Die goeie ouwe tijdquote:Op zondag 16 augustus 2009 14:51 schreef tong80 het volgende:
Trouwens ik ben een paar keer aangenomen na een sollicitatie gesprek zonder dat ze naar mijn diploma's vroegen.
De credits krijgen voor iets wat je niet gedaan hebt is sowieso stom en moreel ook niet goed te praten.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:53 schreef swollywood het volgende:
In ieder geval niet liegen over diploma's anders val je door de mand als er om een kopie ervan gevraagd wordt voor het personeelsdossier.
Zoals bij een oud-collega, die zei een MEAO-diploma te hebben, maar deze niet had.
Na een jaar vast contract aangeboden gekregen, maar dan moest er wel ff een kopie van het diploma in zijn dossier. En toen werd ie op staande voet ontslagen wegens sollicitatiefraude.
Heeft ie nog aangevochten bij de rechter, maar keihard verloren.
Maar hij had wel een jaar lang een baantje, als ie de waarheid had gesproken was hij wellicht helemaal niet aangenomenquote:Op zondag 16 augustus 2009 14:53 schreef swollywood het volgende:
In ieder geval niet liegen over diploma's anders val je door de mand als er om een kopie ervan gevraagd wordt voor het personeelsdossier.
Zoals bij een oud-collega, die zei een MEAO-diploma te hebben, maar deze niet had.
Na een jaar vast contract aangeboden gekregen, maar dan moest er wel ff een kopie van het diploma in zijn dossier. En toen werd ie op staande voet ontslagen wegens sollicitatiefraude.
Heeft ie nog aangevochten bij de rechter, maar keihard verloren.
En kennelijk deed 'ie z'n werk ook goed, anders was 'ie er wel eerder uitgekicktquote:Op zondag 16 augustus 2009 14:56 schreef eleusis het volgende:
[..]
Maar hij had wel een jaar lang een baantje, als ie de waarheid had gesproken was hij wellicht helemaal niet aangenomen
Wat heb je dat jaar gedaan?quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:56 schreef Dennis_enzo het volgende:
Volgens mij zijn dingen als psychische problemen in het verleden persoonlijk en hoef je dus niet over te praten tijdens een sollicitatie.
Voor sommige baantjes heb je ook geen dioloma's nodig, Tongquote:Op zondag 16 augustus 2009 14:51 schreef tong80 het volgende:
'Dat jaar heb ik na het gymnasium een wereldreis gemaakt. Had er jaren voor gespaard en had een moment voor mezelf nodig.'
Trouwens ik ben een paar keer aangenomen na een sollicitatie gesprek zonder dat ze naar mijn diploma's vroegen.
mja je moet inderdaad wel iets zeggen, anders staat het ook zo raar, maar je hoeft niet in details te tredenquote:Op zondag 16 augustus 2009 14:59 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Wat heb je dat jaar gedaan?
Dat is persoonlijk, daar hoeft u mij niet naar te vragen.
Owkaaaay...( Beep! Beep! Psyco-alert, niet aannemen!)
Zo heb ik ook wat gaten in mijn CV wat kleiner gemaakt. Je mag best creatief met de waarheid om gaan, zo lang het maar geen complete verzinsels of leugens zijn.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:13 schreef BreakSpear het volgende:
Ik heb een gat van enkele maanden opgevuld door de datum waarop ik gestopt ben bij een werkgever wat naar voren te schuiven. Het is misschien wel liegen -- maar ja, zelf zijn ze geen haar beter hoor!
Als ik vergelijk met wat er in de advertentie stond en hoe de echte situatie is.....
Alleen als ze echt relevant zijn voor je werk moet je ze melden, anders niet en er mag ook niet naar gevraagd worden. (uitgezonderd functies waar een medische keuring voor is vereist zoals het leger natuurlijk).quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:56 schreef Dennis_enzo het volgende:
De enige uitzondering is handicaps denk ik, die moet je wel melden, zeker als ze relevant zijn voor je werk.
Dan is het ook weer relevant voor het werk.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:30 schreef -0- het volgende:
[..]
Alleen als ze echt relevant zijn voor je werk moet je ze melden, anders niet en er mag ook niet naar gevraagd worden. (uitgezonderd functies waar een medische keuring voor is vereist zoals het leger natuurlijk).
Epicquote:Op zondag 16 augustus 2009 15:34 schreef SpiekerJozef het volgende:
Ik ben ooit weggelopen bij een sollicitatie gesprek met de woorden: 'Stop die bullshit maar op een plek waar de zon niet schijnt' en 'een werkgever hoort te kijken naar wat iemand kan en niet naar iets wat iemand niet kan'.
De volgende dag telefoon, ik was de enige overgebleven kandidaat.
Ik heb geweigerd maar nu vraag ik me af wat die andere kandidaten gezegd hebben . .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |