Zelfs zonder aanbetaling heb je gewoon een koopovereenkomst.quote:Op maandag 17 augustus 2009 08:45 schreef kL0j00h het volgende:
Je hebt geen aanbetaling gedaan?
Lijkt me vrij simpel.
Zo komen maar met een leuk voorstel en anders annuleren die handel.
Bij koop op afstand. Als je met je volle verstand in die winkel staat en er omheen kunt lopen erop kunt zitten, eraan kunt zitten, enz. dan acht men je wel in staat om gefundeerd een beslissing te nemen. Het is misschien niet zo netjes dat die winkel zegt ‘volgende week begint de opruiming’, maar in principe heeft TS op dat moment besloten dat ze de bank het geld waard vond.quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Is het niet zo dat je 8 dagen bedenktijd hebt als koper om een aankoop te annuleren of ongedaan te maken?
Dat dus.quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:02 schreef eleusis het volgende:
Pech gehad, maar bel ze vriendelijk en kijk of er wat te regelen is
Ik zou me er niet al te druk over maken overigens, je vond hem blijkbaar het geld waard. Je kan altijd wel wachten tot iets goedkoper wordt...
ja dat las ik ook net.quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:07 schreef Iblis het volgende:
[..]
Bij koop op afstand. Als je met je volle verstand in die winkel staat en er omheen kunt lopen erop kunt zitten, eraan kunt zitten, enz. dan acht men je wel in staat om gefundeerd een beslissing te nemen. Het is misschien niet zo netjes dat die winkel zegt ‘volgende week begint de opruiming’, maar in principe heeft TS op dat moment besloten dat ze de bank het geld waard vond.
Het is helemaal niet wrang.quote:Op maandag 17 augustus 2009 08:58 schreef Boca_Raton het volgende:
Het is wel wrang inderdaad.
quote:Op maandag 17 augustus 2009 08:53 schreef vanOekelen het volgende:
Zou je dezelfde vraag ook hebben gesteld als de bank 50% duurder was geworden?
Jawel hoor, AH heeft z'n tevredenheidsgarantie, dus je kan het blik gewoon terugbrengen. Dat is het goeie van "tevredenheidsgarantie": het klinkt leuk, maar niemand doet het!quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:09 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat dus.
Als ik een blik soep koop in de AH, en de week erna is ie in de bonus, krijg ik m'n geld ook niet terug.
Die aanbieding gold niet op het moment dat je 'm kocht, dus: jammer maar helaas.
Nope, die garantie geldt voor de kwaliteit, niet voor de prijs en of je al dan niet tevreden bent.quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:00 schreef RemcoDelft het volgende:
Jawel hoor, AH heeft z'n tevredenheidsgarantie, dus je kan het blik gewoon terugbrengen. Dat is het goeie van "tevredenheidsgarantie": het klinkt leuk, maar niemand doet het!
Je levert het blik in en krijgt een nieuw blik er voor terug. Geen geld terug dus.quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:13 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nope, die garantie geldt voor de kwaliteit, niet voor de prijs en of je al dan niet tevreden bent.
Proberen kan je het zeker, maar je hebt nergens recht op dus een winkelier is zeker niet verplicht tot medewerking.quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:22 schreef Pool het volgende:
Je hebt geen enkel recht, maar misschien is de winkelier coulant, dus probeer het.
Wel eens van bedenktijd gehoord?quote:Op maandag 17 augustus 2009 08:45 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
Zelfs zonder aanbetaling heb je gewoon een koopovereenkomst.
Bedenktijd geld alleen bij een on line aankoop. Deze bank is in de winkel gekocht, dus je hebt hem al aangeraakt, er op gezeten etc. Dan heb je geen bedenktijd meer nodig, je hebt een weloverwogen keuze gemaakt waar je nu aan vast zit.quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:37 schreef kL0j00h het volgende:
[..]
Wel eens van bedenktijd gehoord?
Misschien moet je een klein bedrag betalen, maar dat is nog altijd beter dan dit.
Er is altijd wel weer iemand die dit roept, er is meer dan genoeg te vinden over dit onderwerp en het antwoord luid steevast nee.quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Is het niet zo dat je 8 dagen bedenktijd hebt als koper om een aankoop te annuleren of ongedaan te maken?
Dat niet alleen, vaak betreft het een speciale bestelling.quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:41 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Bedenktijd geld alleen bij een on line aankoop. Deze bank is in de winkel gekocht, dus je hebt hem al aangeraakt, er op gezeten etc. Dan heb je geen bedenktijd meer nodig, je hebt een weloverwogen keuze gemaakt waar je nu aan vast zit.
Daarnaast, ze heeft de bank al begin juni gekocht geeft TS aan, Zoals hierboven al aangegeven, wellicht dat de winkelier coulant is. Ben benieuwd of er nog een update komt van TS.quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:42 schreef klipper het volgende:
[..]
Er is altijd wel weer iemand die dit roept, er is meer dan genoeg te vinden over dit onderwerp en het antwoord luid steevast nee.
Oh dat had ik nog niet eens gezien. Ik dacht dat het een paar dagen was. Maar idd, des te kanslozer natuurlijk.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:21 schreef karr-1 het volgende:
Begin juni al gekocht en nu 2 maanden later is er een aanbieding en dan wil je nog meeprofiteren? Compleet kansloos natuurlijk.....
Je hebt geen enkel recht op korting, de koopovereenkomst is gesloten, en zolang de winkel levert conform gemaakte afspraak, heb jij geen enkel handvat om er nog wat korting uit te slepen. (ter info: de winkel heeft wel het recht je te houden aan de overeenkomst, ondanks het feit dat je geen aanbetaling hebt gedaan, dus simpelweg minder betalen omdat je het niet eerlijk vind zal resulteren in een incasso procedure oid..)quote:Op maandag 17 augustus 2009 08:37 schreef komkommertje het volgende:
Hallo allemaal,
Begin juni hebben mijn partner en ik een bank gekocht bij een meubelzaak (staat goed bekend).
Wij hebben hier een hoekbank met hocker gekocht voor ¤ 1.800,-. Nu blijkt echter dat zij opruiming hebben van 30% tot 50%. Op onze bestelde bank zit nu 50%, de bank kost nu ¤ 800,- terwijl wij er ¤ 1.500,- voor hebben betaald. De bestelde bank wordt deze week of volgende week afgeleverd. Ik heb geen aanbetaling gedaan.
Mijn idee is om donderdag naar hun toe te gaan en te vragen of de prijs van mijn bestelde bank aangepast kan worden. Sta ik hierbij echter in mijn recht?
(Het is een CBW erkend bedrijf)
Ja en dan zeggen ze: Ja joh, wacht even 2 maanden, scheelt je bakken met geldquote:of gewoon in de winkel vragen: "komt deze bank binnenkort in de opruiming"-
Ditquote:Op maandag 17 augustus 2009 08:45 schreef kL0j00h het volgende:
Je hebt geen aanbetaling gedaan?
Lijkt me vrij simpel.
Zo komen maar met een leuk voorstel en anders annuleren die handel.
Nou, laat eens zien in de wet waar het staat over bedenktijd over een product uit de winkel?quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:37 schreef kL0j00h het volgende:
[..]
Wel eens van bedenktijd gehoord?
Misschien moet je een klein bedrag betalen, maar dat is nog altijd beter dan dit.
Als ze niet akkoord gaan met het annuleren zit je er toch echt aan vast.quote:
Dat lijkt me het meest logisch.quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:59 schreef Buzz129 het volgende:
Die korting zal toch wel alleen gelden voor het showroommodel wat na al die tijd al aardig doorleefd is.
Niet relevant, jij hebt op dat moment ja gezegd tegen de prijs die toen bekend was. Daar gaat het om.quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:32 schreef miss_dynastie het volgende:
Veel bedrijven zijn wel coulant in dit soort gevallen. Vraagje: was deze lange levertijd vooraf bekend? Zo nee, dan kun je dat als argument meenemen in de discussie.
Ik denk dat je de verkoop dan helemaal kunt vergeten. Geen enkele winkel zal in deze zeer doorzichtige truc stappen.quote:Daarnaast vragen de meeste van dit soort bedrijven 25% bij annuleren van de koop. Als dat hier ook het geval is en men wil niet meewerken, kun je de koop annuleren en opnieuw sluiten. Scheelt nog altijd 25%.
Aanbetaling is meestal een extra bescherming voor de winkel om 100% zeker te weten dat de bank afgenomen gaat worden door de koper.quote:Op maandag 17 augustus 2009 19:45 schreef dronkeykong het volgende:
Vreemd dat je niet hebt hoeven aanbetalen, meestal moet dat toch?
Bovendien heb je dan waarschijnlijk een demo voor 75% van de prijs van een nieuwe.quote:Op maandag 17 augustus 2009 19:41 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik denk dat je de verkoop dan helemaal kunt vergeten. Geen enkele winkel zal in deze zeer doorzichtige truc stappen.
Kan zijn, maar zelfs als je juridisch geen poot hebt om op te staan heb je toch wel een beetje leverage. Als jij niet betaalt dan kost het hun bijvoorbeeld incasseringskosten (deurwaarder) en een kans dat het niet te verhalen valt, plus een boze klant die misschien nare verhalen gaat rondstrooien. Ook zou een ontevreden klant de koop kunnen proberen te saboteren door te claimen dat de kwaliteit slechter is dan verwacht, etc. Kortom, je kunt het ze best lastig maken als je zou willen. Het is dus ook in hun belang om het snel en netjes af te handelen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 19:36 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als ze niet akkoord gaan met het annuleren zit je er toch echt aan vast.
Tussen wat je kan proberen en de wet zit een hoop ruimte.quote:Op maandag 17 augustus 2009 19:56 schreef SeLang het volgende:
[..]
Kan zijn, maar zelfs als je juridisch geen poot hebt om op te staan heb je toch wel een beetje leverage. Als jij niet betaalt dan kost het hun bijvoorbeeld incasseringskosten (deurwaarder) en een kans dat het niet te verhalen valt, plus een boze klant die misschien nare verhalen gaat rondstrooien. Ook zou een ontevreden klant de koop kunnen proberen te saboteren door te claimen dat de kwaliteit slechter is dan verwacht, etc. Kortom, je kunt het ze best lastig maken als je zou willen. Het is dus ook in hun belang om het snel en netjes af te handelen.
Het zou me verbazen als je er niet op z'n minst een korting uit kunt slepen (zelfs al is het niet het hele verschilbedrag). En elke korting is meegenomen.
Ik zou naar die zaak gaan met m'n allervriendelijkste glimlach en hun vragen om een voorstel. En als ze met niks bevredigends komen langzaam aan de druk opvoeren. En als je niks verder komt altijd naar de manager vragen natuurlijk, gewone verkopers hebben meestal weinig onderhandeingsruimte.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |