Mijn cijfers? Bron staat erbij en dat betreft toch niet een boerenpummel die toevallig op school net 1 en 1 bij elkaar heeft leren optellen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 01:39 schreef kitao het volgende:
[..]
Jouw cijfers van 3,3% kloppen voor geen meter.
Bij het CWI staan momenteel 477.000 werkzoekenden ingeschreven.
477.000 / 0,033 = 14,5 miljoen afgerond.
Dus jij wilt beweren dat er momenteel 14,5 miljoen werkgeschikte mensen in Nederland rondlopen ?
Echt onzin.
Ja, wel van gehoord. Maar zolang daar geen feitelijke statistieken over verschijnen kunnen de aantallen zich bevinden tussen de 1 en - pak 'm beet - 1.000.000.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:43 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ooit van verborgen werkloosheid gehoord in de economie?![]()
Als ik alle uitkeringstrekkers en kanslozen mensen een betaald baantje voor de functie straatcoach, sociaal medewerker, hulpverlener etc. geef, dan kan ik de werkloosheid van een land ook tot een heel laag % brengen.
Ik denk dat de door jouw aangehaalde cijfers (hehe) betrekking hebben op het percentage werklozen met een ww-uitkering per aantal inwoners per land.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 12:58 schreef mazeind het volgende:
[..]
Mijn cijfers? Bron staat erbij en dat betreft toch niet een boerenpummel die toevallig op school net 1 en 1 bij elkaar heeft leren optellen.
Om nog maar te zwijgen over jouw berekening.
Ik zal je nog een linkje geven. Die berekening zal anders zijn dan die van de door mij aangehaalde bron en valt iets hoger uit. Maar nog altijd onder de 5%.
http://media.europa-nu.nl(...)pxc?ctx=vgaxlcr1jzlc
Let vooral ook nog even op die laatste alinea.
https://www.werk.nl/porta(...)na?p_item_id=1716405quote:21-07-2009
Het aantal niet-werkende werkzoekenden (NWW), ingeschreven bij UWV WERKbedrijf, is in juni met 2.700 gestegen tot ruim 477 duizend.
Maar dan nog. Ik baseer mijn punt op één bron, die haar berekening over alle landen heen heeft gelegd. Als het percentage in Nederland (op basis van een afwijkende berekening) hoger ligt, dan geldt dat ook voor de andere landen. Relatief gezien verandert er dus niets aan mijn standpunt.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 01:40 schreef kitao het volgende:
[..]
Ik denk dat de door jouw aangehaalde cijfers (hehe) betrekking hebben op het percentage werklozen met een ww-uitkering per aantal inwoners per land.
Hetgeen natuurlijk onzin is , aangezien bejaarden en kinderen geen baan behoeven.
Zet het aantal van 477.000 werkzoekenden af tegen het aantal mensen die vallen onder de term beroepsbevolking per land en je komt veel hoger uit.
[..]
https://www.werk.nl/porta(...)na?p_item_id=1716405
De totale beroepsbevolking in Nederland komt uit op 7,8 miljoen mensen.
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=70173ned&HD=090829-0134
477.000 / 7.800.000 = 6,1 %
Vrijwel een verdubbeling van "jouw" cijfers.
En stijgend.
Ok , maar dan nog.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 08:07 schreef mazeind het volgende:
[..]
Maar dan nog. Ik baseer mijn punt op één bron, die haar berekening over alle landen heen heeft gelegd. Als het percentage in Nederland (op basis van een afwijkende berekening) hoger ligt, dan geldt dat ook voor de andere landen. Relatief gezien verandert er dus niets aan mijn standpunt.
Mijn punt was, om dat nog even in de herinnering te roepen, dat Nederland in Europa het laagste percentage werkloosheid heeft.
En dat er wordt door de pessimisten met een bepaalde politieke doelstelling zwaar wordt overdreven. De hele wereld heeft last van de crisis, maar met het laagste percentage werkloosheid doe je het in Nederland blijkbaar toch niet zo slecht als sommigen willen doen geloven.
Percentage van de arbeidsbevolking. Kortom, minus kinderen, minus ouderen, minus zieken, minus gehandicapten. En ook zijn misschien mensen die een paar uur per week werken niet meegerekend als werkloos.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 01:39 schreef kitao het volgende:
[..]
Jouw cijfers van 3,3% kloppen voor geen meter.
Bij het CWI staan momenteel 477.000 werkzoekenden ingeschreven.
477.000 / 0,033 = 14,5 miljoen afgerond.
Dus jij wilt beweren dat er momenteel 14,5 miljoen werkgeschikte mensen in Nederland rondlopen ?
Echt onzin.
hij zet zich af tegen de huidige elite en dan trek je al gauw veel proteststemmen, bij de sp zie je hetzelfde maar dan aan de andere kant van het spectrumquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:01 schreef Monidique het volgende:
On-topic:
Ja, ik vind dit wel erg gemakkelijk, hoor. Je kiest moedwillig voor een xenofoob die een religieuze minderheid een demografisch probleem acht en dat wil oplossen middels onder andere deportaties van gehele families; je kiest moedwillig voor een xenofoob die boeken en tempels en talen van religieuze en etnische minderheden wil verbieden, sterker nog, oproept tot de fysieke vernietiging ervan; je kiest voor een rechts-extremistische racist die zegt dat leden van een religieuze minderheid -en misschien wel meer- per definitie onbetrouwbaar zijn, het land willen overnemen en dus minder rechten zouden moeten hebben...
...en dan zegt men: 'jah, och, het was een proteststem'.
De SP is misschien het andere kant van het spectrum (ook nog maar de vraag), maar de SP is geenszins de linkse tegenpool van Geert Wilders. Waar Geert Wilders inderdaad een rechts-extremistische fanaticus is, is SP weliswaar zeer, maar zeker niet extreem-links.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
hij zet zich af tegen de huidige elite en dan trek je al gauw veel proteststemmen, bij de sp zie je hetzelfde maar dan aan de andere kant van het spectrum
Welke radicaal extreem linkse partij is er dan wel in nederland ?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:54 schreef Monidique het volgende:
[..]
De SP is misschien het andere kant van het spectrum (ook nog maar de vraag), maar de SP is geenszins de linkse tegenpool van Geert Wilders. Waar Geert Wilders inderdaad een rechts-extremistische fanaticus is, is SP weliswaar zeer, maar zeker niet extreem-links.
Die zijn er niet.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:01 schreef kitao het volgende:
[..]
Welke radicaal extreem linkse partij is er dan wel in nederland ?
cpnquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:01 schreef kitao het volgende:
[..]
Welke radicaal extreem linkse partij is er dan wel in nederland ?
Kan misschien wel kloppen , ik heb wel eens gelezen dat anarchisten politiek nihilisme aanhangen.quote:
quote:Wat gaat zo’n kabinet doen? De rechters die Gregorius Nekschot en Wilders het leven zuur maken zullen worden overgeplaatst naar de kantonrechtbank van Hellevoetsluis. Iedereen bij Justitie weet dat al, daarom lopen de processen tegen Nekschot en Wilders ook zo traag.
En jij bent slim zeker omdat je Femke KokHalsma wel ziet zitten, die ontkent zelfs dat er problemen zijn met onze schitterende multiculturele stront-samenleving. Als je kijkt wat die beerput al gekost heeft en nog gaat kosten is er hier in voormailig Nederland eigenlijk maar een heel groot probleem, los je dit op los je tevens de andere snel op!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:19 schreef Yi-Long het volgende:
In het land der blinden is de 1-oog koning....
De politiek is zelf verantwoordelijk voor de opmars van een idioot als Wilders. Het is de laatste jaren gewoon wanbeleid geweest op zeer veel punten (onderwijs, zorg, veiligheid, economie, huisvesting, etc etc), en dan kan een figuur als Wilders makkelijk inspringen op de problemen (en hij is dan toevallig vooral een 1-issue idioot) en 'scoren'.
Jammer dat de rest van Den Haag ook grotendeels vol zit met idioten en criminelen en gewoon hele enge figuren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |