abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73739202
Waarom Dusseldorf en dan A'dam? Is dat goedkoper? En wat zijn jouw Thailandplannen?
pi_73742098
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:58 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

XL of XLarge (ofzo..... ik haal die twee altijd door elkaar) was het volgens mij een paar maanden geleden van plan, maar ik kan me niet herinneren of we er daarna nog iets over hebben gehoord.
Het is idd verwarrend, twee vergelijkbare namen in hetzelfde topic
Ik heb het inderdaad in september gedaan.

Een hele toffe ervaring, 1 van de leukste dingen dat er in Thailand is, vind ik.
In totaal 24 ziplijnen, sommige zijn niet zo erg lang en hoog.
Maar bij andere zweef je toch al gauw een meter of 40 boven de grond (schat ik).
Toen ik op die platvormpjes stond vond ik het zelfs erg spannend, iets waar ik van te voren geen rekening mee had gehouden.
Dus Mert, ga het zeker doen

Ik ben benieuwd naar jouw ervaring.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:04:50 #128
50458 Mert
___,,,,_(º-º)_,,,,___
pi_73742393
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 10:54 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Het is idd verwarrend, twee vergelijkbare namen in hetzelfde topic
Ik heb het inderdaad in september gedaan.

Een hele toffe ervaring, 1 van de leukste dingen dat er in Thailand is, vind ik.
In totaal 24 ziplijnen, sommige zijn niet zo erg lang en hoog.
Maar bij andere zweef je toch al gauw een meter of 40 boven de grond (schat ik).
Toen ik op die platvormpjes stond vond ik het zelfs erg spannend, iets waar ik van te voren geen rekening mee had gehouden.
Dus Mert, ga het zeker doen

Ik ben benieuwd naar jouw ervaring.
Staat op het lijstje onder het nachtvissen op inktvis Dat lijkt me ook gaaf.
Ik laat het weten
Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald
XboxLive Gamertag: S2K Mert
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:59:24 #129
62913 Blik
The one and Only!
pi_73744093
2500 baht is alleen wel schrikbarend duur, zelfs in Midden-Amerika kosten de canopy tours niet zoveel
pi_73746754
Zit komende december en januari weer op Ko Samet...Wooo Hooo....en als onderdeel van de voorpret zit ik hier weer mee te lezen.

Mocht iemand iets willen weten over Ko Samet dan help ik graag...it's my home away from home.

Groeten aan Ozzietukker en APK !

(M'n Pieldeprutkarbonkel account is overleden ivm ander emailadres)
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:23:20 #131
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_73746803
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 11:59 schreef Blik het volgende:
2500 baht is alleen wel schrikbarend duur, zelfs in Midden-Amerika kosten de canopy tours niet zoveel
Een vuistregel voor Thaise tours is IMO: Daar waar op internet mee geadverteerd wordt is veels te duur. Dat kan lokaal dus veel goedkoper geboekt worden. En als je een Thaise kennis laat boeken zonder erbij te vermelden dat er ook farangs deelnemen, sla je stijl achterover wanneer je ziet hoe weinig zoiets dan nog maar kost. En dat geldt voor heel veel zaken zoals tours, hotels, kleding etc. Helaas niet voor vliegtickets, maar die zijn al goedkoop.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:01:33 #132
6941 APK
Factual, I think.
pi_73748150
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 13:21 schreef Koos_Samet het volgende:
Zit komende december en januari weer op Ko Samet...Wooo Hooo....en als onderdeel van de voorpret zit ik hier weer mee te lezen.

Mocht iemand iets willen weten over Ko Samet dan help ik graag...it's my home away from home.

Groeten terug.

Als je het oude account terug wilt hebben moet je even mailen naar forum@fok.nl, hoewel ik dit ook wel een mooie vind.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_73754630
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 13:21 schreef Koos_Samet het volgende:

Ow daar ben ik ook op vakantie geweest en was wel voor herhaling vatbaar. Goh Sa Med is te gek... lekker voetballen op dat strand
pi_73755293
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 11:59 schreef Blik het volgende:
Op Khao San is het voor 1900 te boeken, maar goedkoper lukt volgens mij niet.
Voor thaise begrippen nog duur, maar je krijgt wel heel wat meer dan een olifantentocht en een bamboeraft
pi_73802488
Ik kwam nog informatie tegen over Kanchanaburi en Bangkok hier, Ko Pangan hier en Ko Samui hier

Ik ben trouwens een grote fan van Pad Thai, alleen daarom al zou ik weer terug gaan naar thailand
pi_74069236
Lekker rustig hier...

Wisten jullie al dat de visa op het Thaise consulaat in Amsterdam gratis zijn tot maart 2010?

Enne...de Thai Baht staat weer op 50
  maandag 26 oktober 2009 @ 09:50:06 #137
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_74069579
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 09:33 schreef Koos_Samet het volgende:
Lekker rustig hier...

Wisten jullie al dat de visa op het Thaise consulaat in Amsterdam gratis zijn tot maart 2010?

Enne...de Thai Baht staat weer op 50
Die Thai Baht gaat als een raket. Nu op vijftig half en de dollar en de pond doen ook lekker mee. Dus als het allemaal een beetje meezit zijn er in januari nagenoeg geen luidruchtige Engelsen en slecht geklede Amerikanen te bekennen. Maar ja, Thaise logica is ook: bij minder toeristen gaan de prijzen omhoog om zo het omzet verlies te compenseren.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_74070925
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 09:50 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Die Thai Baht gaat als een raket. Nu op vijftig half en de dollar en de pond doen ook lekker mee. Dus als het allemaal een beetje meezit zijn er in januari nagenoeg geen luidruchtige Engelsen en slecht geklede Amerikanen te bekennen. Maar ja, Thaise logica is ook: bij minder toeristen gaan de prijzen omhoog om zo het omzet verlies te compenseren.
Haha yeah Sowieso die logica...
Allemaal die peperdure hotels want je weet toch zelf, alle farangs zijn rijke stinkerds die zwemmen in het geld... met als gevolg dat die dingen vrijwel altijd leeg staan en iedereen lekker in guesthouses en appartementjes slaapt
  maandag 26 oktober 2009 @ 16:45:58 #139
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_74082316
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 10:47 schreef Flammie het volgende:

[..]

Haha yeah Sowieso die logica...
Allemaal die peperdure hotels want je weet toch zelf, alle farangs zijn rijke stinkerds die zwemmen in het geld... met als gevolg dat die dingen vrijwel altijd leeg staan en iedereen lekker in guesthouses en appartementjes slaapt
Ik betaalde nog geen 50 euro per nacht voor een volledig ingericht appartement van zo'n 50 m2 in een 5sterren hotel keten hoor (incl. internet en ontbijt). Dus zo duur zijn die hotels niet.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_74082571
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 16:45 schreef XL het volgende:

[..]

Ik betaalde nog geen 50 euro per nacht voor een volledig ingericht appartement van zo'n 50 m2 in een 5sterren hotel keten hoor (incl. internet en ontbijt). Dus zo duur zijn die hotels niet.
Yep zo een hotels zijn er inderdaad ook Ik heb het over andere
pi_74259552
Op de website van het consulaat in Amsterdam staat dat je niet meer kan wachten op je visum maar dat het 1 a 2 werkdagen duurt.

Is dit nog steeds zo? Iemand onlangs nog geweest?
  zondag 1 november 2009 @ 17:36:21 #142
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_74283190
Ik ga dus een maand, en wil eigenlijk de little bit of everything tour uit de lonely planet volgen. Daar zou je dus ongeveer een maand voor nodig hebben. Maar volgens mij moet je dan aardig haasten! Voor een globale planning, hoeveel dagen moet je ongeveer uittrekken voor onderstaande spots?

Bangkok 4
Ayuthaya 3
Lopburi 2
Sukhothai 3
Chiang Mai 3
Pai 2
Trekking rondom Chiang Rai 4

Naar de stranden
Koh Samui 3
Koh Pha-Ngan 3
Koh Tao 3
Koh Phi-Phi 3
Krabi 3
Terug naar het Midden
Khao Yai park 2
Bangkok 2

Ik heb er al achter gezet wat ik denk dat ik kwijt ben aan dagen voor bezichtiging en er heen reizen enz. Zit ik nu al aan 37 dagen! Nu blijven er dus voor mij wat vragen over:
- Is 3 dagen per eiland wat veel?
- Is 11 dagen voor Ayuthaya/Lopburi/Sukhothai/Chiang Mai niet te ruim ingeschat?
- Ben ik nog ergens anders optimistisch/pessimistisch geweest?
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_74283760
quote:
Op zondag 1 november 2009 17:36 schreef greatgonzo het volgende:
Ik ga dus een maand, en wil eigenlijk de little bit of everything tour uit de lonely planet volgen. Daar zou je dus ongeveer een maand voor nodig hebben. Maar volgens mij moet je dan aardig haasten! Voor een globale planning, hoeveel dagen moet je ongeveer uittrekken voor onderstaande spots?

Bangkok 4
Ayuthaya 3
Lopburi 2
Sukhothai 3
Chiang Mai 3
Pai 2
Trekking rondom Chiang Rai 4

Naar de stranden
Koh Samui 3
Koh Pha-Ngan 3
Koh Tao 3
Koh Phi-Phi 3
Krabi 3
Terug naar het Midden
Khao Yai park 2
Bangkok 2

Ik heb er al achter gezet wat ik denk dat ik kwijt ben aan dagen voor bezichtiging en er heen reizen enz. Zit ik nu al aan 37 dagen! Nu blijven er dus voor mij wat vragen over:
- Is 3 dagen per eiland wat veel?
- Is 11 dagen voor Ayuthaya/Lopburi/Sukhothai/Chiang Mai niet te ruim ingeschat?
- Ben ik nog ergens anders optimistisch/pessimistisch geweest?
Ha ha ha
Dat gaat je wel 100 dagen kosten

Chiang Mai, Koh Samui en Koh Phi Phi, heb je een privé-vliegtuig??/
  zondag 1 november 2009 @ 17:59:34 #144
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_74283873
Ja die 1e bangkok zou ik geen 4 doen maar gewoon 1 en er dan snel weg gaan op einde is 2 ook zat.
Die elanden ja dat moet je daar ff ter plaatse zien denk ik.. ik was zelf helemaal gek van ko samui, gewoon super lekker.. en hebben pech gehad dat het stormde toen we de oversteek naar phuket-ko phi phi maakten konden we niet eens heen dus.
Heel veel zal toch afhankelijk zijn hoe je het daar zelff ervaart denk ik.. en dan hang je net wat langer op de ene plek dan de ander
Wel super tof! Wil ook weer gaan maar dat gaat nog heeeeeel lang duren.

heel veel plezier
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zondag 1 november 2009 @ 18:00:41 #145
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_74283902
quote:
Op zondag 1 november 2009 17:59 schreef MissHobje het volgende:
Ja die 1e bangkok zou ik geen 4 doen maar gewoon 1 en er dan snel weg gaan op einde is 2 ook zat.
Die elanden ja dat moet je daar ff ter plaatse zien denk ik.. ik was zelf helemaal gek van ko samui, gewoon super lekker.. en hebben pech gehad dat het stormde toen we de oversteek naar phuket-ko phi phi maakten konden we niet eens heen dus.
Heel veel zal toch afhankelijk zijn hoe je het daar zelff ervaart denk ik.. en dan hang je net wat langer op de ene plek dan de ander
Wel super tof! Wil ook weer gaan maar dat gaat nog heeeeeel lang duren.

heel veel plezier
Oh en aanradar is wel wat van die binnenlandse vluchten te nemen voor hele lange stukken scheelt mega tijd is weer winst en goed te betalen.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_74284189
Je kan ook wel wat dagen van Ayuthaya afhalen, dat heb je na een dag wel gezien.
Ikzelf zou dan die extra dagen in het noorden erbij plakken
  zondag 1 november 2009 @ 18:12:43 #147
62913 Blik
The one and Only!
pi_74284237
Greatgonzo, Lopburi kun je gewoon overslaan hoor! De enige reden dat ik er ben geweest is dat de trein naar Chiang Mai er vandaan vertrok. Was prima om even 2 uur te spelen met de aapjes, verder niks bijzonders.

Verder, waarom zou je naar al die eilanden willen, pik er gewoon 1 uit om 5 of 6 dagen op te chillen.
  zondag 1 november 2009 @ 18:50:46 #148
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_74285373
ach, ik had gewoon de LP aangehouden
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_74286596
quote:
Op zondag 1 november 2009 18:12 schreef Blik het volgende:
Greatgonzo, Lopburi kun je gewoon overslaan hoor! De enige reden dat ik er ben geweest is dat de trein naar Chiang Mai er vandaan vertrok. Was prima om even 2 uur te spelen met de aapjes, verder niks bijzonders.

Verder, waarom zou je naar al die eilanden willen, pik er gewoon 1 uit om 5 of 6 dagen op te chillen.
juist, Koh Samui bijvoorbeeld bij kees, Bier staat in de koelkast en zelf opschrijven in het boek
En vanuit je hut uitzicht op Koh Phanang
  zondag 1 november 2009 @ 19:43:52 #150
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_74287000
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:32 schreef henkway het volgende:

[..]

juist, Koh Samui bijvoorbeeld bij kees, Bier staat in de koelkast en zelf opschrijven in het boek
En vanuit je hut uitzicht op Koh Phanang
en dan zo plannen dat je de fullmoon party mee pikt moet je toch ff gezien hebben
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')