quote:
Volgens mij hebben ze ook daadwerkelijk op Fok! gekeken.
Ik zei in deel 1 van het Popstars topic dat ik alleen in het voorstukje/begin van popstars te zien was. Ik las vandaag dit artikel:
Henkjan gefrustreerd om ’talent’
door Mariët Oosterwijk
AMSTERDAM - Bij Popstars ziet Henkjan ze liever gaan dan komen, maar bij Het beste idee van Nederland zijn ze meer dan welkom: extreem jonge kinderen. „Wat mij opvalt, is dat veel kinderen met duurzame oplossingen komen. Daar kan ik een voorbeeld aan nemen; thuis douche ik van mijn gezin het langst.”
Na twee weken Frankrijk met zijn vrouw en twee dochters ziet Henkjan er uitgerust uit. Dat moet hij ook wel zijn, want het wordt een druk seizoen voor de 47-jarige SBS’er; Popstars is begonnen en morgen start Het beste idee van Nederland weer. „Het leuke is om de mens eráchter te leren kennen. Bij Het beste idee is dát mijn opdracht.”
Enthousiast: „Er hadden zich 6500 mensen opgegeven voor Het beste idee van Nederland. Onder hen dus ontzettend veel kinderen met vooral duurzame ideeën. Dat is een goede ontwikkeling.”
Hij schudt zijn hoofd: „Ik zie dat nog niet echt bij mijn eigen kinderen, Floor van tien en Valérie van zeven. Al sta ík thuis het langst onder onze rainshower. Hmm, heerlijk wakker worden.”
Met een grote grijns: „Maar ik ben nu bijvoorbeeld met de fiets. Ja, %ik fiets omdat ik lang douche. En %ik let er op dat niet in het hele huis licht brandt en ’s winters doe ik de deuren dicht.”
Gaat het voor Henkjan als presentator bij Het beste idee vooral om de mens áchter de uitvinding, bij Popstars draait het, voor hem als juryvoorzitter, om talent. Maar dat bezit niet iedereen, vindt het jurylid.
Vooral aan een aantal oude bekenden schort nogal wat.
Hoofdschuddend: „André Pronk afgelopen week, Herman en Klompen-Vincent komen ook nog… Als er zulke personen door de deur komen, is dat heel frustrerend. Hoe vaak moet je iemand vertellen dat het er niet inzit? I’m a dancer-Herman wordt op feestjes betaald om uitgelachen te worden. En dan André met dat enorme paardengebit. Allemaal uit het blik non-talenten. Ik ben van mening dat het programma ook leuk zou zijn zonder die mensen erin.”Hij haalt zijn schouders op: „Maar goed, het mes snijdt kennelijk aan twee kanten. Het is het eerste waar ze het bij de slager over hadden afgelopen week. Maar zelf geef ik de voorkeur aan terugkomers die fanatiek aan hun ontwikkeling hebben gewerkt en écht beter zijn geworden.”
Gepassioneerde mensen gaan we ook zien in Smits’ eerste, eigen programma.
„Samen met producent/regisseur Ger Loogman heb ik een bedrijf opgericht: LENS Producties, van Loogman EN Smits. Volgend jaar komt ons eerste programma op tv. Het gaat over gepassioneerde mensen die veel doen en laten voor hun hobby of vak. Bijvoorbeeld mensen die twee banen hebben om linedancing te kunnen betalen. Fantastisch! Ik vind het leuk om mensen te láten praten.”
Hij lacht: „Misschien wat ongeloofwaardig uit mijn mond, maar mensen die mij goed kennen weten dat ik, naast veel praten, ook heel goed kan luisteren.”
Henkjan vervolgt: „Er werd mij gevraagd ’hoe zo nú een productiebedrijf terwijl je zó druk bent’. Maar ik deel gewoon mijn tijd goed in. Bovendien, ik loop al jaren met programma-ideeën rond. Er iets mee doen, maakt alleen maar ruimte in mijn hoofd. Het geeft mij juist rust.”
Daar staat dat ik ook nog kom. Dat hadden ze graag gewild.

Ik word dan wel als een "Idioot" gezien, maar wel een oprechte "Idioot".