ook als je een abbo hebt dat pas 2 maanden loopt bijvoorbeeld?quote:Op zondag 16 augustus 2009 16:32 schreef kikoooooo het volgende:
Volgens mij mag je om die reden je abo opzeggen.
Ja.quote:Op zondag 16 augustus 2009 16:33 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ook als je een abbo hebt dat pas 2 maanden loopt bijvoorbeeld?
De vraag is echter: is hier sprake van een (nadelige) wijziging van de AV? Zoals ik de OP lees, had Hi een dergelijk voorbehoud al gemaakt in hun AV en hebben klanten zich al eerder akkoord verklaard met die voorwaarde(n). Alleen het tarief was onbekend.quote:Op zondag 16 augustus 2009 16:44 schreef JJdJ1984 het volgende:
Op het moment dat jij nu kostenloos een factuur ontvangt en ze daar geld voor willen vragen dan is dat volgens mij best wel een nadelige wijziging. Daarom zou je op kunnen zeggen dan ja
Er was geen tarief want je kreeg het gratis. Nu moet je ervoor gaan betalen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 16:51 schreef r_one het volgende:
[..]
De vraag is echter: is hier sprake van een (nadelige) wijziging van de AV? Zoals ik de OP lees, had Hi een dergelijk voorbehoud al gemaakt in hun AV en hebben klanten zich al eerder akkoord verklaard met die voorwaarde(n). Alleen het tarief was onbekend.
deze ga ik even tvp'en. Ik wil van hi afquote:Op zondag 16 augustus 2009 16:44 schreef JJdJ1984 het volgende:
Op het moment dat jij nu kostenloos een factuur ontvangt en ze daar geld voor willen vragen dan is dat volgens mij best wel een nadelige wijziging. Daarom zou je op kunnen zeggen dan ja
Er staat in de AV alleen dat de klant een manier van factureren kan uitkiezen uit de door Hi aangeboden mogelijkheden. Feitelijk kan dit nog steeds (namelijk online, en ook nog gratis), daarom vroeg ik me af of dit juridisch dichtgetimmerd zit.quote:Op zondag 16 augustus 2009 16:53 schreef JJdJ1984 het volgende:
[..]
Er was geen tarief want je kreeg het gratis. Nu moet je ervoor gaan betalen.
Ik ga een beetje kosten lopen maken omdat KPN dat niet meer wil? Dacht 't niet hè.quote:Op zondag 16 augustus 2009 16:56 schreef swollywood het volgende:
Dan print je toch ff het PDF-je uit via Hi Rekening Online?
Dan krijg je exact dezelfde factuur als die je tot nu toe via de post kreeg.
[zuiver juridisch]quote:Op zondag 16 augustus 2009 16:53 schreef JJdJ1984 het volgende:
Er was geen tarief want je kreeg het gratis. Nu moet je ervoor gaan betalen.
De vraag is of HI dat wel echt heeft gedaan, want er staat in hun AV dat voor een specificatie die afwijkt van een standaardspecificatie een vergoeding kan worden gevraagd. Er wordt hier dus niet gerept over de standaardspecificatie die TS maandelijks op papier ontving (evenals duizenden andere Nederlanders).quote:Op zondag 16 augustus 2009 16:51 schreef r_one het volgende:
[..]
De vraag is echter: is hier sprake van een (nadelige) wijziging van de AV? Zoals ik de OP lees, had Hi een dergelijk voorbehoud al gemaakt in hun AV en hebben klanten zich al eerder akkoord verklaard met die voorwaarde(n). Alleen het tarief was onbekend.
Ik vind het makkelijk, als ik het eerst op moet zoeken vergeet ik het geheid en merk ik ook niet op dat m'n rekening bijvoorbeeld tweemaal hoger uitvalt. Daarnaast is de vraag of KPN dit mag doen en of ik m'n abo erom kan opzeggenquote:Op zondag 16 augustus 2009 17:08 schreef Stakky het volgende:
Ik kraag al jaren m'n telefoonrekening online bij t-mobile. Ik zie het probleem niet, waarom zou je zo graag een papieren versie blijven ontvangen? Als je echt een papieren versie nodig hebt, kan je altijd zelf nog ff een factuur uitdraaien.
Tuurlijk mogen hun dit doen, en ze schaffen de papieren factuur niet af. Alleen vragen ze er eigenlijk een belachelijk bedrag voor, in de hoop dat je overstapt op de digitale versie. En ik denk dat het bij iedere dan wel niet alle mobiele telefoon providers reeds zo is, of gaat gebeuren. En of het een gegronde reden is om een abbo op te zeggen zou ik niet weten.quote:Op zondag 16 augustus 2009 17:11 schreef citywok het volgende:
[..]
Ik vind het makkelijk, als ik het eerst op moet zoeken vergeet ik het geheid en merk ik ook niet op dat m'n rekening bijvoorbeeld tweemaal hoger uitvalt. Daarnaast is de vraag of KPN dit mag doen en of ik m'n abo erom kan opzeggen.
Ik ben het met je eens, ik hoef ook geen papieren rekening meer. Alleen bij T-mobile heb je dus nog de keuze tussen een gratis papieren rekening of online. Bij Hi moet je gewoon betalen als je een papieren rekening wil.quote:Op zondag 16 augustus 2009 17:08 schreef Stakky het volgende:
Ik kraag al jaren m'n telefoonrekening online bij t-mobile. Ik zie het probleem niet, waarom zou je zo graag een papieren versie blijven ontvangen? Als je echt een papieren versie nodig hebt, kan je altijd zelf nog ff een factuur uitdraaien.
Je kunt gewoon netjes een SMS en/of email van hi krijgen dat er een nieuwe rekening voor je klaarstaat.quote:Op zondag 16 augustus 2009 17:11 schreef citywok het volgende:
[..]
Ik vind het makkelijk, als ik het eerst op moet zoeken vergeet ik het geheid en merk ik ook niet op dat m'n rekening bijvoorbeeld tweemaal hoger uitvalt. Daarnaast is de vraag of KPN dit mag doen en of ik m'n abo erom kan opzeggen.
2 A4-tjes printen kost jou meer dan de 1,95 die KPN gaat berekenen?quote:Op zondag 16 augustus 2009 16:59 schreef citywok het volgende:
[..]
Ik ga een beetje kosten lopen maken omdat KPN dat niet meer wil? Dacht 't niet hè.
Jazeker, aanschaf printer ¤ 60,00 : 12 maanden = 5 euroquote:Op zondag 16 augustus 2009 17:31 schreef swollywood het volgende:
[..]
Je kunt gewoon netjes een SMS en/of email van hi krijgen dat er een nieuwe rekening voor je klaarstaat.
[..]
2 A4-tjes printen kost jou meer dan de 1,95 die KPN gaat berekenen?
Maar wel meer dan de 0 euro die het eerst was.quote:Op zondag 16 augustus 2009 17:31 schreef swollywood het volgende:
[..]
Je kunt gewoon netjes een SMS en/of email van hi krijgen dat er een nieuwe rekening voor je klaarstaat.
[..]
2 A4-tjes printen kost jou meer dan de 1,95 die KPN gaat berekenen?
Als je geen printer hebt, sla je het PDFje maar gratis op op je harde schijf.quote:Op zondag 16 augustus 2009 17:37 schreef JJdJ1984 het volgende:
[..]
Jazeker, aanschaf printer ¤ 60,00 : 12 maanden = 5 euro
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |