abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72227251
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 01:39 schreef kitao het volgende:

[..]

Jouw cijfers van 3,3% kloppen voor geen meter.
Bij het CWI staan momenteel 477.000 werkzoekenden ingeschreven.
477.000 / 0,033 = 14,5 miljoen afgerond.
Dus jij wilt beweren dat er momenteel 14,5 miljoen werkgeschikte mensen in Nederland rondlopen ?
Echt onzin.
Mijn cijfers? Bron staat erbij en dat betreft toch niet een boerenpummel die toevallig op school net 1 en 1 bij elkaar heeft leren optellen.

Om nog maar te zwijgen over jouw berekening.

Ik zal je nog een linkje geven. Die berekening zal anders zijn dan die van de door mij aangehaalde bron en valt iets hoger uit. Maar nog altijd onder de 5%.

http://media.europa-nu.nl(...)pxc?ctx=vgaxlcr1jzlc

Let vooral ook nog even op die laatste alinea.
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
pi_72246224
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 00:43 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ooit van verborgen werkloosheid gehoord in de economie?

Als ik alle uitkeringstrekkers en kanslozen mensen een betaald baantje voor de functie straatcoach, sociaal medewerker, hulpverlener etc. geef, dan kan ik de werkloosheid van een land ook tot een heel laag % brengen.
Ja, wel van gehoord. Maar zolang daar geen feitelijke statistieken over verschijnen kunnen de aantallen zich bevinden tussen de 1 en - pak 'm beet - 1.000.000.
Jouw gok is net zo goed als de mijne, maar wel een gok die dus geen enkel bewijs vormt voor welk standpunt dan ook.
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
pi_72247566
Natuurlijk is het een proteststem. Is dat erg? Ja en nee.
Het is erg omdat het aangeeft dat de zittende partijen (deels) falen. Als het om 2 of 3 zeteltjes ging niet, maar nu gaat het in sommige peilingen om heel veel zetels. Dat is een alarmbel.
Dat is erg, maar tegelijkertijd kan het een wake-up call zijn voor partijen die iets meer nuance in hun denken hebben. Hopelijk nemen ze een deel over van Wilders' denken, nadat de scherpe kantjes eraf zijn geslepen.
Want uiteindelijk hebben de gefrustreerde PVV-stemmers niet helemaal ongelijk, er is ook wel het een en ander misgegaan.
Het is gewoon waar dat er zoiets is als islamisering. Soms onschuldig, maar er zitten ook schaduwkanten aan en tevaak is dat weggerelativeerd.
Zelf zie ik het simpelgezegd zo:
Het verschil tussen de moslims en niet-moslims (even generaliserend ja) is te groot. Niet omdat hunnie het grote kwaad zijn, ook niet omdat wij ze geen kansen geven. Het is gewoon een objectief gegeven dat de verschillen enorm zijn. Ik denk zelf dat de autochtonen misschien iets te snel gemoderniseerd zijn. Als gevolg daarvan wanen de moslims zich in een decadente, bijna ontspoorde wereld in schril contrast met het stramien van hun eigen achtergrond. Dat botst enorm en het is moeilijk kiezen. Want voor onze vrijheden, rechten en zachtaardigheid is veel te zeggen, maar de nadelen en grenzen zijn ook goed te zien. Want in de moslimsgemeenschap is er bijv weer meer solidariteit onder familieleden, om iets te noemen. Het zou het beste zijn als we op dit punt naar elkaar toe konden groeien. Zij wat minder dogmatisch, opener, meer meedoen, hand in eigen boezem dus. Wij inzien dat hoe we nu leven niet perfect is en dat het soms best wat minder kan.

Daarnaast is het nog een economisch probleem natuurlijk. Die mensen zijn hier in het begin gekomen om de arbeidsmarkt aan te vullen en dat heeft mede te maken met de te royale verzorgingsstaat en alles wat ermee samenhangt. Maar na een tijdje adopteren ook de nieuwkomers het lakse, zelfzuchtige gedrag dat de oorzaak was van hun komen. En dan heb je een steeds groter wordende onderklasse, nb zonder dat er culturele binding is. Een levensgevaarlijke situatie.

Wat moeten we dus gaan doen, denk ik?
-meer economische vrijheid en daaraan gekoppelde eigen verantwoordelijkheid. Minder voorzieningen voor noppes, meer voor jezelf en je naasten zorgen, ook als dat een tandje terug betekent, of dat het betekent dat men langer moet gaan werken.
-de grenzen moeten gewoon dicht, in elk geval voor mensen waarvan het onwaarschijnlijk is dat ze zich hier goed zullen ontwikkelen. De grenzen mogen daarentegen van mij open voor de individuen die het echt verzieken en dan bedoel ik dus de grens in uitgaande richting. De echte draaideurcriminelen, maar ook de haatzaaiende ideologen, mogen eruit. Alleen al om de rest af te schrikken. Stel gewoon duidelijke grenzen, letterlijk en figuurlijk. Dat kan niet altijd natuurlijk, maar wel bij mensen die hier pas een paar jaartjes wonen bijvoorbeeld. Een paar voorbeelden stellen is genoeg.
-in het algemeen (dus niet alleen om hullie te pesten) moet men zich gewoon netter gedragen. Mensen die een buschauffeur mishandelen, de politie bespugen, rondhangen en bejaarden treiteren, mensen die niet werken, enz enz moeten gewoon een schop onder de kont. Doe je dan nog niet mee? Opdonderen dan. De bak in, het land uit, whatever maar in elk geval de gewone maatschappij uit dus. Dat vraagt om hardere strafmaten, maar ook om sneller ingrijpen.
pi_72250263
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 12:58 schreef mazeind het volgende:

[..]

Mijn cijfers? Bron staat erbij en dat betreft toch niet een boerenpummel die toevallig op school net 1 en 1 bij elkaar heeft leren optellen.

Om nog maar te zwijgen over jouw berekening.

Ik zal je nog een linkje geven. Die berekening zal anders zijn dan die van de door mij aangehaalde bron en valt iets hoger uit. Maar nog altijd onder de 5%.

http://media.europa-nu.nl(...)pxc?ctx=vgaxlcr1jzlc

Let vooral ook nog even op die laatste alinea.
Ik denk dat de door jouw aangehaalde cijfers (hehe) betrekking hebben op het percentage werklozen met een ww-uitkering per aantal inwoners per land.
Hetgeen natuurlijk onzin is , aangezien bejaarden en kinderen geen baan behoeven.
Zet het aantal van 477.000 werkzoekenden af tegen het aantal mensen die vallen onder de term beroepsbevolking per land en je komt veel hoger uit.
quote:
21-07-2009
Het aantal niet-werkende werkzoekenden (NWW), ingeschreven bij UWV WERKbedrijf, is in juni met 2.700 gestegen tot ruim 477 duizend.
https://www.werk.nl/porta(...)na?p_item_id=1716405
De totale beroepsbevolking in Nederland komt uit op 7,8 miljoen mensen.
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=70173ned&HD=090829-0134

477.000 / 7.800.000 = 6,1 %

Vrijwel een verdubbeling van "jouw" cijfers.

En stijgend.
megalomaniac
pi_72251688
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 01:40 schreef kitao het volgende:

[..]

Ik denk dat de door jouw aangehaalde cijfers (hehe) betrekking hebben op het percentage werklozen met een ww-uitkering per aantal inwoners per land.
Hetgeen natuurlijk onzin is , aangezien bejaarden en kinderen geen baan behoeven.
Zet het aantal van 477.000 werkzoekenden af tegen het aantal mensen die vallen onder de term beroepsbevolking per land en je komt veel hoger uit.
[..]

https://www.werk.nl/porta(...)na?p_item_id=1716405
De totale beroepsbevolking in Nederland komt uit op 7,8 miljoen mensen.
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=70173ned&HD=090829-0134

477.000 / 7.800.000 = 6,1 %

Vrijwel een verdubbeling van "jouw" cijfers.

En stijgend.
Maar dan nog. Ik baseer mijn punt op één bron, die haar berekening over alle landen heen heeft gelegd. Als het percentage in Nederland (op basis van een afwijkende berekening) hoger ligt, dan geldt dat ook voor de andere landen. Relatief gezien verandert er dus niets aan mijn standpunt.

Mijn punt was, om dat nog even in de herinnering te roepen, dat Nederland in Europa het laagste percentage werkloosheid heeft.
En dat er wordt door de pessimisten met een bepaalde politieke doelstelling zwaar wordt overdreven. De hele wereld heeft last van de crisis, maar met het laagste percentage werkloosheid doe je het in Nederland blijkbaar toch niet zo slecht als sommigen willen doen geloven.
pi_72253107
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 08:07 schreef mazeind het volgende:

[..]

Maar dan nog. Ik baseer mijn punt op één bron, die haar berekening over alle landen heen heeft gelegd. Als het percentage in Nederland (op basis van een afwijkende berekening) hoger ligt, dan geldt dat ook voor de andere landen. Relatief gezien verandert er dus niets aan mijn standpunt.

Mijn punt was, om dat nog even in de herinnering te roepen, dat Nederland in Europa het laagste percentage werkloosheid heeft.
En dat er wordt door de pessimisten met een bepaalde politieke doelstelling zwaar wordt overdreven. De hele wereld heeft last van de crisis, maar met het laagste percentage werkloosheid doe je het in Nederland blijkbaar toch niet zo slecht als sommigen willen doen geloven.
Ok , maar dan nog.
Er zijn dus een half miljoen mensen die geen werk hebben , weliswaar een groot aandeel daarvan zonder ww-uitkering , maar buiten dat , veel mensen die langs de kant staan.
Nu moeten wij wel gaan doorwerken tot 67 jaar dankzij die idioten in Den Haag om de AOW te kunnen betalen.
Dus de meeste mensen lopen zich 50 jaar krom te werken terwijl een half miljoen anderen langs de kant staan die juist wíllen werken.
Dat is toch totaal krankzinnig ?!
En wat hebben die mensen eraan die langs de kant staan als ze te horen krijgen dat ze niet moeten klagen want ze maken maar deel uit van die slechts 3,3% en in het buitenland is het nog veel slechter ?
Geen moer.

Werkloosheid is een ingrijpend probleem dat aangepakt moet blijven worden om mensen zich niet te laten distantiëren van de samenleving.
edit:
en om de totale werkbelasting in het algemeen te verminderen.

[ Bericht 2% gewijzigd door kitao op 29-08-2009 11:07:54 ]
megalomaniac
pi_72253175
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 01:39 schreef kitao het volgende:

[..]

Jouw cijfers van 3,3% kloppen voor geen meter.
Bij het CWI staan momenteel 477.000 werkzoekenden ingeschreven.
477.000 / 0,033 = 14,5 miljoen afgerond.
Dus jij wilt beweren dat er momenteel 14,5 miljoen werkgeschikte mensen in Nederland rondlopen ?
Echt onzin.
Percentage van de arbeidsbevolking. Kortom, minus kinderen, minus ouderen, minus zieken, minus gehandicapten. En ook zijn misschien mensen die een paar uur per week werken niet meegerekend als werkloos.
pi_72253269
On-topic:

Ja, ik vind dit wel erg gemakkelijk, hoor. Je kiest moedwillig voor een xenofoob die een religieuze minderheid een demografisch probleem acht en dat wil oplossen middels onder andere deportaties van gehele families; je kiest moedwillig voor een xenofoob die boeken en tempels en talen van religieuze en etnische minderheden wil verbieden, sterker nog, oproept tot de fysieke vernietiging ervan; je kiest voor een rechts-extremistische racist die zegt dat leden van een religieuze minderheid -en misschien wel meer- per definitie onbetrouwbaar zijn, het land willen overnemen en dus minder rechten zouden moeten hebben...

...en dan zegt men: 'jah, och, het was een proteststem'.
pi_72255153
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:01 schreef Monidique het volgende:
On-topic:

Ja, ik vind dit wel erg gemakkelijk, hoor. Je kiest moedwillig voor een xenofoob die een religieuze minderheid een demografisch probleem acht en dat wil oplossen middels onder andere deportaties van gehele families; je kiest moedwillig voor een xenofoob die boeken en tempels en talen van religieuze en etnische minderheden wil verbieden, sterker nog, oproept tot de fysieke vernietiging ervan; je kiest voor een rechts-extremistische racist die zegt dat leden van een religieuze minderheid -en misschien wel meer- per definitie onbetrouwbaar zijn, het land willen overnemen en dus minder rechten zouden moeten hebben...

...en dan zegt men: 'jah, och, het was een proteststem'.
hij zet zich af tegen de huidige elite en dan trek je al gauw veel proteststemmen, bij de sp zie je hetzelfde maar dan aan de andere kant van het spectrum
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_72255606
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 12:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

hij zet zich af tegen de huidige elite en dan trek je al gauw veel proteststemmen, bij de sp zie je hetzelfde maar dan aan de andere kant van het spectrum
De SP is misschien het andere kant van het spectrum (ook nog maar de vraag), maar de SP is geenszins de linkse tegenpool van Geert Wilders. Waar Geert Wilders inderdaad een rechts-extremistische fanaticus is, is SP weliswaar zeer, maar zeker niet extreem-links.
pi_72255805
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 12:54 schreef Monidique het volgende:

[..]

De SP is misschien het andere kant van het spectrum (ook nog maar de vraag), maar de SP is geenszins de linkse tegenpool van Geert Wilders. Waar Geert Wilders inderdaad een rechts-extremistische fanaticus is, is SP weliswaar zeer, maar zeker niet extreem-links.
Welke radicaal extreem linkse partij is er dan wel in nederland ?
megalomaniac
pi_72256071
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 13:01 schreef kitao het volgende:

[..]

Die zijn er niet.
pi_72256093
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 13:01 schreef kitao het volgende:

[..]

cpn
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_72256179
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 13:11 schreef Monidique het volgende:

[..]

Die zijn er niet.
Kan misschien wel kloppen , ik heb wel eens gelezen dat anarchisten politiek nihilisme aanhangen.
Dus van die kant hoef je dan ook geen politieke tegenstem te verwachten.

En communisten , toch ook beschouwd als extreem links , die doen niet mee of zijn er daar te weinig van ?
megalomaniac
pi_72256248
Ik "protesteer" mee
NAP + 0,12
pi_72256355
Bijzonder grappig en doordacht geschreven stuk: http://www.welingelichtek(...)eurlngs-wilders.html
quote:
Wat gaat zo’n kabinet doen? De rechters die Gregorius Nekschot en Wilders het leven zuur maken zullen worden overgeplaatst naar de kantonrechtbank van Hellevoetsluis. Iedereen bij Justitie weet dat al, daarom lopen de processen tegen Nekschot en Wilders ook zo traag.
NAP + 0,12
pi_72256819
Wraken heet zoiets.
Allah Al Watan Al Malik
pi_72257018
wanneer zijn er weer verkiezingen? ik word misselijk van die pisbek van balkenelende
pi_72259657
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 12:19 schreef Yi-Long het volgende:
In het land der blinden is de 1-oog koning....

De politiek is zelf verantwoordelijk voor de opmars van een idioot als Wilders. Het is de laatste jaren gewoon wanbeleid geweest op zeer veel punten (onderwijs, zorg, veiligheid, economie, huisvesting, etc etc), en dan kan een figuur als Wilders makkelijk inspringen op de problemen (en hij is dan toevallig vooral een 1-issue idioot) en 'scoren'.

Jammer dat de rest van Den Haag ook grotendeels vol zit met idioten en criminelen en gewoon hele enge figuren.
En jij bent slim zeker omdat je Femke KokHalsma wel ziet zitten, die ontkent zelfs dat er problemen zijn met onze schitterende multiculturele stront-samenleving. Als je kijkt wat die beerput al gekost heeft en nog gaat kosten is er hier in voormailig Nederland eigenlijk maar een heel groot probleem, los je dit op los je tevens de andere snel op!

Je zult wel kunnen raden welk probleem dit is, ach nee jij niet sorry je bent een geheel ontkenner.
pi_72263679
Op Internet gaan geruchten dat een zekere Joost Erdmans meedoet voor PVV Den Haag.
NAP + 0,12
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')