abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 augustus 2009 @ 19:17:45 #276
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_72118998
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 18:31 schreef Toad het volgende:
Ik vind het juist prettig dat er ook artiesten zijn die muziek spelen waar ze zelf zin in hebben en zich niet gaan afvragen wat het publiek wil horen.
Inderdaad zeg!

Begrijp me niet verkeerd, ik vind hun oude werk ook nog steeds geweldig maar dit nieuwe album heeft een sound die mij zeer goed bevalt. Ik heb nu 3 filmpjes van Lowlands gezien en ik vind het gewoon erg sterk. Nou heb ik Alex nooit echt een frontman gevonden en dat vind ik eigenlijk wel prettig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fir3fly op 24-08-2009 19:27:24 ]
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_72119296
Ik zat gister tot kwart voor 1 Lowlandstv te kijken terwijl ik heel vroeg moest werken maar het was het allemaal waard Tijdens de voorverkoop moet ik ook werken maar ik heb mijn netwerk ingezet om te F5'en! Waarschijnlijk hou ik er 5 kaartjes aan over maar er zijn vast meer liefhebbers Hoe groot is eigenlijk de kans dat ik géén kaartje kan bemachtigen ondanks verwoede pogingen op het juiste tijdstip?
I would go along with someone like you
  maandag 24 augustus 2009 @ 19:28:05 #278
192683 AMDB
Visionair.
pi_72119341
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 19:26 schreef Liefste. het volgende:
Ik zat gister tot kwart voor 1 Lowlandstv te kijken terwijl ik heel vroeg moest werken maar het was het allemaal waard Tijdens de voorverkoop moet ik ook werken maar ik heb mijn netwerk ingezet om te F5'en! Waarschijnlijk hou ik er 5 kaartjes aan over maar er zijn vast meer liefhebbers Hoe groot is eigenlijk de kans dat ik géén kaartje kan bemachtigen ondanks verwoede pogingen op het juiste tijdstip?
Lastig te zeggen, ze zijn nu net op LL geweest, en ze staan er 2x. Vorige keren was het razendsnel uitverkocht, en ik denk eigenlijk dat dat nu ook weer zo is.

Ik wil iig 2x gaan. Moet ik wel wss 1x alleen, maar het is het waard!
  maandag 24 augustus 2009 @ 19:30:34 #279
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_72119413
Linker voorvak hier, vond het echt mega goed.

Nog mensen naar Antwerpen hier? 3 Nov!
(nu nog tickets voor hmh)

pi_72119654

Ik had deze nog helemaal niet gezien :\
pi_72120178
Goed optreden op Lowlands
Alleen beetje domme mensen voorin, in je rug te douwen als je een beetje springt enzo.

Maja, ze kunnen niet tippen aan Kees
  maandag 24 augustus 2009 @ 20:45:50 #282
192683 AMDB
Visionair.
pi_72121816
Wat was het probleem met die gitaren telkens? Heel de tijd stemmen, was irritant.
pi_72122329
quote:
de waarheid.
you might aswell do the white line
  maandag 24 augustus 2009 @ 21:03:32 #284
192683 AMDB
Visionair.
pi_72122406
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:01 schreef kweek89 het volgende:

[..]

de waarheid.
Ehm...ze hebben vorige tour wel toegiften gedaan. En volgens mij nam de 5e man een gewone gitaar ter hand en niet de basgitaar. Maar dat kan ik mis hebben.

Slechte recensie dus.
pi_72122527
Wat kan ik zeggen wat nog niet gezegd is? Eerste rij, rechter vak. Ik vond dat de set erg moeilijk op gang kwam met "My Propeller", het matige "Red Right Hand" en "If You Were There, Beware". Al was "Crying Lightning" live tien keer vetter dan op plaat, kwam het concert pas helemaal los met "Potion Approaching". Alex zat er helemaal in, headbangend en geconcentreerd spelend. Erg tof om te zien. En hij zingt wederom beter dan de laatste keer dat ik 'em zag.

Na "Potion" was het slot "Pretty Visitors en de 2 classics "Still Take You Home" en "Dancefloor" erg sterk. Toch genoeg rock 'n' roll voor een festival-act. Goed om te zien dat ze in die 2 oudere nummers het plezier teruggevonden hebben. En waarom "Mardy Bum" spelen, als je dat 3 jaar lang elk optreden gedaan hebt, en er helemaal klaar mee bent? Tijdens "Dancefloor" begaf de gitaar van Alex het precies tijdens zijn solo, dus kreeg hij al snel een back-up gitaar omgehangen.

Al miste ik "Only Ones Who Know", was ik erg blij bij van horen van het orgel-intro van "Dangerous Animals". Superstrak. Was trouwens echt de enige in mijn buurt die een beetje blijk van herkenning liet merken bij de nieuwe songs.

Leuk hoe Alex bij "Pretty Visitors" heftig aan het uitblazen was na z'n zang in het eerste couplet. En er tijdens één van de eerste nummers achterkwam dat die strakke "artist Sunday" en "Alpha All Access"-bandjes toch niet zo lekker spelen . Ze zijn twee keer bekogelt, de eerste keer werd Jamie op een haar na geraakt. Alex bekeek de schade, staarde voor zich uit het publiek in, pauzeerde, en gaf de enige juiste reactie: "Dick".

Ontzettend blij dat ze dé live-track "The View From The Afternoon" nog steeds vol energie spelen.
Ook het slotstuk was prachtig en erg treffend, blij dat ze daar 2 nummers van op TV hebben uitgezonden, het tweede hoogtepunt. "Cornerstone", alhoewel wat langzaam opgevoerd, blijft ook live schitterend overeind. "Fluorescent Adolescent" met de classic Dion-song er in verwerkt en ook "Secret Door" waren verbluffend goed. Denk het beste wat ik ze ooit live heb horen spelen. Passende afsluiter "505" kwam daar nog eens overheen. De nieuwe versie is zo goed, en Alex zonder gitaar laat hem ontpoppen tot een ware frontman. Dat hij na zijn 'plicht' de eer aan de rest overlaat, en stijlvol het podium verlaat was ook erg mooi om te zien.

Ben dus ontzettend tevreden, ze speelden zo'n 10 nummers die ik nog nooit eerder live gehoord had. En voor de mensen die hadden gehoopt een uur te kunnen hossen op nummers van het debuutalbum: Had 24 uur eerder op dezelfde plek gestaan. Die kans was er van 2005 tot 2008 .

[ Bericht 0% gewijzigd door Aisumasen op 24-08-2009 21:15:37 (essentieel woord vergeten) ]
pi_72122607
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:03 schreef AMDB het volgende:

[..]

Ehm...ze hebben vorige tour wel toegiften gedaan. En volgens mij nam de 5e man een gewone gitaar ter hand en niet de basgitaar. Maar dat kan ik mis hebben.
Natuurlijk neemt die 5e man geen bas ter hand. Wat moet je met 2 bassen.
  maandag 24 augustus 2009 @ 21:12:00 #287
192683 AMDB
Visionair.
pi_72122654
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:07 schreef Aisumasen het volgende:
En voor de mensen die hadden gehoopt een uur te kunnen hossen op nummers van het debuutalbum: Had 24 uur op dezelfde plek gestaan. Die kans was er van 2005 tot 2008 .
Die moet je even uitleggen

Zijn er hier eigenlijk wel mensen die in het linker voorvak stonden? Ik zat op de grond in de rij voor het voorvak, wel typisch publiek altijd dat voor ze in de rij staat, allemaal jonge mensen.
  maandag 24 augustus 2009 @ 21:13:13 #288
192683 AMDB
Visionair.
pi_72122683
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:10 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Natuurlijk neemt die 5e man geen bas ter hand. Wat moet je met 2 bassen.
Het kan zijn dat Nick z'n bas weg deed, heb er niet zo goed op gelet. Door die massale drukte moest ik afstand nemen en was ik een paar minuten helemaal wazig.
pi_72122781
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:13 schreef AMDB het volgende:

[..]

Het kan zijn dat Nick z'n bas weg deed, heb er niet zo goed op gelet. Door die massale drukte moest ik afstand nemen en was ik een paar minuten helemaal wazig.
Lijkt mij heel stug dat Nick met niets of een gitaar stond Maargoed wie weet zit ik er naast.
pi_72122851
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:12 schreef AMDB het volgende:

[..]

Zijn er hier eigenlijk wel mensen die in het linker voorvak stonden? Ik zat op de grond in de rij voor het voorvak, wel typisch publiek altijd dat voor ze in de rij staat, allemaal jonge mensen.
Zie edit . Doel natuurlijk op de Kaiser Chiefs in de eerste zin. Publiek vooraan is inderdaad typisch. 14 tot 18 jaar, 80% vrouw. Moet zeggen dat ik juist van die kant veel teleurgestelde reacties hoorde.
pi_72122875
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:12 schreef AMDB het volgende:

[..]

Aanwezig. Aardig gek zo lang staan.
Kleine meisjes die gaan huilen als het publiek een beetje beweegt
  maandag 24 augustus 2009 @ 21:21:22 #292
192683 AMDB
Visionair.
pi_72122966
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:18 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Zie edit . Doel natuurlijk op de Kaiser Chiefs in de eerste zin. Publiek vooraan is inderdaad typisch. 14 tot 18 jaar, 80% vrouw. Moet zeggen dat ik juist van die kant veel teleurgestelde reacties hoorde.
De meeste meisjes keken niet heel erg blij op de schermen Toch denk ik dat ook de 18-jarige jongens die willen pitten en springen (en eigenlijk alleen daarom AM vet vinden) ook teleurgesteld waren met zo'n setlist.
pi_72123085
Dat ze op 10 en 11 november in de HMH komen vind ik trouwens wel superkut . Ga op 11 november al naar m'n andere favoriete band, Editors. Had Arctic Monkeys graag 2 dagen achter elkaar gezien. Denk er nu over na om naar Antwerpen te gaan, maar weet niet of ik zo veel moeite wil nemen aangezien ze in stadions spelen...

Oh, en ik was ingeloot voor de kaartverkoop van Brixton Academy volgende week, maar die tickets moest je vóór zondag aanschaffen. Voor zo'n intieme gig had ik dan wél weer de moeite voor genomen, zeker nu word on the street is dat Them Crooked Vultures de special guests zijn, en Dave Grohl komt meedrummen. Argh .
pi_72123618
quote:
Arctic Monkeys best verkochte album tijdens Lowlands

Altijd een leuke graadmeter voor de populariteit van een artiest tijdens Lowlands. Hoeveel albums worden er verkocht op het festival terrein bij de Plato/Concerto winkel?

De onbetwiste nummer 1 zijn de Artic Monkeys, die net hun nieuwe album Humbug hebben uitgebracht. "De band trekt mensen van 15 tot 50 jaar aan. En ze maken alles voor verzamelaars en brengen veel vinyl uit. Je merkt dat dat werkt", legt Jorn van der Line, inkoper bij Plato/Concerto uit.
Aldus Nu.nl. In het bijbehorende filmpje spreekt de inkoper van "400/500 exemplaren".
  maandag 24 augustus 2009 @ 21:45:20 #295
192683 AMDB
Visionair.
pi_72123761
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:41 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Aldus Nu.nl. In het bijbehorende filmpje spreekt de inkoper van "400/500 exemplaren".
Zo irritant om een album op een festival te kopen. Zeker op vinyl. Zat naast 1 meisje in de rij die hem had, wel mooie cd. Vind de cover toch mooier zo op cd dan de plaatjes die ik tot nu toe gezien heb.
pi_72123864
Ik snap het ook niet. Het is veel duurder, en hoe wil je een vinyl album meeslepen tussen de camping-zut? Dubbel vouwen ?

Moet m'n LP van "Humbug" nog ophalen trouwens... En over de cover gesproken:
quote:
Arctic Monkeys Album Cover Cost $1

There was no expense spared when Arctic Monkeys shot the cover for their new album 'Humbug' - it cost the band just $1 to make.

The UK rockers recorded their third LP at Joshua Tree in California, where they also posed for the photo that appears on the artwork.

"We were heavily involved in the album artwork this time." Drummer Matt Helders told The Sun. "It's a bold thing to be on the front of our album, even though we are still slightly disguised."

"It's a photo I took with a dollar camera. I bought a camera for a dollar while we were in Joshua Tree in the Californian desert. There were film students selling all this stuff off at ridiculously low prices."

Explaining why Arctic Monkeys decided to show their faces on the album (it's the first time all 4 members have appeared), frontman Alex Turner added: "We're on the cover because it feels like the album is more ours somehow."

http://angryape.com/news/arctic-monkeys-album-cover-cost-1
  maandag 24 augustus 2009 @ 21:53:35 #297
192683 AMDB
Visionair.
pi_72124067
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:48 schreef Aisumasen het volgende:
Ik snap het ook niet. Het is veel duurder, en hoe wil je een vinyl album meeslepen tussen de camping-zut? Dubbel vouwen ?

Moet m'n LP van "Humbug" nog ophalen trouwens... En over de cover gesproken:
[..]
Haha, geweldig. En ik maar denken dat ze een dure artistieke fotograaf ingehuurd hadden
pi_72125042
Staan de lyrics in het cd-boekje?.
Geweldig optreden overigens gister, er zat alleen veel vervelend volk tussen die de diepgang van de nieuwe songs blijkbaar niet konden waarderen.
Raar kijkende gasten als je met je hoofd op de drums aan het meebouncen was, maargoed die gasten kwamen waarschijnlijk voor Shit Dog naar lowlands.
Het nieuwe album is een klassieker in wording.
  maandag 24 augustus 2009 @ 22:25:47 #299
192683 AMDB
Visionair.
pi_72125324
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:18 schreef Vatta het volgende:
Staan de lyrics in het cd-boekje?.
Ja
pi_72125585
Daarnet een stukje AM op Ned3, maar ze hadden de titel van het nummer verkeerd. A.s. zondag kunnen ze in de herkansing.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')