abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71877835
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:21 schreef moussie het volgende:

[..]

En dat is dus een verkeerde veronderstelling .. er zijn een boel mensen die in aanmerking komen voor bvb die cultuurbijdrage voor kinderen, of andere bijzondere bijstand, je salaris kan dan net te hoog zijn voor huursubsidie of je krijgt een paar honderd euro minder aan kindgebonden budget, dat betekent niet automatisch dat je ook teveel verdient daarvoor .. er lopen ook mensen die werken bij de voedselbank!!
Een boel mensen komen in aanmerking. ja zoals jij.
Werkenden komen niet in aanmerking omdat ze te "veel" verdienen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 14-08-2009 15:50:35 (zeg het eens normaal aub) ]
pi_71877898
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:21 schreef moussie het volgende:

[..]

En dat is dus een verkeerde veronderstelling .. er zijn een boel mensen die in aanmerking komen voor bvb die cultuurbijdrage voor kinderen, of andere bijzondere bijstand, je salaris kan dan net te hoog zijn voor huursubsidie of je krijgt een paar honderd euro minder aan kindgebonden budget, dat betekent niet automatisch dat je ook teveel verdient daarvoor .. er lopen ook mensen die werken bij de voedselbank!!
De enige werkende mensen die bij de voedselbank komen zijn mensen die in schuldsanering zitten.
Moet ik daar medelijden mee hebben?
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_71877930
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:22 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]
Ten eerste heb je geen recht op wat dan ook.
Je voorbeelden slaan dus nergens op.
Ik en het overgrote bevolking werken voor onze centen en vakantiegeld.
Over huursubsidie heb ik het niet eens.
Dus zie het niet als een cadeau en zeker niet als iets waar je recht op heb.
Verder zou het fijn zijn als je over je eigen situatie praat en niet zoals jij denkt over iedereen.
.. het staat in de wet en het is een recht dat iedereen heeft, ook diegene die voor het minimumloon zit te ploeteren .. en dat recht is er om te zorgen dat kinderen van mensen met een laag inkomen niet de dupe worden .

[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 14-08-2009 15:51:36 (onnodig) ]
pleased to meet you
pi_71878049
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:28 schreef moussie het volgende:

[..]

het staat in de wet en het is een recht dat iedereen heeft, ook diegene die voor het minimumloon zit te ploeteren .. en dat recht is er om te zorgen dat kinderen van mensen met een laag inkomen niet de dupe worden .
Dat je het recht volgens de wet hebt, allee.
Als het aan mij ligt NIET.
Ik moet ook werken voor me geld.
En als het aan mij zou liggen, dan komen al die klanten zoals jij in de bijstand,
Wat voor reden dan ook.
En liever gisteren dan morgen als dat ooit eens veranderd kan worden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Frutsel op 14-08-2009 15:52:03 (stop daar eens mee) ]
pi_71878219
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:26 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

De enige werkende mensen die bij de voedselbank komen zijn mensen die in schuldsanering zitten.
Moet ik daar medelijden mee hebben?
Want het is altijd hun eigen schuld dat ze erin belanden? Hadden ze maar niet moeten scheiden, had de zaak maar niet failliet moeten gaan? Of zoals in dat ene geval waar manlief met de noorderzon is vertrokken en haar en de kids met een berg schulden heeft laten zitten, had ze hem maar vast moeten binden?

Of is je beeld gebaseerd op dat ene geval op SBS6 van die ex-junk met vrouw en kind, en nu weet je wel hoe het in elkaar steekt? Was dat niet dezelfde uitzending als die waar dat vrouwtje uit een taxi stapte waar iedereen schande van sprak .. en wat bleek later, ze kwam net uit het ziekenhuis, van de bestraling?
pleased to meet you
pi_71878421
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:32 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Dat je het recht volgens de wet hebt, allee.
Dat heeft iedereen .. ook jij
quote:
Als het aan mij ligt NIET.
Ik moet ook werken voor me geld.
En als het aan mij zou liggen, dan komen al die klanten zoals jij in de bijstand,
Wat voor reden dan ook.
Ik zit al in de bijstand wijsneus .. en als je had kunnen lezen had je gelezen dat ik ervoor werk ..
quote:
En liever gisteren dan morgen als dat ooit eens veranderd kan worden.
Zoals ik al zei, zet mijn werk om in een betaald baantje, graag zelfs .. en fyi, jouw opleiding is door mij betaald, niet meer dan normaal dat je terug betaald ..

[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 14-08-2009 15:58:56 ]
pleased to meet you
pi_71878537
Maar moussie, waarom kan jij niet werken? Ben je afgekeurd dan? Je verricht immers wel (vrijwilligers)werk?

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2009 15:51:14 ]
pi_71878623
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:38 schreef moussie het volgende:

[..]

Want het is altijd hun eigen schuld dat ze erin belanden? Hadden ze maar niet moeten scheiden, had de zaak maar niet failliet moeten gaan? Of zoals in dat ene geval waar manlief met de noorderzon is vertrokken en haar en de kids met een berg schulden heeft laten zitten, had ze hem maar vast moeten binden?

Of is je beeld gebaseerd op dat ene geval op SBS6 van die ex-junk met vrouw en kind, en nu weet je wel hoe het in elkaar steekt? Was dat niet dezelfde uitzending als die waar dat vrouwtje uit een taxi stapte waar iedereen schande van sprak .. en wat bleek later, ze kwam net uit het ziekenhuis, van de bestraling?
Ik ben zelf zo'n 23 jaar geleden een periode dakloos geweest met torenhoge schulden.
Dat kwam bij mij door een scheiding. (niet mijn schuld natuurlijk )

Vertel mij niet hoe dat is of hoe zielig die mensen zijn.
Slechte tijden, honger, geen huis, geen baan en geen geld. Been there, done that.
De schuldvraag vind ik niet relevant, veranderd namelijk weinig aan de feitelijke situatie.

Of je in zo'n situatie blijft steken is altijd een eigen keuze. Je kunt er uitkomen namelijk maar
dat gaat niet vanzelf en wordt je ook niet aangedragen.
Dat jij met dat soort mensen medelijden hebt en ze zielig vind is mensonterend. Denk daar maar over na.
pi_71878770
Ik blijf vraagtekens zetten achter die hele voedselbank...
Een voedselbank voor beesten (van voedselbank klanten) en kinderen kan ik wel achter staan omdat die beesten en koters er oprecht niets aan kunnen doen dat hun meerdere geen geld heeft, maar wat moet je allemaal wel niet fout doen in dit land om het ZO moeilijk te hebben dat je naar de voedselbank moet voor eten?
  Moderator vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:01:29 #50
8781 crew  Frutsel
pi_71878886
Stop ook hier eens met dat persoonlijke gedoe en getreiter en laat elkaar in waarde aub
  † In Memoriam † vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:02:14 #51
137949 Disana
pi_71878906
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:57 schreef McKillem het volgende:
Ik blijf vraagtekens zetten achter die hele voedselbank...
Een voedselbank voor beesten (van voedselbank klanten) en kinderen kan ik wel achter staan omdat die beesten en koters er oprecht niets aan kunnen doen dat hun meerdere geen geld heeft, maar wat moet je allemaal wel niet fout doen in dit land om het ZO moeilijk te hebben dat je naar de voedselbank moet voor eten?
Misschien zijn het mensen met schulden en extra (ziekte)kosten.
pi_71879013
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:03 schreef Fastmatti het volgende:
Werd er bij de voedselbank geen ongesneden brood geweigerd? Werd er bij diezelfde voedselbank geen B-merken geweigerd omdat dit oneerlijke concurrentie is? Logisch dat niemand ze meer wat wil geven.
Dit is inderdaad ook nog een puntje.
pi_71879025
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 16:01 schreef Frutsel het volgende:
Stop ook hier eens met dat persoonlijke gedoe en getreiter en laat elkaar in waarde aub
Ga je nou de treiteraars treiteren?
pi_71879075
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 16:02 schreef Disana het volgende:

[..]

Misschien zijn het mensen met schulden en extra (ziekte)kosten.
Schulden daar werk je jezelf in en heb ik eigenlijk 0 medeleven mee.
Zieke mensen hebben we toch subsidies en uitkeringen voor?
  † In Memoriam † vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:10:32 #55
137949 Disana
pi_71879146
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 16:07 schreef McKillem het volgende:

[..]

Schulden daar werk je jezelf in en heb ik eigenlijk 0 medeleven mee.
Zieke mensen hebben we toch subsidies en uitkeringen voor?
Eerlijk gezegd heb ik nooit ergens gelezen hoe deze mensen zo laag zitten dat ze van de voedselbank gebruik moeten maken.
pi_71879211
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:48 schreef Scorpie het volgende:
Maar moussie, waarom kan jij niet werken? Ben je afgekeurd dan? Je verricht immers wel (vrijwilligers)werk?
arbeidshandicap, groot litteken en ik mag mijn rechterarm niet meer belasten, op straffe van permanente handicap (lymfoedeem voor het geval het je wat zegt) .. en dat dan gecombineerd met mijn leeftijd (50+) .. zelfs met tig subsidies erbij een te groot risico voor een werkgever dus ..

Zolang ik dingen in mijn eigen tempo kan doen, stoppen als mijn arm begint pijn te doen en zo, is er niets aan de hand, en gelukkig kan dat bij wat ik nu doe (redactioneel werk, typen dus en af en toe wat fotoshoppen), maar ja, een werkgever kan daar niets mee

Maar nee, voor zoiets wordt je tegenwoordig niet meer afgekeurd, je krijgt een vermelding 'arbeidshandicap' en wordt na een eindeloos traject bestempelt als 'onbemiddelbaar', zoals dat zo mooi heet.
pleased to meet you
pi_71879214
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:13 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

En, om maar on topic te blijven, die werkenden kunnen(mogen) niet naar de voedselbank of
komen niet in aanmerking voor gratis vakantie juist omdat ze werken.
wat je nu zegt is niet correct. er wordt alleen gekeken naar besteedbaar inkomen. daarnaast is er een maximale tijdsduur waarin je naar de voedselbank mag. www.voedselbank.nl

overigens van nu.nl:
quote:
Verburg stemde eind vorige jaar tegen een Europees voorstel om vanuit de Europese Unie extra hulp te verstrekken aan Europese voedselbanken.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_71879252
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 16:10 schreef Disana het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd heb ik nooit ergens gelezen hoe deze mensen zo laag zitten dat ze van de voedselbank gebruik moeten maken.
Ik heb nog nooit iemand in dit land gezien die extreem minimaal moet leven en niet iets te verwijten valt waardoor hij/zij nou zo leeft.
Ze zullen er best tussen zitten maar ik geloof er helemaal niets van dat het leeuwendeel van de voedselbankbezoekers uit die laatste groep bestaat.
pi_71879498
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:51 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Ik ben zelf zo'n 23 jaar geleden een periode dakloos geweest met torenhoge schulden.
Dat kwam bij mij door een scheiding. (niet mijn schuld natuurlijk )

Vertel mij niet hoe dat is of hoe zielig die mensen zijn.
Slechte tijden, honger, geen huis, geen baan en geen geld. Been there, done that.
De schuldvraag vind ik niet relevant, veranderd namelijk weinig aan de feitelijke situatie.

Of je in zo'n situatie blijft steken is altijd een eigen keuze. Je kunt er uitkomen namelijk maar
dat gaat niet vanzelf en wordt je ook niet aangedragen.
Dat jij met dat soort mensen medelijden hebt en ze zielig vind is mensonterend. Denk daar maar over na.
Had je toen hulp, kon je ergens naar toe om te eten en te slapen .. ik vermoed van wel ..
en daar draait het toch om, ook bij de voedselbank, dat steuntje in de rug zodat je er weer uit kan komen.
Het is niet hulp waar je naar toe loopt en die je zomaar krijgt en voor zolang als je wil .. er zitten echt wel voorwaarden aan vast, je moet door verwezen worden, er moet een plan zijn voor je schulden, er zijn periodieke controles of alles nog volgens plan loopt en er wordt een termijn gesteld voor hoe lang je die hulp krijgt.
pleased to meet you
pi_71879628
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 16:13 schreef simmu het volgende:

[..]

wat je nu zegt is niet correct. er wordt alleen gekeken naar besteedbaar inkomen. daarnaast is er een maximale tijdsduur waarin je naar de voedselbank mag. www.voedselbank.nl

overigens van nu.nl:
[..]

Dat besteedbaar inkomen betekent dus in de praktijk dat er nagenoeg geen werkende mensen in aanmerking komen voor voedselpakketten.
quote:
de belangrijkste inkomstenbron is
meestal een uitkering (72%), vooral
WWB (41%). Voor 8% is arbeid de
belangrijkste inkomstenbron.
Bij de
overige 20% heeft 15% een ander
inkomen en geeft 5% aan in het
geheel geen inkomen te ontvangen
Bron:
http://parlis.nl/pdf/kamervragen/KVR25043.pdf
PDF!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')