Maar als je niet stemt heb je weer weinig recht van spreken. zeggen ze.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:19 schreef Netsplitter het volgende:
Protest stemmen is zo kansloos......
Eens met deze post.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:19 schreef Yi-Long het volgende:
In het land der blinden is de 1-oog koning....
De politiek is zelf verantwoordelijk voor de opmars van een idioot als Wilders. Het is de laatste jaren gewoon wanbeleid geweest op zeer veel punten (onderwijs, zorg, veiligheid, economie, huisvesting, etc etc), en dan kan een figuur als Wilders makkelijk inspringen op de problemen (en hij is dan toevallig vooral een 1-issue idioot) en 'scoren'.
Jammer dat de rest van Den Haag ook grotendeels vol zit met idioten en criminelen en gewoon hele enge figuren.
Ik ga absoluut stemmen, maar niet op Wilders omdat het niet eens ben met de huidige gang van zaken.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:20 schreef cheqy het volgende:
[..]
Maar als je niet stemt heb je weer weinig recht van spreken. zeggen ze.
Ik ga ook stemmen maar zou nu echt nog niet weten wat. Het zijn allemaal knurften.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:21 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik ga absoluut stemmen, maar niet op Wilders omdat het niet eens ben met de huidige gang van zaken.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:22 schreef LangeTabbetje het volgende:
Aan de andere kant zou je na het LPF debacle wel verwachten dat mensen toch wel 3 keer zouden nadenken voor men wederom een protest stem zou uitbrengen ?
Ja, want Nederland is nu langzaam aan het overstromen. Komt het niet door de stijgende zeespiegel dan is het wel de tsunami aan moslimsquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:16 schreef cheqy het volgende:
Ik denk een groot deel.
Maar in principe is op Wilders stemmen hetzelfde als een zinkend schip proberen te ontvluchten in een reddingsloep vol met gaten.
Alhoewel de relletjes wel vermakelijk waren, moeten we het eigenlijk niet nog een keer doen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:26 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
History is going to repeat itself.
Maar had Fortuyn nog geleefd dan denk ik dat alles toch anders had gelopen. Ik denk dat dan niemand ooit van Wilders gehoord zou hebben.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:22 schreef LangeTabbetje het volgende:
Aan de andere kant zou je na het LPF debacle wel verwachten dat mensen toch wel 3 keer zouden nadenken voor men wederom een protest stem zou uitbrengen ?
Je kan wel kinderachtig lacherig gaan doen maar wie zegt dat ik het alleen over moslims heb?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:26 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, want Nederland is nu langzaam aan het overstromen. Komt het niet door de stijgende zeespiegel dan is het wel de tsunami aan moslims
Het punt is alleen dat zelfs Pim niet in zijn eentje zoveel zetels kon vullenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:28 schreef cheqy het volgende:
[..]
Maar had Fortuyn nog geleefd dan denk ik dat alles toch anders had gelopen. Ik denk dat dan niemand ooit van Wilders gehoord zou hebben.
Ik had trouwens wel sympathieën voor Fortuyn.
Ik denk dat hij de LPF goed op de rails had kunnen houden. Hij had een sterk persoonlijkheid.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:30 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Het punt is alleen dat zelfs Pim niet in zijn eentje zoveel zetels kon vullen. Het probleem zit hem niet alleen in de roerganger maar vaker nog in zijn gevolg.
Of je weigert gewoon a la SP...quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:07 schreef Urquhart het volgende:
Dat is het grootste gedeelte van zijn stemmen. Stel dat Wilders straks groot genoeg is, en min of meer gedwongen wordt om te regeren...dan behoort hij tot dezelfde orde waar hij altijd tegenaan schopt. Dan staat er automatisch wel een nieuwe politicus op die zichzelf als 'stem van het volk' ziet.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:34 schreef cheqy het volgende:
[..]
Ik denk dat hij de LPF goed op de rails had kunnen houden. Hij had een sterk persoonlijkheid.
Zijn opvolger ( weet niet eens meer hoe die heet) was een ruggegraatloze slijmerd.
Dit dus.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:19 schreef Yi-Long het volgende:
De politiek is zelf verantwoordelijk voor de opmars van een idioot als Wilders. Het is de laatste jaren gewoon wanbeleid geweest op zeer veel punten (onderwijs, zorg, veiligheid, economie, huisvesting, etc etc), en dan kan een figuur als Wilders makkelijk inspringen op de problemen (en hij is dan toevallig vooral een 1-issue idioot) en 'scoren'.
Jammer dat de rest van Den Haag ook grotendeels vol zit met idioten en criminelen en gewoon hele enge figuren.
Is een optie, maar dat kan op een gegeven moment ook tegen je gaan werken. In die fase lijkt de SP nu belandt te zijn.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:37 schreef Northside het volgende:
[..]
Of je weigert gewoon a la SP...
Hoe kan je als 1-issue figuur nu op al die punten inspringen?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:19 schreef Yi-Long het volgende:
Jep. En je zou denken dat die partijen dan gaan proberen hun speerpunten terug te winnen, maar nee.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:19 schreef Yi-Long het volgende:
De burger bedrijft tegenwoordig op een vrij passieve manier politiek. Vanaf je luie stoel met een de telegraaf in de hand wordt er besloten op welke "crimineel" er gestemd zal worden. Die mag het dan doen, terwijl jij weer lekker aan de arbeid en er verder niet meer aandenkt.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:19 schreef Yi-Long het volgende:
De roerganger zelf is alleen maar het gezicht van een beweging. Het gaat inderdaad om het team van mensen dat om deze persoon heen staat of het clubje wat voorstelt of niet.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:30 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Het punt is alleen dat zelfs Pim niet in zijn eentje zoveel zetels kon vullen. Het probleem zit hem niet alleen in de roerganger maar vaker nog in zijn gevolg.
En dan wil ik daar nog wel de werkloosheidscijfers aan toevoegen. Wereldwijd is er consensus over het bestaan van een economische crisis. In Nederland roept een flink deel van de kiezers elkaar na hoe dramatisch het allemaal is en hoe slecht onze overheid erop reageert.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:45 schreef Ryon het volgende:
[..]
De burger bedrijft tegenwoordig op een vrij passieve manier politiek. Vanaf je luie stoel met een de telegraaf in de hand wordt er besloten op welke "crimineel" er gestemd zal worden. Die mag het dan doen, terwijl jij weer lekker aan de arbeid en er verder niet meer aandenkt.
Dit is een probleem, doordat mensen dan nauwlijks meer een idee hebben van hoe het "politieke systeem" werkt. Het enige dat ze er van weten is dat er een boel belastinggeld betaalt moet worden en dat een paar centen daarvan naar het clubhuis van kansenjongeren om de hoek gaan.
De "politiek" is niet verantwoordelijk voor de opmars van gasten zoals Wilders, de samenleving zelf is dat. Jij beweert dat er tegenwoordig geklungeld wordt op een aantal gebieden. Zorg, onderwijs, veiligheid en huisvestiging zijn sectoren waar samenlevingen al eeuwen lang last mee hebben.
maar.. op dit moment is ondanks dat vergrijzing de kwaliteit van de zorg ongekend, de toegankelijkheid en het aanbod ook. Zorg is niet goedkoop, maar dat is het dan ook nooit geweest. Maar op dit moment is het wel voor 95% van de bevolking goed betaalbaar, en dat is vrij bijzonder.
Ook op de andere gebieden gaat het goed. Ondanks dat wij minder jongeren hebben dan vroeger, schrijven toch elk jaar meer en meer studenten zich in voor een vervolgopleiding. De gemiddelde kwaliteit van deze opleidingen is hoog, de kosten zijn in vergelijking met andere landen erg beperkt en ook op dit moment is de politiek continue bezig om te zorgen dat dit in de toekomst ook zo blijft.
De politiek is op dit moment niet aan het falen. Als de Nederlandse burger wat meer moeite zou doen en zich zelf ook actief zou opstellen (al is het maar een uurtje per week) dan zou hij zien dat er binnen de politiek talloze mensen actief zijn die beschikken over de kwaliteiten en de visie die nodig is om zo'n complexe en rijke samenleving als Nederland te sturen. het zijn dus "geen enge mannen en criminelen".
Natuurlijk zitten er ook knuppels in de (lokale) politiek. Niet geheel toevallig kom je die het meest tegen bij de "volkse" partijen als de lokale Leefbaren en het clubje om Wilders. Deze partijen zijn minder selectief in wie ze mee laten doen. Maar dat is niet erg, burgers besturen uiteindelijk zichzelf, en tussen het Nederlandse volk zitten nou eenmaal veel knuppels.
Ik stem op Wilders omdat ik zijn humanistische en conservatieve ideeën steun. Niet omdat ik Wilders zo geweldig vindt.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:06 schreef Northside het volgende:
Hoeveel mensen die op Wilders stemmen doen dat uit protest tegen het huidige kabinet / het huidige politieke systeem? Hoeveel mensen die Wilders stemmen zijn niet per se voorstander van zijn ideeen, maar wel tegenstander van de huidige Haagse praatcultuur?
Zijn daar onderzoeken naar gedaan, of misschien statistieken van?
Als Wilders in de kamer blijft en oppositie voert tegen zijn eigen kabinet, net als Bolkestein dat deed, kan hij gewoon doorgroeien.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:00 schreef Appletree het volgende:
Ik maak me geen zorgen over de stemmen op Wilders. Zeker als het veel proteststemmen zijn. Indien hij groot zal worden in 2011, dan moet hij nog steeds een coalitie vormen met andere partijen (eigenlijk alleen mogelijk met CDA en VDD en die willen hem ook het liefst wegwerken). Coalitie betekent compromis en inleveren. Dan opeens kan Wilders niet meer zulke harde uitspraken doen, wil het kabinet niet vallen en kunnen regeren. Achterban zal ontevreden worden, omdat Wilder 'buigt' voor de andere partijen.. en hij zal steun verliezen. Ik zie Wilders iig nog niet succesvol regeren met de andere partijen.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:49 schreef ravan het volgende:
[..]
Ik stem op Wilders omdat ik zijn humanistische en conservatieve ideeën steun. Niet omdat ik Wilders zo geweldig vindt.
Ik ken hem wel maar kom niet meer op zijn naam.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:41 schreef Urquhart het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kennen we hem nog?
Maar dat potentieel zal hij alleen maar kunnen aanboren als hij ook eens een ander plaatje opzet. Hij begint zichzelf nu onderhand wel erg vaak te herhalen. Elk punt waar je hem op hoort, draait uit op een bruggetje naar de islam.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:52 schreef ravan het volgende:
[..]
Als Wilders in de kamer blijft en oppositie voert tegen zijn eigen kabinet, net als Bolkestein dat deed, kan hij gewoon doorgroeien.
Wilders kan zo maar groeien tot 38 zetels als meer hoger opgeleiden op hem gaan stemmen. Nu is 19% van de stemmers hoger opgeleid, bij normale partijen is dat 35%. Er zit dus nog flink potentieel in zijn verhaal.
Humanisme stelt de waardigheid van de mens centraal. Als levensbeschouwing legt het humanisme de nadruk op vorming (Bildung), rede, redelijkheid en wereldburgerschap. Het humanisme combineert individuele ontwikkeling met een politiek-ethisch streven naar humaniteit, dat wil zeggen: menselijkheid. Een betekenisvol, zinvol leven wordt volgens het humanisme in deze combinatie gevonden. Sleutelwoorden van het humanisme zijn zelfontplooiing en -ontwikkeling, autonomie (in de betekenis van vrijheid en het streven naar een goed en mooi leven), verantwoordelijkheid, kritisch denken, gelijkwaardigheid en humaniteit.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:49 schreef ravan het volgende:
[..]
Ik stem op Wilders omdat ik zijn humanistische en conservatieve ideeën steun. Niet omdat ik Wilders zo geweldig vindt.
Matje Herben.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:11 schreef cheqy het volgende:
[..]
Ik ken hem wel maar kom niet meer op zijn naam.
Kan je na gaan wat een indruk die man op me heeft achter gelaten.
Dat is het juist, de bevolking begint door te krijgen dat dat niet werkt, ondanks al het geld dat er tegenaan gegooid wordt.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:03 schreef SeventhWave het volgende:
Zolang de sociaal democraten de boel kunnen pappen en nat houden, desnoods met een staatsschuld van 400 miljard, heeft Wilders geen schijn van kans.
En dat is nou net de reden dat ik altijd gezegd hebt nooit op Wilders te zullen stemmen bij de parlementsverkiezingen. Wilders is een oerconservatieve rechtse bal die niks op heeft met een sociaal rechtvaardige samenleving, en voor mij is dat nou net wat Nederland de moeite waard maakt om in te wonen en (veel) belasting te betalen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:49 schreef ravan het volgende:
[..]
quote:'PVV verliest veel zetels'
Uitgegeven: 27 augustus 2009 18:48
Laatst gewijzigd: 27 augustus 2009 18:49
DEN HAAG - Als er nu verkiezingen zouden worden gehouden, zou de PVV van Geert Wilders 24 zetels halen. Dat blijkt uit de zogenoemde Politieke Barometer. ''Het zijn acht zetels minder dan de partij begin juli op haar hoogtepunt had'', aldus de samenstellers.
Veel kiezers die in de afgelopen twee maanden van het CDA en de PvdA overgestapt waren naar de PVV, keren volgens de samenstellers terug op het 'oude honk'.
''Het lijkt erop dat de PVV te lijden heeft onder de mediastilte als gevolg van het zomerreces. Wat echter ook mee kan spelen, is de keuze van de PVV om slechts in twee gemeenten mee te doen aan de gemeenteraadsverkiezingen.''
Het CDA wint in de nieuwste peiling drie zetels en komt uit op 37. Ook de PvdA en de SP winnen allebei twee zetels. Zij komen respectievelijk uit op 24 en 14 zetels.
Ermm...mischien ben jij vergeten dat onze welvaart, jawel Nederland behoort tot de meest welvarende landen ter wereld waarin opvallend genoeg ook nog eens volgens onderzoeken redelijk gelukkige mensen wonen, berust op onze consensus cultuur?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:03 schreef SeventhWave het volgende:
Zolang de sociaal democraten de boel kunnen pappen en nat houden, desnoods met een staatsschuld van 400 miljard, heeft Wilders geen schijn van kans.
Ik ben het niet helemaal met je eens (maar ergens ook weer wel vandaar dat ik er op reageer).quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:45 schreef Ryon het volgende:
[..]
De burger bedrijft tegenwoordig op een vrij passieve manier politiek. Vanaf je luie stoel met een de telegraaf in de hand wordt er besloten op welke "crimineel" er gestemd zal worden. Die mag het dan doen, terwijl jij weer lekker aan de arbeid en er verder niet meer aandenkt.
Dit is een probleem, doordat mensen dan nauwlijks meer een idee hebben van hoe het "politieke systeem" werkt. Het enige dat ze er van weten is dat er een boel belastinggeld betaalt moet worden en dat een paar centen daarvan naar het clubhuis van kansenjongeren om de hoek gaan.
De "politiek" is niet verantwoordelijk voor de opmars van gasten zoals Wilders, de samenleving zelf is dat. Jij beweert dat er tegenwoordig geklungeld wordt op een aantal gebieden. Zorg, onderwijs, veiligheid en huisvestiging zijn sectoren waar samenlevingen al eeuwen lang last mee hebben.
maar.. op dit moment is ondanks dat vergrijzing de kwaliteit van de zorg ongekend, de toegankelijkheid en het aanbod ook. Zorg is niet goedkoop, maar dat is het dan ook nooit geweest. Maar op dit moment is het wel voor 95% van de bevolking goed betaalbaar, en dat is vrij bijzonder.
Ook op de andere gebieden gaat het goed. Ondanks dat wij minder jongeren hebben dan vroeger, schrijven toch elk jaar meer en meer studenten zich in voor een vervolgopleiding. De gemiddelde kwaliteit van deze opleidingen is hoog, de kosten zijn in vergelijking met andere landen erg beperkt en ook op dit moment is de politiek continue bezig om te zorgen dat dit in de toekomst ook zo blijft.
De politiek is op dit moment niet aan het falen. Als de Nederlandse burger wat meer moeite zou doen en zich zelf ook actief zou opstellen (al is het maar een uurtje per week) dan zou hij zien dat er binnen de politiek talloze mensen actief zijn die beschikken over de kwaliteiten en de visie die nodig is om zo'n complexe en rijke samenleving als Nederland te sturen. het zijn dus "geen enge mannen en criminelen".
Natuurlijk zitten er ook knuppels in de (lokale) politiek. Niet geheel toevallig kom je die het meest tegen bij de "volkse" partijen als de lokale Leefbaren en het clubje om Wilders. Deze partijen zijn minder selectief in wie ze mee laten doen. Maar dat is niet erg, burgers besturen uiteindelijk zichzelf, en tussen het Nederlandse volk zitten nou eenmaal veel knuppels.
Dat is inderdaad waar, we kunnen niet bepaald stellen dat partijen als de LPF, PVV en TON met veel bestuurlijke kwaliteit op de proppen zijn gekomen tot dusverre.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:53 schreef DrWolffenstein het volgende:
Sterker nog, alleen de kleine elite hoeft politiek actief te zijn. Zo waarborg je de kwaliteit van het bestuur.
Ooit van verborgen werkloosheid gehoord in de economie?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:04 schreef mazeind het volgende:
Desondanks:
- Europa: 9.4%
- EU27: 8.9%
- NL: 3.3% (laagste van heel Europa)
- Spanje: 18.1% (hoogste van heel Europa)
bron: http://epp.eurostat.ec.eu(...)3-31072009-BP-EN.PDF
Eh, ja, maar dan stel ik de wedervraag of de statistieken van de andere EU landen ook geen verborgen werkeloosheid in zich hebben.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:43 schreef Zienswijze het volgende:
Ooit van verborgen werkloosheid gehoord in de economie?![]()
Als ik alle uitkeringstrekkers en kanslozen mensen een betaald baantje voor de functie straatcoach, sociaal medewerker, hulpverlener etc. geef, dan kan ik de werkloosheid van een land ook tot een heel laag % brengen.
Ik zeg niet dat de rest van Europa geen verborgen werkloosheid heeft. Ik zeg alleen dat het werkloosheidscijfer van Nederland 3,3% en vertekend beeld heeft (daarom maakte ik dat ook vetgedrukt). Als je dan bedenkt dat Nederland veel geld uitgeeft aan werklozen in de vorm van betaalde baantjes zoals straatcoaches, welzijnsmedewerker, sociale hulpverlener e.d., dan weet je dat het reeele werkloosheidscijfer van Nederland een stuk hoger ligt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 01:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh, ja, maar dan stel ik de wedervraag of de statistieken van de andere EU landen ook geen verborgen werkeloosheid in zich hebben.
Als je dat poneert onderbouw dan ook dat de andere EU landen geen verborgen werkeloosheid kennen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |