Wat ik gelezen heb is hij op borgtocht vrij.quote:Op maandag 21 september 2009 01:59 schreef YebCar het volgende:
die JJ schijnt al 2 weken in de gevangenis te zitten volgens mijn thaise bronnen
Veel thaise mensen zijn boos op die gozer voor het negatieve effect op de toeristensector
Ik heb een SIM gekocht. Maatschappij TRUE, type INTER. Ik belde voor 1 bath per minuut naar Duitsland. Dat is goedkoper dan wanneer ik met mijn duitse nummer naar duitsland bel. Simkaart kost je 50 bath, opwaarderen gaat per 300. Als ik mijn kan vinden wil ik je hem in principe best opsturen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 17:00 schreef greatgonzo het volgende:
nog een maandje te gaan! Heb nog enkele praktische vraagjes:
- wat is verstandiger, een telefoonkaart kopen of een simkaartje. Het thuisfront moet natuurlijk af en toe ook gebeld worden
- kan zijn dat ik voornamelijk met de trein wil reizen, ofwel met vliegtuig. Daar ben ik nog niet helemaal uit. Scheelt het veel in prijs? En qua veiligheid?
- hoe staat het met de veiligheid van de guesthouses etc. Kun je je spullen er een beetje veilig achter laten? Ik zit er natuurlijk niet op te wachten om mijn backpack bv ook door heel Bangkok heen te zeulen. Houden jullie je paspoort altijd bij je?
Ik kocht gewoon een ander SIM kaartje. Verder om in contact te komen met het thuisfront.. je hebt op ongeveer elke straathoek een internet cafe waar je voor gemiddeld 10 baht per uur (ik ben niet echt bekend met bangkok want ik woon in chiang mai en daar is het volgens mij sowieso goedkoper dan in bangkok -ik betaal in chiangmai -internet cafe vlakbij wat prasing- 25 baht voor 2 uur en 50 minuten) je mailtjes kunt verzendenquote:Op zondag 11 oktober 2009 17:00 schreef greatgonzo het volgende:
nog een maandje te gaan! Heb nog enkele praktische vraagjes:
- wat is verstandiger, een telefoonkaart kopen of een simkaartje. Het thuisfront moet natuurlijk af en toe ook gebeld worden
Qua prijs zal het vliegtuig zeker met de trein verschillen. Je kunt echter ook met de bus gaan. Mor Chit is -volgens mij- het grootste busstation van omgeving bangkok en is bereikbaar met de taxi. Er wonen hier een aantal mensen in bangkok en die kunnen het je vast beter uitleggenquote:- kan zijn dat ik voornamelijk met de trein wil reizen, ofwel met vliegtuig. Daar ben ik nog niet helemaal uit. Scheelt het veel in prijs? En qua veiligheid?
Over het algemeen zijn de guesthouses vrij veiligquote:- hoe staat het met de veiligheid van de guesthouses etc. Kun je je spullen er een beetje veilig achter laten? Ik zit er natuurlijk niet op te wachten om mijn backpack bv ook door heel Bangkok heen te zeulen. Houden jullie je paspoort altijd bij je?
Qua prijs kan vliegen inderdaad veel verschillen, ik heb met Air Asia regelmatig dat het goedkoper is om te gaan vliegen dan met de trein, voorbeeld, een retourtje Udon Thani voor 2 personen kost mij komende oktober totaal 950 THB, en dat is inclusief 1 stuks bagage van 15 kg heen en 1 stuks van 15 kg terug.quote:Op zondag 11 oktober 2009 18:32 schreef Flammie het volgende:
[..]
Ik kocht gewoon een ander SIM kaartje. Verder om in contact te komen met het thuisfront.. je hebt op ongeveer elke straathoek een internet cafe waar je voor gemiddeld 10 baht per uur (ik ben niet echt bekend met bangkok want ik woon in chiang mai en daar is het volgens mij sowieso goedkoper dan in bangkok -ik betaal in chiangmai -internet cafe vlakbij wat prasing- 25 baht voor 2 uur en 50 minuten) je mailtjes kunt verzendenIk heb btw DTAC op mijn telefoon
[..]
Qua prijs zal het vliegtuig zeker met de trein verschillen. Je kunt echter ook met de bus gaan. Mor Chit is -volgens mij- het grootste busstation van omgeving bangkok en is bereikbaar met de taxi. Er wonen hier een aantal mensen in bangkok en die kunnen het je vast beter uitleggenEen bus heeft voordelen en nadelen. De prijs is natuurlijk het grootste voordeel. Vliegen gaat ook heel goed en kost eigenlijk ook vrij weinig geld voor de gemiddelde toerist
[..]
Over het algemeen zijn de guesthouses vrij veilig![]()
Wordt wel een beetje krap allemaal. Als je een week op een eiland wil vertoeven (2 reisdagen en 6 dagen daar) en ook Angor Wat, 2 reisdagen en 2 dagen ouwe stenen wilt bezoeken, dan ben je dus al 12 van de 21 dagen onder de pannen. Dan doe je aan het begin waarschijnlijk ook nog even 3 dagen + zoals gebruikelijk de laatste dag Bangkok. Dan heb je dus nog precies 5 dagen over......quote:Op maandag 12 oktober 2009 12:28 schreef speknek het volgende:
Eind van het jaar zit ik drie weken in Thailand en Cambodja. Daarvan wil ik bijna een week op een tropisch eiland zitten (Koh Pha Ngan / Koh Tao), en Angkor Wat zal ook wel wat daagjes in beslag nemen, dus ik moet voor Thailand zelf wat moeilijke keuzes maken...
Wat raden jullie meer aan, Ayutthaya en Kanchanaburi, of Chiang Mai en omgeving?
(waarschijnlijk probeer ik beiden erin te proppen, maar even kijken waar het zwaartepunt moet liggen)
XL of XLarge (ofzo..... ik haal die twee altijd door elkaar) was het volgens mij een paar maanden geleden van plan, maar ik kan me niet herinneren of we er daarna nog iets over hebben gehoord.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:06 schreef Mert het volgende:
Iemand dit toevallig al eens gedaan:
http://www.treetopasia.com/thailand-holiday/bangkok-pattaya
Denk dat ik het erop ga wagen in Januari
Natuurlijkquote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:45 schreef Broekpolder het volgende:
Iemand tussen 19 okt en 4 nov ook in Thailand? Ik heb nu een week geleden in een opwelling besloten om te gaan, géén idee wat me te wachten staat!
Weet niet wat ik ga doen! Heb nooit vakantie, altijd maar bezigbezigbezig en heb nu soms last van 'paniek'aanvalletjes. Dus ik ga er lekker even tussenuit. Ik hoop op mooi weer, een week relaxen op het strand. En hier en daar wat bekijken. Zie het allemaal wel. Tips zijn welkomquote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:59 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Natuurlijk
Wat ga je doen Broekpolder? Heb je al enig idee? Leuk, zo'n onverwachte vakantie.
Ik heb dat in Singapore gedaan.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:58 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
XL of XLarge (ofzo..... ik haal die twee altijd door elkaar) was het volgens mij een paar maanden geleden van plan, maar ik kan me niet herinneren of we er daarna nog iets over hebben gehoord.
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:45 schreef Broekpolder het volgende:
Iemand tussen 19 okt en 4 nov ook in Thailand? Ik heb nu een week geleden in een opwelling besloten om te gaan, géén idee wat me te wachten staat!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |