abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 augustus 2009 @ 16:07:58 #51
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_72203804
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 18:13 schreef BeardedDragon het volgende:

Cabbages and Condoms? Die in Pattaya?
Vage tent is dat!
Vaag? Waarom?
  donderdag 27 augustus 2009 @ 22:25:52 #52
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_72215617
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 16:07 schreef Gaoxing het volgende:
Cabbages and Condoms? Die in Pattaya?
Vage tent is dat!
[..]

Vaag? Waarom?
Is toch ongeveer hetzelfde als naar Spanje op vakantie gaan en dan bij Cafe Amsterdam kroketten met brood gaan consumeren, ja?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 01:42:10 #53
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_72219917
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 22:25 schreef buzz1291 het volgende:

Is toch ongeveer hetzelfde als naar Spanje op vakantie gaan en dan bij Cafe Amsterdam kroketten met brood gaan consumeren, ja?
Ik houd ernstig niet van Pataya, maar bij C&C is echt geen kroket met brood te vinden. Volgens mij staan er zelfs helemaal geen westerse gerechten op de kaart. Het Thaise eten is dermate populair dat ze hun eigen kookboek hebben.

Anyway, ik ben er twee keer geweest, heb de laatste keer besloten dat ik echt, echt, echt nooit meer naar Pataya wil, maar aan het resort is nog altijd weinig mis, laat staan iets vaags.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 03:54:30 #54
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_72220535
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 15:40 schreef X5er het volgende:

[..]

Ik heb het uitermate naar me zin gehad in de Rolling Stonesbar in Walkingstreet. Verbaas me steeds weer over het (hoge) niveau van de plaatselijke bands en zangeressen...
Die zijn vaak niet lokaal, maar komen van de Filipijnen. In ieder geval diegene die in het Engels zingen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 03:55:53 #55
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_72220537
en inderdaad C&C heeft thais eten, ondanks de Westerse investeerders. Het is alleen betrekkelijk duur.... verder niks kroketterigs aan.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_72222997
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 01:42 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ik houd ernstig niet van Pataya, maar bij C&C is echt geen kroket met brood te vinden. Volgens mij staan er zelfs helemaal geen westerse gerechten op de kaart. Het Thaise eten is dermate populair dat ze hun eigen kookboek hebben.

Anyway, ik ben er twee keer geweest, heb de laatste keer besloten dat ik echt, echt, echt nooit meer naar Pataya wil, maar aan het resort is nog altijd weinig mis, laat staan iets vaags.
C&C heeft een supervage tuin als je daar doorheen loopt...alsof je onder invloed bent. Kan moeilijk beschrijven hoe het is ingericht...en je krijgt gratis condooms daar hehe.

Ik denk dat het love it or hate it is voor Pattaya...ik kan wel zeggen dat ik er met veel plezier gewoond heb.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:52:10 #57
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_72223966
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 10:15 schreef BeardedDragon het volgende:
C&C heeft een supervage tuin als je daar doorheen loopt...alsof je onder invloed bent. Kan moeilijk beschrijven hoe het is ingericht...en je krijgt gratis condooms daar hehe.

Ik denk dat het love it or hate it is voor Pattaya...ik kan wel zeggen dat ik er met veel plezier gewoond heb.
Ah, je hebt grapjes als bordjes met "the communist way" en "the capitalist way" langs paden, waarbij je er dan uiteindelijk achter komt dat ze bij hetzelfde punt uitkomen, maar dat de 'communist way' er alleen een beetje langer over doet. En de konijntjes in de tuin zijn erg leuk, zeker als je er met kinderen bent Oh, en het restaurant is in allemaal terrassen gebouwd, waardoor je soms de weg kwijtraakt

De condooms (en de naam van het restaurant; het resort heet trouwens 'Birds and Bees') zijn er omdat het eigenlijk gewoon een fundraiser is (vandaar ook de prijzen) voor de PDA, de Population and Community Development Association, die is opgericht door Khun Mechai, oud-minister van Volksgezondheid. Hij was een van de eersten (zo niet de eerste) die in Thailand (hardop) aandacht ging vragen voor geboortebeperking, en die als vooraanstaande Thai de straat op ging om condooms uit te delen. Dat was natuurlijk ongehoord, maar heeft wel degelijk geholpen; in een hierarchische maatschappij zoals de Thaise heeft het geboortebeperking, en later HIV/AIDS preventie aardig bespreekbaar gemaakt, en daar gaat hij dus nog steeds mee door, o.a. door overal condooms neer te leggen.

Mijn oudste was 4 toen we er voor het eerst kwamen: "wat is dat mama?" "Dat is een condoom schat". "Oh, ok!"

Khun Mechai kan bij mij niet zoveel fout doen. Hij heeft vast ook wel z'n deel Thaise-politici-trekjes, maar hij doet ook een boel goede dingen, voor een heleboel mensen
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:19:47 #58
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_72232356
Nou ben ik zelf ook nog nooit in Pattaya geweest, en wist niet eens dat daar ook een C&C was. Maar ga me nu niet vertellen dat C&C in Bangkok Thais is. Echte Thais zul je daar niet, ok, bijna niet aantreffen. Het blijft voor mij toch een tent als "Goh ik ga niet naar Khao San Rd maar wil wel hetzelfde sfeertje proeven". Want wees errlijk, er komen toch uitsluitend toeristen in die tent.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:57:25 #59
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_72233559
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 15:19 schreef buzz1291 het volgende:
Nou ben ik zelf ook nog nooit in Pattaya geweest, en wist niet eens dat daar ook een C&C was. Maar ga me nu niet vertellen dat C&C in Bangkok Thais is. Echte Thais zul je daar niet, ok, bijna niet aantreffen. Het blijft voor mij toch een tent als "Goh ik ga niet naar Khao San Rd maar wil wel hetzelfde sfeertje proeven". Want wees errlijk, er komen toch uitsluitend toeristen in die tent.
Geen flauw idee, ik ben nog nooit bij C&C BKK geweest, volgens mij heb ik daar ook niets over geschreven, toch? Dat C&C Pataya hyperthai is heb ik ook niet geschreven he? Alleen dat je er geen broodje kroket zult vinden, en -of m'n geheugen moet me erg in de steek laten- uberhaupt weinig of geen Westers voedsel.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 02:02:04 #60
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_72250510
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 15:19 schreef buzz1291 het volgende:

Zo introduceerde ik het toch ook. Een toeristentrekpleister... maar het eten is gewoon goed en thais hoor.
  Moderator zondag 30 augustus 2009 @ 16:06:49 #61
155227 crew  Guppy
dus
pi_72282390
TVP.

eind van het jaar willen mijn vriend en ik Bangkok bezoeken. dus we zijn ons helemaal aan het inlezen, voorpret
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_72289304
Overmorgen vlieg ik weer naar Bangkok, in het begin van de middag.
Ik ben nog nooit zo onvoorbereid gegaan, ik wil "zippen"in de buurt van Bangkok, en ook de markt van Mae klong ga ik zien.
Maar daarna is alles blank.
Het zal wel iets in het zuiden worden, wellicht Khao Sok, en 1 van de eilanden bij aardig weer.
  maandag 31 augustus 2009 @ 11:33:10 #63
62913 Blik
The one and Only!
pi_72304790
doe even een tvp
pi_72454096
Vandaag verlaat ik Bangkok weer, gisteren heb ik gezipt door het regenwoud, dat was erg tof.
Ik had graag naar Khao Sok willen gaan, maar het weer is daar wel erg slecht.
Vanmiddag vertrek ik dan dus naar Chang Mai, om in ieder geval te gaan raften.
Iemand nog gusthouse tips ? , rond de 1000 bath.
pi_72481283
Wat loopt dit topic slecht .
Het is in ieder geval Awana house geworden, erg netjes, volgens mij was het ook een tip van iemand in een vorig deel
pi_72484751
Ook even een tvp plaatsen. Plan is om volgend jaar in de zomer 3 a 4 weken door Thailand te reizen
Too much is never enough!
  maandag 7 september 2009 @ 17:13:10 #67
50458 Mert
___,,,,_(º-º)_,,,,___
pi_72523217
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:50 schreef APK het volgende:
Waar blijft Henk met een link naar die hutten van Kees op Samui waar je het bier zo uit de koelkast mag halen?
Das een goede, ik moet nog accomodaties boeken
Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald
XboxLive Gamertag: S2K Mert
pi_72586658
--------------------------------------------------------------------------------

Na 4 jaar mijn HBO opleiding te volgen ben ik nu eindelijk helemaal afgestuurd! Ik ben een jongen van 22 jaar en voordat het 'echte' leven gaat beginnen ga ik nog even een tripje maken!

Ik wil al op korte termijn weg (circa 6 weken) en wil dan voor een periode van circa 3 maanden gaan reizen door Azie. Een vlucht als naar Thailand, Bangkok, als uitgangspunt. Om na 2/3 weken? in Bangkok weer verder te gaan. Richting Laos en/of Cambodja.

Het idee van de reis is dat ik er even goed tussenuit wil en op een rustig tempo wat cultuur wilt snuiven. Maar dat niet als uitgangspunt nemen, ik zou graag willen leren surfen en andere activiteiten ondernemen en af en toe goed stappen.

Zoals wel blijkt uit dit verhaal mijn hele reislijn is eigenlijk nog helemaal leeg! Ik weet totaal niet wat mij te verwachten staat en weet niet in hoeverre het handig is al om bijvoorbeeld bepaalde vluchten te boeken vooraf. Is dat eenvoudig daar te doen?

Een hoop ideeen en veel vragen;
Met deze duur, wat is te adviseren?
Waar moet je zeker geweest zijn?
Waar kan goed gesurft worden, Bali?
Laos/Camobja/ Vietnam allemaal proberen aan te doen?
Welke landen zijn het goedkoopst?
Waar is het het mooist om over land te reizen?
Welke stukken het beste te vliegen?
Nog andere landen aandoen?

Als jullie mij kunnen helpen met deze vragen (of enkele natuurlijk!) graag!

Daarnaast ben ik ook op zoek naar iemand die ook plannen heeft richting een reis naar zuid oost azie in deze periode (waarschijnlijk gedetailleerder).. Dus ben je toevallig in die periode ook in de buurt reageer even!

Super bedankt alvast!

Groetjes Erik
  woensdag 9 september 2009 @ 16:50:45 #69
62913 Blik
The one and Only!
pi_72586877
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:44 schreef Levensgenieter22 het volgende:
--------------------------------------------------------------------------------

Een hoop ideeen en veel vragen;
Met deze duur, wat is te adviseren?
Waar moet je zeker geweest zijn?
Waar kan goed gesurft worden, Bali?
Laos/Camobja/ Vietnam allemaal proberen aan te doen?
Welke landen zijn het goedkoopst?
Waar is het het mooist om over land te reizen?
Welke stukken het beste te vliegen?
Nog andere landen aandoen?

3 maanden is een beetje kort om Thailand, Cambodja, Vietnam en Laos aan te doen. Dan wordt het redelijk racen. Dit is echter wel een makkelijk rondje omdat je dan vliegkosten beperkt, je vliegt tenslotte alleen op Bangkok en weer terug. Daarom is Bali niet aan te raden. Ga anders duiken ipv surfen.

Laos en Vietnam zijn denk ik het goedkoopst, kijk ook eens in het Vietnam-topic voor wat meer info daarover. Als je in de omgeving blijft van Thailand hoef je helemaal niks te vliegen, en kan alles met de bus gedaan worden.Dat is het goedkoopst en hartstikke makkelijk in die landen.

Zekere mustsees van de regio (excl. Laos, ben ik niet geweest):
Bangkok
Chiang Mai
één van de vele eilanden van Thailand
Angkor Wat
Pnomh Penh (Killing Fields en Tuol Sleng)
Sapa
Halong Bay
Hoi An
Hanoi
Ho Chi Minh City
pi_72588011
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:50 schreef Blik het volgende:

[..]

3 maanden is een beetje kort om Thailand, Cambodja, Vietnam en Laos aan te doen. Dan wordt het redelijk racen. Dit is echter wel een makkelijk rondje omdat je dan vliegkosten beperkt, je vliegt tenslotte alleen op Bangkok en weer terug. Daarom is Bali niet aan te raden. Ga anders duiken ipv surfen.

Laos en Vietnam zijn denk ik het goedkoopst, kijk ook eens in het Vietnam-topic voor wat meer info daarover. Als je in de omgeving blijft van Thailand hoef je helemaal niks te vliegen, en kan alles met de bus gedaan worden.Dat is het goedkoopst en hartstikke makkelijk in die landen.

Zekere mustsees van de regio (excl. Laos, ben ik niet geweest):
Bangkok
Chiang Mai
één van de vele eilanden van Thailand
Angkor Wat
Pnomh Penh (Killing Fields en Tuol Sleng)
Sapa
Halong Bay
Hoi An
Hanoi
Ho Chi Minh City
Bedankt voor je reactie..

Oké ik in principe geen enkele factor die mij van een langer verblijf af houd. Ik kan bijvoorbeeld zelfs 8 maanden weg, en financieel komt het ook wel goed.. Maar het feit dat ik zo lang weg ben bij het thuisfront, voornamelijk vrienden, zal met 3 maanden wel meevallen.. Maar misschien dus dat ik er een maandje aan moet plakken! racen is nou juist niet de bedoeling!

Bali stond juist redelijk hoog op het lijstje, omdat ik hoorde dat het daar echt fantastisch was en een walhalla om te surfen, klopt dat?

Duiken heb ik afgelopen oktober in de Dominicaanse Republiek afgezworen! Alles ging goed totdat ik te veel na ging denken op redelijke diepte... ik dacht dat ik dood ging Dus nooit meer duiken voor mij!

Dat rondje bangkok is dus ideaal om over land te reizen? Want met bijvoorbeeld een paar low budget vliegreisjes te boeken lijkt me wel veel tijd te besparen en toch de landen aan te doen..
pi_72592420
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:50 schreef Blik het volgende:

[..]

... Daarom is Bali niet aan te raden. Ga anders duiken ipv surfen....

Bali niet aan te raden, juist Indonesie is op zo'n tocht een land wat je nou net niet moet missen.

Daarnaast, zo duur is het niet om in Bali te komen, ik ga ervan uit dat je ook in Maleisie terecht komt, en vanaf Kuala Lumpur gaan er per dag 5 a 6 vluchten naar Jakarta, naast ons eigen KLM die retourtickets KL - Jakarta aanbiedt voor 60 euro all in!
Vanaf Jakarta naar Bali gaan zoveel maatschappijen dat zelfs op korte termijn het niet extreem duur is om een vliegticket te bemachtigen, en 1 a 2 maanden vooruit echt voor een bodemprijs kan vliegen.

Maar dat hoort misschien niet in het Thailand topic thuis... Ik ben ook een fan van Thailand, maar Indonesie, is komt in mijn beleving na Australie toch op nummer 3 van te bezoeken landen.

Zoek in ieder geval wel op airasia.com, zodat je een idee krijgt van vluchtmogelijkheden, maar ga vooral weer niet teveel vliegen, want dan mis je weer zoveel. (Maar 72 uur op een boot van Surabaya naar Pontianak... is weer niet aan te raden)
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 9 september 2009 @ 22:36:59 #72
62913 Blik
The one and Only!
pi_72599439
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:34 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Bali niet aan te raden, juist Indonesie is op zo'n tocht een land wat je nou net niet moet missen.
Bali is top! Ik vond Indonesië geweldig.

Echter geeft die aan dat die 3 maanden heeft, en dan lijkt Bali mij niet een ideale optie. Dan kun je beter het standaard rondje in ZO-Azië maken

toch?
  woensdag 9 september 2009 @ 22:42:23 #73
62913 Blik
The one and Only!
pi_72599659
quote:
Op woensdag 9 september 2009 17:19 schreef Levensgenieter22 het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie..

Oké ik in principe geen enkele factor die mij van een langer verblijf af houd. Ik kan bijvoorbeeld zelfs 8 maanden weg, en financieel komt het ook wel goed.. Maar het feit dat ik zo lang weg ben bij het thuisfront, voornamelijk vrienden, zal met 3 maanden wel meevallen.. Maar misschien dus dat ik er een maandje aan moet plakken! racen is nou juist niet de bedoeling!

Bali stond juist redelijk hoog op het lijstje, omdat ik hoorde dat het daar echt fantastisch was en een walhalla om te surfen, klopt dat?

Duiken heb ik afgelopen oktober in de Dominicaanse Republiek afgezworen! Alles ging goed totdat ik te veel na ging denken op redelijke diepte... ik dacht dat ik dood ging Dus nooit meer duiken voor mij!

Dat rondje bangkok is dus ideaal om over land te reizen? Want met bijvoorbeeld een paar low budget vliegreisjes te boeken lijkt me wel veel tijd te besparen en toch de landen aan te doen..
Zoals ik hierboven al zei, Bali is geweldig. Echter denk ik niet dat het in je planning past. Of je moet Cambodja en Vietnam links laten liggen en Thailand, Maleisië en Indonesië gaan bezoeken.

het is helemaal niet nodig om het vliegtiog te pakken in ZO-Azië. Over het algemeen is alles prima met de bus te doen. Of je nou 5 uur in de bus zit of een uur in het vliegtuig, uiteindelijk kom je op dezelfde tijd aan omdat je met het vliegtuig moet inchecken, douane etc.

Dus tja, ik denk dat je een paar keuzes moet gaan maken. Ik denk dat je voornamelijk een relaxed schema moet maken voor jezelf, en niet overal doorheen moet racen.
  woensdag 9 september 2009 @ 22:52:56 #74
6941 APK
Factual, I think.
pi_72600082
Persoonlijk vind ik dat je die bussen na een tijdje wel gezien hebt en als je het geld toch hebt scheelt vliegen vaak een hoop tijd en zoveel kost het niet in de regio.

En drie weken Bangkok lijkt mij ook vrij lang, dag of 5 zou genoeg moeten zijn.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 9 september 2009 @ 23:16:13 #75
62913 Blik
The one and Only!
pi_72601030
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:52 schreef APK het volgende:
Persoonlijk vind ik dat je die bussen na een tijdje wel gezien hebt en als je het geld toch hebt scheelt vliegen vaak een hoop tijd en zoveel kost het niet in de regio.

En drie weken Bangkok lijkt mij ook vrij lang, dag of 5 zou genoeg moeten zijn.
Jij bent een regular, jij pakte waarschijnlijk ook bussen de eerste keer dat je in Thailand was
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')