abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 augustus 2009 @ 23:59:30 #51
266277 Stevie-Spekkie
Lief zijn = de beloning
pi_71968157
quote:
[b]Jij heel veel sterkte met je kat. Het blijft een moeilijke keuze maar... maak die keuze met je hart en met je verstand...
Dat heb ik nu wel geleerd, en ga ik zeker doen.
Baasje van een 20 jaar & 16 jaar oude, moeder & dochter.
pi_71968340
Sterkte voor Stevie, ik hoop dat het goed gaat de komende dagen!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:34:33 #53
266277 Stevie-Spekkie
Lief zijn = de beloning
pi_71973754
Kleine update,

Geef nu zelf het infuus en de supplementen. Zij is nog duf en moe maar heeft al wel een lap van zalm zelfstandig opgegeten. Ze had mij een honger. Doordat zij nu geen pijn heeft in haar mond wil zij weer zelf eten. Ziet er echt lief uit. Zij probeert het zelf te kapen met een pootje.

Ga nu werken, de buurvrouw neemt het even over. Vanmiddag meer.

Zij ligt nu zo lekker. Prrr rr rprr

Pootje van Stevie
pi_71974318
Fijn dat ze weer wil eten.
  † In Memoriam † dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:05:38 #55
137949 Disana
pi_71974446
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 10:34 schreef Stevie-Spekkie het volgende:
Kleine update,

Geef nu zelf het infuus en de supplementen. Zij is nog duf en moe maar heeft al wel een lap van zalm zelfstandig opgegeten. Ze had mij een honger. Doordat zij nu geen pijn heeft in haar mond wil zij weer zelf eten. Ziet er echt lief uit. Zij probeert het zelf te kapen met een pootje.

Ga nu werken, de buurvrouw neemt het even over. Vanmiddag meer.

Zij ligt nu zo lekker. Prrr rr rprr

Pootje van Stevie
Dat klinkt goed.

Elke mooie dag met haar is meegenomen.
pi_72001657
Nog steeds alles goed?
  woensdag 19 augustus 2009 @ 14:40:52 #57
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_72010385
Gaat het nog steeds een beetje goed met Stevie je poezemeid? Wat geef je precies aan infuus en supplementen (jaja, ik weet het, ben nieuwsgierig ) Ik hoop dat ze niet teveel last heeft van de warmte buiten
  woensdag 19 augustus 2009 @ 20:05:28 #58
266277 Stevie-Spekkie
Lief zijn = de beloning
pi_72018993
Hoi allemaal,

Hier even een laatste bericht van Stevie. Zojuist (om half zes) heb ik Stevie laten inslapen. Het ging echt niet meer. Haar hart en hoofd wilden wel maar de rest had toch echt opgegeven. Ze knapte niet op en dan moet je toch een besluit nemen die goed voor Stevie is. Door mijn beslissingen vooraf en al jullie goede raad en medeleven heb ik nog heel veel kunnen genieten van mijn Stevie. Ik denk dat ik deze laatste 3 maanden intenser met Stevie heb geleefd dan ervoor. Maar ja, katten zijn solitair.
Volgens mij en de DA heeft Stevie niet al te veel pijn gehad en om te voorkomen dat dit wel zou gaan gebeuren was het niet eerlijk voor Stevie om door te gaan.
Ik heb heel veel van Stevie gehouden en samen hebben wij veel meegemaakt.
Nu heb ik Spekkie nog, haar dochter om voor te zorgen en samen een leuke tijd met elkaar te hebben.
Stevie heb ik in mijn tuin begraven en ik ben er dankbaar voor dat ik dit heb kunnen doen voor mij en voor Stevie. Het was toch haar tuin.

Ik wil iedereen bedanken voor de vele steun en advies die mij is gegeven. Het heeft mij veel geholpen en ik neem mij voor dit forum regelmatig te bezoeken.

Namens Stevie en Spekkie aan iedereen heel hartelijk bedankt.

Een laatste pootje van Stevie en Rob.

Veel liefs.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 22:12:55 #59
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_72023228
Och toch

Je hebt het goed gedaan! Heel veel sterkte en kom vooral nog eens vaker terug hier
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_72023375
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_72023591
Moeilijke maar moedige beslissing; veel sterkte....ook voor Spekkie die haar best zal missen.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 22:41:29 #62
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_72024299
Jeetje Rob Ik ben er stil van...
Wat goed dat je de knoop hebt doorgehakt. Als ik je laatste berichtje zo lees heb je de laatste dagen inderdaad heel intens van haar genoten en met haar meegeleefd. Ondanks dat het natuurlijk met je gevoel een verschrikkelijke beslissing is geweest heb je het juiste moment gekozen denk ik Ik hoop dat ik het t.z.t .ook zo goed kan inschatten met mijn 2 oude poezebeestjes.
Sterkte
  woensdag 19 augustus 2009 @ 23:29:31 #63
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_72026211
Hebben jullie zich toch echt moedig gedragen tot het einde. Sterkte met het verlies, een laatste groet voor Stevie en een prrrrrrrrrrrrrrr voor Spekkie.
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
pi_72026428
Sterkte.....
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 20 augustus 2009 @ 01:44:51 #65
266277 Stevie-Spekkie
Lief zijn = de beloning
pi_72029152
Dank jullie wel allemaal. Ik kom zeker vaker terug.

Groetjes Spekkie en ikke.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 10:17:59 #66
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_72032580
Veel sterkte, Rob.

Hoe pikt die Spekkie dit trouwens allemaal op? Ook van slag, of merk je daar weinig van?
pi_72036549
De juiste beslissing, maar zo vreselijk lastig om die te maken
Sterkte.
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_72037266
Uteindelijk is de beslissing gevallen...en je hebt het goed gedaan om zo met de situatie om te gaan. Heel veel sterkte de komende tijd!
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 20 augustus 2009 @ 18:10:49 #69
266277 Stevie-Spekkie
Lief zijn = de beloning
pi_72047656
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:17 schreef Yi-Long het volgende:
Veel sterkte, Rob.

Hoe pikt die Spekkie dit trouwens allemaal op? Ook van slag, of merk je daar weinig van?
Yi-Long, het valt mij op dat Spekkie er rustig mee omgaat. Misschien dat dit nog gaat komen? Hoop het niet.
Ga Spekkie wel goed in de gaten houden en tzt. bij de DA laten checken. Zij drinkt toch ook al steeds meer water. Maar dat kan nu ook van de warmte komen.

Bedankt en tot op het Fokforum.

Rob + Spekkie
pi_85776253
Ik wil ook even reageren in dit topic. Gisteren is bij mijn ene kat (een poes) gisteren een nierprobleem geconstateerd. Afgelopen nacht moest ze nog bij de dierenarts blijven, omdat ze het eten wat ze had gegeten, weer uitbraakte. Gisteren heeft ze een infuus gehad en wat injecties. Vanmorgen hebben ze weer een infuus gedaan en wilde ze wel wat eten. Daarom mocht ik haar vanmiddag gelukkig weer ophalen. Nu is ze thuis, maar ze heeft nog niets gegeten, terwijl ze wel honger lijkt te hebben.

De komende tijd zal het wel aankijken worden. Maandag moet ze weer naar de dierenarts voor infuus en volgende week willen ze nog een keer een bloedonderzoek doen om te kijken of de waarden wat gedaald zijn. Ik heb heel erg medelijden met mijn kat. Ze loopt zo zielig door het huis en als je haar aait, voel je bijna alleen maar botten.

Ik ontdekte het probleem eigenlijk pas vrij laat, omdat ze altijd al een kleine eter is geweest. Was het bij mijn andere kat (een kater) voorgekomen, dan was het mij al veel eerder opgevallen. Die eet namelijk altijd zijn bakje leeg en het liefst ook nog die van zijn moeder (onze poes).

Daar komt bij dat we zelf met vakantie zijn geweest en de katten naar mijn vaste logeeradres. Daar heb ik ze net vorige week weer opgehaald. Toen at ze ook al weinig, maar ik dacht dat het door de stress van in de auto zitten kwam. Toen ik afgelopen weekend merkte dat ze haar brokjes helemaal niet meer at, heb ik haar wat versvoer en melk gegeven. Daar at ze dan wel van. Niet veel, maar ik was al lang blij dat ze wat at. Het ging echter niet veel beter, dus een afspraak gemaakt bij de dierenarts.

Woensdag was ik daar. Daar ontdekte ze een zweertje in haar mond. Ook bleek dat ze bijna een kilo was afgevallen, dus de dierenarts wilde verder onderzoek doen. Gisteren moest ik haar dus brengen voor dat bloedonderzoek. Ik zou haar dan 's middags weer op mogen halen, maar de dierenarts belde gistermiddag dat hij haar toch nog even wilde houden. 's Avonds kwam het telefoontje dat ze haar ook een nachtje wilden houden. Haar temperatuur was wat gedaald en ze hadden haar onder een warmtelamp gelegd. Vanmorgen Belden ze dat ik haar weer op mocht halen.

Nu is ze dus weer thuis. We moeten maar kijken hoe het gaat. Ze heeft nog niets gegeten. Ze lijkt wel honger te hebben, want als ik haar roep komt ze wel en ze snuffelt wel aan de bakjes, maar ze eet er nog niets van. Ik heb speciaal nierdieet. Ander eten mag ze niet meer hebben. Ik had woensdag namelijk krachtvoer van de dierenarts gehad en dat had ze wel gegeten en ik had kattenmelk gehaald en daar had ze ook wel wat van op. Dat mag ze nu alleen ook niet meer.

Overigens vind ik haar nu een stuk slomer dan toen ik haar gisteren weg bracht. Dat zal ook wel komen doordat ze onder narcose moest gisteren vanwege het bloedonderzoek en omdat ze nu natuurlijk steeds meer inteert op haar reserves. Maar het is toch wel raar om je kat zo in een paar dagen tijd te zien veranderen.

Ik hoop wel dat het weer goed komt, maar ik heb er nog niet heel veel vertrouwen in. Gisteren was ik best wel in shock, omdat ik dit niet verwacht had. Ik heb dacht dat er misschien iets met d'r tanden was. Onze kater heeft een paar jaar geleden preventief een behandeling voor zijn tandvlees gehad en daar heeft hij niets aan overgehouden. Helaas is het dus met onze poes wel een stuk serieuzer.

Ze heeft naast het nierdieet ook nog medicijnen (een tabletje, Fortekor) en een pijnstiller voor het zweertje in haar mond. Als ze straks nog niet heeft gegeten, ga ik de dierenarts maar even bellen om te overleggen. We gaan toch het weekend in.

Wordt vervolgd.
pi_85779581
Overschakelen naar een nieuw dieet kun je beter doen wanneer je kat zich wat beter voelt. Op dit moment voelt zij zich zo te lezen niet zo happy en dan kan ze beter eten wat ze lekker vindt, dan helemaal niks.

Een nierdieet is zeker wel goed hoor, maar dit lijkt me er niet het juiste moment voor.
pi_85799653
Haar normale voer at ze ook al niet meer, dus ik had zoiets: alles wat ze wil eten vind ik eigenlijk wel goed.

Omdat ze gisteren zo weinig van haar nierdieet (een paar brokjes) had gegeten, heb ik de dierenarts gebeld en na overleg werd ik terug gebeld. Die zeiden dat ik dan toch wel wat anders mocht geven. Of eventueel wat slagroom er over heen mocht doen om het eten te stimuleren.

Ik heb haar toen gisteren twee keer wat a/d (dat is krachtvoer) gegeven. Dat had ik nog in huis, want dat had ik woensdag van de dierenarts meegekregen. Maar eigenlijk is dat krachtvoer dus niet goed voor haar, omdat er veel eiwitten in zitten, maar beter iets dan niets.

Vanmorgen heeft ze een paar brokjes gegeten. En ik heb haar pilletje met krachtvoer besmeerd en dat ging ook naar binnen. Zo uit de hand eten wilde ze niet. Volgens de dierenarts smaken ze lekker, maar dat maak je mijn kat niet wijs. Overigens gisteren een strijd gevoerd om haar andere medicijn binnen te krijgen. Dat moet met een spuitje.

Maandag moet ik toch weer naar de dierenarts, dus dan kijken we ook meteen even verder naar het niet eten. Ik heb overigens wel zoiets: ik ga niet dwangvoeren. Ik las op dit forum dat anderen dat wel geprobeerd hebben, maar dat is bij mijn kat geen doen. Ze stribbelt al tegen als ze wat medicijnen moet hebben. En ik wil niet dat ze stress krijgt van het eten.

Wat ik nu met het a/d heb gedaan is dat ik wat op mijn vingers smeer en dat likt ze er dan wel vanaf. En dan wil ze vervolgens ook nog wel wat van een bordje wat eten. Al houdt het niet over. Ze heeft gisteren twee theelepeltjes gegeten.

Hoewel ze er nu iets beter aan toe is dan gisteren. Ze is wat actiever, maar ik verwacht niet dat ze nog volledig zal opknappen. Ze is zo achteruit gegaan. Elke dag gaat ze achteruit. Ze was er gisteren toen ik haar ophaalde bij de dierenarts slechter aan toe dan toen ik haar donderdag bracht. Toen zat ze nog rechtop mij aan te kijken. Nu hangt haar vel als een veel te grote jas om haar heen en als je haar aait, voel je alle botten.

Ik heb daarnaast ook nog onze andere kat. Dat maakt het allemaal wel wat lastiger. Ik zet ze nu af en toe even uit elkaar zodat de poes even rustig kan eten, maar dat kan ik niet de hele dag doen. Dan gaat onze kater ook protesteren. Dus ik moet maar kijken hoelang het nog goed gaat.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik donderdag wel echt even moest omschakelen. Ik had totaal niet verwacht dat ze zoiets ernstigs zou hebben. Dat ik misschien op korte termijn wel afscheid van haar moet nemen, had ik niet echt rekening mee gehouden. Ze is op zich elf, een mooie leeftijd, maar tegenwoordig worden katten wel ouder dus ik was er nog niet vanuit gegaan.

Daar komt bij: voordat ze naar ons logeeradres ging, maakte ze geen zieke indruk. Ook toen ze net terug was niet. Ze was iets lichter, maar ik weet dat meer aan het feit dat onze kater haar brokjes wel weer opgegeten zou hebben, want hij was zwaarder. Daarom gaan ze bij mij nu even uit elkaar. Anders eet onze kater zich helemaal tonnetje rond. Want die vond zelfs die nierdieetbrokjes lekker. Ik gaf hem er gisteren een en dat ging zo naar binnen. Die kun je echt alles voor zetten.

De komende dagen ga ik dan ook nog maar gewoon genieten van mijn kat en haar lekker vertroetelen. Want het kunnen misschien wel haar laatste dagen zijn.
  † In Memoriam † zaterdag 28 augustus 2010 @ 10:22:16 #73
37843 lady-wrb
kortaf
pi_85800516
probeer haar veel te laten drinken. ze is misselijk omdat ze zichzelf aan het vergiftigen is vanwege die slecht werkende nieren.
pi_85806329
Ze drinkt wel redelijk wat. Vanmorgen toen ik de kattenbak schoonmaakte, kon ik zien dat ze heel veel geplast had, meer dan normaal. Dat zal ook wel komen, omdat ze gisteren en eergisteren een infuus had gehad. Dat vocht is er denk ik nu wel grotendeels uit. Maandag nog weer een infuus.

Vanmiddag heeft ze wel weer wat van haar brokjes (nierdieet) gegeten. Ik moet haar wel stimuleren, maar uit mijn hand heeft ze wel wat gegeten. Maar het is erg weinig.

Overigens moet ik zeggen dat ik erg blij ben met alle ervaringen die hier op het forum verteld zijn. Het geeft toch wel een beetje een beeld over wat ik eventueel kan verwachten. Bovendien zijn sommige dingen die anderen verteld hebben wel herkenbaar. Dat geeft al aan dat wat ik nu mee maak, op zich niet heel vreemd is bij katten met nierproblemen.
  † In Memoriam † zondag 29 augustus 2010 @ 09:29:52 #75
37843 lady-wrb
kortaf
pi_85825628
eet ze haar gewone eten wel? bij de dierenarts kan je namelijk poeder kopen dat je over gewoon eten kan strooien zodat het ook wat niervriendelijker is. (ben de naam vergeten, het is ondertussen al weer wat jaartjes geleden dat ik daarmee te maken had, maar ongetwijfeld weten ze hier waar ik het over heb)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')