quote:De eerste geluiden over een stijging van de premie voor de zorgverzekering zijn te horen. Zorgverzekeraar CZ verwacht dat de premie volgend jaar tot tien euro per maand omhoog gaat. De vergrijzing, maar ook de Mexicaanse griep worden mede genoemd als oorzaak voor de stijging.
Het ministerie van Volksgezondheid gaf dit jaar een eenmalige bijdrage, waardoor de ziektekostenpremie niet met zestig euro hoefde te stijgen. "Dat bedrag komt er volgend jaar sowieso bij. We schatten de stijging op minimaal tachtig euro, maar het kan ook zo een tientje per maand worden", zo zegt een woordvoerder van CZ.
De Nederlandse Zorgautoriteit zegt dat de zorgmarkt een vrije markt is en heeft daarom geen mening over prijsstijgingen. "De Nederlandsche Bank kan ingrijpen als de stijging van de kosten niet meer in verhouding staat tot het dekken van de kosten voor de verzekeraar
Ga vlinderen vangenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:13 schreef jitzzzze het volgende:
Ga alsjeblieft een trein koppen, met je kuttopic + kutredenatie
Die vangt kwallen flikker, leer eens beter naar Spongebob te kijken voor je walgelijke dingen gaat roepenquote:
Flikker, wie is hier nou een flikker? TS toch zeker?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:18 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Die vangt kwallen flikker, leer eens beter naar Spongebob te kijken voor je walgelijke dingen gaat roepen
Zo zo, meneertje kan straks een arrestatieteam van de AIVD op zijn miezerige zoldertje verwachten.quote:
vind ik ook ik had laatst 2 blauwe ogen en neus blauwquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:22 schreef Reintji het volgende:
Paupers die voor elk wissewasje bij de huisarts of spoedpoli komen laten opdraaien voor de extra kosten!
En vooral dat....quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:22 schreef Reintji het volgende:
Paupers die voor elk wissewasje bij de huisarts of spoedpoli komen laten opdraaien voor de extra kosten!
Nee ik heb goed contact met zequote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:23 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Zo zo, meneertje kan straks een arrestatieteam van de AIVD op zijn miezerige zoldertje verwachten.
Dus meer betalenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:23 schreef Karina het volgende:
De zorgpremie wordt HOGER niet DUURDER.
Zo waar.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:22 schreef Reintji het volgende:
Dude, je weet niet met wie je nu fuckt. Je moet gewoon je bek houden over Spongebob, ik laat zoiets niet zomaar op me zittenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:19 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Flikker, wie is hier nou een flikker? TS toch zeker?
En waar maak jij je druk om? Is spongebob je held ofzo?
Ja hoor, door het nemen van een zorgverzekering red je je levenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:25 schreef Xs2Shanna het volgende:
Wat is 10 euro per maand nou?
Als je leven daarmee gered kan zijn.........
Ah, iemand die nog thuis woont.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:25 schreef Xs2Shanna het volgende:
Jezus, hoor nou wat je zegt: die zorgverzekering zou je leven redden. Ik mag hopen dat je begrijpt dat dat echt nergens op slaat.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:27 schreef Xs2Shanna het volgende:
Dan neem je hem toch niet?
Klaag niet zo.
IVFquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:28 schreef Uro het volgende:
Het wordt tijd dat bepaalde dekkingen uit de zorgverzekering worden gehaald:
* Fitness voor dikke mensen;
* Nicotinepleisters voor rokers;
* Alle andere overbodige dekkingen;
Ik dacht al... waar blijft die stalker?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:27 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ah, iemand die nog thuis woont.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:28 schreef Uro het volgende:
Nou, inderdaad.quote:
Het centrum van wat? Appingedam?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:29 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Ik dacht al... waar blijft die stalker?
Nee jongen, ik heb gewoon een 95 vierkante meter tellende apartement in het centrum...
Als je goed je best doet op je werk, word je er ook voor beloond.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:29 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Nee jongen, ik heb gewoon een 95 vierkante meter tellende apartement in het centrum...
Ik wil best 10 euro p.m. betalen, maar dan moeten ze van die 120 euro die ik nu al betalen afblijvenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:25 schreef Xs2Shanna het volgende:
Vriendje, als jij de mexicaanse griep krijgt, wil je daar toch ook een prikje voor krijgen?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:28 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Jezus, hoor nou wat je zegt: die zorgverzekering zou je leven redden. Ik mag hopen dat je begrijpt dat dat echt nergens op slaat.
Ja, tuurlijk. Maar die krijg je dan echt wel. Met of zonder verzekering.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:30 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Vriendje, als jij de mexicaanse griep krijgt, wil je daar toch ook een prikje voor krijgen?
Jouw tijd komt ook nog wel! Misschien...quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:29 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het centrum van wat? Appingedam?
Morguh skatje.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:29 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Ja, want iedereen heeft het namelijk zo goed getroffen als jijquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:27 schreef Xs2Shanna het volgende:
Dan neem je hem toch niet?
Klaag niet zo.
Sukkel, gelukkig ben ik ook al in het bezit van een eigen huis. Dus nu even ophouden met onzin blérenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:31 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Jouw tijd komt ook nog wel! Misschien...
Dan komt het op 130...... moet je daar dan echt een boterham minder om eten?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:29 schreef D. het volgende:
[..]
Ik wil best 10 euro p.m. betalen, maar dan moeten ze van die 120 euro die ik nu al betalen afblijven
En dan blijkt dat je ¤50 euro meer moet gaan betalen omdat je een kalknagel hebtquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:28 schreef Uro het volgende:
En dat mensen premie moeten betalen op grond van hun levenstijl. Dat is een kwestie van één keer jaar een lichamelijke keuring doen. Ik weet wel dat ik de eerste in de rij zal zijn als een verzekeraar zoiets aanbiedt voor een premieverlaging.
Een hoop mensen wel jaquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:32 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Dan komt het op 130...... moet je daar dan echt een boterham minder om eten?
Wie heeft er dan ook een kalknagelquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:32 schreef Keltie het volgende:
[..]
En dan blijkt dat je ¤50 euro meer moet gaan betalen omdat je een kalknagel hebt
Zou een slechte ontwikkeling zijn.
Die heb ik gehadquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:34 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Wie heeft er dan ook een kalknagel
wat een onnozele reactie. Voor mensen met een kleine prortemonee kan dit best veel zijn. Denk aan bejaarden met klein pensioen of mensen die in de wao zitten en haast niet rond kunnen komen. Bovendien gaat het ook nog om het principe. Ik meen me te herinneren toen we overgingen van ziekenfonds naar verzekeren door het kabinet werd gezegd dat de bijdrage niet zouden stijgen. Tot nu toe is het elk jaar duurder geworden en ik vrees dat dit komende jaren zal blijven stijgen waardoor een hoop mensen zich niet eens behoorlijk meer kunnen verzekeren, waardoor we amerikaanse toestanden gaan krijgen. Ben je niet goed verzekerd: sorry meneer/mevrouw pech gehad dan helpen we u niet.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:25 schreef Xs2Shanna het volgende:
Voor 130 kun je een hoop leuke dingen doenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:32 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Dan komt het op 130...... moet je daar dan echt een boterham minder om eten?
Bejaardequote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:34 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Die heb ik gehadben er nu gelukkig vanaf
Ik ken een patiënt die zo vaak 112 belt dat ze hem al bij het opnemen meedelen dat ze niet met de ambulance naar hem toe komenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:22 schreef Reintji het volgende:
Tamiflu kan je gratis ophalen bij je huisartsquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:30 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Vriendje, als jij de mexicaanse griep krijgt, wil je daar toch ook een prikje voor krijgen?
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:35 schreef Xs2Shanna het volgende:
Volgens mij word er vergeten dat het niet alleen draait om mensen die te dik zijn, of mensen die willen stoppen met roken.
Natuurlijk ik ben ook niet voor, voor zulke dingen in de zorgverzekering, maar er zitten ook een hoop goede dingen in, waar ieder mens van profiteert, anders zouden we er sowieso geen een aanschaffen.
Principes of niet, 10 euro, dat kreeg je vroeger als zakgeld. Word het 30 euro duurder vind ik het weer een ander verhaal, maar zolang ik gewoon goed geholpen word als ik een probleem heb, vind ik het die 10 euro per maand meer dan waard,
En anders is de optie emigreren nog altijd aan optie. Dan raad ik China aan, maar omdat te weten moet je eens behandeld zijn in een chinees ziekenhuis.
En niet duur.
Zijn ze ook niet bezig met het privatiseren van de zorgsector (ziekenhuizen e.d.)?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:34 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
wat een onnozele reactie. Voor mensen met een kleine prortemonee kan dit best veel zijn. Denk aan bejaarden met klein pensioen of mensen die in de wao zitten en haast niet rond kunnen komen. Bovendien gaat het ook nog om het principe. Ik meen me te herinneren toen we overgingen van ziekenfonds naar verzekeren door het kabinet werd gezegd dat de bijdrage niet zouden stijgen. Tot nu toe is het elk jaar duurder geworden en ik vrees dat dit komende jaren zal blijven stijgen waardoor een hoop mensen zich niet eens behoorlijk meer kunnen verzekeren, waardoor we amerikaanse toestanden gaan krijgen. Ben je niet goed verzekerd: sorry meneer/mevrouw pech gehad dan helpen we u niet.
Dat denk ik niet. Er zijn nu wel veel wanbetalers, maar dat is de schuld van het kabinet, want heel veel mensen kunnen het niet betalen. Tevens heeft iedereen recht op zorg, of diegene nou de premie kan betalen of niet. Ze moeten geholpen worden.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:34 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
[, waardoor we amerikaanse toestanden gaan krijgen. Ben je niet goed verzekerd: sorry meneer/mevrouw pech gehad dan helpen we u niet.
'tuurlijk, en vervolgens gaat je premie nog verder omhoog omdat er meer dikke mensen voor allerlei complicaties behandeld moeten worden in het ziekenhuis omdat ze niet sporten en meer mensen long en hartaandoeningen hebben, die in het ziekenhuis behandeld moeten worden, omdat het aantal rokers niet meer daalt.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:28 schreef Uro het volgende:
En dat mensen premie moeten betalen op grond van hun levenstijl. Dat is een kwestie van één keer jaar een lichamelijke keuring doen. Ik weet wel dat ik de eerste in de rij zal zijn als een verzekeraar zoiets aanbiedt voor een premieverlaging.
Dus kiezen uit uitgemolken of weggejaagd worden?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:35 schreef Xs2Shanna het volgende:
Volgens mij word er vergeten dat het niet alleen draait om mensen die te dik zijn, of mensen die willen stoppen met roken.
Natuurlijk ik ben ook niet voor, voor zulke dingen in de zorgverzekering, maar er zitten ook een hoop goede dingen in, waar ieder mens van profiteert, anders zouden we er sowieso geen een aanschaffen.
Principes of niet, 10 euro, dat kreeg je vroeger als zakgeld. Word het 30 euro duurder vind ik het weer een ander verhaal, maar zolang ik gewoon goed geholpen word als ik een probleem heb, vind ik het die 10 euro per maand meer dan waard,
En anders is de optie emigreren nog altijd aan optie. Dan raad ik China aan, maar omdat te weten moet je eens behandeld zijn in een chinees ziekenhuis.
En niet duur.
Ik wel.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:35 schreef Xs2Shanna het volgende:
Natuurlijk ik ben ook niet voor, voor zulke dingen in de zorgverzekering,
¤10 is 20? 25? ouderwetse guldens? Dat kreeg ik niet als zakgeld hoorquote:maar er zitten ook een hoop goede dingen in, waar ieder mens van profiteert, anders zouden we er sowieso geen een aanschaffen.
Principes of niet, 10 euro, dat kreeg je vroeger als zakgeld.
En volgend jaar word het weer ¤10. En het jaar erop weer. En het jaar erop weer.quote:Word het 30 euro duurder vind ik het weer een ander verhaal, maar zolang ik gewoon goed geholpen word als ik een probleem heb, vind ik het die 10 euro per maand meer dan waard,
Jah, want weglopen is altijd de beste optie. Sloeber.quote:En anders is de optie emigreren nog altijd aan optie. Dan raad ik China aan, maar omdat te weten moet je eens behandeld zijn in een chinees ziekenhuis.
quote:En niet duur.
is ze ookquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:38 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
![]()
Die shanna is aan het trollen, ik weet het zeker.
Nee, aangezien je die griep gewoon kunt uitzieken en dan is er niets aan de handquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:30 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Mijn vrouw is er pas voor naar de dokter geweest.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:34 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Wie heeft er dan ook een kalknagel
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:39 schreef cheqy het volgende:
[..]
Mijn vrouw is er pas voor naar de dokter geweest.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:36 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nu weet ik het zeker.
blablabla, het ging over de zorgpremiequote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:39 schreef Xs2Shanna het volgende:
controlaltdelete,
Natuurlijk, je hebt helemaal gelijk, maar ook juist deze oude mensen maken het meeste gebruik van de zorginstellingen. Maar hoe kan het kabinet met iedereen in het land rekening houden? Serieuze vraag. Want de arme bevolking kan het ook niet aan als het brood of het vlees stijgt. Dat zijn gewoon situaties die erg rot zijn, maar vaak voorkomen.
Kijk nu bv naar de tekorten bij zelfs de voedsel banken, omdat bedrijven minder inkopen, en dus ook minder weg kunnen geven. (Amsterdam en Tilburg oa), de mensen die afhankelijk zijn van een voedsel pakket, hebben nu ook een serieus probleem. Maar dat zijn problemen die zich aanbieden.
Ik zou niet graag in de schoenen van het kabinet willen staan.,.,.. wat een moeilijke keuzes moet je dan maken, waarmee je een mensenleven totaal kapot van kan maken.
Weet ik veel en nee.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:40 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar hoe krijg je zoiets? En dat groeit er toch wel uit?
hoj luuk fobow we heben un ho0p interesen gemeen zule we msne?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:39 schreef Xs2Shanna het volgende:
controlaltdelete,
Natuurlijk, je hebt helemaal gelijk, maar ook juist deze oude mensen maken het meeste gebruik van de zorginstellingen. Maar hoe kan het kabinet met iedereen in het land rekening houden? Serieuze vraag. Want de arme bevolking kan het ook niet aan als het brood of het vlees stijgt. Dat zijn gewoon situaties die erg rot zijn, maar vaak voorkomen.
Kijk nu bv naar de tekorten bij zelfs de voedsel banken, omdat bedrijven minder inkopen, en dus ook minder weg kunnen geven. (Amsterdam en Tilburg oa), de mensen die afhankelijk zijn van een voedsel pakket, hebben nu ook een serieus probleem. Maar dat zijn problemen die zich aanbieden.
Ik zou niet graag in de schoenen van het kabinet willen staan.,.,.. wat een moeilijke keuzes moet je dan maken, waarmee je een mensenleven totaal kapot van kan maken.
Jezus, ben jij lid van het CDA of zo?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:39 schreef Xs2Shanna het volgende:
controlaltdelete,
Wat was je andere idee? Met een bordje in je hand rare kreten uitslaan?quote:[b]
Dus kiezen uit uitgemolken of weggejaagd worden?
Ze kan toch ook gewoon echt dom zijn?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:38 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
![]()
Die shanna is aan het trollen, ik weet het zeker.
Heeeyyyyyyyyquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:42 schreef jitzzzze het volgende:
Alle KLB-trollers verzamelen zich hier
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:42 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nee, dan kan kun je niet zulke mooie volzinnen maken.
Ik ben geen troll.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:44 schreef jitzzzze het volgende:
[..]En jij hoort er niet bij wilde je zeggen?
![]()
zonder verzekering kun je tegenwoordig al niet meer bij een tandarts terecht. Er zullen wel een paar tandartsen zijn die armoedige gevallen vrijblijvend helpen maar er wordt dan noodoplossingen gekozen zoals een kies trekken ipv met kronen en vullingen te gaan werken enz.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:37 schreef Ploertendoder het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Er zijn nu wel veel wanbetalers, maar dat is de schuld van het kabinet, want heel veel mensen kunnen het niet betalen. Tevens heeft iedereen recht op zorg, of diegene nou de premie kan betalen of niet. Ze moeten geholpen worden.
Zet jezelf niet zo voor de gek. De enige die hier dom is, dat ben jij. Je kent de verschillen nieteens tussen kennen, kunnen en kan. Maakt niet uit, kan de beste overkomen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:45 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Wat wil je nou zeggen, ongelooflijk dom sujet
Ik discussieer niet met mensen die met kul argumenten komen. Ik zie je alleen maar onzin typen, waarom zou ik met jou in discussie moeten gaan?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:47 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Zet jezelf niet zo voor de gek. De enige die hier dom is, dat ben jij. Je kent het verschillen nieteens tussen kennen, kunnen en kan. Maakt niet uit, kan de beste overkomen.
Schelden is ook een teken van onmacht, je bent vroeger zeker vaak gepest? Ipv dat je scheld, kom je eens met goede argumenten terug op een discussie te gehouden word.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:29 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Beter als weglopen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:41 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Wat was je andere idee? Met een bordje in je hand rare kreten uitslaan?
Bovendien kost een gemiddel tandarts bezoekje ook al om en rond de 200 euro voor bv een simpel gaatje. Voor een wortelkanaalbehandeling vraag je je af of er met gouden instrumenten gewerkt is zo'n hoge rekening krijg je.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:46 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
zonder verzekering kun je tegenwoordig al niet meer bij een tandarts terecht. Er zullen wel een paar tandartsen zijn die armoedige gevallen vrijblijvend helpen maar er wordt dan noodoplossingen gekozen zoals een kies trekken ipv met kronen en vullingen te gaan werken enz.
En wat als je een operatie moet ondergaan en je bent niet verzekerd wordt iemand dan evengoed opgenomen en geopereerd?
Wat dat betreft doe je je eigen onderschrift eer aan.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:48 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik discussieer niet met mensen die met kul argumenten komen. Ik zie je alleen maar onzin typen, waarom zou ik met jou in discussie moeten gaan?
Punt is, en dat ga jij waarschijnlijk niet snappen, dat het niet bij het ene tientje blijft.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:50 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Bovendien kost een gemiddel tandarts bezoekje ook al om en rond de 200 euro voor bv een simpel gaatje. Voor een wortelkanaalbehandeling vraag je je af of er met gouden instrumenten gewerkt is zo'n hoge rekening krijg je.
Als je mocht kiezen, als je het toch al niet zo breed hebt, of met pijn rond lopen, meteen handje contantje betalen, of 10 euro extra in de maand, is de keuze toch wel vrij snel gemaakt?
Nogmaals: je praat alleen maar onzin, en dat weet je zelf ook. Waarom zou ik dan met je discussie moeten gaan?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:51 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Wat dat betreft doe je je eigen onderschrift eer aan.
Word eens wakker jijquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:50 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Bovendien kost een gemiddel tandarts bezoekje ook al om en rond de 200 euro voor bv een simpel gaatje. Voor een wortelkanaalbehandeling vraag je je af of er met gouden instrumenten gewerkt is zo'n hoge rekening krijg je.
Als je mocht kiezen, als je het toch al niet zo breed hebt, of met pijn rond lopen, meteen handje contantje betalen, of 10 euro extra in de maand, is de keuze toch wel vrij snel gemaakt?
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:53 schreef J.Herrer het volgende:
Shana hep je msn? laad di haturs maar pratu je hep guwoon geleik
Een kalknagel is wel even wat anders dan stelselmatig ongezond leven.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:32 schreef Keltie het volgende:
[..]
En dan blijkt dat je ¤50 euro meer moet gaan betalen omdat je een kalknagel hebt
Zou een slechte ontwikkeling zijn.
Die tandartsverzekeringen zijn vette afzetterij. Ik heb me ook niet verzekerd om die reden. In het afgelopen jaar ben ik in totaal 100 euro kwijt geweest voor de tandarts (ik had één gaatje) terwijl de verzekering 150 euro per jaar kost ofzo.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:50 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |