Die heb ik niet, ooit wel zo'n kreng van een ding gehad waarbij je geen fijn gesnipperde ui kreeg maar alleen brokken, de helft bleef tussen de snijvlakken zitten en schoonmaken was een crime.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:50 schreef RemcoDelft het volgende:
Uiensnijder?
Een zesteur heb ik ook (nog) niet. Pizza's knip ik met een keukenschaarquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:10 schreef Flurry het volgende:
Rijstkoker! Superdingen zijn dat!
Herkenbaar trouwens, ik heb zo'n heel rek met roestvrijstalen dingetjes: knoflookpers, kaasschaaf, blikopener, maar ook pizzasnijder, raviolirandjessnijder, ijsschep en een zesteur (jaja!). Kijk altijd even als ik in een winkel met kookspullen ben of ze nog iets handigs hebben dat ik nog niet aan m'n rekje heb
Plus dan nogquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:30 schreef Mr-Z het volgende:
Herkenbaar:
- Kenwood keukenmachine
- Wafel/tosti/grill check
- Blender check
- Broodrooster check
- mini oventje voor afbakbroodjes
- Staafmixer check
- Seseo weggegooid
- Waterkoker check
- sinaasappel pers ding apparaat
- Magnetron check
- Frietpan check
en dan nog natuurlijk mijn gasfornuis met hetelucht oven check
Die hebben we uiteraard ook.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 00:48 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik mis nog de pastamachine in dit topic.
Ja! Met een hele grote, oude apothekerskast. Die is heel diep en kan er de wereld in kwijt. Hij is al wel vol, maar er kan altijd meer bij. :-)quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 16:08 schreef ColdFeet het volgende:
Heb je een grote keuken, Robin? Ik wil nog heel wat apparaten, maar mijn keuken en het wasmachinehok zijn echt vol
de Braun MR 6550 lijn, is va 45 euro te koop, kun je later nog genoeg onderdelen bijbestellen via de GSRshop, ik hoop dat braun nog een keer met draadloze motormodule komt, nie zo vaak nodig maar boven pannen op het vuur is zo draad eng en je hoeft nie altijd een stopcontact vrij te hebben.quote:Op woensdag 9 december 2009 01:18 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik wil ook een blender of een staafmixer kopen. Goedkoop het liefst tot 30 euro. Maar als dat allemaal om te huilen is wil ik best tot de 50 euro gaan. Ik heb ooit een goedoop staafmixertje gehad van Braun. Mar dat was om te huilen. Banaan+aarbei+yoghurt+honing pureren in een beker ging ie al over zn nek. Ik weet niet of die blenders tot 30.- wat zijn. Ik heb niet het geld om 30 wegtegooien om het te proberen. Maar weet niet of blenders van 80,- echt zoveel beter hun werk doen.
Ik heb laatst een kenwood keukenmachine gehaald met ook een blender erbij, was iets van 90 euro alles bij elkaar, enquote:Op woensdag 9 december 2009 01:18 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik wil ook een blender of een staafmixer kopen. Goedkoop het liefst tot 30 euro. Maar als dat allemaal om te huilen is wil ik best tot de 50 euro gaan. Ik heb ooit een goedoop staafmixertje gehad van Braun. Mar dat was om te huilen. Banaan+aarbei+yoghurt+honing pureren in een beker ging ie al over zn nek. Ik weet niet of die blenders tot 30.- wat zijn. Ik heb niet het geld om 30 wegtegooien om het te proberen. Maar weet niet of blenders van 80,- echt zoveel beter hun werk doen.
Vergeet het messenslijpdinges nietquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:28 schreef golfer het volgende:
Plus dan nog
Expressoapparaat
Broodbakmachine
Gewone mixer
Elektrische tippanplaat
Creme-bruleebrander
Passeermolen
Pureestamper
en nog een shitload aan messen, spatels, hulpstukken, zeven, tangen... enzovoort aan de muur hangend.
Heb je een kitchenaid? De pastastukken voor de Kitchenaid zijn helemaal geweldig, ik draai in een mum verse spaghetti in elkaar. Bij die handdingen kom je altijd een hand te kort.quote:Op woensdag 9 december 2009 14:33 schreef Flurry het volgende:
recent nog een kaasmolentje aangeschaft, nog nooit zulke mooie luchtige parmezaan gezien![]()
pastamachine mét ravioli-opzetstuk staat ook nog op het lijstje
een eenvoudige of een echte Berkel?quote:Op woensdag 9 december 2009 15:19 schreef SeaOfLove het volgende:
schenkstroop kijk eens op marktplaats. daar heb je blenders voor een prikkie. sinds zaterdag ben ik in bezit van een snijmachine, wat een leuk apparaat om er bij te hebben.
tis niet waarquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 10:12 schreef Pietverdriet het volgende:
godsgruwelijk veel messen, van koolstofstaal, edelstaal, bandstaal, keramiek, etc. Gesmeed, geponsd, gebakken..
Pannen met koperen bodem en met sandwichbodem
gardes
Kaassnijders en schaven
snijplanken uit kunststof en beukenhout, kops en langs
mamatron,
kippengril
ijsmachines
kitchenaid
espressoapparaat, koffiezet apparaat, moco,
waterkokers en waterketels
Koekepannen uit gietijzer, uit edelstaal, uit gietalu, plaatalu, grillpan, al dan niet met antiaanbak
vergieten en zeven en een vlotte lotte
edelstaal roerschaalen, dekschalen schalen en schotels uit staal, keramiek en aardewerk en kunststof
deegrollers
blikopeners in alle vormen maten en ontwerpen, kurketrekkers idem
Sinaasappelpers (zo een horeca ding)
azijnvaten (drie stuks)
staaf en handmixers
pannelikkers, roerlepels en spatels
weegschalen
raspen, maalwerken voor koffie, voor kruiden,
Keukenrobot en blender
broodbakmachine (kan weg)
Vetpan
gasbrander
brand ijzer
wafelijzer
pastamachine en pastaopzetstuk voor kitchenaid
worstvulhoorn
wekker
frietsnijder
eiersnijder
eierkoker
bakvormen voor brood en cake
aanzetstaal en aanzetkeramiek
messenslijper
kruidenrek
knoflookpers
aardappelpers
spätzlepers
pottenopenhulpding voor vastzittende deksels
trechters voor flessen, en voor jampotten
popcornmachiene (vraag me ineens af of je daar koffiebonen in kan branden..)
weckketel
vleeshaken
salamander
kern en oventhermometer
rolladegaren
gevogelte en wildschaar
griltang
truffelschaaf
muskaatrasp
mortels van klein tot groot, uit keramiek en uit natuursteen
timbaaltjes
gehaktmolen
maatlepels en bekers
taartring, taartschep en plateau
spuitzak
en dan vergeet ik nog de helft wed ik
Die van Tupperware werkt echt en kan en mag daarna in de vaatwasser (3 losse onderdelen geloof ik).quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:24 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Die heb ik niet, ooit wel zo'n kreng van een ding gehad waarbij je geen fijn gesnipperde ui kreeg maar alleen brokken, de helft bleef tussen de snijvlakken zitten en schoonmaken was een crime.
Heb jij een handige?
Geweldig, ben jaloers, een klasse apparaat zo te horen.quote:Op woensdag 9 december 2009 16:32 schreef SeaOfLove het volgende:
een Graef, dus ook echt. het ding stamt nog uit de tijd dat mijn oma een pension runde en ze elke dag voor de gasten zelf het vleeswaren sneed. het apparaat is echt loodzwaar en werkt na 15 jaar in de kast te hebben gestaan nog prima. aan de veiligheidseisen van deze tijd voldoet het alleen niet echt meer, maar ik ben voorzichtig. ben er iig erg blij mee.
Ik ben eigenlijk helemaal niet bekend met dat concept... dacht altijd dat het soortvan industriële mixers waren voor oma's die veel appeltaart bakken ofzo, maar ik zie inderdaad allemaal geweldige plugins voor dat ding. Wel redelijk aan de prijs trouwens.... 130 euro voor de pastaset, daar heb je 2 handdingen voorquote:Op woensdag 9 december 2009 15:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb je een kitchenaid? De pastastukken voor de Kitchenaid zijn helemaal geweldig, ik draai in een mum verse spaghetti in elkaar. Bij die handdingen kom je altijd een hand te kort.
Ten eerste, ik zou heb geen goede ervaringen met edelstaal koekenpannen, ze branden altijd aan bij mij, ze plakken.quote:Op woensdag 9 december 2009 01:11 schreef Schenkstroop het volgende:
kick
Ik wil binnenkort een tweeplaats electrische-kookstel aanschaffen. Met daarbij een mooi koekenpannetje van edelstaal met sandwichbodem (24.95 met deksel en kunststof vat). Ik ga ervanuit dat een pan met dikkere bodem moeilijker warm wordt. En omdat electrisch koken niet denderend schijnt te zijn (gaat langzaam naar horen zeggen). Is dit dan toch een goede combinatie of kan ik beter een andere koekenpannetje zoeken en wat voor een dan?
Ik hoor ook iets over stalen pannetjes NIET aftewassen met afwasmiddel. Wat moet ik dan doen en waarom?
Bedankt Piet voor deze informatiequote:Op donderdag 10 december 2009 09:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ten eerste, ik zou heb geen goede ervaringen met edelstaal koekenpannen, ze branden altijd aan bij mij, ze plakken.
De dikke bodem is er om de hitte gelijkmatig te verdelen, en de bodem plat te houden.
Het afwasmiddelverhaal is voor gietijzer of plaatstaal pannen (uit koolstof staal) deze pannen uit dit onbehandelde materiaal moet je inwerken, dat wil zeggen met olie inwrijven en verhitten, de pannen hou je dan vervolgens schoon door alleen maar met een stuk keukenpapier uit te wrijven, en als ze eens erg smerig geworden zijn, alleen met heet water schoon te maken. Op deze manier houden deze pannen hun zwarte laag die zich in deze pannen vormt bij het bakken. Hierdoor bakken deze niet aan, kleeft er niets in de pan en zijn het dromen om mee te werken. Het is echter wel iets waar je mee om moet kunnen gaan. Je kan ook een goede antiaanbakpan kopen.
verdere vragen kan je ook hier kwijt
Het grote vraag het Piet hoe maak je het klaar topic deel 9
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |