abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71911415
Situatieschets:

Tijdens Extrema Outdoor hebben wij onze auto geparkeerd rond de klok van 15.00 uur. Ivm
de drukte hebben wij onze auto langs het fietspad op het gras geparkeerd. (geen idee welke verkeersborden langs de weg hebben gestaan)

's-avonds rond een uur of 23.30 uur kwamen wij terug bij de auto en hadden helaas een boete met de overtredings omschrijving: verbod stil te staan (bord E2)

Vandaag kreeg ik de boete binnen, maar tot mijn verbazing had ik voor bovenstaand feit twee boetes gekregen. Het enige verschil is het tijdstip geweest. De eerste boete heeft als tijdstip: 16.43 uur en de tweede boete heeft als tijdstip 18.50 uur.

Wij vragen ons af of het geven van twee boetes voor hetzelfde feit mag? (wij hebben geen weet gehad van de eerste boete, de auto is dus ook niet verplaatst in de tussentijd)

Het vreemde is dat we ook alleen de boete van 18.50 uur achter onze ruitenwisser hebben gevonden.

Na informeren hebben we begrepen dat nog minimaal 3 andere personenauto's met dezelfde situatie spelen op dit moment.
Ik ben met vlagen geniaal maar nu is het windstil....
pi_71911451
Interessant geval. Deze volg ik even.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 23:37:31 #3
263429 Verlicht
Ik houd van illusies.
pi_71911488
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:35 schreef MaGNeT het volgende:
Interessant geval. Deze volg ik even.
"Het wezen der dingen is vlucht, het wezen der ziel is verdriet."
Mijn Tamagotchi-beestje moet gevoed worden.
  PR/Manusje van alles zaterdag 15 augustus 2009 @ 23:40:29 #4
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_71911540
tja als die eerste boete is niet achter je ruitenwisser gedaan dus heeft die controleur de tweede keer gewoon nog een keer geschreven. simpel.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_71911697
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
tja als die eerste boete is niet achter je ruitenwisser gedaan dus heeft die controleur de tweede keer gewoon nog een keer geschreven. simpel.
Of hij heeft de eerste boete gewoon zelf weggehaald
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_71911732
ja, dat mag. Meerdere keren per dag zelfs. Neem even contact op met de politie om te vragen wat de termijn is. Hier in Zwolle schijnt een parkeerboete ieder uur uitgeschreven te mogen worden
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_71911780
Lees de achterkant van de brief en dien bezwaar in
dag
pi_71911866
Misschien is de eerste parkeerboete weggehaald door iemand die later parkeerde en de boetes onder de ruitenwisser zag zitten en deze heeft weggehaald om die onder de eigen ruitenwisser te plaatsen (meestal worden er niet meer bekeuringen uitgeschreven als er onder een ruitenwisser al een print zit)
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_71912157
Sterker nog, heb ooit mijn auto bij de wegbreng-P's op Schiphol gezet om het vliegtuig naar Cuba te halen. Twee weken later had ik zes keer 50 euro voor 1 feit. Bezwaar en beroep aangetekend, maar ongegrond verklaard
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
pi_71912199
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 00:20 schreef dddour het volgende:
Sterker nog, heb ooit mijn auto bij de wegbreng-P's op Schiphol gezet om het vliegtuig naar Cuba te halen. Twee weken later had ik zes keer 50 euro voor 1 feit. Bezwaar en beroep aangetekend, maar ongegrond verklaard
Per dag een boete is logisch.. op 1 middag meerdere keren lijkt me niet echt nuttig..
dag
pi_71912347
Over het nut van boetes wil ik ook nog wel een boom opzetten. Maar de vraag was of je twee keer een boete kan krijgen voor 1 feit. En ja, dat kan, veel meer dan twee zelfs
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
pi_71916535
De vraag is natuurlijk wat "1 feit" is.
Fout parkeren doeje niet in één moment maar gedurende een bepaalde tijd en de ernst van het vergrijp neemt toe met de duur ervan.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  zondag 16 augustus 2009 @ 11:45:44 #13
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_71916591
Willens en wetens je auto ergens neerzetten waar het niet mag en dan, als de drugs uitgewerkt is, komen klagen over 2 terechte boetes.
From feudal serf to spender.
  Licht Ontvlambaar zondag 16 augustus 2009 @ 13:54:41 #14
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_71920895
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 11:45 schreef S1nn3rz het volgende:
Willens en wetens je auto ergens neerzetten waar het niet mag en dan, als de drugs uitgewerkt is, komen klagen over 2 terechte boetes.
De vraag is of je voor 1 overtreding 2 boetes kunt krijgen, niet of je onder alle boetes uit kunt komen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_71922284
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 11:45 schreef S1nn3rz het volgende:
Willens en wetens is een beetje kort door de bocht en je andere opmerking lijkt me geheel overbodig, maar dat terzijde!

We gingen er vanuit dat er een gedoog beleid was aangezien er al ruim 100 auto's geparkeerd stonden en we toch spreken van een evenement waar je toch te maken hebt met 40.000 bezoekers waarvan een zeer groot deel met de auto komt. We klagen dus niet over onze boete(s), maar vragen alleen of het mag om er 2 uit te schrijven?
Ik ben met vlagen geniaal maar nu is het windstil....
pi_71922612
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 14:29 schreef RioGio het volgende:

[..]

Willens en wetens is een beetje kort door de bocht en je andere opmerking lijkt me geheel overbodig, maar dat terzijde!

We gingen er vanuit dat er een gedoog beleid was aangezien er al ruim 100 auto's geparkeerd stonden en we toch spreken van een evenement waar je toch te maken hebt met 40.000 bezoekers waarvan een zeer groot deel met de auto komt. We klagen dus niet over onze boete(s), maar vragen alleen of het mag om er 2 uit te schrijven?
Dat bleek dus een foute aanname. Maar er worden met zulke evenementen vaak al wel extra parkeermaatregelen genomen, denk aan verder gelegen parkeerterreinen icm pendelbussen. Dat jij het gemakkelijker vind de auto in de berm te parkeren, met dus een zeker risico, is volstrekt logisch, maar wel jouw risico. En even afhankelijk van de daar geldende APV zou je bezwaar aan kunnen tekenen (daar zou het in moeten staan, en daar zal voor Zwolle in staan dat het 1x per uur mag), maar als er geen papiertje was van de eerste keer zoals je ook al zei, tsja dan is een 2e bekeuring, welke de agent toentertijd als eerste meende uit te schrijven, volstrekt legitiem.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_71922618
quote:
Prachtig.

Die boetes nog ergens kunnen declareren?
pi_71922678
toevallig weet ik deze precies omdat mijn pa handhaver is en schoonpa er laatst over aan het piepen was

nee. een boete is genoeg. er mag voor dezelfde overtreding niet nog een boete uitgeschreven worden door dezelfde handhaver. dus als je ergens fout geparkeerd staat en je krijgt een boete kan je niet binnen een uur nog 6 boetes erbij krijgen.

maar wie zegt dat jij niet tussendoor ergens weggereden bent en toen je auto op dezelfde plaats teruggezet hebt? hoeveel tijd zit er tussen die boetes? wie weet heeft iemand (kutjochies) de eerste boete wel weggehaald en komt handhaver nr twee die dan volledig terecht (in zijn beleving) weer een boete uitschrijft. haken en ogen dus.

edit. ik zie hoeveel tijd er tussen de twee boetes zit. je hebt pech.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_71922860
en ik vergat nog het belangrijkste: die regel heeft een tijdslimiet van ik dacht 1 uur. dus je mag geen meerdere boetes krijgen van dezelfde handhaver voor hetzelfde vergrijp in een periode van 1 uur.
pi_71922918
kan zijn dat de tijdsduur een gemeentelijke verordening is trouwens (sterker nog, daar ben ik vrij zeker van).

anywho, samenvatting. kan je voor een overtreding meerdere boetes krijgen? jazekers!
pi_71942447
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 14:44 schreef simmu het volgende:
en ik vergat nog het belangrijkste: die regel heeft een tijdslimiet van ik dacht 1 uur. dus je mag geen meerdere boetes krijgen van dezelfde handhaver voor hetzelfde vergrijp in een periode van 1 uur.
Ik denk dat die limiet nog wel eens per stad/APV kan verschillen, of niet?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_71942484
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 09:46 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ik denk dat die limiet nog wel eens per stad/APV kan verschillen, of niet?
lees eens boven je post lieverd.....
pi_71942560
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 09:49 schreef simmu het volgende:

[..]

lees eens boven je post lieverd.....
? Een APV is voor 1 gemeente, die kan meerdere woonkernen bevatten.. Maw 1 APV kan voor meerdere dorpen/steden gelden. Maar goed, de TS nam een risico met zijn aanname, en moet nu voor de gevolgen opdraaien..
pi_71946217
Bewaar dat gele briefje, als je de volgende keer ergens in een berm parkeert dat briefje onder je ruitenwisser stoppen
pi_71948895
Wij hebben dat een keer in 't centrum van Eindhoven gehad. We hebben toen bezwaar aangetekend tegen de dubbele bekeuring en hebben er uiteindelijk ook maar 1 hoeven te betalen.
Gewoon bezwaar maken dus.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 18 augustus 2009 @ 02:04:46 #26
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_71970339
Proberen kan natuurlijk altijd.
En inderdaad niet in elke gemeente is de APV gelijk.

Vader heeft ook gehad dat er 3 uur tussen zat. Duidelijk dat er een evenement was en je dus niet binnen die tijd heen en weer zal zijn gereden. En ook in zijn geval was de eerste bon niet aanwezig. Heeft uiteindelijk dus 1 boete hoeven betalen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_71970499
quote:
Twee weken later had ik zes keer 50 euro voor 1 feit. Bezwaar en beroep aangetekend, maar ongegrond verklaard
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:50 schreef Levitation het volgende:
We hebben toen bezwaar aangetekend tegen de dubbele bekeuring en hebben er uiteindelijk ook maar 1 hoeven te betalen.
Ik ben wel benieuwd naar de verschillende rechtsoverwegingen in beide gevallen
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  † In Memoriam † dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:39:37 #28
43556 miss_dynastie
pi_71975277
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 02:17 schreef r_one het volgende:

[..]

[..]

Ik ben wel benieuwd naar de verschillende rechtsoverwegingen in beide gevallen
Ik denk dat het verschil best zou kunnen zitten in het feit dat Ddour zijn auto er 2 weken geparkeerd heeft gehad en het bij Levitation om dezelfde dag ging. Het zou tenslotte wel heel eenvoudig worden als je je auto gewoon ergens neer kan mikken en voor weken fout parkeren maar één boete krijgt. Het zou dan nog goedkoper zijn dan je auto fatsoenlijk parkeren in de garage. Want een parkeerboete zal een euro of vijftig zijn, lees ik na een snelle google. Fatsoenlijk parkeren op Schiphol kost voor twee weken 113 euro. Iedereen zou dan zijn auto zomaar ergens neerplempen. Dus ik denk dat ze bij Ddour gewoon om de dag zijn gaan kijken.
pi_71981758
Is het niet zo dat de controleur gewoon op dat moment een feit constateert in de situatie zoals die dan is en daarop handhaaft?
Heeft dat dan iets te maken met of dat al een keer eerder geconstateerd is?
Volgens mij niet.
Je wordt beboet voor fout parkeren om 14.00u en ook voor fout parkeren om bijvoorbeeld 17.00u
Niet voor fout parkeren van 13.59u tot 17.01u.
Hetzelfde als wat gebeurt in het Schipholvoorbeeld. De overtreding word elke dag opnieuw geconstateerd.

Anders zou je bij wijze van spreken één keer een boete kunnen betalen voor foutparkeren in de binnenstad en vervolgens met dat bonnetje jarenlang kostenloos kunnen parkeren op die plek.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_71981838
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 15:42 schreef lezzer het volgende:
Is het niet zo dat de controleur gewoon op dat moment een feit constateert in de situatie zoals die dan is en daarop handhaaft?
Heeft dat dan iets te maken met of dat al een keer eerder geconstateerd is?
Volgens mij niet.
Je wordt beboet voor fout parkeren om 14.00u en ook voor fout parkeren om bijvoorbeeld 17.00u
Niet voor fout parkeren van 13.59u tot 17.01u.
Hetzelfde als wat gebeurt in het Schipholvoorbeeld. De overtreding word elke dag opnieuw geconstateerd.

Anders zou je bij wijze van spreken één keer een boete kunnen betalen voor foutparkeren in de binnenstad en vervolgens met dat bonnetje jarenlang kostenloos kunnen parkeren op die plek.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En oom agent die het quotum nog moet halen mag dan iedere 5 minuten een bon op dezelfde auto leggen?
***Levi was here***
pi_71981918
quote:
Dat ze die niet weggesleept hebben
pi_71982049
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 15:45 schreef Levitation het volgende:

[..]

En oom agent die het quotum nog moet halen mag dan iedere 5 minuten een bon op dezelfde auto leggen?
Nee?

Ik vroeg het me ook alleen af hoor, of je het niet zo moet benaderen.
"oom agent" hoeft trouwens geen quotum te halen hoor, dat is een hardnekkig misverstand.
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 15:47 schreef Repeat het volgende:

[..]

Dat ze die niet weggesleept hebben
idd.
Ik was blij geweest met "slechts" 300 euro boete
pi_71982232
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 15:51 schreef lezzer het volgende:

[..]

Nee?

Ik vroeg het me ook alleen af hoor, of je het niet zo moet benaderen.
"oom agent" hoeft trouwens geen quotum te halen hoor, dat is een hardnekkig misverstand.
Ik twijfelde ook al toen ik het typte, maar ik wilde het een beetje in het absurde trekken.
Er zullen wel ergens regels zijn, lijkt mij, over hoevaak je voor het zelfde feit bestraft mag worden?
***Levi was here***
pi_71982610
De vraag is: waar trek je de grens? Bij welke tijdspanne spreek je niet meer van 1 en hetzelfde feit? Bij 2 uur? Bij 1 etmaal? De auto moet een keer verplaatst zijn?

Nogal arbitrair zo'n systeem, iedere verbalisant is daar kennelijk nogal vrij in. Zou mooi zijn als iemand een linkje met richtlijnen zou weten te vinden.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_71983590
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 16:09 schreef r_one het volgende:
De vraag is: waar trek je de grens? Bij welke tijdspanne spreek je niet meer van 1 en hetzelfde feit? Bij 2 uur? Bij 1 etmaal? De auto moet een keer verplaatst zijn?
dat ligt ongetwijfeld ergens vast
quote:
Nogal arbitrair zo'n systeem, iedere verbalisant is daar kennelijk nogal vrij in. Zou mooi zijn als iemand een linkje met richtlijnen zou weten te vinden.
Lijkt mij echt niet dat de verbalisant daar vrij in is.
Laten we eerlijk zijn, de parkeerpolitiemensen staan niet echt bekend als de meest heldere lichten van het korps (eerder als het uitschot van het korps).
  woensdag 19 augustus 2009 @ 01:13:28 #36
224610 Kaar68
~eerst denken dan doen~
pi_71998920
Het is een beetje een ander voorbeeld, maar als ik hier in de stad een bekeuring krijg voor parkeren zonder kaartje gekocht te hebben staat er het volgende op de parkeerboete: parkeertarief voor de hele dag (bijv. 12 euro), en daarbij dan nog parkeerbelasting van zo'n 53 euro. In dit geval zou je verwachten dat ze je niet nog eens voor hetzelfde feit gaan bekeuren, je hebt immers voor de hele dag het tarief betaald.
~gedachten zijn meestal geen feiten~
pi_71999844
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 16:43 schreef lezzer het volgende:
dat ligt ongetwijfeld ergens vast
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 16:09 schreef r_one het volgende:
Zou mooi zijn als iemand een linkje met richtlijnen zou weten te vinden.
.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 03:20:38 #38
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_72000120
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 01:13 schreef Kaar68 het volgende:
Het is een beetje een ander voorbeeld, maar als ik hier in de stad een bekeuring krijg voor parkeren zonder kaartje gekocht te hebben staat er het volgende op de parkeerboete: parkeertarief voor de hele dag (bijv. 12 euro), en daarbij dan nog parkeerbelasting van zo'n 53 euro. In dit geval zou je verwachten dat ze je niet nog eens voor hetzelfde feit gaan bekeuren, je hebt immers voor de hele dag het tarief betaald.
Je krijgt dan ook geen bekeuring, maar een naheffingsaanslag. Je hoeft nooit twee keer belasting te betalen voor hetzelfde feit. Het doet hier daarom in ieder geval niet ter zake.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')