ook als je een abbo hebt dat pas 2 maanden loopt bijvoorbeeld?quote:Op zondag 16 augustus 2009 16:32 schreef kikoooooo het volgende:
Volgens mij mag je om die reden je abo opzeggen.
Ja.quote:Op zondag 16 augustus 2009 16:33 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ook als je een abbo hebt dat pas 2 maanden loopt bijvoorbeeld?
De vraag is echter: is hier sprake van een (nadelige) wijziging van de AV? Zoals ik de OP lees, had Hi een dergelijk voorbehoud al gemaakt in hun AV en hebben klanten zich al eerder akkoord verklaard met die voorwaarde(n). Alleen het tarief was onbekend.quote:Op zondag 16 augustus 2009 16:44 schreef JJdJ1984 het volgende:
Op het moment dat jij nu kostenloos een factuur ontvangt en ze daar geld voor willen vragen dan is dat volgens mij best wel een nadelige wijziging. Daarom zou je op kunnen zeggen dan ja
Er was geen tarief want je kreeg het gratis. Nu moet je ervoor gaan betalen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 16:51 schreef r_one het volgende:
[..]
De vraag is echter: is hier sprake van een (nadelige) wijziging van de AV? Zoals ik de OP lees, had Hi een dergelijk voorbehoud al gemaakt in hun AV en hebben klanten zich al eerder akkoord verklaard met die voorwaarde(n). Alleen het tarief was onbekend.
deze ga ik even tvp'en. Ik wil van hi afquote:Op zondag 16 augustus 2009 16:44 schreef JJdJ1984 het volgende:
Op het moment dat jij nu kostenloos een factuur ontvangt en ze daar geld voor willen vragen dan is dat volgens mij best wel een nadelige wijziging. Daarom zou je op kunnen zeggen dan ja
Er staat in de AV alleen dat de klant een manier van factureren kan uitkiezen uit de door Hi aangeboden mogelijkheden. Feitelijk kan dit nog steeds (namelijk online, en ook nog gratis), daarom vroeg ik me af of dit juridisch dichtgetimmerd zit.quote:Op zondag 16 augustus 2009 16:53 schreef JJdJ1984 het volgende:
[..]
Er was geen tarief want je kreeg het gratis. Nu moet je ervoor gaan betalen.
Ik ga een beetje kosten lopen maken omdat KPN dat niet meer wil? Dacht 't niet hè.quote:Op zondag 16 augustus 2009 16:56 schreef swollywood het volgende:
Dan print je toch ff het PDF-je uit via Hi Rekening Online?
Dan krijg je exact dezelfde factuur als die je tot nu toe via de post kreeg.
[zuiver juridisch]quote:Op zondag 16 augustus 2009 16:53 schreef JJdJ1984 het volgende:
Er was geen tarief want je kreeg het gratis. Nu moet je ervoor gaan betalen.
De vraag is of HI dat wel echt heeft gedaan, want er staat in hun AV dat voor een specificatie die afwijkt van een standaardspecificatie een vergoeding kan worden gevraagd. Er wordt hier dus niet gerept over de standaardspecificatie die TS maandelijks op papier ontving (evenals duizenden andere Nederlanders).quote:Op zondag 16 augustus 2009 16:51 schreef r_one het volgende:
[..]
De vraag is echter: is hier sprake van een (nadelige) wijziging van de AV? Zoals ik de OP lees, had Hi een dergelijk voorbehoud al gemaakt in hun AV en hebben klanten zich al eerder akkoord verklaard met die voorwaarde(n). Alleen het tarief was onbekend.
Ik vind het makkelijk, als ik het eerst op moet zoeken vergeet ik het geheid en merk ik ook niet op dat m'n rekening bijvoorbeeld tweemaal hoger uitvalt. Daarnaast is de vraag of KPN dit mag doen en of ik m'n abo erom kan opzeggenquote:Op zondag 16 augustus 2009 17:08 schreef Stakky het volgende:
Ik kraag al jaren m'n telefoonrekening online bij t-mobile. Ik zie het probleem niet, waarom zou je zo graag een papieren versie blijven ontvangen? Als je echt een papieren versie nodig hebt, kan je altijd zelf nog ff een factuur uitdraaien.
Tuurlijk mogen hun dit doen, en ze schaffen de papieren factuur niet af. Alleen vragen ze er eigenlijk een belachelijk bedrag voor, in de hoop dat je overstapt op de digitale versie. En ik denk dat het bij iedere dan wel niet alle mobiele telefoon providers reeds zo is, of gaat gebeuren. En of het een gegronde reden is om een abbo op te zeggen zou ik niet weten.quote:Op zondag 16 augustus 2009 17:11 schreef citywok het volgende:
[..]
Ik vind het makkelijk, als ik het eerst op moet zoeken vergeet ik het geheid en merk ik ook niet op dat m'n rekening bijvoorbeeld tweemaal hoger uitvalt. Daarnaast is de vraag of KPN dit mag doen en of ik m'n abo erom kan opzeggen.
Ik ben het met je eens, ik hoef ook geen papieren rekening meer. Alleen bij T-mobile heb je dus nog de keuze tussen een gratis papieren rekening of online. Bij Hi moet je gewoon betalen als je een papieren rekening wil.quote:Op zondag 16 augustus 2009 17:08 schreef Stakky het volgende:
Ik kraag al jaren m'n telefoonrekening online bij t-mobile. Ik zie het probleem niet, waarom zou je zo graag een papieren versie blijven ontvangen? Als je echt een papieren versie nodig hebt, kan je altijd zelf nog ff een factuur uitdraaien.
Je kunt gewoon netjes een SMS en/of email van hi krijgen dat er een nieuwe rekening voor je klaarstaat.quote:Op zondag 16 augustus 2009 17:11 schreef citywok het volgende:
[..]
Ik vind het makkelijk, als ik het eerst op moet zoeken vergeet ik het geheid en merk ik ook niet op dat m'n rekening bijvoorbeeld tweemaal hoger uitvalt. Daarnaast is de vraag of KPN dit mag doen en of ik m'n abo erom kan opzeggen.
2 A4-tjes printen kost jou meer dan de 1,95 die KPN gaat berekenen?quote:Op zondag 16 augustus 2009 16:59 schreef citywok het volgende:
[..]
Ik ga een beetje kosten lopen maken omdat KPN dat niet meer wil? Dacht 't niet hè.
Jazeker, aanschaf printer ¤ 60,00 : 12 maanden = 5 euroquote:Op zondag 16 augustus 2009 17:31 schreef swollywood het volgende:
[..]
Je kunt gewoon netjes een SMS en/of email van hi krijgen dat er een nieuwe rekening voor je klaarstaat.
[..]
2 A4-tjes printen kost jou meer dan de 1,95 die KPN gaat berekenen?
Maar wel meer dan de 0 euro die het eerst was.quote:Op zondag 16 augustus 2009 17:31 schreef swollywood het volgende:
[..]
Je kunt gewoon netjes een SMS en/of email van hi krijgen dat er een nieuwe rekening voor je klaarstaat.
[..]
2 A4-tjes printen kost jou meer dan de 1,95 die KPN gaat berekenen?
Als je geen printer hebt, sla je het PDFje maar gratis op op je harde schijf.quote:Op zondag 16 augustus 2009 17:37 schreef JJdJ1984 het volgende:
[..]
Jazeker, aanschaf printer ¤ 60,00 : 12 maanden = 5 euro
Inloggen op hi.nl?quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:38 schreef ManAtWork het volgende:
Dus voor bestaande klanten (voor 1 juni meen ik me te herinneren): inloggen op Hi.nl en daar de optie voor papieren factuur aanvinken.
"of voor een afwijkende ontvangstwijze". De vraag dringt zich dan op: wat is (of was) dan de standaard ontvangstwijze?quote:Op zondag 16 augustus 2009 17:01 schreef Juzme het volgende:
De vraag is of HI dat wel echt heeft gedaan, want er staat in hun AV dat voor een specificatie die afwijkt van een standaardspecificatie een vergoeding kan worden gevraagd. Er wordt hier dus niet gerept over de standaardspecificatie die TS maandelijks op papier ontving (evenals duizenden andere Nederlanders).
Het lijkt mij dat de standaardontvangstwijze was (en is) het per post verzenden/ontvangen van de specificatie, aangezien alle Hi klanten deze ontvingen, tenzij ze anders hadden aangegeven. Toch?quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:31 schreef r_one het volgende:
[..]
"of voor een afwijkende ontvangstwijze". De vraag dringt zich dan op: wat is (of was) dan de standaard ontvangstwijze?
Dat lijkt mij ook, voor bestaande klanten.quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:00 schreef Juzme het volgende:
Het lijkt mij dat de standaardontvangstwijze was (en is) het per post verzenden/ontvangen van de specificatie, aangezien alle Hi klanten deze ontvingen, tenzij ze anders hadden aangegeven. Toch?
Sluit bij Kwee in de rij aan!quote:Op zondag 16 augustus 2009 16:55 schreef Qwea het volgende:
[..]
deze ga ik even tvp'en. Ik wil van hi af
Ik heb ook gebeld en het antwoord was: papieren factuur kost u ¤ 1,95 per maand. Basta. Niks geen aparte regeling voor bestaande klanten.quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:38 schreef ManAtWork het volgende:
Ik heb destijds gebeld en opheldering gevraagd. Voor bestaande klanten blijft het gratis om een factuur op papier te krijgen. Voor nieuwe klanten of verlengingen worden wel kosten in rekening gebracht.
Als je de optie aanvinkt, krijg je daarna de melding "Na het verlengen van het contract betaalt u ¤ 1,95 per papieren factuur." (of iets in die bewoording)quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:28 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik heb ook gebeld en het antwoord was: papieren factuur kost u ¤ 1,95 per maand. Basta. Niks geen aparte regeling voor bestaande klanten.
Aanvinken? Ik heb geen "Mijn Hi" geactiveerd. En wil dat ook niet.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:34 schreef ManAtWork het volgende:
Als je de optie aanvinkt, krijg je daarna de melding "Na het verlengen van het contract betaalt u ¤ 1,95 per papieren factuur." (of iets in die bewoording)
Heb het aangevinkt en de eerst volgende factuur kreeg ik alvast niet. Bleek dat het weer teruggezet was op online. Heb het nu weer op papier staan. En wacht gewoon af wat er op de factuur komt te staan.
Staat het erop dan storneer ik wel.
Kun je nagaan dat zelfs de helpdesk geen eenduidig antwoord heeft,...
Ik geef toe, het is nogal recalcitrant. Gewoon, omdat het kanquote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:03 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Kan je doen ben alleen wel bang dat je aan het kortste eind trekt, KPN zal de laten verdrinken in hun Bureaucratische vijver.
Op zich zit ik daar ook wel aan te denken.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:17 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik geef toe, het is nogal recalcitrant. Gewoon, omdat het kan![]()
Aan de andere kant, ik heb een pesthekel aan me laten ringeloren door een almachtige bureaucratische organisatie die denken er wel eventjes eenzijdig iets door de kunnen drukken of je belachelijk hoge kosten in het vooruitzicht stellen.
Aan het langste eind zullen ze niet trekken, ik ga sowieso over naar een andere provider. En met die jongens van Lindorf wil ik wel eens in debat hierover
Als je maar zorgt dat je storneert ná nummerporteringquote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:22 schreef ManAtWork het volgende:
Op zich zit ik daar ook wel aan te denken.
Maar ja, moet wel bereikbaar blijven en kan niet het risico lopen dat ze me opeens afsluiten en mijn nummer niet meer bereikbaar is.
Ben wel benieuwd hoe dit bij je gaat aflopen.
Snap ik. Maar mijn contract loopt nog een paar maanden. Overstappen met nummerportering werkt dus niet. Hi zal het nummer niet vrijgeven.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:33 schreef r_one het volgende:
[..]
Als je maar zorgt dat je storneert ná nummerportering
Meteen over naar een andere provider (dat kan tegenwoordig al na 1 maand) en meteen ook je nummer laten porteren. Over een maand, als je daadwerkelijk overgaat, zal de volgende incasso net afgeschreven zijn (zonder een factuur ontvangen te hebben uiteraardof met ¤ 1,95 verhoging
) . Vervolgens heb je dán nog een kleine 30 dagen om de onterechte vordering te laten storneren
![]()
Wie doet je dan nog wat? Je bent over, met nummerportering. Hi
Ja, dan houdt het even op, rest je voorlopig niks anders dan tegen deze onterechte wijziging / kostenpost te blijven trappen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:39 schreef ManAtWork het volgende:
Snap ik. Maar mijn contract loopt nog een paar maanden. Overstappen met nummerportering werkt dus niet. Hi zal het nummer niet vrijgeven.
Ah, dat zou mooi worden, Hi kan dus eenzijdig de invulling van het begrip "de standaardspecificatie" wijzigen? Zo de wind waait, waait het jasje? Dacht het niet.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:09 schreef Gizlijntje het volgende:
Hmm, er staat: "Voor een specificatie die afwijkt van de standaardspecificatie of
voor een afwijkende ontvangstwijze kan een vergoeding worden gevraagd, volgens daarvoor bekend gemaakte tarieven." De post is dus vanaf 1 juli kennelijk een 'afwijkende ontvangstwijze'.
Preciesquote:Ik vind een online rekening ook prima, daar gaat het mij niet zozeer om. Ik wil ook wel eens weten of ik op deze manier van mijn (toch al te dure) abbo af kan. Ik meen mij te herinneren dat Ziggo, toen de tarieven 'aangepast' werden, er keurig bij vermeldde dat hierom het abbonement zonder de gebruikelijke opzegtermijn beëindigd kon worden.
Er staat duidelijk in dat ze nota's moeten geven, en indien anders dat er een andere wijze van facturering overeen gekomen moet zijn. En er staat ook in dat je gewoon je contract mag opzeggen (als je het op tijd opzegt!) als je niet akkoord gaat met verandering van de AV;quote:Tenzij een andere wijze van facturering
is overeengekomen, brengt Hi alle in
het kader van een overeenkomst voor
een Abonnement verschuldigde
bedragen (waaronder vergoedingen
voor Diensten, voor geleverde zaken en
voor Contentdiensten van derden) door
middel van nota’s aan de Contractant in
rekening. Indien is overeengekomen dat
de nota’s aan één of meer derden of
naar afwijkende adressen zullen worden
gezonden, blijft Contractant jegens Hi
aansprakelijk voor correcte betaling en
geldt het bepaalde in deze Algemene
Voorwaarden onverminderd jegens Contractant.
Tenzij ik iets mis (ik ben geen juristquote:Indien een Contractant een wijziging
van de Algemene Voorwaarden of
tarieven, die betrekking heeft op een
door hem afgenomen Dienst, niet wenst
te accepteren, kan hij de overeenkomst
met betrekking tot die Dienst schriftelijk
beëindigen met ingang van de datum
waarop de nieuwe voorwaarden of
tarieven van kracht worden. De
schriftelijke opzegging dient voor de
ingangsdatum van de wijziging door
Hi te zijn ontvangen.
Printen van de online factuur is bij mij geen probleem. Keurig op twee blaadjes. Dit in tegenstelling tot de eerdere facturen van KPN. Die kon je niet eens printen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 01:20 schreef Nizno het volgende:
Ik heb mijn contract verlengd en er werd aangegeven dat ik geen papieren factuur meer zou krijgen tenzij ik 1.95 betaalde.. Heb gevraagd wat er zou gebeuren als ik niet verlengd had. Ze gaven net als bij MAW aan dat het dan pas geld zou kosten bij een wijziging van het abonnement.
Waar ik wel van baal.. Is dat ze het bij HI/KPN/HetNet niet voor elkaar krijgen om de online factuur per pagina uit te kunnen printen.
Staan mn adresgegevens 2 keer op de hoofdpagina en ineens halverwege een zin gaat hij naar de andere pagina over.
Is het nou echt zo moeilijk voor KPN om gewoon een PDF te maken met pagina-eindes???
Wel een reden om van Hi af te komen, niet makkelijk (iets met gelijk hebben en gelijk krijgen enzo).quote:Op donderdag 27 augustus 2009 08:49 schreef Flappekz het volgende:
Maar dit is dus geen reden om makkelijk van Hi af te komen, begrijp ik?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |