abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71924833
Op de laatste telefoonrekening van Hi stond met koeieletters: "Let op: dit is je laatste rekening per post. Lees de bijsluiter."
Dus, ze hebben weer iets gevonden om op te bezuinigen. De rekening kan nog wel per post worden verzonden, maar daar mag ik dan fijn ¤1,95 per maand voor ophoesten. Kan KPN dit zomaar eenzijdig door mijn strot douwen? Noem me maar een oud wijf maar ik heb mijn rekeningen graag op papier.

Het volgende staat in de AV:
"De Contractant van een Abonnement
kan kenbaar maken op welke van de
door Hi aangeboden wijzen hij zijn nota
gespecificeerd wil hebben of wil
ontvangen. Voor een specificatie die
afwijkt van de standaardspecificatie of
voor een afwijkende ontvangstwijze kan
een vergoeding worden gevraagd,
volgens daarvoor bekend gemaakte
tarieven."

Lekker loos artikel, met dat "door Hi aangeboden wijzen", KPN bepaalt dat dus volgens de AV. Volgens dit (oude) bericht moet dit (per post of e-mail, wie kiest?) gratis zijn. Wie o wie kan hier een juridische blik op werpen?
pi_71925280
wil ik ook wel weten.
pi_71925490
Moet 'm vandaag of morgen krijgen. Maar als dit ook hier het geval is, is KPN op dat moment een klant kwijt.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_71925496
Volgens mij mag je om die reden je abo opzeggen.
pi_71925517
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:32 schreef kikoooooo het volgende:
Volgens mij mag je om die reden je abo opzeggen.
ook als je een abbo hebt dat pas 2 maanden loopt bijvoorbeeld?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_71925725
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:33 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ook als je een abbo hebt dat pas 2 maanden loopt bijvoorbeeld?
Ja.
pi_71925751
Op het moment dat jij nu kostenloos een factuur ontvangt en ze daar geld voor willen vragen dan is dat volgens mij best wel een nadelige wijziging. Daarom zou je op kunnen zeggen dan ja
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
pi_71925889
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:44 schreef JJdJ1984 het volgende:
Op het moment dat jij nu kostenloos een factuur ontvangt en ze daar geld voor willen vragen dan is dat volgens mij best wel een nadelige wijziging. Daarom zou je op kunnen zeggen dan ja
De vraag is echter: is hier sprake van een (nadelige) wijziging van de AV? Zoals ik de OP lees, had Hi een dergelijk voorbehoud al gemaakt in hun AV en hebben klanten zich al eerder akkoord verklaard met die voorwaarde(n). Alleen het tarief was onbekend.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_71925929
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:51 schreef r_one het volgende:

[..]

De vraag is echter: is hier sprake van een (nadelige) wijziging van de AV? Zoals ik de OP lees, had Hi een dergelijk voorbehoud al gemaakt in hun AV en hebben klanten zich al eerder akkoord verklaard met die voorwaarde(n). Alleen het tarief was onbekend.
Er was geen tarief want je kreeg het gratis. Nu moet je ervoor gaan betalen.
  zondag 16 augustus 2009 @ 16:55:57 #10
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_71925982
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:44 schreef JJdJ1984 het volgende:
deze ga ik even tvp'en. Ik wil van hi af
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_71926003
Dan print je toch ff het PDF-je uit via Hi Rekening Online?
Dan krijg je exact dezelfde factuur als die je tot nu toe via de post kreeg.
pi_71926042
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:53 schreef JJdJ1984 het volgende:

[..]

Er staat in de AV alleen dat de klant een manier van factureren kan uitkiezen uit de door Hi aangeboden mogelijkheden. Feitelijk kan dit nog steeds (namelijk online, en ook nog gratis), daarom vroeg ik me af of dit juridisch dichtgetimmerd zit.
pi_71926070
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:56 schreef swollywood het volgende:
Dan print je toch ff het PDF-je uit via Hi Rekening Online?
Dan krijg je exact dezelfde factuur als die je tot nu toe via de post kreeg.
Ik ga een beetje kosten lopen maken omdat KPN dat niet meer wil? Dacht 't niet hè.
pi_71926090
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:53 schreef JJdJ1984 het volgende:
[zuiver juridisch]
Er was nog geen tarief bekendgemaakt; daarmee voldeed Hi zelf niet aan die voorwaarde in de AV en kan deze nu niet inroepen bij bestaande klanten.
[/zuiver juridisch]
.
pi_71926120
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:51 schreef r_one het volgende:

[..]

De vraag is of HI dat wel echt heeft gedaan, want er staat in hun AV dat voor een specificatie die afwijkt van een standaardspecificatie een vergoeding kan worden gevraagd. Er wordt hier dus niet gerept over de standaardspecificatie die TS maandelijks op papier ontving (evenals duizenden andere Nederlanders).
Allejezus
  zondag 16 augustus 2009 @ 17:03:24 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71926153
Tele2 heeft dat recentelijk ook gedaan!
Niet meer actief op Fok!
  zondag 16 augustus 2009 @ 17:08:29 #17
169150 Stakky
Pazz douche
pi_71926251
Ik kraag al jaren m'n telefoonrekening online bij t-mobile. Ik zie het probleem niet, waarom zou je zo graag een papieren versie blijven ontvangen? Als je echt een papieren versie nodig hebt, kan je altijd zelf nog ff een factuur uitdraaien.
Nessuno attaca noi senza essere punito.
pi_71926319
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 17:08 schreef Stakky het volgende:
Ik kraag al jaren m'n telefoonrekening online bij t-mobile. Ik zie het probleem niet, waarom zou je zo graag een papieren versie blijven ontvangen? Als je echt een papieren versie nodig hebt, kan je altijd zelf nog ff een factuur uitdraaien.
Ik vind het makkelijk, als ik het eerst op moet zoeken vergeet ik het geheid en merk ik ook niet op dat m'n rekening bijvoorbeeld tweemaal hoger uitvalt. Daarnaast is de vraag of KPN dit mag doen en of ik m'n abo erom kan opzeggen .
  zondag 16 augustus 2009 @ 17:14:50 #19
169150 Stakky
Pazz douche
pi_71926412
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 17:11 schreef citywok het volgende:

[..]

Ik vind het makkelijk, als ik het eerst op moet zoeken vergeet ik het geheid en merk ik ook niet op dat m'n rekening bijvoorbeeld tweemaal hoger uitvalt. Daarnaast is de vraag of KPN dit mag doen en of ik m'n abo erom kan opzeggen .
Tuurlijk mogen hun dit doen, en ze schaffen de papieren factuur niet af. Alleen vragen ze er eigenlijk een belachelijk bedrag voor, in de hoop dat je overstapt op de digitale versie. En ik denk dat het bij iedere dan wel niet alle mobiele telefoon providers reeds zo is, of gaat gebeuren. En of het een gegronde reden is om een abbo op te zeggen zou ik niet weten.
Nessuno attaca noi senza essere punito.
pi_71926460
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 17:08 schreef Stakky het volgende:
Ik ben het met je eens, ik hoef ook geen papieren rekening meer. Alleen bij T-mobile heb je dus nog de keuze tussen een gratis papieren rekening of online. Bij Hi moet je gewoon betalen als je een papieren rekening wil.

Lekker klantvriendelijk naar ouderen toe. Volgens mij is KPN/Hi ook de enige die geld vraagt voor een rekening. Vodafone iig niet.
  zondag 16 augustus 2009 @ 17:30:51 #21
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_71926762
ik ben benieuwd
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_71926785
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 17:11 schreef citywok het volgende:

[..]

Je kunt gewoon netjes een SMS en/of email van hi krijgen dat er een nieuwe rekening voor je klaarstaat.
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:59 schreef citywok het volgende:

[..]

Ik ga een beetje kosten lopen maken omdat KPN dat niet meer wil? Dacht 't niet hè.
2 A4-tjes printen kost jou meer dan de 1,95 die KPN gaat berekenen?
pi_71926891
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 17:31 schreef swollywood het volgende:

[..]

Je kunt gewoon netjes een SMS en/of email van hi krijgen dat er een nieuwe rekening voor je klaarstaat.
[..]

Jazeker, aanschaf printer ¤ 60,00 : 12 maanden = 5 euro
pi_71926893
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 17:31 schreef swollywood het volgende:

[..]

[..]

Maar wel meer dan de 0 euro die het eerst was.
pi_71927096
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 17:37 schreef JJdJ1984 het volgende:

[..]

Jazeker, aanschaf printer ¤ 60,00 : 12 maanden = 5 euro
Als je geen printer hebt, sla je het PDFje maar gratis op op je harde schijf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')