abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71912793
Senior food is voor katten met een lagere nierfunctie, en de DA heeft ook speciaal voer, AD dacht ik.
Sterkte iig.
Clinton of Borg: "Hillary says resistance is futile! "
  zondag 16 augustus 2009 @ 01:20:37 #27
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_71912991
Wat akelig he, je kat zien aftakelen, ook al heb je haar al 20 jaar, het doet verdriet.

Mijn kat, Joost, is 20 jaar en ik weet nu 2 maanden dat hij chronisch nierfalen heeft (en nog een aantal andere medische problemen). Momenteel doet Joost het goed met een speciaal nierdieet, ik hou heel goed zijn gedrag/ welbevinden, gewicht en eet- en drinkpatroon in de gaten.

Vanmiddag ben ik met mijn buuf en haar kat van 3 jaar naar weekenddierenarts geweest omdat haar kat vanmorgen opeens door zijn achterpootjes zakte en misselijk was. Hij at de afgelopen dagen ook minder, dronk veel, diagnose: acuut nierfalen Ik had nog nooit zulke hoge Creatininewaarden (= bepaalde nierwaarden) gezien. Dat was ook gelijk einde oefening, die lieve rode verlegen Hein is binnen een uur na aankomst bij de dierenarts ingeslapen... verschrikkelijk, zo'n jonge kat maar er was echt geen andere keus

Jij heel veel sterkte met je kat. Het blijft een moeilijke keuze maar... maak die keuze met je hart en met je verstand...

[ Bericht 3% gewijzigd door Pippi op 16-08-2009 01:27:50 ]
  zondag 16 augustus 2009 @ 08:36:36 #28
266277 Stevie-Spekkie
Lief zijn = de beloning
pi_71914481
Vndaag ga ik naar de DA. Ik laat toch nog kijken wat er mogelijk is en hoe. Als de DA zegt dat niets meer werkt zal het snel duidelijk worden. Twee dagen al bijna niets gegeten (een beetje dwangvoer) en gedronken. Werd net wakker en zie Stevie liggen. Als ik de buitendeur open doe zie ik haar achter mij aan lopen!? Goed, normaal en op alle vier haar pootjes zonder door te zakken of te slepen. Wel wankel maar toch. Onbegrijpelijk!! Hier word je zo onzeker van. Vandaar mijn besluit de dierenarts te bellen voor de afspraak. Ga toch nog iets proberen.
Wil ook nog bloed onderzoek laten doen want dat is nog niet eerder gedaan. Ik wil het nu gewoon zeker weten, zonder dat de DA een symptoom gaat bestrijden op basis van wat ik zeg en de DA ziet.
Ik laat het jullie weten.
Baasje van een 20 jaar & 16 jaar oude, moeder & dochter.
pi_71914511
Succes en sterkte
ijs_beer fan!
  zondag 16 augustus 2009 @ 12:08:49 #30
266277 Stevie-Spekkie
Lief zijn = de beloning
pi_71917172
Hallo hier Stevie, ik ben zojuist bij de DA geweest en heb toch een nierdialyse gekregen, ook wat xtra nat voer nl. recovery. De DA is wel realistisch en zegt dat het bijna op is. Zij constateert geen pijn of hoge misselijkheid. Haar advies om Stevie weer mee te geven en rustig te laten gaan of een prik om het proces te versnellen hing er een beetje om. De DA vindt dat het geen extra leed is voor Stevie. Als het lichaam het vocht opneemt kan het heengaan zelfs wat rustiger verlopen. Ik moet zeggen dat ik op het punt stond om ja te zeggen voor de prik. Maar ik ben heel blij dat ik haar hier bij mij heb.
Zij reageert op mij, komt naar de bak met water lopen als ik het neerzet en is in haar eigen omgeving.

Ik heb veel naar mijn gevoel geluisterd en naar Stevie en ik vind het een prettig besluit. Zodra het heel snel zichtbaar en hoorbaar slechter wordt is de gang naar de DA onvermijdelijk.

Heel veel pootjes van Stevie.
  zondag 16 augustus 2009 @ 13:34:27 #31
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_71920023
Ah, wat naar voor je Ook al is Stevie oud, het is natuurlijk verschrikkelijk, je hebt haar al zo lang Ik hoop dat je vandaag/ zolang het nog redelijk gaat, dat je lekker met haar kan knuffelen en dat Stevie daar prettig op reageert. Als de tijd daar is zou je ook de dierenarts kunnen vragen of ze thuis mag inslapen...

Heel heel veel sterkte en een knuffel voor Stevie...

[ Bericht 8% gewijzigd door Pippi op 16-08-2009 14:38:19 ]
pi_71921382
Als ik het zo lees heeft Stevie een vochtinfuus gekregen? Wil inderdaad wel helpen tegen de uitdroging en andere verschijnselen. Ik hoop dat ze zich inderdaad nog lekker voelt en wens jullie nog een fijne tijd samen (hoe lang of hoe kort dat ook is).
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 16 augustus 2009 @ 19:45:08 #33
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71929662
Veel sterkte ermee, TS. Het is altijd moeilijk om na zo'n lange tijd afscheid te moeten nemen van zo'n mooi lief beestje...
Ik heb ook als een geslagen kind staan janken toen ik de kat moest laten inslapen
pi_71929952
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 01:04 schreef NoVaRaGnA het volgende:
Senior food is voor katten met een lagere nierfunctie, en de DA heeft ook speciaal voer, AD dacht ik.
Sterkte iig.
Hill's KD en Royal Canin Renal zijn de meest bekende soorten bij de dierenarts, AD is voor katten die na een operatie moeten aansterken en bevat juist extra eiwit dus absoluut niet geschikt voor een nierdieet. Echter met één uitzondering: als je kat met nierfalen helemaal niet meer wil eten dan maakt het niet uit wat het beestje eet, als het maar eet en dan wil AD nog wel eens helpen om het aan het eten te krijgen omdat dat voer extra smakelijk is gemaakt en makkelijk op te nemen is voor de kat (ze kunnen het oplikken).
Optimist tot in de kist
pi_71937504
Mijn kat(17jr') is vorige week overleden aan nierfalen, gewoon thuis laten sterven. Ok hij had geen pijn, maar at en dronk niet meer. Moeilijke beslissing wat je moet, ik vond die beslissing het op zijn beloop laten of naar de dierenarts, het moeilijks, maar heb geen spijt van mij keus.

Heel veel sterkte toegewenst.
  maandag 17 augustus 2009 @ 00:49:14 #36
266277 Stevie-Spekkie
Lief zijn = de beloning
pi_71939228
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 23:49 schreef Katinkat het volgende:
Mijn kat(17jr') is vorige week overleden aan nierfalen, gewoon thuis laten sterven. Ok hij had geen pijn, maar at en dronk niet meer. Moeilijke beslissing wat je moet, ik vond die beslissing het op zijn beloop laten of naar de dierenarts, het moeilijks, maar heb geen spijt van mij keus.

Heel veel sterkte toegewenst.
Katinkat, ik vind het ook een goede beslissing nu van mijzelf. Ook vandaag gaat het redelijk en heb ik dwang voeding gegeven. Heb niet te veel geprobeerd omdat dit onnodig extra stress oplevert. Het duurt best nog wel even maar ik heb nu goed de tijd om afscheid te nemen en haar te aaien. Zij reageert er nog steeds op door op te kijken en met haar staart te bewegen. Ik heb wel gehoord van pillen die een dierenarts zou hebben om haar langzaam te laten inslapen, weet niet of dat zo is maar het zou ook een uitkomst zijn in bepaalde gevallen.

Bedankt voor je reaktie, het sterkt mij weer in mijn handelen.

Groeten en pootje van Stevie.
pi_71940895
Ik heb geen dwangvoeding gegeven, mijn verhaal staat ook in het andere topic over katten met nierproblemen, trouwens. Gitje heeft 6 /7 dagen niet gegeten, maar is zijn laatste nacht nog de trap op ekropen om bij onst ekunnen zijn.

Verwen je beestje maar, nu kan het nog, sterkte.

[ Bericht 31% gewijzigd door fietsmiep op 17-08-2009 06:18:46 ]
  maandag 17 augustus 2009 @ 07:26:27 #38
266277 Stevie-Spekkie
Lief zijn = de beloning
pi_71941058
Dank je wel. Ik ga er ook mee stoppen om dwang voeding te geven. Het gaat nu zoals het gaat.
Vandaag is zij zog bij maar zie je dat zij soms ook ver weg is.Blijft heel lastig maar ik knuffel haar nog en kriebel haar op de fijne plaatsen, daar geageerd zij nog steeds op.
Het verhaar van Gitje heb ik inderdaad gelezen.
Apart is dat Spekkie, de dochter van Stevie wel iets merkt maar wat weet zij niet precies. Of misschien juist wel door er uit de buurt te blijven. Heel af en tot snuft zij nog aan de staart van Stevie.
Tot zover, ik ga naar Stevie toe.

Ik houd jullie op de hoogte.

Bedankt.
pi_71942499
Het einde is nu echt in zicht he? Heel veel sterkte.
Goede beslissing ook om niet meer te dwangvoederen. Dat heb ik met mijn kat nog geprobeerd tot ik bij de dierenarts hoorde dat ze zweertjes in haar bekje had (als gevolg van het nierfalen). En dan voel je je toch een beetje schuldig dat je nog voer in dat pijnlijke bekje hebt gepropt. Gewoon 'lekker' laten gaan. Hopelijk kun je thuis afscheid nemen, maar anders niet te lang wachten met naar de dierenarts gaan.

Euthanaseren is - in het algemeen- een heel zachte dood.
Eerst krijgen ze een spuitje in het spierweefsel van hun dij om in slaap te vallen (doet nauwelijks pijn) en als ze slapen krijgen ze het dodelijke middel. Er hoeven dus geen pillen geslikt te worden of adertjes gevonden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 17 augustus 2009 @ 10:06:52 #40
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_71942790
Heeft de kat al een prednison injectie gehad? Zo nee, dat wil nogal eens flink helpen, na 14 dagen herhalen. Het neemt ontstekingsvorming rond cystes in de nieren weg, waardoor de nierfunctie enigszins kan herstellen en het bevordert de eetlust enorm. Op die manier kan dus ook een nierdieet worden voorgeschoteld dat de kat dan wellicht wel gaat eten.
  maandag 17 augustus 2009 @ 10:08:05 #41
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_71942820
@Cat22, bij mijn pkd kat zaten dus ook zweertjes, mijn eerste kat is overleden en Zap leeft nog steeds dankzij bovenstaande (die was eigenlijk ook 'opgegeven').
  maandag 17 augustus 2009 @ 10:43:36 #42
266277 Stevie-Spekkie
Lief zijn = de beloning
pi_71943543
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 10:08 schreef ..bennie het volgende:
@Cat22, bij mijn pkd kat zaten dus ook zweertjes, mijn eerste kat is overleden en Zap leeft nog steeds dankzij bovenstaande (die was eigenlijk ook 'opgegeven').
Goede tip Benny, ik ga dat nog eens navragen. Kijken of dat nog zin heeft. Ga ook een thermometer kopen om zelf te kunnen zien wat haar temp is.
Zij loopt nu zelfstandig en probeert ook water te drinken zelfstandig. Geen valse hoop maar wel een teken. Voer haar nu toch wat bij (recovery voer) zodat zij iets binnen heeft. Maar zij lijkt wel steeds wakkerder te worden. ??
Afwachten en zien wat er van komt. Ik heb al 2 keer afscheid genomen (1e keer doordat zij obstibatie had, en te laat werd behandeld), tweede keer huidig probleem. Begin te denken dat mijn DA er iets te makkelijk mee omgaat. (het zijn er twee) en dat is al lastig.
Ga werken, buurvrouw past op (geweldig meisje) en ben smiddags weer terug.

Groeten en bedankt voor de tip. Heel veel liefs aan Zap. Als je nog meer info hebt Graag!

Stevie en baasje.
  maandag 17 augustus 2009 @ 10:52:26 #43
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_71943702
Zap is inmiddels herplaatst, omdat ik ben verhuisd, hij had z'n nieuwe adres in de straat eigenlijk zelf al uitgekozen voor mijn verhuizing, lief he? Zag erg tegen de verhuizing op voor hem, de hele buurt wist namelijk dat ie niks mocht eten, anders dan het voer van thuis. Mensen hadden zelfs hun kattenluikjes door van die radiografische vervangen, zodat hij niet kon snaaien. Vlak voor mijn verhuizing ging hij regelmatig in een tuin verderop bivakkeren en ik had net bedacht die mensen te vragen of ze Zap wellicht een nieuw huis wilden geven ivm zijn problemen, toen ze bij mij voor de deur stonden of Zap very very please mocht blijven haha. Hij heeft er een nieuw wereldplekje met wereldbaasjes en ik hoor via de DA nog regelmatig updates en het gaat nog steeds erg goed met hem.
Mocht je meer medische info willen, dan kun je altijd met mijn DA (Annemies http://www.dmcrosenthal.nl/) bellen en naar Zap van Bennie verwijzen.
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:13:57 #44
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71944155
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 10:52 schreef ..bennie het volgende:
Zap is inmiddels herplaatst, omdat ik ben verhuisd, hij had z'n nieuwe adres in de straat eigenlijk zelf al uitgekozen voor mijn verhuizing, lief he? Zag erg tegen de verhuizing op voor hem, de hele buurt wist namelijk dat ie niks mocht eten, anders dan het voer van thuis. Mensen hadden zelfs hun kattenluikjes door van die radiografische vervangen, zodat hij niet kon snaaien. Vlak voor mijn verhuizing ging hij regelmatig in een tuin verderop bivakkeren en ik had net bedacht die mensen te vragen of ze Zap wellicht een nieuw huis wilden geven ivm zijn problemen, toen ze bij mij voor de deur stonden of Zap very very please mocht blijven haha. Hij heeft er een nieuw wereldplekje met wereldbaasjes en ik hoor via de DA nog regelmatig updates en het gaat nog steeds erg goed met hem.
Mocht je meer medische info willen, dan kun je altijd met mijn DA (Annemies http://www.dmcrosenthal.nl/) bellen en naar Zap van Bennie verwijzen.
Dan heb je ook erg veel geluk gehad dat je in zo'n fijne sociale buurt woonde voor katten. Mooi om te horen.

Hier is dat een beetje hetzelfde, dus de katten lopen gewoon vrij rond, en er is dan ook wel een kat die een heel stuk verderop woont, maar toch wel regelmatig hier even een aai komt halen. We laten hem niet binnen, maar bij onze buurvrouw mag ie wel altijd even naar binnen en dan krijgt ie wat te eten en drinken.

Ik heb zelf dan nu geen kat meer, maar het is toch altijd een rustig en fijn gevoel wanneer je weet dat je kat gewoon relatief veilig is in de buurt voor vervelende buurmannen ofzo...
  maandag 17 augustus 2009 @ 15:32:22 #45
266277 Stevie-Spekkie
Lief zijn = de beloning
pi_71951713
Jah, dat is erg leuk om te horen dat er nog goede buurten zijn. Stevie heeft hier ook altijd erg veel geluk mee gehad. Wel heel erg leuk om te horen dat Zap nu in de zelfde wijk woont met een nieuwe baasje
Ga nu nog naar mijn oude DA toe om te kijken hoe en wat. Prednison geeft wel een verzwakking van de nieren heb ik gehoord. Maar even kijken of ik dit wil voor Stevie. Hoor het zo.

Groetjes
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:12:42 #46
266277 Stevie-Spekkie
Lief zijn = de beloning
pi_71955785
Update!

Vandaag toch maar naar mijn oude DA geweest en het volgende is gezegd: Kat is oud maar nog niet op.
Stevie lijdt onderhand wel pijn door de blaasje maar laat weinig zien. Onstekingen zitten overal. Prednison is een duidelijk NEE!!
Wij gaan (als het baasje het wilt) drie dagen aankijken hoe zij reageert op de middelen die het minst schadelijk voor haar zijn en waar zij veel baat bij kan hebben. Mocht er geen verbetering zijn dan rekken wij het niet langer. Hij heeft Stevie van top tot teen onderzocht en een duidelijk verhaal gegeven van alle (on)mogelijkheden.
Stevie is nu thuis en voelt zich al aardig goed (mede door pijnstillend middel). De DA heeft mij wel geleerd dat een preventief onderzoek van katten heel verstandig is om te doen. Zo zijn ze er eerder bij en is met nierdieeten meer en gezonder uit het leven van de kat te halen.
De reden dat ik ervoor gekozen heb om Stevie toch nog wat tijd te geven is omdat haar hart erg sterk is volgens de DA. Een normale gemiddelde hartslag terwijl zij zo afgetakeld is. Wonderlijk.
Wat er ook gebeurt dit is het laatste wat ik voor Stevie kan doen als baasje en zij heeft nu even echt geen pijn meer, ook niet in haar mond.
Ik heb een waardevolle les geleerd. Preventief onderzoeken.
Heel veel poezen groeten aan iedereen met dieren.

pootje van Stevie
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:25:56 #47
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_71962641
Hartverscheurend...

Maar heel veel sterkte en nog veel plezier met elkaar gewenst.

Stevie krijgt een dikke stevige prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr r r rr rrrrrrrrrrrrrrrrrr r rrrrr van de poezels hier!!
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
pi_71963023
groeten terug voor Stevie....
pi_71963045
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:35 schreef Katinkat het volgende:
groeten terug voor Stevie....
Optimist tot in de kist
  maandag 17 augustus 2009 @ 23:52:56 #50
266277 Stevie-Spekkie
Lief zijn = de beloning
pi_71968018
Deze eenvoudige reaktie's van jullie allemaal doen mij en Stevie zoveel goed.

Bedankt.

Stevie ligt nu rustig en lijkt inderdaad geen pijn te hebben, kijken hoe het morgen is. Heb haar pootjes gewassen en haar gezichtje met lauwwarm water op een zacht doekje nu ziet zij er ook weer wat frisser uit.

Ga nu slapen naast Stevie en leg mijn hand onder haar hoofdje, vindt zij altijd al fijn.

Welterusten allemaal.

Stevie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')