Waarmee je impliceert dat het vroeger beter was. Wat niet zo is.quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:30 schreef mazeind het volgende:
Al een jaar of tien roep ik dat de mensheid degenereert. Misschien enigszins gechargeerd, maar er is zowel in de politiek als in de hogere regionen van het bedrijfsleven nog maar zelden iemand te betrappen op visie. Net zomin als dat het nog mogelijk is om een normale discussie te voeren met de gemiddelde burger, zonder dat men direct vervalt in verbale of fysieke agressie.
Ahtisaari, oud-president van Finland, is voorzitter van de Commissie Turkije, een onafhankelijke groep oud-regeringsleiders, voormalig ministers van buitenlandse zaken en EU-bestuurders.quote:Op maandag 7 september 2009 15:53 schreef Gareelloper het volgende:
Als je dan zo'n artikel leest: http://www.trouw.nl/nieuw(...)haadt_imago_EU_.html over een idioot die eventjes Duitsland en Frankrijk opzij wil zetten![]()
![]()
dan ben ik blij dat ik straks de keuze heb voor de PVV die niks van de Turken bij de EU moet hebben.
Als je ziet hoe snel landen als Roemenië en Bulgarije de EU binnen zijn gehaald, dan heeft meneer Ahtisaari zeker gelijk wat betreft het versnellen van de onderhandelingen met Turkije. Noch Roemenië, noch Bulgarije heeft een dergelijk lange onderhandelingsprocedure als die van Turkije moeten doorlopen. Als men bij de EU niet wenst Turkije ooit tot de Unie toe te laten, dan moet dit land ook niet aan een lijntje gehouden worden, want dan schaadt dit inderdaad de geloofwaardigheid van de EU.quote:Op maandag 7 september 2009 15:53 schreef Gareelloper het volgende:
Als je dan zo'n artikel leest: http://www.trouw.nl/nieuw(...)haadt_imago_EU_.html over een idioot die eventjes Duitsland en Frankrijk opzij wil zetten![]()
![]()
dan ben ik blij dat ik straks de keuze heb voor de PVV die niks van de Turken bij de EU moet hebben.
Deze "redder" heeft anders tot nu toe wel voor nederlandse deelname aan een (navo) missie in afghanistan gestemd.quote:Op maandag 7 september 2009 21:29 schreef zama het volgende:
Ik stem op wilders omdat ik zie wat er met nederland gebeurd en hij heeft de zelfde ideeen als mijn.
Wilders word de redder van nederland, geloof me;)
mvg,
zama
Wilders heeft het over de Moslim, ik weet niet hoe het met de rest zit maar ik heb nog nooit echt noemenswaardig last gehad van een Moslim (zo'n wit gewaad met een baard en hoedje).quote:Op maandag 7 september 2009 21:29 schreef zama het volgende:
Ik stem op wilders omdat ik zie wat er met nederland gebeurd en hij heeft de zelfde ideeen als mijn.
Wilders word de redder van nederland, geloof me;)
mvg,
zama
Niet ideaal. Nog steeds een uitstekende voedingsbodem voor populisme.quote:
Wat is er mis met populisme, als dat de enige manier is om respect te krijgen van het volk. Respect is een belangrijk punt om afdoende te kunnen regeren, en daar ontbreekt het momenteel wel aan.quote:Op maandag 7 september 2009 23:11 schreef Argento het volgende:
[..]
Niet ideaal. Nog steeds een uitstekende voedingsbodem voor populisme.
Jezus, wat een stereotiep beeld heb jij weer van moslims.quote:Op maandag 7 september 2009 22:47 schreef McKillem het volgende:
[..]
Wilders heeft het over de Moslim, ik weet niet hoe het met de rest zit maar ik heb nog nooit echt noemenswaardig last gehad van een Moslim (zo'n wit gewaad met een baard en hoedje).
Ah, de typische boring-lefty-truuk van selectief lezen en quoten en de ander daarop aanvallen. Dacht je dat dat niet op zou vallen? Wrong, therefore, Fail!!quote:Op dinsdag 8 september 2009 20:01 schreef huhggh het volgende:
[..]
Jezus, wat een stereotiep beeld heb jij weer van moslims.
Niet iedere moslim loopt rond in een jalaba of heeft een baard.
Je weet het weer lekker recht te praten.quote:Op woensdag 9 september 2009 02:55 schreef ErictheSwift het volgende:
[..]
Ah, de typische boring-lefty-truuk van selectief lezen en quoten en de ander daarop aanvallen. Dacht je dat dat niet op zou vallen? Wrong, therefore, Fail!!
McKillem geeft precies de kern van het probleem weer; Wilders moet de bontkraagjes, die ook ik toch niet zo gauw religieus zou noemen, hebben maar zit achter een bepaalde club religieuzen aan. Dat McKillem daarbij een gechargeerd voorbeeld hanteert, soit, dat is puur ter illustratie, en geen kortzichtigheid van zijn kant.
Ach, dan klim ik er ook ff inquote:Op woensdag 9 september 2009 08:51 schreef huhggh het volgende:
[..]
Je weet het weer lekker recht te praten.![]()
Spindoctor van McKillem?
Lekker boeiend ook, dat is toch helemaal niet het punt van mijn verhaal of wel dan?quote:Op dinsdag 8 september 2009 20:01 schreef huhggh het volgende:
[..]
Jezus, wat een stereotiep beeld heb jij weer van moslims.
Niet iedere moslim loopt rond in een jalaba of heeft een baard.
Spindoctor, het heeft ook eens een woord geleerd.quote:Op woensdag 9 september 2009 08:51 schreef huhggh het volgende:
[..]
Je weet het weer lekker recht te praten.![]()
Spindoctor van McKillem?
Je moet het echt bij de bron aanpakken.quote:Op woensdag 9 september 2009 09:24 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Ach, dan klim ik er ook ff in
Zo logisch is het, let op he?Mensen die criminele amvbities hebben moeten de gevangenis in. Mensen die ambities hebben om te timmeren moeten maar lekker timmerman warden Mensen die een bepaalde cultuur en geloof ambieren die niet redelijkerwijs aansluit op de onze, moeten maar naar land van herkomst
Je moet het vergelijken met een een groenteboer de een mand tomaten waar 50% rot in zit 9 van de 10 keer flikkert hij gewoon die hele mand weg, hoe zonde ook voor de goede tomaten, nou, en zo moet je bevolkingsgroepen ook aanpakken, al is het alleen maar om stompzinnige vertragingstactieken in discussievorm uit de weg te gaan.
Populisme is overbodig en soms ronduit schadelijk omdat het volledig ten onrechte een verband veronderstelt tussen de omvang van het draagvlak voor een bepaald besluit en de kwaliteit en van dat besluit.quote:Op dinsdag 8 september 2009 19:59 schreef AAAAAA het volgende:
[..]
Wat is er mis met populisme, als dat de enige manier is om respect te krijgen van het volk. Respect is een belangrijk punt om afdoende te kunnen regeren, en daar ontbreekt het momenteel wel aan.
Je hebt gelijk, maar dat is allemaal veel te moeilijk.....onderzoeken....protocollen.... bevindingen.....pilots, ben je in bureaucratisch Nederland zo 20 jaar verder.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:19 schreef huhggh het volgende:
[..]
Je moet het echt bij de bron aanpakken.
Want waarom komen velen hier naar toe?
Ik zeg:
- Sociale hangmat weg en weer tot een echt opvangnet maken met een hele hoop voorwaarden waar niet iedere boerenlul zomaar eventjes onder valt.
- Daarnaast een selectief en doordacht immigratiebeleid voeren, wederom met een hoop voorwaarden en waarvan de uitvoer ook absoluut is met "zero tolerance".
Als je kijkt naar het immigratiebeleid van de USA dan komt dat, voor zo ver ik dat van hier kan overzien, al aardig in de goede richting.
Je wilt immers geen nieuwe paupers erbij![]()
Maar capabel/geschoolde werkkrachten (wat niet iedere Oost-blokker betekend die een ui kan pellen) moet wel toegang kunnen krijgen.
Op een of andere manier weten we alleen veel paupers aan te trekken qua immigratie, want je wilt niet weten hoe zeer ik in heel Haaglanden over de Bulgaren en de Polen val.
En dan heb ik het nog niet eens over hun asociale rijstijl.
Het volk krijgt wat het wil, for better or worse?quote:Op woensdag 9 september 2009 15:33 schreef Argento het volgende:
[..]
Populisme is overbodig en soms ronduit schadelijk omdat het volledig ten onrechte een verband veronderstelt tussen de omvang van het draagvlak voor een bepaald besluit en de kwaliteit en van dat besluit.
Dat zou opgaan als het volk zelf politieke verantwoordelijkheid zou dragen voor haar keuzes, maar daar hoort absolute zelfregulering bij en dat is lastig in een omvangrijke en dus complexe samenleving.quote:Op woensdag 9 september 2009 15:52 schreef Northside het volgende:
[..]
Het volk krijgt wat het wil, for better or worse?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |