Hallo Yi-Long, bedankt voor je reaktie. De achter poten maar ook de voorpoten doen het bijna niet meer. Het gaat zo snel ineens. Dierenarts weet ervan en de eerste keer was al zo intensief.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:17 schreef Yi-Long het volgende:
Bij mijn kat destijds precies hetzelfde, problemen met de niertjes en dan die achterpootjes
Wij waren er te laat bij, het bloed was al teveel 'vergiftigd' ofzo, en was onethisch om het langer te rekken. Hopelijk is het bij jouw kat nog niet te laat, dus ik zou als ik jou was echt zo snel mogelijk naar de dierenarts gaan en kijken wat er nog te redden valt.
Mijn kat was ook al erg oud toen hij het kreeg (19 ofzo), maar had hem graag nog wat jaartjes extra bij ons gehad.
Zoals je het omschrijft was dezelfde aftakeling die mijn kat had destijds. En dat was op den duur gewoon onethisch geweest. Hij at niets meer, en drinken eigenlijk ook niet meer. Tja... wat moet je dan!?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:17 schreef Stevie-Spekkie het volgende:
Ja, dat denk ik ook maar is mijn beslissing om haar bij mij te houden de juiste?
Bedankt voor je reaktie
Wat bedoel je precies met 'bij je houden'?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:17 schreef Stevie-Spekkie het volgende:
Ja, dat denk ik ook maar is mijn beslissing om haar bij mij te houden de juiste?
Wat ik wil zeggen is, dat zij een erg sterke kat is en meer kan hebben dan ik soms doorheb. Maar ik denk dat haar nieren snel achteruit gaan. De DA had al wel gezegd dat ze nieren had maar nooit verder onderzocht. Nu ging het drie maanden goed maar ineens is het (lijkt wel) bijna over. Het zal zo zijn, maar door alles wat je leest geef je jezelf toch hoop.quote:
Uploaden via photobucket oid. http://photobucket.com/quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:12 schreef Stevie-Spekkie het volgende:
Hoe kan ik een foto plaatsen?
Dank aan iedereen.
Als ik je verhaal zo lees.... ben ik van mening dat je al te laat bent. Als het beestje niet goed meer kan lopen dan heeft ze er vaak ook geen lol meer aan. En katten laten inderdaad niet gauw blijken dat er iets mis is, dus wie weet heeft ze wel pijn. Misselijk zal ze in ieder geval zijn.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:17 schreef Stevie-Spekkie het volgende:
Trovey, bedankt voor je verhaal. Ik kan er veel mee en geeft mij moed om Stevie tijdig naar de dierenarts te brengen als het echt niet meer gaat. Ze slaap nu geregeld en is erg rustig, ook de ademhaling is normaal.
Heel veel sterkte met je poes van 11 ik hoop dat het nog een tijdje goed mag gaan.
Jij ook bedankt voor je steun. Palle (Noorse Boskat) is inderdaad heel mager geworden dit jaar maar dan ook al zeker 3 jaar aan het klungelen waarvan ik nu 2 jaar weet dat het dus de nieren zijn. Hij staat nog steeds om de paar uur te gillen om zijn eten dus tot hij dat doet en gewoon verder vrolijk is laat ik hem begaan. Elke dag zijn Fortekor en nierdieet en ik hoop nog een tijdje van hem te mogen genieten, als het inderdaad zover zal zijn dan herken ik het helaas snel genoeg. Ik hoop dat je in de tijd die nog even hebt nog kan genieten van je poes. Veel sterkte met het nemen van de beslissing als jij en het diertje zover zijn.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:17 schreef Stevie-Spekkie het volgende:
Trovey, bedankt voor je verhaal. Ik kan er veel mee en geeft mij moed om Stevie tijdig naar de dierenarts te brengen als het echt niet meer gaat. Ze slaap nu geregeld en is erg rustig, ook de ademhaling is normaal.
Heel veel sterkte met je poes van 11 ik hoop dat het nog een tijdje goed mag gaan.
Hill's KD en Royal Canin Renal zijn de meest bekende soorten bij de dierenarts, AD is voor katten die na een operatie moeten aansterken en bevat juist extra eiwit dus absoluut niet geschikt voor een nierdieet. Echter met één uitzondering: als je kat met nierfalen helemaal niet meer wil eten dan maakt het niet uit wat het beestje eet, als het maar eet en dan wil AD nog wel eens helpen om het aan het eten te krijgen omdat dat voer extra smakelijk is gemaakt en makkelijk op te nemen is voor de kat (ze kunnen het oplikken).quote:Op zondag 16 augustus 2009 01:04 schreef NoVaRaGnA het volgende:
Senior food is voor katten met een lagere nierfunctie, en de DA heeft ook speciaal voer, AD dacht ik.
Sterkte iig.
Katinkat, ik vind het ook een goede beslissing nu van mijzelf. Ook vandaag gaat het redelijk en heb ik dwang voeding gegeven. Heb niet te veel geprobeerd omdat dit onnodig extra stress oplevert. Het duurt best nog wel even maar ik heb nu goed de tijd om afscheid te nemen en haar te aaien. Zij reageert er nog steeds op door op te kijken en met haar staart te bewegen. Ik heb wel gehoord van pillen die een dierenarts zou hebben om haar langzaam te laten inslapen, weet niet of dat zo is maar het zou ook een uitkomst zijn in bepaalde gevallen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:49 schreef Katinkat het volgende:
Mijn kat(17jr') is vorige week overleden aan nierfalen, gewoon thuis laten sterven. Ok hij had geen pijn, maar at en dronk niet meer. Moeilijke beslissing wat je moet, ik vond die beslissing het op zijn beloop laten of naar de dierenarts, het moeilijks, maar heb geen spijt van mij keus.
Heel veel sterkte toegewenst.
Goede tip Benny, ik ga dat nog eens navragen. Kijken of dat nog zin heeft. Ga ook een thermometer kopen om zelf te kunnen zien wat haar temp is.quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:08 schreef ..bennie het volgende:
@Cat22, bij mijn pkd kat zaten dus ook zweertjes, mijn eerste kat is overleden en Zap leeft nog steeds dankzij bovenstaande (die was eigenlijk ook 'opgegeven').
Dan heb je ook erg veel geluk gehad dat je in zo'n fijne sociale buurt woonde voor katten.quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:52 schreef ..bennie het volgende:
Zap is inmiddels herplaatst, omdat ik ben verhuisd, hij had z'n nieuwe adres in de straat eigenlijk zelf al uitgekozen voor mijn verhuizing, lief he? Zag erg tegen de verhuizing op voor hem, de hele buurt wist namelijk dat ie niks mocht eten, anders dan het voer van thuis. Mensen hadden zelfs hun kattenluikjes door van die radiografische vervangen, zodat hij niet kon snaaien. Vlak voor mijn verhuizing ging hij regelmatig in een tuin verderop bivakkeren en ik had net bedacht die mensen te vragen of ze Zap wellicht een nieuw huis wilden geven ivm zijn problemen, toen ze bij mij voor de deur stonden of Zap very very please mocht blijven haha. Hij heeft er een nieuw wereldplekje met wereldbaasjes en ik hoor via de DA nog regelmatig updates en het gaat nog steeds erg goed met hem.
Mocht je meer medische info willen, dan kun je altijd met mijn DA (Annemies http://www.dmcrosenthal.nl/) bellen en naar Zap van Bennie verwijzen.
quote:
Dat heb ik nu wel geleerd, en ga ik zeker doen.quote:[b]Jij heel veel sterkte met je kat. Het blijft een moeilijke keuze maar... maak die keuze met je hart en met je verstand...
Dat klinkt goed.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 10:34 schreef Stevie-Spekkie het volgende:
Kleine update,
Geef nu zelf het infuus en de supplementen. Zij is nog duf en moe maar heeft al wel een lap van zalm zelfstandig opgegeten. Ze had mij een honger. Doordat zij nu geen pijn heeft in haar mond wil zij weer zelf eten. Ziet er echt lief uit. Zij probeert het zelf te kapen met een pootje.
Ga nu werken, de buurvrouw neemt het even over. Vanmiddag meer.
Zij ligt nu zo lekker. Prrr rr rprr![]()
Pootje van Stevie
Yi-Long, het valt mij op dat Spekkie er rustig mee omgaat. Misschien dat dit nog gaat komen? Hoop het niet.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:17 schreef Yi-Long het volgende:
Veel sterkte, Rob.
Hoe pikt die Spekkie dit trouwens allemaal op? Ook van slag, of merk je daar weinig van?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |