abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:28:59 #251
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_73416451
Dames en heer... we hebben 2 driehoekskrabbers maar ze maken heel mijn trap kapot. Daarom gebruiken we het plamuurmes op een andere manier dan hij ervoor bedoeld is. We hebben het met de driehoekskrabber geprobeerd maar helaas is dat niks voor bij ons.

Maar ja.. bij ons hielp Albastine of ieder ander chemisch goedje ook niet om de lijmresten van de betonvloer in de voor slaapkamer en bijkeuken te halen dus we zijn het wel gewend
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:29:48 #252
248562 Rallydame
pi_73416474
Ow... tnx verder voor alle complimentjes . Bijna vergeten te zeggen maar het wordt zeker gewaardeerd
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 18:56:13 #253
248562 Rallydame
pi_73527747
De eerste paar dagen van onze vakantie hebben we weinig in het huis kunnen doen.
Woensdagmorgen en -middag zijn we weer wat gaan doen en hebben we wat kleine klusjes kunnen doen. Helaas liep het allemaal niet helemaal zoals gepland want de laatste kabels die getrokken moesten worden (coax, internet en telefoon) wilde niet helemaal wat wij wilden.
Diverse keren zijn de kabels in de buis vast komen te zitten maar uiteindelijk is het gelukt (op 1 na).

Donderdag zijn we weer de hele dag in de weer geweest met op het oog weinig gedane zaken maar gelukkig is er heel wat gebeurd. Weer een stap dichterbij het echte afwerken

Vandaag kwam mijn papa weer een dagje stucen. In de toilet boven moest een muur aan 1 kant wat dikker gesmeerd worden en zoals ik het nu kan zien is dat aardig gelukt.
Ook heeft hij nog 2 muren van onze slaapkamer strak gesmeerd.
Beneden heb ik de laatste kozijnen ook voor een tweede keer in de grondverf zitten. Alles staat nu helemaal in de grondverf en vanaf morgen kan alles gelakt worden

heeft vandaag personeelsfeest dat de hele dag duurt dus die is niet verder kunnen gaan met zijn klusjes. Vanaf morgen (afhankelijk van de kater natuurlijk) kunnen we dus allebei weer verder met afwerken. Daar heb ik echt zin in. Gek he?
pi_73531931
Foei hihi nee je hebt groot gelijk.
Lakken super!!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 12 oktober 2009 @ 22:32:07 #255
248562 Rallydame
pi_73630327
De slaapkamer en kastkamer zijn nu helemaal klaar met stucen.
Deze kunnen we dus helemaal af gaan werken

Behang voor de slaapkamer kan ik niet vinden op het net maar het is een donkerbruin behang met een (standaard) barok figuurtje. Wel in 2 kleuren.. Dat behang komt op de muur waar het bed tegen aan komt (muur tegen de voor slaapkamer), Op de muur met de buren en de muur van het raam komt een beige behang met een ribbeltje. Muur met de kastkamer en het plafond worden RAL 9010.

Op de kastkamer komt een behang van Eijffinger op de muur naar de slaapkamer.

De andere muren krijgen het ijsblauwe van de achtergrond. Het plafond wordt ook RAL9010.

Het kozijn op de slaapkamer is al een eerste keer gelakt dus morgen kan deze geschuurd worden en opnieuw gelakt. Dan kunnen we daar gaan latexen en behangen.
Morgen wordt het kozijn op de kastkamer ook gelakt en dan kunnen we ook dat gaan afwerken. Het "echt leuke" werk is begonnen

Verwarmingen zijn al even gehangen om de buizen op de juiste maat te maken, alle kozijnen beneden zijn geschuurd zodat ze gelakt kunnen worden. Ook is de trap op 3 treden na schoon dus ook aan dat komt een einde.. Morgen weer een nieuwe klusdag en dan probeer ik ook aan de camera te denken want die ligt nog in het huis
pi_73638051
Wow gave kleuren! Dat ijsblauw is
Schiet op nu Klusze nog!
  woensdag 14 oktober 2009 @ 13:16:19 #257
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_73679046
Wel foto's maken steeds hoor
En de trap... die klus moeten wij nog aan beginnen hier
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_73710001
mooi rallydame (ik vind die groene lamp op die eijffinger foto ook zo gaaf! ) ! Wil het nu weer een beetje vlotten?
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:05:47 #259
248562 Rallydame
pi_73739550
Deze week hebben we alweer veel kunnen doen.

is begonnen met verwarmingen "proef hangen" zodat de verwarmingsbuizen op de juiste afmeting en plek zitten. Als we er gaan verven / behangen dan kunnen ze weer verwijderd worden.

De slaapkamer- en kastkamerkozijnen zijn al 2 keer gelakt dus die zijn helemaal klaar

Ook zijn de deurkozijnen van beide kamers al een keer gelakt. Die krijgen vandaag als het mee zit de tweede laag dan is het lakken daar af.

Kan ik de latex voorstrijk gaan smeren en kunnen we zaterdag of zondag beginnen met latexen. Ook staan boven alle andere deurkozijnen in de grondverf. Die kunnen afgelakt worden zodra de collega van is geweest en de deuren heeft afgehangen.

Boven zijn ook alle uitzetijzers uitgemeten en op de juiste plek gemonteerd

Dinsdag hebben we de tuin eens onder handen genomen. Het was allemaal wel erg massaal en het was mooi weer dus maar meteen even gedaan

Gisteren is de badkamer vloer gestort met behulp van aannemer Winand. Ook heeft hij buiten bij de achtergevel nog een betonbak gestort. Zo staat de achtergevel weer wat steviger.

Verder zijn we deze week een paar keer naar de stort geweest en hebben we een bouwmarkt diverse keren bezocht

Vandaag wordt daar nog een muurtje van bakstenen op gemetseld zodat we er straks van die kleine vensterbank steentjes op kunnen plaatsen. Geloof dat die dingen raamdorpels heten maar wat een gedoe om er te vinden zeg . Ze waren het allemaal net niet maar ze moesten aan de zijkant en achterkant echt vervangen worden. Ben benieuwd hoe het er straks uit ziet.

Ik ga vandaag verder met het lakken. Boven wil ik de 2 deurkozijnen nog doen die al een eerste laag hebben gehad. Zo zijn die helemaal af. Verder wil ik beneden gaan lakken en dan wel kijken hoe ver ik kom
Duurt allemaal wel langer voor we updates doen maar we doen nog wel wat in het huis.
pi_73740440
Meid jij bent echt een schilder, superprecies en gewoon 2x gronden en 2x lakken Supergoed joh!!!
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 23:30:08 #261
248562 Rallydame
pi_73767726

Het moet gewoon goed zijn.. Kan erg slecht tegen lopers ook al is het op grondverf. Check echt alles tig keer.. Soms zelfs tot irritatie van mezelf
Maar ach... nog even en dan raak ik voorlopig geen schuurpapier of kwast meer aan (nou ja... voor in ieder geval 2 weken achtereen )

Vandaag heeft het deurkozijn van de voorkamer weer gegrond en ook het luikje onder de zoldertrap. Ook deze zijn na lichtjes opschuren weer klaar voor een eerste laklaag.
Ondertussen heb ik beneden alles in de trap- / kelderkast alles lichtjes nog geschuurd, want mijn mams had het zondag al eens gedaan. Alles schoon gemaakt en afgeplakt en heb ik het raamkozijn van de kelder aan de binnenkant geverfd. heeft het aan de buitenkant gedaan en het kelderraampje wat we er al een tijdje uit hadden gehaald.
Vervolgens waren de koof in de kelder en de onderkant van de trap die in de kelder te zien is, aan de beurt. Ook al zouden we vroeg stoppen dat lukte uiteindelijk niet echt... Ben ook maar meteen door gegaan om het deurkozijn van de kelder te verven. Nu staat alles in die hoek lekker in de eerste laklaag.

heeft nog een laagje op de badkamervloer aangebracht, elektra in het verfhok aangepast, radiator op de kastkamer gehangen en heeft de aannemer geholpen met de steentjes te metselen bij de achterpui.

Kortom.. er is weer veel gedaan.

Morgen weer verder met lakken en de latex voorstrijk boven op de slaapkamer en kastkamer aanbrengen zodat we daar kunnen latexen als we daar tijd voor hebben. Ook komen de ouders van weer verder met het tegelen van de toilet boven. Maar eerst gaan we nog een bezoekje brengen aan de Multimate want die heeft weer eens een 20% korting actie op alles (muv folderaanbiedingen). Ook de Praxis heeft weer eens een 15% korting actie op alles (ook folderaanbiedingen). Dus voor wie nog wat nodig heeft... het kan weer eens ergens geld schelen..

En nu even lekker een wijntje en daarna lekker slapen.. Morgen weer vroeg dag.
Truste voor straks
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 15:17:16 #262
263950 Knutselhoek
Klussende ouders
pi_73779568
Wat hebben jullie weer hard gewerkt deze week.
Het schuren en gronden was wel veel werk maar je hebt er nu jaren profijt van.
Mooi behang voor op de kastenkamer trouwens,wat zal dat leuk zijn om dadelijk kleur in je huis aan te brengen.
Het wordt heel mooi.
Geen klustopic van mij wel reacties
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 22:16:45 #263
248562 Rallydame
pi_73790471
Vandaag hebben de ouders van samen met weer een stuk van de toilet boven kunnen betegelen.

Zo ziet het er nu uit

Broer van kwam ook helpen en heeft samen met mij de slaapkamer en kastkamer voorzien van voorstrijk voor de latex.

Morgen kan er dus gelatext worden op die kamers.
Ook zijn de uitzetijzers en sloten weer terug geplaatst op de slaapkamer en kastkamer. Op die laatste kamer werd ook nog even een nieuw slot gemaakt. In mijn afgelakte kozijn

Vanavond doen we lekker niets. Dat hadden we wel verdiend vonden we. Morgen weer een lange klusdag waarin we veel kunnen doen.
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 22:22:16 #264
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_73790631
Wow! Wordt mooooooooooooooooooi!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_73791691
Goed bezig en morgen latexen
pi_73899256
Hoe is het geworden?
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:53:15 #267
248562 Rallydame
pi_73900530
Zondag hebben mijn papa en het plafond van de overloop dicht gemaakt

Is mijn vader vervolgens verder gegaan met het stucen van de muur rondom het raam op de voorkamer

Zodat ik daar binnenkort ook weer kan lakken.
Ondertussen waren mijn mama en ik begonnen met het latexen van het plafond op de kastkamer. Daarna zijn we verder gegaan met het plafond op de slaapkamer waar ook nog een muur gelatext zou worden. Het puntje in de slaapkamer heeft mijn mams nog mee geholpen waarna het stokje (letterlijk ) van haar heeft overgenomen.
Plafond kastkamer, slaapkamer en een muur in de slaapkamer 2 keer gelatext met RAL 9010.

Ondertussen ontfermde mams zich over de trap waardoor we nu nog maar 4 stootborden moeten ontdoen van verf, lijm en andere zooi en dan is de trap kaal

Maandag kwamen de ouders van ons weer een dag helpen.
Zij gingen verder met het betegelen van het toilet met dit als tussenstand

Het toilet is nog niet helemaal betegeld om de rijen nu even te laten uitharden. Ook moest de broer van werken dus was er even niemand om de tegels te snijden. De mama van was namelijk een begin aan het maken samen met mij om de slaapkamer te behangen

Later zijn de ouders van daar samen mee verder gegaan en zijn en ik de kastkamer gaan latexen. En nee.... we verwachten geen kleintje... ook al denkt iedereen dat aan de kleur...

Ondertussen werd er druk behangen en zag de slaapkamer aan het einde van de dag er zo uit

In de ochtend en middag was er trouwens ook nog hulp van een collega van . Die heeft (op 2 na) alle nieuwe deuren of deuren die anders gaan draaien gehangen.
'S avonds kwamen Udo en Bob nog even gezellig langs en konden zich niet beheersen. Het schakelmateriaal moest en zou er op in de slaapkamer dus.... op de gelatexte muur en de muur die al behangen was ging het schakelmateriaal al..

Vandaag zijn we gaan shoppen. We moesten nog een vloer voor boven en hebben er eindelijk eentje gevonden die we beide mooi vinden voor een leuke prijs. Ook hebben we nog even bij de blauwe doos met gele letters rond gekeken. Vandaag hebben we dus maar een halve dag geklust maar.... we hebben nog wel de kastkamer voor een 2e keer kunnen latexen en de muur in de slaapkamer rondom het raam is al een keer gelatext. Morgen evt de 2e keer.

Zo ziet de slaapkamer er nu uit voor het deel dat al af is

En dit is trouwens het behang dat achter het bed komt (even van dichterbij)

Om warm te blijven hebben we nu ook maar een warmte kanon geleend. Het is toch wel erg koud aan het worden nu... Maar met dit beestje is het warm in no time

Zo... nu zijn jullie weer helemaal bij. Morgen weer vroeg dag dus ik ga maar eens het bed opzoeken. Tot de volgende update
pi_73904302
Het begitn nu echt egens op te lijken hé!
Fris kleurtje in de kastenkamer hoor en het behang voor achter het bed is heel mooi.
Hihi zie dat jullie de balken ook een likje hebben gegeven per ongeluk .
Het is inderdaad koud, wij klappertanden ook wat af maarja over 2 weken mag de verwarming aan tot die tijd moeten we maar hardlopen.

Oh enne ik heb de onderkant van de traptreden toch niet helemaal schoon gekregen?
Na een laag grodnverf zie je dat al niet eens meer.
pi_73904630
Wordt mooi! Er wordt heel hard gewerkt zie ik wel!

Welk schakelmateriaal hebben jullie gekozen?
  woensdag 21 oktober 2009 @ 09:42:36 #270
248562 Rallydame
pi_73905307
Het schakelmateriaal is van Gira en dan serie 55 standaard wit als ik me goed kan herinneren. heeft dat allemaal geregeld. Moest alleen maar zeggen of ik het mooi vond. Das ook wel eens handig.

Vandaag ga ik alle plekken waar latex is beland en het niet hoort schoonmaken. Op het kozijn in de kastkamer zit ook blauw. Hihi... das was je er gelukkig zo vanaf. Ook op de balken want die zijn een aantal keer gebeitst. Ideaal..

gaat verder met de verwarming boven want op de kastkamer kan ie nu al aangesloten worden. Ook gaat ie voor mij weer alle net afgehangen deuren er af halen zodat ik deze allemaal netjes kan aflakken. Deurkozijnen van kast- en slaapkamer kunnen ook gedaan worden. Dan zijn deze kamers op een stukje behang en vloer na klaar. Ow... en de vensterbanken nog maar die liggen klaar. We kunnen nog genoeg doen...
Dus ik ga maar eens aan de slag....
  woensdag 21 oktober 2009 @ 09:51:41 #271
149959 SQ
snelle trees
pi_73905557
Ik vind het echt fantastisch mooi worden, de tegels van de WC zijn
disclaimer
  zondag 25 oktober 2009 @ 10:50:56 #272
248562 Rallydame
pi_74037560
Dank je wel.

Stand van zaken op dit moment:
De toilet boven is gevoegd op de grijze tegelwand na

De slaapkamer is bijna klaar. Vandaag moet een muurtje nog een laagje latex krijgen. De radiator kan dan gehangen worden en de vensterbank is al op maat en kan gemonteerd worden. Ook moet het deurkozijn nog een keertje gelakt worden. Met een beetje geluk kan dat vandaag.
Muren van de slaapkamer met behang zien er zo uit

Slaapkamerdeur afgelakt

De andere muren zijn gelatext dus iets minder spannend.
De kastkamer is gelatext en behangen . Op deze kamer moet de vensterbank nog even gemonteerd worden (deze ligt er nu los). Dan is deze kamer klaar

Het plafond op de overloop heeft mijn paps donderdag gestuct en is dus nu ook klaar om gelatext te worden. Schoonouders hebben hem gisteren in de voorstrijk gezet dus zou in theorie het latexen vandaag kunnen beginnen

Op de voor slaapkamer is weer een muur van een laagje fix 'n finish voorzien en zit weer super strak. Misschien dat de andere 2 muren die nog moeten vandaag gedaan kunnen worden.
Verder is er weer veel geschuurd om gelakt te kunnen worden dus daar kan ik vandaag mee verder gaan. Het keukenraam en keldertrapje zijn gisteren al gelakt dus even kijken of ze goed gedekt zijn en of ze dus nog eens moeten of nu klaar zijn.

Gisteren heeft weer moeten werken en ik mag morgen weer. Onze klusvakantie zit er dus nu echt op.. Het werken en klussen gaat dus weer beginnen. Gelukkig zijn we al weer een heel stuk verder gekomen met veel hulp van (schoon)ouders dus we hebben weer frisse energie...
Nu ga ik maar eens snel klussen. Jullie topics lees is morgen of vanavond wel allemaal weer bij..
pi_74052798
Wat een gaaf behang in je kastenkamer!
En die vensterbank waar heb je die vandaan?? En hebben ze die ook een tint lichter?? (moet er nog).
Is nu wel goed opgeschoten joh! En wat een geduld zeg, maar zo wordt het wel mooi.
Wat moeten jullie behalve de vloer nog??
  maandag 26 oktober 2009 @ 09:29:04 #274
248562 Rallydame
pi_74069156
De vensterbank komen bij de bouwmarkt vandaan (in dit geval de Multimate maar ze hebben ze ook bij de andere). Bij de bouwmarkt hier hebben ze keus genoeg maar ik weet eerlijk gezegd niet of er van dit "motief" ook een lichtere versie is.
We wilden graag wat donkerder dus hebben niet heel veel verder gekeken eerlijk gezegd.

Gisteren is er weer veel gebeurd. De trap is nu qua tredes en stootborden nagenoeg kaal daar zijn paps en mams mee bezig geweest (onder andere). De toilet beneden is wat strakker gesmeerd zodat het straks wat makkelijker is met tegelen. en Udo zijn bezig geweest met de verwarmingen en CV ketel op zolder. De moeder van heeft de slaapkamermuur nog een laagje latex gegeven en deze is nu qua latexen helemaal klaar. Ook hebben het plafond op de overloop, de muren en het trappegat al een latex laagje gekregen (het plafond al 2x) dus zijn we daar ook weer veel opgeschoten.
De vader van heeft ook weer veel kunnen doen en heeft oa naast het schuren van deurkozijnen boven ook deze meteen van een laklag voorzien.
Ik ben bezig geweest met het lakken van de achterpui want deze kon met het onverwacht mooie weer lekker open staan om te drogen. Dus die heeft ook weer een eerste laklaag op de het kozijn. De deuren zijn gekit dus die kunnen nu ook een eerste laklaag verwachten.
Verder zijn de nieuwe deuren geschuurd en voorzien van een eerste laag grondverf. Gelukkig is er maar 1 laag nodig dus kunnen deze morgen ook weer gelakt worden en dan zijn deze ook klaar om gehangen te worden.
Verder is er door (schoon)mams weer opgeruimd en zijn er nog een aantal zaken gebeurd waar ik even zo snel niet op kan komen.

Vanaf nu is het werken en 's avonds en weekend klussen weer begonnen dus hopen we een beetje het tempo van de vakantie vast te kunnen houden al is er natuurlijk minder tijd. We gaan gewoon door en doen ons best iig.
pi_74069190
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 09:29 schreef Rallydame het volgende:
De vensterbank komen bij de bouwmarkt vandaan (in dit geval de Multimate maar ze hebben ze ook bij de andere). Bij de bouwmarkt hier hebben ze keus genoeg maar ik weet eerlijk gezegd niet of er van dit "motief" ook een lichtere versie is.
We wilden graag wat donkerder dus hebben niet heel veel verder gekeken eerlijk gezegd.

Die hebben we bij ons ook dus ga even kijken thanks!
Hoop gedaan gisteren joh!
Fijn hé die nieuwe deuren scheelt weer een keer schuren en kwasten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')