abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72956737
die JJ schijnt al 2 weken in de gevangenis te zitten volgens mijn thaise bronnen
Veel thaise mensen zijn boos op die gozer voor het negatieve effect op de toeristensector
  maandag 21 september 2009 @ 02:30:11 #102
6941 APK
Factual, I think.
pi_72956959
quote:
Op maandag 21 september 2009 01:59 schreef YebCar het volgende:

die JJ schijnt al 2 weken in de gevangenis te zitten volgens mijn thaise bronnen
Veel thaise mensen zijn boos op die gozer voor het negatieve effect op de toeristensector
Wat ik gelezen heb is hij op borgtocht vrij.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 11:48:50 #103
50458 Mert
___,,,,_(º-º)_,,,,___
pi_73515277
't is rustig hier
Nog 3 maandjes wachten en dan vertrekt deze jongen, kan me niet snel genoeg gaan
Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald
XboxLive Gamertag: S2K Mert
  Moderator vrijdag 9 oktober 2009 @ 12:50:55 #104
155227 crew  Guppy
dus
pi_73517188
Ik ook nog zo'n 3 maandjes wachten
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_73530037
half jaartje nog
  zondag 11 oktober 2009 @ 10:57:54 #106
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_73568491
Vandaag op de kop af nog 100 dagen. Kan iets meer worden wanneer ik via HKG vlieg.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 11 oktober 2009 @ 17:00:29 #107
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_73579317
nog een maandje te gaan! Heb nog enkele praktische vraagjes:
- wat is verstandiger, een telefoonkaart kopen of een simkaartje. Het thuisfront moet natuurlijk af en toe ook gebeld worden
- kan zijn dat ik voornamelijk met de trein wil reizen, ofwel met vliegtuig. Daar ben ik nog niet helemaal uit. Scheelt het veel in prijs? En qua veiligheid?
- hoe staat het met de veiligheid van de guesthouses etc. Kun je je spullen er een beetje veilig achter laten? Ik zit er natuurlijk niet op te wachten om mijn backpack bv ook door heel Bangkok heen te zeulen. Houden jullie je paspoort altijd bij je?
Bij tijd en wijle aanwezig...
  zondag 11 oktober 2009 @ 17:10:12 #108
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_73579595
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 17:00 schreef greatgonzo het volgende:
- wat is verstandiger, een telefoonkaart kopen of een simkaartje. Het thuisfront moet natuurlijk af en toe ook gebeld worden
- kan zijn dat ik voornamelijk met de trein wil reizen, ofwel met vliegtuig. Daar ben ik nog niet helemaal uit. Scheelt het veel in prijs? En qua veiligheid?
- hoe staat het met de veiligheid van de guesthouses etc. Kun je je spullen er een beetje veilig achter laten? Ik zit er natuurlijk niet op te wachten om mijn backpack bv ook door heel Bangkok heen te zeulen. Houden jullie je paspoort altijd bij je?
Ik heb een SIM gekocht. Maatschappij TRUE, type INTER. Ik belde voor 1 bath per minuut naar Duitsland. Dat is goedkoper dan wanneer ik met mijn duitse nummer naar duitsland bel. Simkaart kost je 50 bath, opwaarderen gaat per 300. Als ik mijn kan vinden wil ik je hem in principe best opsturen.

Met backpacken in Bangkok heb ik geen ervaring. Vliegen is betrekkelijk goedkoop. Heb geen beeld van de kosten van een treinkaartje.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_73581908
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 17:00 schreef greatgonzo het volgende:
Ik kocht gewoon een ander SIM kaartje. Verder om in contact te komen met het thuisfront.. je hebt op ongeveer elke straathoek een internet cafe waar je voor gemiddeld 10 baht per uur (ik ben niet echt bekend met bangkok want ik woon in chiang mai en daar is het volgens mij sowieso goedkoper dan in bangkok -ik betaal in chiangmai -internet cafe vlakbij wat prasing- 25 baht voor 2 uur en 50 minuten) je mailtjes kunt verzenden Ik heb btw DTAC op mijn telefoon
quote:
Qua prijs zal het vliegtuig zeker met de trein verschillen. Je kunt echter ook met de bus gaan. Mor Chit is -volgens mij- het grootste busstation van omgeving bangkok en is bereikbaar met de taxi. Er wonen hier een aantal mensen in bangkok en die kunnen het je vast beter uitleggen Een bus heeft voordelen en nadelen. De prijs is natuurlijk het grootste voordeel. Vliegen gaat ook heel goed en kost eigenlijk ook vrij weinig geld voor de gemiddelde toerist
quote:
Over het algemeen zijn de guesthouses vrij veilig
  zondag 11 oktober 2009 @ 21:22:30 #110
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_73589452
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 18:32 schreef Flammie het volgende:

[..]

Ik kocht gewoon een ander SIM kaartje. Verder om in contact te komen met het thuisfront.. je hebt op ongeveer elke straathoek een internet cafe waar je voor gemiddeld 10 baht per uur (ik ben niet echt bekend met bangkok want ik woon in chiang mai en daar is het volgens mij sowieso goedkoper dan in bangkok -ik betaal in chiangmai -internet cafe vlakbij wat prasing- 25 baht voor 2 uur en 50 minuten) je mailtjes kunt verzenden Ik heb btw DTAC op mijn telefoon
[..]

Qua prijs zal het vliegtuig zeker met de trein verschillen. Je kunt echter ook met de bus gaan. Mor Chit is -volgens mij- het grootste busstation van omgeving bangkok en is bereikbaar met de taxi. Er wonen hier een aantal mensen in bangkok en die kunnen het je vast beter uitleggen Een bus heeft voordelen en nadelen. De prijs is natuurlijk het grootste voordeel. Vliegen gaat ook heel goed en kost eigenlijk ook vrij weinig geld voor de gemiddelde toerist
[..]

Over het algemeen zijn de guesthouses vrij veilig
Qua prijs kan vliegen inderdaad veel verschillen, ik heb met Air Asia regelmatig dat het goedkoper is om te gaan vliegen dan met de trein, voorbeeld, een retourtje Udon Thani voor 2 personen kost mij komende oktober totaal 950 THB, en dat is inclusief 1 stuks bagage van 15 kg heen en 1 stuks van 15 kg terug.
Maar uiteraard, op het laatste moment zal de trein natuurlijk altijd goedkoper zijn. De bus zou ik weer niet altijd nemen, de trein is comfortabeler, zeker als je een sleeper neemt.

Een simkaartje kan je gewoon kopen in Thailand, en wat je nog betert kunt doen is je thuisfront in een sms je nummer sturen zodat ze je vanaf Nederland kunnen bellen, met met bijvoorbeeld 123 bel, 0900-1913 (ik heb er geen aandelen in hoor) kan je vanaf 3 cent per minuut naar een Thais nummer bellen.
(En er zijn nog vele andere, maar deze heeft m.i. het beste kwaliteit qua verbinding welke ik he ervaren).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 12 oktober 2009 @ 12:25:31 #111
269575 Levensgenieter22
Op weg naar Azie!
pi_73606174
Heerlijk! Op 4 november vlieg ik vanuit Dusseldorf naar Bangkok! Lekker een half jaartje er tussen uit!

Eerste keer Thailand voor mij, denk circa 6/8 weken in Thailand te blijven tot ik in het noorden de grens overga met Laos, daarna cambodja, vietnam.. om daarna de zuidelijke helft van thailand aan te doen! Hopelijk een beetje kitesurfen op 1 van de eilandjes!

Iemand tips wat dat betreft?!

p.s. ik heb er zin in
  maandag 12 oktober 2009 @ 12:28:34 #112
8369 speknek
Another day another slay
pi_73606277
Eind van het jaar zit ik drie weken in Thailand en Cambodja . Daarvan wil ik bijna een week op een tropisch eiland zitten (Koh Pha Ngan / Koh Tao), en Angkor Wat zal ook wel wat daagjes in beslag nemen, dus ik moet voor Thailand zelf wat moeilijke keuzes maken...

Wat raden jullie meer aan, Ayutthaya en Kanchanaburi, of Chiang Mai en omgeving?

(waarschijnlijk probeer ik beiden erin te proppen, maar even kijken waar het zwaartepunt moet liggen)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_73608997
Chiangmai en omgeving maar mijn mening is biased
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:02:53 #114
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_73609487
Ik ben minder biased, denk ik, maar ik zou ook kiezen voor Chiang Mai en omgeving. Reken er wel op dat het tegen die tijd fris kan zijn (nou ja.... relatief dan.....)
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:18:31 #115
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_73611980
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 12:28 schreef speknek het volgende:
Eind van het jaar zit ik drie weken in Thailand en Cambodja . Daarvan wil ik bijna een week op een tropisch eiland zitten (Koh Pha Ngan / Koh Tao), en Angkor Wat zal ook wel wat daagjes in beslag nemen, dus ik moet voor Thailand zelf wat moeilijke keuzes maken...

Wat raden jullie meer aan, Ayutthaya en Kanchanaburi, of Chiang Mai en omgeving?

(waarschijnlijk probeer ik beiden erin te proppen, maar even kijken waar het zwaartepunt moet liggen)
Wordt wel een beetje krap allemaal. Als je een week op een eiland wil vertoeven (2 reisdagen en 6 dagen daar) en ook Angor Wat, 2 reisdagen en 2 dagen ouwe stenen wilt bezoeken, dan ben je dus al 12 van de 21 dagen onder de pannen. Dan doe je aan het begin waarschijnlijk ook nog even 3 dagen + zoals gebruikelijk de laatste dag Bangkok. Dan heb je dus nog precies 5 dagen over......

Als dit je eerste trip naar Thailand is, zou ik Angor Wat maar skippen en dan een keuze maken van of met de bus naar Kanchanaburi+Ayutthaya of vliegen naar CM. Want die party eilanden skippen zal wel niet aan jou besteed zijn neem ik aan.

En Koh Samet en Koh Chang zijn ook tropische eilanden hoor, maar wel heel wat eenvoudiger te bereiken vanuit Bangkok.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_73644217
Je kunt van Koh Chang Cambodia in en andersom, dus van Cambodia naar Koh Chang.
Verder kan je van en naar Koh Chang ook van Bangkok.

Helaas kan ik alleen maar wat over Koh Chang zeggen, omdat het het enige eiland is dat ik bezocht heb en niet de eilanden in het zuiden van Thailand, met uitzondering van Koh Larn voor de kust van Pattaya, maar dat is leuk voor een middagje, ik denk dat jij wel enkele dagen op zo'n Koh wilt verblijven.
Toch raad ik Koh Chang heel erg aan...dr is veel natuur, je kan goed crossen met een scooter over het eiland, kan er een olifantentocht maken enzovoorts.

Verder is Ayuthaya zeker een aanrader om te bezoeken...mooie stad en ik vond het vooral erg rustig.
Je kan er leuk rondwandelen en kan in Baan Suan Guesthouse voor cheap goed slapen.
Helaas nooit in Chiang Mai geweest. Wat me opviel is dat de groep waar we toendertijd mee in Thailand zaten eigenlijk vrij negatief over CM waren. Misschien dat ze zich er iets te veel van voorgesteld hadden.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 14:06:25 #117
50458 Mert
___,,,,_(º-º)_,,,,___
pi_73713006
Iemand dit toevallig al eens gedaan:
http://www.treetopasia.com/thailand-holiday/bangkok-pattaya

Denk dat ik het erop ga wagen in Januari
Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald
XboxLive Gamertag: S2K Mert
pi_73718923
Iemand tussen 19 okt en 4 nov ook in Thailand? Ik heb nu een week geleden in een opwelling besloten om te gaan, géén idee wat me te wachten staat!
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:58:17 #119
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_73719354
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:06 schreef Mert het volgende:
Iemand dit toevallig al eens gedaan:
http://www.treetopasia.com/thailand-holiday/bangkok-pattaya

Denk dat ik het erop ga wagen in Januari
XL of XLarge (ofzo..... ik haal die twee altijd door elkaar) was het volgens mij een paar maanden geleden van plan, maar ik kan me niet herinneren of we er daarna nog iets over hebben gehoord.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 16:59:21 #120
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_73719401
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:45 schreef Broekpolder het volgende:
Iemand tussen 19 okt en 4 nov ook in Thailand? Ik heb nu een week geleden in een opwelling besloten om te gaan, géén idee wat me te wachten staat!
Natuurlijk

Wat ga je doen Broekpolder? Heb je al enig idee? Leuk, zo'n onverwachte vakantie.
pi_73720067
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:59 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Natuurlijk

Wat ga je doen Broekpolder? Heb je al enig idee? Leuk, zo'n onverwachte vakantie.
Weet niet wat ik ga doen! Heb nooit vakantie, altijd maar bezigbezigbezig en heb nu soms last van 'paniek'aanvalletjes. Dus ik ga er lekker even tussenuit. Ik hoop op mooi weer, een week relaxen op het strand. En hier en daar wat bekijken. Zie het allemaal wel. Tips zijn welkom
  donderdag 15 oktober 2009 @ 17:36:18 #122
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_73720407
Hou er alleen rekening mee dat vrijdag de 23e een nationale feestdag is (nee, niets interessants), en het dus in de bestemmingen in de buurt van BKK dat weekend wat drukker gaat worden dan normaal.
pi_73721021
Oh bedankt voor de tip! Ik zal voor die tijd Bangkok uitvluchten. Richting Ayutaya of Chiang Mai of de eilanden..
  donderdag 15 oktober 2009 @ 18:17:11 #124
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_73721814
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:58 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

XL of XLarge (ofzo..... ik haal die twee altijd door elkaar) was het volgens mij een paar maanden geleden van plan, maar ik kan me niet herinneren of we er daarna nog iets over hebben gehoord.
Ik heb dat in Singapore gedaan.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 15 oktober 2009 @ 22:05:04 #125
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_73730944
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:45 schreef Broekpolder het volgende:
Alleen dan tussen 20 oktober en 4 november.

Altijd leuk vliegen vanaf Dusseldorf via Amsterdam met Neerlands trots
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')