abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 augustus 2009 @ 15:12:02 #151
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72112402
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 14:37 schreef simmu het volgende:

[..]

oh, komop. het wicht was 16. doe dat trollen maar ff elders, hier zijn we graag wat serieuzer.
Dus als je 16 bent en hele domme dingen doet ben je niet dom omdat je pas 16 bent? jaaahja

Zat mensen van 16 die hier wel een stuk verstandiger mee om hadden gesprongen. Alleen een domme gans kan het dusdanig verneuken dat ze door al dat geld uiteindelijk op zelfmoord uitkomt.
pi_72112884
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 15:12 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Dus als je 16 bent en hele domme dingen doet ben je niet dom omdat je pas 16 bent? jaaahja

Zat mensen van 16 die hier wel een stuk verstandiger mee om hadden gesprongen. Alleen een domme gans kan het dusdanig verneuken dat ze door al dat geld uiteindelijk op zelfmoord uitkomt.
ok, ik zal herfraseren. wat heeft dit te maken met dit topic?

ze valt nu niet bepaald in het volgende rijtje he:

huib boumeester
david kellerman
kirk stephenson
adolf merckle
rene-thierry magon de la villehuchet
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_72113313
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 15:32 schreef simmu het volgende:

[..]

huib boumeester
david kellerman
kirk stephenson
adolf merckle
Wat ben jij een zeikerd zeg.
pi_72113798
quote:
Deutsche Bank: De wereld zit in de problemen

Volgens het hoofd-econoom Norbert Walter van de Deutsche Bank zit de wereldwijde economie nog steeds diep in de problemen, en kunnen de door de overheden ingevoerde fiscale reddingspakketten leiden tot twee nieuwe neerwaarste spiralen. Samen met de toenemende nervositeit rondom de waarde van de Amerikaanse dollar zou dit kunnen leiden tot een 'zeer zorgwekkend 2010'.

'Ik geloof dat de ingevoerde reddingspakketten voor veel regeringen zó kostbaar zijn geweest, dat het stopzetten van deze fiscale politiek buitengewoon pijnlijk zal zijn,' verklaarde Walter. 'Sommigen praten nu al van een 'W'-gevormd herstel. Ik zou het eerder hebben over een drievoudig 'U'-gevormd herstel, omdat er nog zo veel struikelblokken op de weg omhoog te vinden zijn.'

'Ik ben zeer bezorgd voor al de beleggers die veel, echt heel veel hebben geinvesteerd in de dollar, zoals de Chinezen, de Japanners, de Russen en de Arabieren. Als ze bedenkingen krijgen bij de kwaliteit van de dollar, dan zal deze gaan verzwakken.' Dit zal onvermijdelijk leiden tot hogere rentetarieven, wat volgens hem funest kan zijn voor een land waar de (officiële) overheidsschuld bijna 100% is van het BNP. 'Als dat gebeurt, zou 2010 voor ons allemaal een zorgelijk jaar kunnen worden.'

Bronnen:

Jim Sinclair's Mineset CNBC
  maandag 24 augustus 2009 @ 16:59:56 #156
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72115498
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 15:32 schreef simmu het volgende:

[..]

huib boumeester
david kellerman
kirk stephenson
adolf merckle
Wat boeit dat nou weer? Is gewoon een beetje humor om te lachen. Ik kan natuurlijk niet met ieders PMS rekening gaan houden, dan is het einde zoek.
pi_72115719
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 16:59 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Wat boeit dat nou weer? Is gewoon een beetje humor om te lachen. Ik kan natuurlijk niet met ieders PMS rekening gaan houden, dan is het einde zoek.
ik vind het om te beginnen al knap dat je pms kan krijgen, ik dacht dat je een vent was
waarom zoiets dan niet in het slowchattopic?
  maandag 24 augustus 2009 @ 17:09:08 #158
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72115754
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 17:08 schreef simmu het volgende:

[..]

ik vind het om te beginnen al knap dat je pms kan krijgen, ik dacht dat je een vent was
Ik ben Jody Bernal en dus geen vent. En jij hebt overduidelijk last van PMS.
pi_72117032
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 17:08 schreef simmu het volgende:

[..]

Lekker boeiend. Mogen we niet lachen in BBB-topic? Dat slowchat-topic slaat ook nergens op, kan net zo goed gesloten worden.
pi_72118136
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 18:01 schreef pberends het volgende:

[..]

Lekker boeiend. Mogen we niet lachen in BBB-topic?
Idd, we huilen toch al constant om het serieuze nieuws.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_72118873
Rood op de borden
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_72121368
http://www.nu.nl/economie(...)iet-laks-worden.html
quote:
'Centrale bankiers mogen niet laks worden'

Uitgegeven: 23 augustus 2009 13:09
Laatst gewijzigd: 23 augustus 2009 13:31

JACKSON HOLE - Nu de economie tekenen van herstel vertoont, moeten centrale bankiers niet laks worden. Dit heeft de president van de Europese Centrale Bank (ECB) Jean-Claude Trichet gezegd.

De lessen die kunnen worden getrokken uit de financiële crisis mogen niet worden vergeten, zo zei Trichet dit weekeinde tijdens een jaarlijkse bijeenkomst van centrale bankiers in de Verenigde Staten.

Trichet hield zijn collega's voor dat ze alles moeten doen om een herhaling van de ''dramatische gebeurtenissen'' van vorig najaar, toen de crisis zijn hoogtepunt bereikte, te voorkomen.

''Nu we tekenen zien die bevestigen dat de reeële economie uit een vrije val komt, is de grootste vergissing die we kunnen maken het belang van die taak te vergeten.''

Zeepbel

De bankpresident doelde onder meer op de rol die de centrale bank kan spelen bij het voorkomen van financiële zeepbellen. De crisis begon ruim twee jaar geleden met het klappen van een zeepbel op de Amerikaanse woningmarkt.

Volgens veel economen waren de prijsstijgingen een gevolg van het handelen van de Amerikaanse centrale bank. Deze zou de rente te lang, te laag hebben gehouden.

Trichet erkende dat het moeilijk is om een opkomende zeepbel in de prijs van bijvoorbeeld vastgoed te herkennen. Toch stelde hij dat centrale bankiers ''tegen de wind moeten leunen.''

Duurzaam herstel

Ewald Nowotny, de president van de Oostenrijkse centrale bank, zei op dezelfde bijeenkomst dat hij verwacht dat de Europese economie pas begin 2010 duurzaam herstel zal laten zien. Het huidige herstel zou vooral worden gedragen door ingrepen van de overheid.

''Het meest interessante punt is wanneer er een verandering zal zijn van een herstel dat wordt gesteund door overheidsmaatregelen naar een duurzaam herstel.''
Ahhhhhh, vandaar dat stocks op 18x earnings 2010 traden.
pi_72122646
quote:
Thursday, July 23, 2009
No Better Than Mafia?
If one is to judge by the terms under which CIT just got a loan from a group led by PIMCO and a bunch of hedge funds, credit is so tight that we should all start making friends with our local loan shark right away - I mean the real one in the ill-fitting suit and brass knuckle bracelets, not the one working at the bank.

The terms are eye-popping:

* 5% upfront fee paid in cash.
* Interest rate at least 13%.
* Pre-payment fee of 2% plus 6.5% of the amount retired.
* ..and get this: posted collateral book value must be at least 500% of the loan amount and its fair value (i.e. market price) must be at least 300%.

All of this for a 2 1/2 year loan of up to $3 billion. No wonder this was immediately dubbed the Don Corleone loan (I'm going to make you an offer you can't refuse..).

I am no lawyer, but I have a faint suspicion that fraudulent conveyance may apply here.. And if it doesn't, because no one else is willing to lend money to a 101-year old company at better than the above Mafioso terms, then the absolute shortest joke for 2009 is: "Green Shoots".
bron
we houden vol: de crisis is heus over!
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 08:24:04 #165
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72131582
quote:
Antillen wil US Dollar invoeren

Emsley Tromp, directeur van de Bank van de Nederlandse Antillen, heeft maandag gepleit voor de invoering van de dollar als Curaçao een autonoom land wordt.

Volgens Tromp is de invoering van de dollar het beste wapen tegen toekomstige internationale financiële crises. Hij noemde verder het minimaliseren van inflatie en het wegvallen van koerskosten als belangrijke voordelen.

De regering van de Antillen is nog niet zover als Tromp. Minister van Financiën Ersilia de Lannooy weegt de voor- en nadelen van invoering van de dollar nog af.

Curaçao hoopt volgend jaar na de ontmanteling van de Antillen een autonoom land binnen het Koninkrijk te worden, net als Sint Maarten. Momenteel gebruiken de eilanden de Antilliaanse gulden.
http://www.spitsnieuws.nl(...)_dollar_invoere.html

dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:24:34 #166
141482 Q.
JurassiQ
pi_72132279
quote:
Ik las het en ik had precies dezelfde reactie. .
For great justice!
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:44:49 #167
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:59:31 #168
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72132836
20 jaar geleden zou die kerel overigens wel een heel sterk punt hebben gehad, vanwege alle Amerikaanse toeristen. Maar dit lijkt me niet het moment om alsnog naar de dollar te switchen.
pi_72134212
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 09:59 schreef JodyBernal het volgende:
20 jaar geleden zou die kerel overigens wel een heel sterk punt hebben gehad, vanwege alle Amerikaanse toeristen. Maar dit lijkt me niet het moment om alsnog naar de dollar te switchen.
waarom niet??
Ze kunnen leningen openen in dollars en een inflatie van dollars zakl hen geen schade brengen

makkelijk voor het toerisme. Ik vind het wel een goede zet
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:10:09 #170
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72134400
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:03 schreef henkway het volgende:

[..]

waarom niet??
Ze kunnen leningen openen in dollars en een inflatie van dollars zakl hen geen schade brengen

makkelijk voor het toerisme. Ik vind het wel een goede zet
Ja, en vervolgens blijf je over met een Mickey Mouse munt en wil helemaal niemand je meer geld lenen. Als dit de oplossing was, dan zou iedereen wel overgaan op de dollar.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:45:14 #171
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_72135352
quote:
Vreemd, de Antilliaanse gulden en de Arubaanse florin zijn al gelinkt aan de dollar tegen een vaste koers. Dus in die zin zie ik niet in hoe de dollar meer stabiliteit zou kunnen bieden. Het is wel handig voor Amerikaanse toeristen (zeker op Aruba gigantisch veel), maar ze accepteren de US dollar al grotendeels.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_72136529
quote:
Ik kan me er wel iets bij voorstellen, de US dollar is heilig vergeleken met sommige currencies .

Sowieso vind ik dat een toeristenparadijs altijd dollars en euro's moet accepteren.
pi_72136559
hoe zien jullen vanmiddag het consumenten vertrouwen, zal het net als de indicator 2 weken geleden zakken, of zullen ze een gepimpt cijfer uit de zak toveren?
pi_72136633
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:25 schreef edwinh het volgende:
hoe zien jullen vanmiddag het consumenten vertrouwen, zal het net als de indicator 2 weken geleden zakken, of zullen ze een gepimpt cijfer uit de zak toveren?
Zou best kunnen toenemen, meestal wordt het consumentenvertrouwen beinvloed door de stockmarket en de media... anderzijds hebben ze nog steeds flink te maken met joblosses.
pi_72136764
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:28 schreef pberends het volgende:

[..]

Zou best kunnen toenemen, meestal wordt het consumentenvertrouwen beinvloed door de stockmarket en de media... anderzijds hebben ze nog steeds flink te maken met joblosses.
de verwachting is meestal hoger dan het echte cijfer.

trouwens, de baltic dry index daalt behoorlijk afgelopen maand. Dat kan aan de ene kant komen door minder vraag, maar ik las laatst ook een artikel dat slecht 20% van de gekochte schepen pas is afgeleverd, volgend jaar wordt de markt dus overfload met schepen die waarschijnlijk in 2007 al gekocht waren.....

http://www.euroinvestor.n(...).aspx?StockId=495422
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')