abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71960841
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 14:23 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Voor de Tweede Kamer heb je er minder nodig. Dat lijkt me redelijk logisch. Voor de Tweede Kamer rond de 30 (dat verschilt per dag). Als hij in 20 gemeentes meedoet en hij overal 4 zetels haalt, heeft hij al 80 man nodig.
tsja als hij die tachtig niet eens kan vinden...

[ Bericht 0% gewijzigd door Publik_Enemy op 17-08-2009 20:42:36 ]
pi_71965095
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:13 schreef Kadesh het volgende:
Waar maakt Halsema zich eigenlijk druk om?
Ze wilde PVV stemmen
I'm your wicked uncle Ernie, I'm glad you won't see or hear me as I fiddle about, fiddle about, fiddle about!
I write erotic novels for children.
pi_71965165
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:27 schreef UncleErnie het volgende:

[..]

Ze wilde PVV stemmen
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_71966237
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:02 schreef DrWolffenstein het volgende:
Grappig stukje op de DDS over dit onderwerp: http://www.dagelijksestan(...)rouw-versus-wilders/
Triest tumorstukje.

De media is hartstikke rechts man. Zeker in de onderwerpkeuze.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_71966801
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:56 schreef Klopkoek het volgende:
Triest tumorstukje.

De media is hartstikke rechts man. Zeker in de onderwerpkeuze.
Hooguit centrum-rechts, maar voor iemand die zanikt over hoe rechts de tros wel niet is blijkt dat moeilijk te bevatten.
pi_71966870
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 23:08 schreef ErictheSwift het volgende:

[..]

Hooguit centrum-rechts, maar voor iemand die zanikt over hoe rechts de tros wel niet is blijkt dat moeilijk te bevatten.
De TROS is rechts en dat is een feit.

Het valt echt op wat voor soort politieke onderwerpen dit land bezig houdt als je het legt naast wat andere landen doen.

En ik 'zanik' niet dat de TROS rechts is, dat is hun bestaansrecht. Ik zanik eerder en vooral dat de VARA zo rechts en populistisch is geworden en de christelijke omroepen nu naar rechts-conservatief overhellen (dat was ooit wel anders).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_71967142
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 23:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het valt echt op wat voor soort politieke onderwerpen dit land bezig houdt als je het legt naast wat andere landen doen.

En ik 'zanik' niet dat de TROS rechts is, dat is hun bestaansrecht. Ik zanik eerder en vooral dat de VARA zo rechts en populistisch is geworden en de christelijke omroepen nu naar rechts-conservatief overhellen (dat was ooit wel anders).
En hoe is dit ontopic?
I'm your wicked uncle Ernie, I'm glad you won't see or hear me as I fiddle about, fiddle about, fiddle about!
pi_71967398
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 23:10 schreef Klopkoek het volgende:

Mss ook wel omdat dat soort onderwerpen nou die zaken zijn die het meest spelen. Dat dat niet in het straatje van de meer links ingeslagenen past, tsja, logisch gevolg van de weerstand tegen de kastnazi-doctrine.
quote:
Punt was nou juist dat jij er een handje van hebt "rechts" te pas maar veel vaker te onpas te als scheldwoord te gebruiken, alsof rechts automagisch laagopgeleid, christenlijk, en reactionair inhoudt.
pi_71967914
Je eerste antwoord is een cirkelredenering en ja, voor mij is rechts ook een scheldwoord. De waarden waar rechts voor staat vind ik afgrijselijk.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 17 augustus 2009 @ 23:56:57 #60
239156 0100
Lux et Libertas.
pi_71968100
Verdonk doet wél mee in R'dam.

Rita lukt het wel. TON is zelfs jonger dan de PVV dacht ik .
Ik denk dat deze kwestie nog weleens goed kan uitpakken voor Rita Verdonk, vooral nu Wilders door de mand valt. Maarja, Rita is ook al lang door de mand gevallen en nog zullen mensen op haar stemmen .
pi_71968149
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 14:03 schreef UncleErnie het volgende:

[..]

Wildersstemmers roepen dat ze rigoureuze verandering willen, maar stemmen vervolgens op een lapzwans die dat niet door kan voeren, die niet eens voor meer dan twee steden genoeg mannen kan vinden.

Dan ben je laf.
Grappig. Dus als je dan niet laf gevonden wil worden, dan stem je op de gevestigde orde?
pi_71968204
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 23:48 schreef Klopkoek het volgende:
Je eerste antwoord is een cirkelredenering en ja
I call you BULLSHIT!! Simpele oorzaak -> gevolg redenering: Je kan wel blijven roepen "zie je wel dat je kastnazi bent, je zei iets stouts over Ali of Hassan de Tasjesdief/"aanpassen of opkrassen", maar het op een gegeven moment zo uit de klauwen gaat gieren dat het een vast onderwerp in de landelijke media wordt, in het niet de schuld van diezelfde media natuurlijk.
quote:
voor mij is rechts ook een scheldwoord. De waarden waar rechts voor staat vind ik afgrijselijk.
Als je denkt dat ik al die waarden onderschrijf dan kan je weleens bedrogen uitkomen, maar de term rechts moet geen verzamelbak met de naam "zaken waar Klopkoek het niet mee eens is" worden.
pi_71968303
dubbelpost

[ Bericht 98% gewijzigd door ErictheSwift op 18-08-2009 00:12:35 ]
pi_71968395
naahhhh, klinkt meer als 020-ers die niet tevreden zijn met het beleid van de directie van hun cluppie en spontaan voor 010 moeten worden, en dan laf worden gevonden als zij hun cluppie trouw blijken te blijven. De logica van UncleErnie ontgaat mij ook eerlijk gezegd.

edit: analogie verder aangevuld omdat die nog niet goed geformuleerd was.

[ Bericht 14% gewijzigd door ErictheSwift op 18-08-2009 00:15:50 ]
pi_71968429
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 23:56 schreef 0100 het volgende:
Verdonk doet wél mee in R'dam.

Rita lukt het wel. TON is zelfs jonger dan de PVV dacht ik .
Ik denk dat deze kwestie nog weleens goed kan uitpakken voor Rita Verdonk, vooral nu Wilders door de mand valt. Maarja, Rita is ook al lang door de mand gevallen en nog zullen mensen op haar stemmen .
Dus Rita gaat lekker in de wielen rijden van Leefbaar Rotterdam?
I´m back.
pi_71968489
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 00:01 schreef ErictheSwift het volgende:

[..]

I call you BULLSHIT!! Simpele oorzaak -> gevolg redenering: Je kan wel blijven roepen "zie je wel dat je kastnazi bent, je zei iets stouts over Ali of Hassan de Tasjesdief/"aanpassen of opkrassen", maar het op een gegeven moment zo uit de klauwen gaat gieren dat het een vast onderwerp in de landelijke media wordt, in het niet de schuld van diezelfde media natuurlijk..
Er gebeuren in de wereld dagelijks een miljoen erge dingen, er worden een miljoen beslissingen genomen en er worden miljoenen beledigingen elke dag gebruikt.

Dat je dan vevrolgens als media aandacht besteedt aan kleinzielige zaken zoals een raadslid dat een PVV website 'kaapt' (en zou 'demoniseren'), de homo-rechten die in Irak niet zouden worden gerespecteerd en Afghanistan het sharia recht weer in voert... dat is allemaal een politieke keuze. Een rechtse keuze.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_71968780
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 00:15 schreef Klopkoek het volgende:
Er gebeuren in de wereld dagelijks een miljoen erge dingen, er worden een miljoen beslissingen genomen en er worden miljoenen beledigingen elke dag gebruikt.
Dat is wel een heel goedkope cop-out: het ging er in mijn redenering niet om of kastnazi nou een grove belediging is of niet (tov van alle andere), maar het feit dat je daarmee mensen wegzet als barbaren die toestanden als Die Endlösung een warm hart toedragen. Ga je het de mensen zelf vervolgens vragen, dan blijkt dat ze dat soort toestanden nooit meer willen, maar dat ze eigenlijk alleen van immigranten willen dat ze a.) de taal leren spreken, en b.) zich aanpassen aan de Nederlandse wet en wat basisnormen en -waarden, met name dat Grondwetsartikel over gelijkwaardigheid.
quote:
Dat je dan vevrolgens als media aandacht besteedt aan kleinzielige zaken zoals een raadslid dat een PVV website 'kaapt' (en zou 'demoniseren'), de homo-rechten die in Irak niet zouden worden gerespecteerd en Afghanistan het sharia recht weer in voert... dat is allemaal een politieke keuze. Een rechtse keuze.
ho hum, als links ingesteld persoon zou je de laatste 2 punten toch ook anders behoorlijk groot moeten vinden daar zij regelrecht indruisen het gelijkheidsprincipe wat o.a. jij tot in het absurde doortrekt. Wel erg draaikonterig om dat weer gelijk als rechts neer te zetten. En wat betreft jouw eerste punt; het valt moeilijk te ontkennen dat het die linkspoot daarom te doen was geweest, en heel erg netjes kan je het ook niet noemen. Valt meer onder de noemer "opvallend nieuws".

[ Bericht 0% gewijzigd door ErictheSwift op 18-08-2009 01:27:57 ]
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 07:48:16 #68
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71971440
Ik schop graag tegen Wilders aan, maar ik zie hier effe niet zoveel zinnigs te schoppen eigenlijk.

Die man moet toch wat, dan lijkt dit me een vrij verstandige keuze. Bovendien weten we zo tenminste zeker dat Wilders op volle kracht voor de landelijke verkiezingen kan gaan.

Dat wil toch niemand missen? Eerst effe wereldkampioen voetbal worden en een jaar later die kwakbol als minister president.
Intelligent, but fucked up.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:00:34 #69
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_71971476
Wilders heeft nu wel het recht verloren om op gemeentelijke politiek te zeiken. Als je zo stoer wilt zijn las leider van een politieke beweging om gemeenteraden te bekritiseren moet je ook zo stoer zijn om er een alternatief voor te bieden. En 2014 is echt veels te laat, zeker gezien Wilders' retoriek over "vijf voor twaalf" en zulke taal.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_71971521
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 23:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Grappig. Dus als je dan niet laf gevonden wil worden, dan stem je op de gevestigde orde?
Neen. Als je op de gevestigde orde stemt omdat je rigoureuze verandering wil ben je ook dom en laf. Bij de gevestigde orde heb je namelijk evenveel kans dat er daadwerkelijk wat gebeurd als bij Geertje. Het enige verschil is dat Geert er een grote bek bij heeft.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:08:45 #71
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71971528
Adolf had de gemeenteraden ook niet nodig ethiraseth.
pi_71971594
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 08:08 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Adolf had de gemeenteraden ook niet nodig ethiraseth.
pi_71972641
Zo is het wel. Wilders heeft ook aangegeven dat hij alleen maar aan de statenverkiezingen mee gaat doen omdat hij zetels voor de centralistische eerste kamer nodig heeft.

Wilders is zo centralistisch als wat. Een dictator in spe.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:37:38 #74
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71972663
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 08:16 schreef emokid het volgende:

[..]

Topic is niet compleet zonder zoiets.
pi_71972836
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 00:29 schreef ErictheSwift het volgende:

[..]

Dat is wel een heel goedkope cop-out: het ging er in mijn redenering niet om of kastnazi nou een grove belediging is of niet (tov van alle andere), maar het feit dat je daarmee mensen wegzet als barbaren die toestanden als Die Endlösung een warm hart toedragen. Ga je het de mensen zelf vervolgens vragen, dan blijkt dat ze dat soort toestanden nooit meer willen, maar dat ze eigenlijk alleen van immigranten willen dat ze a.) de taal leren spreken, en b.) zich aanpassen aan de Nederlandse wet en wat basisnormen en -waarden, met name dat Grondwetsartikel over gelijkwaardigheid.
De belediging gaat over de persoon Wilders en niet zijn aanhangers. Bovendien worden die twee punten die je op noemt ook door de PvdA gedeeld, wat Wilders wil gaat veel verder.
quote:
[..]

ho hum, als links ingesteld persoon zou je de laatste 2 punten toch ook anders behoorlijk groot moeten vinden daar zij regelrecht indruisen het gelijkheidsprincipe wat o.a. jij tot in het absurde doortrekt. Wel erg draaikonterig om dat weer gelijk als rechts neer te zetten. En wat betreft jouw eerste punt; het valt moeilijk te ontkennen dat het die linkspoot daarom te doen was geweest, en heel erg netjes kan je het ook niet noemen. Valt meer onder de noemer "opvallend nieuws".
Natuurlijk, ik vind het verschrikkelijk wat er in Irak en Afghanistan gebeurt. Je moet het los zien van mijn persoonlijke mening. Ik zeg alleen dat berichten daarover Wilders in de kaart speelt. Het bevestigd het 'achterlijke moslims' beeld. Misschien zijn ze ook wel achterlijk, prima, maar dat het buitenlandse nieuws beheerst wordt door wat er in moslimlanden speelt, speelt Wilders in de kaart. Dat kun je niet ontkennen.

Pas geleden was nog op het Duitse nieuws dat de Beierse deelregering verdere uitbreiding van homo-rechten tegen houdt. Het is überhaupt geen geheim dat het CSU (dat in Beieren zowat het alleenrijk heeft) homo's wil discrimineren.
Ook Italië en Polen zijn verkrampte Europese landen als het om homo-rechten gaat. Maar daar hoor je amper wat over in Nederland.

Hoe dan ook, zoals het nieuws in Nederland tegenwoordig gebracht wordt speelt rechts in de kaart.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')