abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71924833
Op de laatste telefoonrekening van Hi stond met koeieletters: "Let op: dit is je laatste rekening per post. Lees de bijsluiter."
Dus, ze hebben weer iets gevonden om op te bezuinigen. De rekening kan nog wel per post worden verzonden, maar daar mag ik dan fijn ¤1,95 per maand voor ophoesten. Kan KPN dit zomaar eenzijdig door mijn strot douwen? Noem me maar een oud wijf maar ik heb mijn rekeningen graag op papier.

Het volgende staat in de AV:
"De Contractant van een Abonnement
kan kenbaar maken op welke van de
door Hi aangeboden wijzen hij zijn nota
gespecificeerd wil hebben of wil
ontvangen. Voor een specificatie die
afwijkt van de standaardspecificatie of
voor een afwijkende ontvangstwijze kan
een vergoeding worden gevraagd,
volgens daarvoor bekend gemaakte
tarieven."

Lekker loos artikel, met dat "door Hi aangeboden wijzen", KPN bepaalt dat dus volgens de AV. Volgens dit (oude) bericht moet dit (per post of e-mail, wie kiest?) gratis zijn. Wie o wie kan hier een juridische blik op werpen?
pi_71925280
wil ik ook wel weten.
pi_71925490
Moet 'm vandaag of morgen krijgen. Maar als dit ook hier het geval is, is KPN op dat moment een klant kwijt.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_71925496
Volgens mij mag je om die reden je abo opzeggen.
pi_71925517
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:32 schreef kikoooooo het volgende:
Volgens mij mag je om die reden je abo opzeggen.
ook als je een abbo hebt dat pas 2 maanden loopt bijvoorbeeld?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_71925725
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:33 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ook als je een abbo hebt dat pas 2 maanden loopt bijvoorbeeld?
Ja.
pi_71925751
Op het moment dat jij nu kostenloos een factuur ontvangt en ze daar geld voor willen vragen dan is dat volgens mij best wel een nadelige wijziging. Daarom zou je op kunnen zeggen dan ja
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
pi_71925889
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:44 schreef JJdJ1984 het volgende:
Op het moment dat jij nu kostenloos een factuur ontvangt en ze daar geld voor willen vragen dan is dat volgens mij best wel een nadelige wijziging. Daarom zou je op kunnen zeggen dan ja
De vraag is echter: is hier sprake van een (nadelige) wijziging van de AV? Zoals ik de OP lees, had Hi een dergelijk voorbehoud al gemaakt in hun AV en hebben klanten zich al eerder akkoord verklaard met die voorwaarde(n). Alleen het tarief was onbekend.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_71925929
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:51 schreef r_one het volgende:

[..]

De vraag is echter: is hier sprake van een (nadelige) wijziging van de AV? Zoals ik de OP lees, had Hi een dergelijk voorbehoud al gemaakt in hun AV en hebben klanten zich al eerder akkoord verklaard met die voorwaarde(n). Alleen het tarief was onbekend.
Er was geen tarief want je kreeg het gratis. Nu moet je ervoor gaan betalen.
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
  zondag 16 augustus 2009 @ 16:55:57 #10
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_71925982
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:44 schreef JJdJ1984 het volgende:
Op het moment dat jij nu kostenloos een factuur ontvangt en ze daar geld voor willen vragen dan is dat volgens mij best wel een nadelige wijziging. Daarom zou je op kunnen zeggen dan ja
deze ga ik even tvp'en. Ik wil van hi af
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_71926003
Dan print je toch ff het PDF-je uit via Hi Rekening Online?
Dan krijg je exact dezelfde factuur als die je tot nu toe via de post kreeg.
pi_71926042
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:53 schreef JJdJ1984 het volgende:

[..]

Er was geen tarief want je kreeg het gratis. Nu moet je ervoor gaan betalen.
Er staat in de AV alleen dat de klant een manier van factureren kan uitkiezen uit de door Hi aangeboden mogelijkheden. Feitelijk kan dit nog steeds (namelijk online, en ook nog gratis), daarom vroeg ik me af of dit juridisch dichtgetimmerd zit.
pi_71926070
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:56 schreef swollywood het volgende:
Dan print je toch ff het PDF-je uit via Hi Rekening Online?
Dan krijg je exact dezelfde factuur als die je tot nu toe via de post kreeg.
Ik ga een beetje kosten lopen maken omdat KPN dat niet meer wil? Dacht 't niet hè.
pi_71926090
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:53 schreef JJdJ1984 het volgende:
Er was geen tarief want je kreeg het gratis. Nu moet je ervoor gaan betalen.
[zuiver juridisch]
Er was nog geen tarief bekendgemaakt; daarmee voldeed Hi zelf niet aan die voorwaarde in de AV en kan deze nu niet inroepen bij bestaande klanten.
[/zuiver juridisch]
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_71926120
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:51 schreef r_one het volgende:

[..]

De vraag is echter: is hier sprake van een (nadelige) wijziging van de AV? Zoals ik de OP lees, had Hi een dergelijk voorbehoud al gemaakt in hun AV en hebben klanten zich al eerder akkoord verklaard met die voorwaarde(n). Alleen het tarief was onbekend.
De vraag is of HI dat wel echt heeft gedaan, want er staat in hun AV dat voor een specificatie die afwijkt van een standaardspecificatie een vergoeding kan worden gevraagd. Er wordt hier dus niet gerept over de standaardspecificatie die TS maandelijks op papier ontving (evenals duizenden andere Nederlanders).
Allejezus
  zondag 16 augustus 2009 @ 17:03:24 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71926153
Tele2 heeft dat recentelijk ook gedaan!
Niet meer actief op Fok!
  zondag 16 augustus 2009 @ 17:08:29 #17
169150 Stakky
Pazz douche
pi_71926251
Ik kraag al jaren m'n telefoonrekening online bij t-mobile. Ik zie het probleem niet, waarom zou je zo graag een papieren versie blijven ontvangen? Als je echt een papieren versie nodig hebt, kan je altijd zelf nog ff een factuur uitdraaien.
Nessuno attaca noi senza essere punito.
pi_71926319
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 17:08 schreef Stakky het volgende:
Ik kraag al jaren m'n telefoonrekening online bij t-mobile. Ik zie het probleem niet, waarom zou je zo graag een papieren versie blijven ontvangen? Als je echt een papieren versie nodig hebt, kan je altijd zelf nog ff een factuur uitdraaien.
Ik vind het makkelijk, als ik het eerst op moet zoeken vergeet ik het geheid en merk ik ook niet op dat m'n rekening bijvoorbeeld tweemaal hoger uitvalt. Daarnaast is de vraag of KPN dit mag doen en of ik m'n abo erom kan opzeggen .
  zondag 16 augustus 2009 @ 17:14:50 #19
169150 Stakky
Pazz douche
pi_71926412
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 17:11 schreef citywok het volgende:

[..]

Ik vind het makkelijk, als ik het eerst op moet zoeken vergeet ik het geheid en merk ik ook niet op dat m'n rekening bijvoorbeeld tweemaal hoger uitvalt. Daarnaast is de vraag of KPN dit mag doen en of ik m'n abo erom kan opzeggen .
Tuurlijk mogen hun dit doen, en ze schaffen de papieren factuur niet af. Alleen vragen ze er eigenlijk een belachelijk bedrag voor, in de hoop dat je overstapt op de digitale versie. En ik denk dat het bij iedere dan wel niet alle mobiele telefoon providers reeds zo is, of gaat gebeuren. En of het een gegronde reden is om een abbo op te zeggen zou ik niet weten.
Nessuno attaca noi senza essere punito.
pi_71926460
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 17:08 schreef Stakky het volgende:
Ik kraag al jaren m'n telefoonrekening online bij t-mobile. Ik zie het probleem niet, waarom zou je zo graag een papieren versie blijven ontvangen? Als je echt een papieren versie nodig hebt, kan je altijd zelf nog ff een factuur uitdraaien.
Ik ben het met je eens, ik hoef ook geen papieren rekening meer. Alleen bij T-mobile heb je dus nog de keuze tussen een gratis papieren rekening of online. Bij Hi moet je gewoon betalen als je een papieren rekening wil.

Lekker klantvriendelijk naar ouderen toe. Volgens mij is KPN/Hi ook de enige die geld vraagt voor een rekening. Vodafone iig niet.
  zondag 16 augustus 2009 @ 17:30:51 #21
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_71926762
ik ben benieuwd
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_71926785
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 17:11 schreef citywok het volgende:

[..]

Ik vind het makkelijk, als ik het eerst op moet zoeken vergeet ik het geheid en merk ik ook niet op dat m'n rekening bijvoorbeeld tweemaal hoger uitvalt. Daarnaast is de vraag of KPN dit mag doen en of ik m'n abo erom kan opzeggen .
Je kunt gewoon netjes een SMS en/of email van hi krijgen dat er een nieuwe rekening voor je klaarstaat.
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:59 schreef citywok het volgende:

[..]

Ik ga een beetje kosten lopen maken omdat KPN dat niet meer wil? Dacht 't niet hè.
2 A4-tjes printen kost jou meer dan de 1,95 die KPN gaat berekenen?
pi_71926891
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 17:31 schreef swollywood het volgende:

[..]

Je kunt gewoon netjes een SMS en/of email van hi krijgen dat er een nieuwe rekening voor je klaarstaat.
[..]

2 A4-tjes printen kost jou meer dan de 1,95 die KPN gaat berekenen?
Jazeker, aanschaf printer ¤ 60,00 : 12 maanden = 5 euro
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
pi_71926893
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 17:31 schreef swollywood het volgende:

[..]

Je kunt gewoon netjes een SMS en/of email van hi krijgen dat er een nieuwe rekening voor je klaarstaat.
[..]

2 A4-tjes printen kost jou meer dan de 1,95 die KPN gaat berekenen?
Maar wel meer dan de 0 euro die het eerst was.
pi_71927096
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 17:37 schreef JJdJ1984 het volgende:

[..]

Jazeker, aanschaf printer ¤ 60,00 : 12 maanden = 5 euro
Als je geen printer hebt, sla je het PDFje maar gratis op op je harde schijf.
  zondag 16 augustus 2009 @ 17:57:43 #26
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_71927390
Ik zit zelf ook bij HI
Normaliter zou het me echt geen fuck uitmaken of ik mijn rekening per post of online zou krijgen
Echter ik gebruik mijn gsm ook voor zakelijke doeleinden, waar ik ook een vaste vergoeding van mijn werkgever voor krijg,
Mijn werkgever wil daarvoor wel elke maand de originele/kopie (papieren) factuur zien.

Thuis heb ik geen printer , dus das geen optie.
Op mijn werk heb ik alleen intranet, en geen internet, dus even op de zaak inloggen is ook geen optie

Ik heb wel de brief gezien dat ik kan kiezen tussen online/papier.
Maar nog niet dat het geld gaat kosten

Vriendin heeft telfort en die moet ook sinds afgelopen maand 2,50 extra betalen voor een papieren rekening

Ik betaal al genoeg per maand, en verwacht gewoon een gratis papieren factuur
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  zondag 16 augustus 2009 @ 19:38:24 #27
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_71929493
Ik heb destijds gebeld en opheldering gevraagd. Voor bestaande klanten blijft het gratis om een factuur op papier te krijgen. Voor nieuwe klanten of verlengingen worden wel kosten in rekening gebracht.
Ik heb dus op internet dus aangegeven dat ik nog een factuur op papier wil. Nu maar afwachten of dat gaat gebeuren en of er kosten op staan.

Dus voor bestaande klanten (voor 1 juni meen ik me te herinneren): inloggen op Hi.nl en daar de optie voor papieren factuur aanvinken.

Het staat trouwens niet of heel erg slecht vermeld op de site van Hi.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_71934717
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 19:38 schreef ManAtWork het volgende:
Dus voor bestaande klanten (voor 1 juni meen ik me te herinneren): inloggen op Hi.nl en daar de optie voor papieren factuur aanvinken.
Inloggen op hi.nl?
Ik heb helemaal geen account op hi.nl en wil ook helemaal geen account op hi.nl.

De bakker op de hoek bepaalt ook niet dat ik moet inloggen op bakkeropdehoek.nl als ik brood bij hem wil kopen of een half gesneden bruinvolkoren wil afrekenen? Waarom een telefoonboer dan wel?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_71934900
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 17:01 schreef Juzme het volgende:
De vraag is of HI dat wel echt heeft gedaan, want er staat in hun AV dat voor een specificatie die afwijkt van een standaardspecificatie een vergoeding kan worden gevraagd. Er wordt hier dus niet gerept over de standaardspecificatie die TS maandelijks op papier ontving (evenals duizenden andere Nederlanders).
"of voor een afwijkende ontvangstwijze". De vraag dringt zich dan op: wat is (of was) dan de standaard ontvangstwijze?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_71935988
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 22:31 schreef r_one het volgende:

[..]

"of voor een afwijkende ontvangstwijze". De vraag dringt zich dan op: wat is (of was) dan de standaard ontvangstwijze?
Het lijkt mij dat de standaardontvangstwijze was (en is) het per post verzenden/ontvangen van de specificatie, aangezien alle Hi klanten deze ontvingen, tenzij ze anders hadden aangegeven. Toch?
Allejezus
pi_71936542
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 23:00 schreef Juzme het volgende:
Het lijkt mij dat de standaardontvangstwijze was (en is) het per post verzenden/ontvangen van de specificatie, aangezien alle Hi klanten deze ontvingen, tenzij ze anders hadden aangegeven. Toch?
Dat lijkt mij ook, voor bestaande klanten.
Voor nieuwe klanten zal "online" de standaardontvangstwijze zijn. Zie ook de post van MAW.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_71936582
S
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:55 schreef Qwea het volgende:

[..]

deze ga ik even tvp'en. Ik wil van hi af
Sluit bij Kwee in de rij aan!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_71936619
Oh. Te laat.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_72185269
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 19:38 schreef ManAtWork het volgende:
Ik heb destijds gebeld en opheldering gevraagd. Voor bestaande klanten blijft het gratis om een factuur op papier te krijgen. Voor nieuwe klanten of verlengingen worden wel kosten in rekening gebracht.
Ik heb ook gebeld en het antwoord was: papieren factuur kost u ¤ 1,95 per maand. Basta. Niks geen aparte regeling voor bestaande klanten.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 22:34:59 #35
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_72185478
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:28 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik heb ook gebeld en het antwoord was: papieren factuur kost u ¤ 1,95 per maand. Basta. Niks geen aparte regeling voor bestaande klanten.
Als je de optie aanvinkt, krijg je daarna de melding "Na het verlengen van het contract betaalt u ¤ 1,95 per papieren factuur." (of iets in die bewoording)
Heb het aangevinkt en de eerst volgende factuur kreeg ik alvast niet. Bleek dat het weer teruggezet was op online. Heb het nu weer op papier staan. En wacht gewoon af wat er op de factuur komt te staan.
Staat het erop dan storneer ik wel.
Kun je nagaan dat zelfs de helpdesk geen eenduidig antwoord heeft,...
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_72186137
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:34 schreef ManAtWork het volgende:
Als je de optie aanvinkt, krijg je daarna de melding "Na het verlengen van het contract betaalt u ¤ 1,95 per papieren factuur." (of iets in die bewoording)
Heb het aangevinkt en de eerst volgende factuur kreeg ik alvast niet. Bleek dat het weer teruggezet was op online. Heb het nu weer op papier staan. En wacht gewoon af wat er op de factuur komt te staan.
Staat het erop dan storneer ik wel.
Kun je nagaan dat zelfs de helpdesk geen eenduidig antwoord heeft,...
Aanvinken? Ik heb geen "Mijn Hi" geactiveerd. En wil dat ook niet.
Als ik dat wel doe, kan ik evengoed ook mijn eigen facturen uit gaan printen en dat is nu juist waar ik tegen ageer, tegen dat betuttelende electronische doe-het-zelf-gedoe.

Saillant detail: ze hanteren nu 2 AV's: eentje voor klanten vóór en eentje voor klanten ná 1 juli 2009. Ik mag aannemen dat ze gebonden zijn aan hun oude voorwaarden en daarin (2:5 lid 4) staat "Nota's worden periodiek verzonden" (in de nieuwe voorwaarden is deze tekst op de helling gegaan).

Ik heb aan de helpdeskdame laten weten een factuur per post te willen blijven ontvangen (en niet akkoord ben met de plotseling geïntroduceerde idiote vergoeding van ¤ 1,95 per maand). Als ze geen factuur sturen, dan is dat dus hun keuze/verantwoording.

Geen nota per post ontvangen? Dan is er rechtens ook (nog) geen vordering op mij. Dus wordt de automatische incasso gestorneerd.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_72186460
Kan je doen ben alleen wel bang dat je aan het kortste eind trekt, KPN zal de laten verdrinken in hun Bureaucratische vijver.
pi_72187052
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:03 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Kan je doen ben alleen wel bang dat je aan het kortste eind trekt, KPN zal de laten verdrinken in hun Bureaucratische vijver.
Ik geef toe, het is nogal recalcitrant. Gewoon, omdat het kan

Aan de andere kant, ik heb een pesthekel aan me laten ringeloren door een almachtige bureaucratische organisatie die denken er wel eventjes eenzijdig iets door de kunnen drukken of je belachelijk hoge kosten in het vooruitzicht stellen.

Aan het langste eind zullen ze niet trekken, ik ga sowieso over naar een andere provider. En met die jongens van Lindorf wil ik wel eens in debat hierover
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_72187169
Interessetvp.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 23:22:16 #40
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_72187210
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:17 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik geef toe, het is nogal recalcitrant. Gewoon, omdat het kan

Aan de andere kant, ik heb een pesthekel aan me laten ringeloren door een almachtige bureaucratische organisatie die denken er wel eventjes eenzijdig iets door de kunnen drukken of je belachelijk hoge kosten in het vooruitzicht stellen.

Aan het langste eind zullen ze niet trekken, ik ga sowieso over naar een andere provider. En met die jongens van Lindorf wil ik wel eens in debat hierover
Op zich zit ik daar ook wel aan te denken.
Maar ja, moet wel bereikbaar blijven en kan niet het risico lopen dat ze me opeens afsluiten en mijn nummer niet meer bereikbaar is.

Ben wel benieuwd hoe dit bij je gaat aflopen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_72187636
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:22 schreef ManAtWork het volgende:
Op zich zit ik daar ook wel aan te denken.
Maar ja, moet wel bereikbaar blijven en kan niet het risico lopen dat ze me opeens afsluiten en mijn nummer niet meer bereikbaar is.

Ben wel benieuwd hoe dit bij je gaat aflopen.
Als je maar zorgt dat je storneert ná nummerportering

Meteen over naar een andere provider (dat kan tegenwoordig al na 1 maand) en meteen ook je nummer laten porteren. Over een maand, als je daadwerkelijk overgaat, zal de volgende incasso net afgeschreven zijn (zonder een factuur ontvangen te hebben uiteraard of met ¤ 1,95 verhoging ) . Vervolgens heb je dán nog een kleine 30 dagen om de onterechte vordering te laten storneren

Wie doet je dan nog wat? Je bent over, met nummerportering. Hi
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 23:39:16 #42
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_72187819
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:33 schreef r_one het volgende:

[..]

Als je maar zorgt dat je storneert ná nummerportering

Meteen over naar een andere provider (dat kan tegenwoordig al na 1 maand) en meteen ook je nummer laten porteren. Over een maand, als je daadwerkelijk overgaat, zal de volgende incasso net afgeschreven zijn (zonder een factuur ontvangen te hebben uiteraard of met ¤ 1,95 verhoging ) . Vervolgens heb je dán nog een kleine 30 dagen om de onterechte vordering te laten storneren

Wie doet je dan nog wat? Je bent over, met nummerportering. Hi
Snap ik. Maar mijn contract loopt nog een paar maanden. Overstappen met nummerportering werkt dus niet. Hi zal het nummer niet vrijgeven.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_72188336
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:39 schreef ManAtWork het volgende:
Snap ik. Maar mijn contract loopt nog een paar maanden. Overstappen met nummerportering werkt dus niet. Hi zal het nummer niet vrijgeven.
Ja, dan houdt het even op, rest je voorlopig niks anders dan tegen deze onterechte wijziging / kostenpost te blijven trappen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_72188748
Hmm, er staat: "Voor een specificatie die afwijkt van de standaardspecificatie of
voor een afwijkende ontvangstwijze kan een vergoeding worden gevraagd, volgens daarvoor bekend gemaakte tarieven."
De post is dus vanaf 1 juli kennelijk een 'afwijkende ontvangstwijze'. Ik vind een online rekening ook prima, daar gaat het mij niet zozeer om. Ik wil ook wel eens weten of ik op deze manier van mijn (toch al te dure) abbo af kan. Ik meen mij te herinneren dat Ziggo, toen de tarieven 'aangepast' werden, er keurig bij vermeldde dat hierom het abbonement zonder de gebruikelijke opzegtermijn beëindigd kon worden.
Draai het om.
pi_72189307
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 00:09 schreef Gizlijntje het volgende:
Hmm, er staat: "Voor een specificatie die afwijkt van de standaardspecificatie of
voor een afwijkende ontvangstwijze kan een vergoeding worden gevraagd, volgens daarvoor bekend gemaakte tarieven." De post is dus vanaf 1 juli kennelijk een 'afwijkende ontvangstwijze'.
Ah, dat zou mooi worden, Hi kan dus eenzijdig de invulling van het begrip "de standaardspecificatie" wijzigen? Zo de wind waait, waait het jasje? Dacht het niet.

Bovendien staat er (iets ervoor) ook dat de factuur wordt "verzonden". Hoe willen ze dat dan realiseren?
quote:
Ik vind een online rekening ook prima, daar gaat het mij niet zozeer om. Ik wil ook wel eens weten of ik op deze manier van mijn (toch al te dure) abbo af kan. Ik meen mij te herinneren dat Ziggo, toen de tarieven 'aangepast' werden, er keurig bij vermeldde dat hierom het abbonement zonder de gebruikelijke opzegtermijn beëindigd kon worden.
Precies

Het is óf een verkapte wijziging van de AV, óf een onredelijke verhoging van de kosten, óf een beperking van de dienstverlening. En daarmee reden om je abonnement te mogen beëindigen. Maar dát vertelt Hi er niet bij.

Sterker, de omstreden kosten worden zelfs niet eens genoemd in de bij de laatste rekening gevoegde flyer, dat hoor je pas als je de klantenservice belt op 1200. Waarom? Wat was er bij geweest dit tarief en de opties even helder te vermelden, zwart op wit, op die flyer? Waarom laat Hi deze informatie welbewust weg?

Alsof Hi zelf ook wel weet dat dit zo niet kan.
Alsof Hi zelf ook wel weet dat, als ze de regels omtrent deze wijziging schriftelijk aankondigen, ze er ook bij moeten vermelden dat de klant dan op mag zeggen.
Alsof Hi zelf ook wel weet dat als ze nalaten de klant daarop te attenderen, de wijziging niet rechtsgeldig is.

Punt is echter: de wijziging (en daarmee de opzegging) gaat niet eerder dan 4 weken na aankondiging in. En per 1 juli 2009 geldt er sowieso maar een opzegtermijn van 1 maand. Alleen klanten als MAW (met nog een groot deel van een jaarcontract te gaan) zouden gebaat zijn bij een beroep op de opzeggingsclausule maar zullen dan met het logge KPN in de clinch moeten om hun gelijk te halen.

[ Bericht 8% gewijzigd door r_one op 27-08-2009 00:39:19 ]
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_72190028
Dit staat er ook nog in hun AV;
quote:
Tenzij een andere wijze van facturering
is overeengekomen, brengt Hi alle in
het kader van een overeenkomst voor
een Abonnement verschuldigde
bedragen (waaronder vergoedingen
voor Diensten, voor geleverde zaken en
voor Contentdiensten van derden) door
middel van nota’s aan de Contractant in
rekening. Indien is overeengekomen dat
de nota’s aan één of meer derden of
naar afwijkende adressen zullen worden
gezonden, blijft Contractant jegens Hi
aansprakelijk voor correcte betaling en
geldt het bepaalde in deze Algemene
Voorwaarden onverminderd jegens Contractant.
Er staat duidelijk in dat ze nota's moeten geven, en indien anders dat er een andere wijze van facturering overeen gekomen moet zijn. En er staat ook in dat je gewoon je contract mag opzeggen (als je het op tijd opzegt!) als je niet akkoord gaat met verandering van de AV;
quote:
Indien een Contractant een wijziging
van de Algemene Voorwaarden of
tarieven, die betrekking heeft op een
door hem afgenomen Dienst, niet wenst
te accepteren, kan hij de overeenkomst
met betrekking tot die Dienst schriftelijk
beëindigen met ingang van de datum
waarop de nieuwe voorwaarden of
tarieven van kracht worden. De
schriftelijke opzegging dient voor de
ingangsdatum van de wijziging door
Hi te zijn ontvangen.
Tenzij ik iets mis (ik ben geen jurist ) denk ik dat je in je goed recht staat
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 27 augustus 2009 @ 01:20:58 #47
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_72190252
Ik heb mijn contract verlengd en er werd aangegeven dat ik geen papieren factuur meer zou krijgen tenzij ik 1.95 betaalde.. Heb gevraagd wat er zou gebeuren als ik niet verlengd had. Ze gaven net als bij MAW aan dat het dan pas geld zou kosten bij een wijziging van het abonnement.


Waar ik wel van baal.. Is dat ze het bij HI/KPN/HetNet niet voor elkaar krijgen om de online factuur per pagina uit te kunnen printen.
Staan mn adresgegevens 2 keer op de hoofdpagina en ineens halverwege een zin gaat hij naar de andere pagina over.

Is het nou echt zo moeilijk voor KPN om gewoon een PDF te maken met pagina-eindes???
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_72192041
Maar dit is dus geen reden om makkelijk van Hi af te komen, begrijp ik?
Ik ben van pindavlees
  donderdag 27 augustus 2009 @ 09:10:55 #49
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_72192348
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 01:20 schreef Nizno het volgende:
Ik heb mijn contract verlengd en er werd aangegeven dat ik geen papieren factuur meer zou krijgen tenzij ik 1.95 betaalde.. Heb gevraagd wat er zou gebeuren als ik niet verlengd had. Ze gaven net als bij MAW aan dat het dan pas geld zou kosten bij een wijziging van het abonnement.


Waar ik wel van baal.. Is dat ze het bij HI/KPN/HetNet niet voor elkaar krijgen om de online factuur per pagina uit te kunnen printen.
Staan mn adresgegevens 2 keer op de hoofdpagina en ineens halverwege een zin gaat hij naar de andere pagina over.

Is het nou echt zo moeilijk voor KPN om gewoon een PDF te maken met pagina-eindes???
Printen van de online factuur is bij mij geen probleem. Keurig op twee blaadjes. Dit in tegenstelling tot de eerdere facturen van KPN. Die kon je niet eens printen.

Maar weer on-topic: ik begrijp het standpunt van r_one. Het moeten registreren en inloggen om een factuur te kunnen zien is erg dwingend en met die voorwaarden heb je geen contract afgesloten.

Ook zijn punt dat er onduidelijk over de kosten enz. is gecorrespondeerd, ben ik het eens. Nergens was het duidelijk te lezen. Maar volgens mij is dat ook de strategie van KPN/Hi aan het worden. Ik heb al vaker advertenties en reclame gezien waar je alleen bij lang doorvragen de juiste info en voorwaarden krijgt. (Is ook één van de redenen dat ik zwaar overweeg om op te stappen zo snel het kan.)
En blijkbaar komt KPN er steeds weer mee weg.

Ik heb eerlijk gezegd alle AV's niet doorgespit (had iets belangrijkers te doen) maar ben wel erg nieuwsgierig of het allemaal ten gunste van KPN kan worden uitgelegd. R_one heeft een aantal argumenten aangevoerd waar ik wel achter sta.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_72196646
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 08:49 schreef Flappekz het volgende:
Maar dit is dus geen reden om makkelijk van Hi af te komen, begrijp ik?
Wel een reden om van Hi af te komen, niet makkelijk (iets met gelijk hebben en gelijk krijgen enzo).
Mocht je al een account hebben van "Mijn Hi", dan zou ik de confrontatie niet aangaan.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')