Nu kun je niet op de PVV stemmen. Ik snap het niet. Veel mensen die hier zo hoop opgeven over de PVV vinden het wel prima dat de partij hen negeert. Dat zegt ook wel weer iets.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 17:43 schreef Urquhart het volgende:
Verstandig besluit.
Dat onze Geert met zijn denkbeelden een hoop burgers op de hand heeft is één ding; mensen vinden die daar op bestuurlijk niveau invulling aan willen en kunnen geven is een tweede. Geertje kan niet anders dan zich terugtrekken.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 17:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Nu kun je niet op de PVV stemmen. Ik snap het niet. Veel mensen die hier zo hoop opgeven over de PVV vinden het wel prima dat de partij hen negeert. Dat zegt ook wel weer iets.
Dus je zegt nu eigenlijk dat de burgers die PVV stemmen vrijwel allemaal incapabel zijn om 'op bestuurlijk niveau invullng te geven aan die denkbeelden'? Hij is dus niet in staat om uit al die honderdduizenden mensen een paar honderd capabele volksvertegenwoordigers en enkele bestuurders te selecteren?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 17:54 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Dat onze Geert met zijn denkbeelden een hoop burgers op de hand heeft is één ding; mensen vinden die daar op bestuurlijk niveau invulling aan willen en kunnen geven is een tweede.
Nee, ik zei dat het lastig is om mensen te vinden die het willen en kunnen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 17:56 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dus je zegt nu eigenlijk dat de burgers die PVV stemmen vrijwel allemaal incapabel zijn om 'op bestuurlijk niveau invullng te geven aan die denkbeelden'? Hij is dus niet in staat om uit al die honderdduizenden mensen een paar honderd capabele volksvertegenwoordigers en enkele bestuurders te selecteren?
Hoe weet je dat? Van dat willen?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 17:59 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Nee, ik zei dat het lastig is om mensen te vinden die het willen en kunnen.
Dat weet ik niet, net in het NOS journaal dat Geert niet voldoende mensen bij elkaar kon sprokkelen en zich daarom gaat concentreren op de landelijke verkiezingen.quote:
Ja, daar gaat dit hele topic overquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 18:07 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, net in het NOS journaal dat Geert niet voldoende mensen bij elkaar kon sprokkelen en zich daarom gaat concentreren op de landelijke verkiezingen.
Gezien de LPF-toestanden is het wel handig om de lat behoorlijk hoog te leggen. En als blijkt dat er weinig mensen daaraan kunnen voldoen, dan begrijp ik Wilders helemaal dat hij dat risico niet wilt lopen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 18:09 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ja, daar gaat dit hele topic over. Maar we hadden het er nu over wat daar de oorzaak van is
.
Ik denk juist dat er best veel mensen willen maar dat de kwaliteit een beetje tegenvalt. Daar ben ik sowieso bang voor. Hij houdt zijn fractie keurig binnen het gareel, dat is knap. Al is het vooral omdat alles via hem loopt. Maar dat houdt een keer op ,die discipline in een partij die aan 1 persoon hangt. Alks het groter wordt, dan houd je het niet meer allemaal onder controle en komen er risico's. Dat wil ie natuurlijk niet voor 2011, want hij wil knallen bij de verkiezingen. Maar als ie dan een grote winst haalt zit ie ook met het probleem, dan heeft een fractie van 20+ of hij moet ministers en ss-en zoeken. Wie worden dat dan en houdt ie alle kikkers nog in de kruiwagen?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 18:07 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, net in het NOS journaal dat Geert niet voldoende mensen bij elkaar kon sprokkelen en zich daarom gaat concentreren op de landelijke verkiezingen.
Politiek is toch juist van de gewone burger? Waarom die niet laten meedoen in het bestuur. Grote woorden hebben over Gouda maar daar niet echt iets willen doen. Wat koop je daar nou voor?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 18:12 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Gezien de LPF-toestanden is het wel handig om de lat behoorlijk hoog te leggen. En als blijkt dat er weinig mensen daaraan kunnen voldoen, dan begrijp ik Wilders helemaal dat hij dat risico niet wilt lopen.
Ik zie hem echt niet in een kabinet gaan zitten. Hij stuurt direct aan op een conflict, om vervolgens met een grote fractie de oppositiebanken in te gaan. Het SP-spelletje zeg maar.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 18:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar als ie dan een grote winst haalt zit ie ook met het probleem, dan heeft een fractie van 20+ of hij moet ministers en ss-en zoeken. Wie worden dat dan en houdt ie alle kikkers nog in de kruiwagen?
Als die kwaliteit blijkbaar niet aanwezig is, dan houdt het op. Ook al ben ik met je eens dat een gemeente als Gouda natuurlijk wel een PVV-afdeling had kunnen verwachten, maar blijkbaar is dat niet het geval.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 18:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Politiek is toch juist van de gewone burger? Waarom die niet laten meedoen in het bestuur. Grote woorden hebben over Gouda maar daar niet echt iets willen doen. Wat koop je daar nou voor?
Wat vind jij daarvan als PVV-aanhanger ?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 18:14 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik zie hem echt niet in een kabinet gaan zitten. Hij stuurt direct aan op een conflict, om vervolgens met een grote fractie de oppositiebanken in te gaan. Het SP-spelletje zeg maar.
Oke, maar als hij alleen maar gaat voor de landelijke verkiezingen dan wordt het risico toch een heel stuk groter? Zou hij dan opeens wel een blik geschikte mensen kunnen opentrekken die zijn programma kunnen en willen uitvoeren.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 18:12 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Gezien de LPF-toestanden is het wel handig om de lat behoorlijk hoog te leggen. En als blijkt dat er weinig mensen daaraan kunnen voldoen, dan begrijp ik Wilders helemaal dat hij dat risico niet wilt lopen.
Hij loopt dus liever het risico dat het allemaal nog veel meer bergafwaarts gaat? Het is volgens hem immers vijf voor twaalf, dus hij kan zich geen vier jaar uitstel veroorloven, toch?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 18:12 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik begrijp dat wil je in Nederland mee kunnen regeren dan moet je water bij de wijn kunnen doen tijdens de kabinetsformatie. Dit geldt natuurlijk ook voor Geert Wilders, aangezien een absolute meerderheid er niet in zit. Dit zal zijn achterban echter niet pikken, en volkomen begrijpelijk dat hij dan voor de oppositie kiest. Dit kan goed uitpakken, maar op een gegeven moment gaat het toch averechts werken (zie SP die veelvuldig de kritiek krijgt regeringsverantwoordelijkheid te ontlopen). Ik zie die spagaat waar Wilders dan mee zit.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 18:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat vind jij daarvan als PVV-aanhanger ?
De beste stuurlui staan vaak aan wal ja, dat klopt.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 17:59 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Nee, ik zei dat het lastig is om mensen te vinden die het willen en kunnen.
Een landelijke lijst samenstellen is nog te overzien, in vergelijking met allerlei gemeenteafdelingen over het gehele land verspreid. Daar kan ik me iets bij voorstellen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 18:19 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Oke, maar als hij alleen maar gaat voor de landelijke verkiezingen dan wordt het risico toch een heel stuk groter? Zou hij dan opeens wel een blik geschikte mensen kunnen opentrekken die zijn programma kunnen en willen uitvoeren.
Je bent toch een Volendammer of niet?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 18:23 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik begrijp dat wil je in Nederland mee kunnen regeren dan moet je water bij de wijn kunnen doen tijdens de kabinetsformatie. Dit geldt natuurlijk ook voor Geert Wilders, aangezien een absolute meerderheid er niet in zit. Dit zal zijn achterban echter niet pikken, en volkomen begrijpelijk dat hij dan voor de oppositie kiest. Dit kan goed uitpakken, maar op een gegeven moment gaat het toch averechts werken (zie SP die veelvuldig de kritiek krijgt regeringsverantwoordelijkheid te ontlopen). Ik zie die spagaat waar Wilders dan mee zit.
Overigens ben ik geen absolute PVV-aanhanger. Ik vind Wilders een fenomeen, en ik vind het uitermate interessant om te zien hoe hij zowel de politiek als de media totaal om zijn vinger draait. Maar ik geef toe dat qua inhoud er natuurlijk weinig realisme valt te bespeuren. Wilders is meer politiek vermaak voor mij, dan een daadwerkelijke visionair. Ik ben van mening dat Fortuyn daar destijds veel verder mee was.
Nee, zeker niet. Ik had destijds dat Volendam-logo omdat ik een weddenschap had verloren nadat Ajax door Volendam uit de beker werd geknikkerdquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 18:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Je bent toch een Volendammer of niet?
Jawel, maar dan gaat hij voorbij aan de zaken waar hij prat op gaat, namelijk problemen met allochtonen oplossen. Het lijkt me dat je in dat opzicht op gemeentelijk niveau veel meer kan bereiken dan op landelijk niveau.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 18:25 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Een landelijke lijst samenstellen is nog te overzien, in vergelijking met allerlei gemeenteafdelingen over het gehele land verspreid. Daar kan ik me iets bij voorstellen.
Heb je een punt, maar als er blijkbaar niet genoeg mensen met kwaliteit beschikbaar zijn dan houdt het op. Een paar schandalen over lokale vastgoedboeren die voor de PVV in de gemeenteraad zitten, en Wilders kan fluiten naar zijn zetels. Hij kijkt wel uit.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 18:30 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Jawel, maar dan gaat hij voorbij aan de zaken waar hij prat op gaat, namelijk problemen met allochtonen oplossen. Het lijkt me dat je in dat opzicht op gemeentelijk niveau veel meer kan bereiken dan op landelijk niveau.
Op landelijk niveau komt hij waarschijnlijk niet verder dan poldermodellen waar eigenlijk niemand beter van wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |