan ook uit op: Ga bij de winkel langs en probeer of ze wat aan de prijs doen, anders is het jammer maar helaas.
Ditzelfde geldt nu denk ik ook... Al blijven het kutsituaties, dat ben ik zeker met je eens!
Hard work never killed anybody, but why take a chance?
  maandag 17 augustus 2009 @ 09:37:54 #20
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_71942291
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 08:53 schreef vanOekelen het volgende:
Zou je dezelfde vraag ook hebben gesteld als de bank 50% duurder was geworden?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_71942649
Die korting zal toch wel alleen gelden voor het showroommodel wat na al die tijd al aardig doorleefd is.
  maandag 17 augustus 2009 @ 10:00:42 #22
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71942670
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 09:09 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat dus.

Als ik een blik soep koop in de AH, en de week erna is ie in de bonus, krijg ik m'n geld ook niet terug.
Die aanbieding gold niet op het moment dat je 'm kocht, dus: jammer maar helaas.
Jawel hoor, AH heeft z'n tevredenheidsgarantie, dus je kan het blik gewoon terugbrengen. Dat is het goeie van "tevredenheidsgarantie": het klinkt leuk, maar niemand doet het!

Ontopic: wist je dat de bank zo'n lange levertijd zou hebben? "Opruiming" slaat dan nergens op, want "opruiming" geldt over het algemeen voor artikelen die op voorraad zijn, en niet artikelen die nog gemaakt moeten worden. Tenzij het showroommodellen betreft, en die wil je niet.
censuur :O
pi_71942941
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 10:00 schreef RemcoDelft het volgende:
Jawel hoor, AH heeft z'n tevredenheidsgarantie, dus je kan het blik gewoon terugbrengen. Dat is het goeie van "tevredenheidsgarantie": het klinkt leuk, maar niemand doet het!
Nope, die garantie geldt voor de kwaliteit, niet voor de prijs en of je al dan niet tevreden bent.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 17 augustus 2009 @ 10:16:25 #24
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_71942985
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 10:13 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Nope, die garantie geldt voor de kwaliteit, niet voor de prijs en of je al dan niet tevreden bent.
Je levert het blik in en krijgt een nieuw blik er voor terug. Geen geld terug dus.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 17 augustus 2009 @ 10:22:39 #25
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_71943131
Je hebt geen enkel recht, maar misschien is de winkelier coulant, dus probeer het.
  maandag 17 augustus 2009 @ 10:29:28 #26
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_71943286
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 10:22 schreef Pool het volgende:
Je hebt geen enkel recht, maar misschien is de winkelier coulant, dus probeer het.
Proberen kan je het zeker, maar je hebt nergens recht op dus een winkelier is zeker niet verplicht tot medewerking.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 17 augustus 2009 @ 10:37:54 #27
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_71943438
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 08:45 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

Zelfs zonder aanbetaling heb je gewoon een koopovereenkomst.
Wel eens van bedenktijd gehoord?
Misschien moet je een klein bedrag betalen, maar dat is nog altijd beter dan dit.
  maandag 17 augustus 2009 @ 10:41:43 #28
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_71943506
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 10:37 schreef kL0j00h het volgende:

[..]

Wel eens van bedenktijd gehoord?
Misschien moet je een klein bedrag betalen, maar dat is nog altijd beter dan dit.
Bedenktijd geld alleen bij een on line aankoop. Deze bank is in de winkel gekocht, dus je hebt hem al aangeraakt, er op gezeten etc. Dan heb je geen bedenktijd meer nodig, je hebt een weloverwogen keuze gemaakt waar je nu aan vast zit.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_71943532
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 09:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Is het niet zo dat je 8 dagen bedenktijd hebt als koper om een aankoop te annuleren of ongedaan te maken?
Er is altijd wel weer iemand die dit roept, er is meer dan genoeg te vinden over dit onderwerp en het antwoord luid steevast nee.
pi_71943580
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 10:41 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Bedenktijd geld alleen bij een on line aankoop. Deze bank is in de winkel gekocht, dus je hebt hem al aangeraakt, er op gezeten etc. Dan heb je geen bedenktijd meer nodig, je hebt een weloverwogen keuze gemaakt waar je nu aan vast zit.
Dat niet alleen, vaak betreft het een speciale bestelling.
Zodra de kleur al anders is, is de bank speciaal besteld, en zit je er gewoon aan vast, andere regelingen zijn puur uit coulance van de verkoper maar niet verplicht.
pi_71943581
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 10:42 schreef klipper het volgende:

[..]

Er is altijd wel weer iemand die dit roept, er is meer dan genoeg te vinden over dit onderwerp en het antwoord luid steevast nee.
Daarnaast, ze heeft de bank al begin juni gekocht geeft TS aan, Zoals hierboven al aangegeven, wellicht dat de winkelier coulant is. Ben benieuwd of er nog een update komt van TS.
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:21:57 #32
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_71944333
Begin juni al gekocht en nu 2 maanden later is er een aanbieding en dan wil je nog meeprofiteren? Compleet kansloos natuurlijk.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_71944907
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:21 schreef karr-1 het volgende:
Begin juni al gekocht en nu 2 maanden later is er een aanbieding en dan wil je nog meeprofiteren? Compleet kansloos natuurlijk.....
Oh dat had ik nog niet eens gezien. Ik dacht dat het een paar dagen was. Maar idd, des te kanslozer natuurlijk.
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:48:21 #34
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_71945114
nadenken voor je koopt is moeilijk he? gewoon eraan denken: na de vakanties zullen wel de opruimingen beginnen - laat ik even wachten.... of gewoon in de winkel vragen: "komt deze bank binnenkort in de opruiming"- en dan op de bon laten zetten: "als deze bank in de aanbieding komt voor de aflevering van de bestelling zal de aanbiedingsprijs gelden"... - en dan een handtekening van jezelf (of je partner) en de bedrijfsleider...
Maar ja: gekocht is gekocht he - ik denk niet dat er nu nog veel aan te doen is. Mogelijk willen "ze uit coulance" nog wel wat doen - maar het is geen recht / echt een gunst.
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
pi_71945195
Je hebt je overeenkomst. je zou het lief kunnen vragen maar thats it!
pi_71945421
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 08:37 schreef komkommertje het volgende:
Hallo allemaal,

Begin juni hebben mijn partner en ik een bank gekocht bij een meubelzaak (staat goed bekend).
Wij hebben hier een hoekbank met hocker gekocht voor ¤ 1.800,-. Nu blijkt echter dat zij opruiming hebben van 30% tot 50%. Op onze bestelde bank zit nu 50%, de bank kost nu ¤ 800,- terwijl wij er ¤ 1.500,- voor hebben betaald. De bestelde bank wordt deze week of volgende week afgeleverd. Ik heb geen aanbetaling gedaan.

Mijn idee is om donderdag naar hun toe te gaan en te vragen of de prijs van mijn bestelde bank aangepast kan worden. Sta ik hierbij echter in mijn recht?

(Het is een CBW erkend bedrijf)
Je hebt geen enkel recht op korting, de koopovereenkomst is gesloten, en zolang de winkel levert conform gemaakte afspraak, heb jij geen enkel handvat om er nog wat korting uit te slepen. (ter info: de winkel heeft wel het recht je te houden aan de overeenkomst, ondanks het feit dat je geen aanbetaling hebt gedaan, dus simpelweg minder betalen omdat je het niet eerlijk vind zal resulteren in een incasso procedure oid..)

Lief vragen kan altijd, maar zal je hooguit een flesje schoonmaakspul oid opleveren gok ik, ook in die branche staat de omzet en winst erg onder druk.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 17 augustus 2009 @ 14:56:25 #37
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_71950777
quote:
of gewoon in de winkel vragen: "komt deze bank binnenkort in de opruiming"-
Ja en dan zeggen ze: Ja joh, wacht even 2 maanden, scheelt je bakken met geld
  † In Memoriam † maandag 17 augustus 2009 @ 16:32:27 #38
43556 miss_dynastie
pi_71953288
Veel bedrijven zijn wel coulant in dit soort gevallen. Vraagje: was deze lange levertijd vooraf bekend? Zo nee, dan kun je dat als argument meenemen in de discussie.

Daarnaast vragen de meeste van dit soort bedrijven 25% bij annuleren van de koop. Als dat hier ook het geval is en men wil niet meewerken, kun je de koop annuleren en opnieuw sluiten. Scheelt nog altijd 25%.
pi_71954996
Ga naar die meubelzaak en misschien komen ze je tegemoet
MOKUM XXX RATED
pi_71955304
Dat krijg je in een deflatoire crisis
  maandag 17 augustus 2009 @ 19:24:43 #41
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71958141
Ik dacht dat dit topic over Fortis ging
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 17 augustus 2009 @ 19:25:29 #42
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71958177
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 08:45 schreef kL0j00h het volgende:
Je hebt geen aanbetaling gedaan?

Lijkt me vrij simpel.

Zo komen maar met een leuk voorstel en anders annuleren die handel.
Dit
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_71958569
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 10:37 schreef kL0j00h het volgende:

[..]

Wel eens van bedenktijd gehoord?
Misschien moet je een klein bedrag betalen, maar dat is nog altijd beter dan dit.
Nou, laat eens zien in de wet waar het staat over bedenktijd over een product uit de winkel?
Als je iets in de winkel koopt zit je er aan vast, tenzij de winkel je tegemoetkomt met de mogelijkheid tot ruilen of geld terug.
Dat is echter een gunst, geen plicht en de winkelier mag hier zijn eigen eisen aan stellen.

Bij koop-op-afstand, colportage en de aankoop van een huis heb je inderdaad een bedenktijd.
pi_71958613
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 19:25 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dit
Als ze niet akkoord gaan met het annuleren zit je er toch echt aan vast.
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 09:59 schreef Buzz129 het volgende:
Die korting zal toch wel alleen gelden voor het showroommodel wat na al die tijd al aardig doorleefd is.
Dat lijkt me het meest logisch.
Die bank is gewoon een demo die uit het assortiment gaat en met korting verkocht wordt.
De bank voor TS is nieuw besteld.

Ik denk dat TS ook geklaagd zou hebben als hij die demo had gekregen voor het volle pond, terwijl hij een nieuwe besteld had.
  maandag 17 augustus 2009 @ 19:41:02 #45
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_71958792
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:32 schreef miss_dynastie het volgende:
Veel bedrijven zijn wel coulant in dit soort gevallen. Vraagje: was deze lange levertijd vooraf bekend? Zo nee, dan kun je dat als argument meenemen in de discussie.
Niet relevant, jij hebt op dat moment ja gezegd tegen de prijs die toen bekend was. Daar gaat het om.
quote:
Daarnaast vragen de meeste van dit soort bedrijven 25% bij annuleren van de koop. Als dat hier ook het geval is en men wil niet meewerken, kun je de koop annuleren en opnieuw sluiten. Scheelt nog altijd 25%.
Ik denk dat je de verkoop dan helemaal kunt vergeten. Geen enkele winkel zal in deze zeer doorzichtige truc stappen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_71958960
Vreemd dat je niet hebt hoeven aanbetalen, meestal moet dat toch?
MOKUM XXX RATED
pi_71959190
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 19:45 schreef dronkeykong het volgende:
Vreemd dat je niet hebt hoeven aanbetalen, meestal moet dat toch?
Aanbetaling is meestal een extra bescherming voor de winkel om 100% zeker te weten dat de bank afgenomen gaat worden door de koper.
Scheelt een hoop juridisch gezeik door het op die manier te regelen.

Maar soms heeft een zaak gewoon nog vertrouwen in zijn klanten, helaas niet altijd terecht.
pi_71959242
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 19:41 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik denk dat je de verkoop dan helemaal kunt vergeten. Geen enkele winkel zal in deze zeer doorzichtige truc stappen.
Bovendien heb je dan waarschijnlijk een demo voor 75% van de prijs van een nieuwe.
  maandag 17 augustus 2009 @ 19:56:50 #49
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71959385
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 19:36 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als ze niet akkoord gaan met het annuleren zit je er toch echt aan vast.
Kan zijn, maar zelfs als je juridisch geen poot hebt om op te staan heb je toch wel een beetje leverage. Als jij niet betaalt dan kost het hun bijvoorbeeld incasseringskosten (deurwaarder) en een kans dat het niet te verhalen valt, plus een boze klant die misschien nare verhalen gaat rondstrooien. Ook zou een ontevreden klant de koop kunnen proberen te saboteren door te claimen dat de kwaliteit slechter is dan verwacht, etc. Kortom, je kunt het ze best lastig maken als je zou willen. Het is dus ook in hun belang om het snel en netjes af te handelen.

Het zou me verbazen als je er niet op z'n minst een korting uit kunt slepen (zelfs al is het niet het hele verschilbedrag). En elke korting is meegenomen.

Ik zou naar die zaak gaan met m'n allervriendelijkste glimlach en hun vragen om een voorstel. En als ze met niks bevredigends komen langzaam aan de druk opvoeren. En als je niks verder komt altijd naar de manager vragen natuurlijk, gewone verkopers hebben meestal weinig onderhandeingsruimte.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_71959625
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 19:56 schreef SeLang het volgende:

[..]

Kan zijn, maar zelfs als je juridisch geen poot hebt om op te staan heb je toch wel een beetje leverage. Als jij niet betaalt dan kost het hun bijvoorbeeld incasseringskosten (deurwaarder) en een kans dat het niet te verhalen valt, plus een boze klant die misschien nare verhalen gaat rondstrooien. Ook zou een ontevreden klant de koop kunnen proberen te saboteren door te claimen dat de kwaliteit slechter is dan verwacht, etc. Kortom, je kunt het ze best lastig maken als je zou willen. Het is dus ook in hun belang om het snel en netjes af te handelen.

Het zou me verbazen als je er niet op z'n minst een korting uit kunt slepen (zelfs al is het niet het hele verschilbedrag). En elke korting is meegenomen.

Ik zou naar die zaak gaan met m'n allervriendelijkste glimlach en hun vragen om een voorstel. En als ze met niks bevredigends komen langzaam aan de druk opvoeren. En als je niks verder komt altijd naar de manager vragen natuurlijk, gewone verkopers hebben meestal weinig onderhandeingsruimte.
Tussen wat je kan proberen en de wet zit een hoop ruimte.

Anderen menen dat je er gewoon onderuit kan, jij denk dat er ruimte is.
Ik gaf aan dat je er niet zomaar onderuit kan.
Maar ik geef jou gelijk dat je het altijd kan proberen.

Zaak proberen schade toe te brengen is overigens niet netjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')